Zbiór wywiadów, relacji oraz pozostałych artykułów. To ogromna ilość tekstów zgromadzonych przez lata działalności strony - idealne miejsce do poznania gry oraz towarzyszącej jej sceny (community).
Przedstawiamy relację z wyprawy do Zony, którą odbyli nasi użytkownicy -
Seek-n-Explore i Lehoslav.
Dziękujemy za ciekawe materiały i życzymy powodzenia w [...]
WKŁAD W ZONĘ
Twórczość Andrieja Lewickiego czytelnicy z Polski znają dość słabo a to za sprawą tylko jednej wydanej w naszym [...]
STALKERSKA SIEĆ
Stalkerska Sieć — lokalna sieć komputerowa Zony do której podłączone są urządzenia PDA wszystkich stalkerów.
Twórcy Stalkerskiej Sieci
Po raz [...]
Brakowało nam Was. Dlaczego postanowiliście wznowić działalność studia GSC?
Ponieważ najlepiej potrafimy tworzyć gry komputerowe, i to w zasadzie jest głównym [...]
Czy powstanie ekranizacja książki METRO 2033?
To dość czasochłonna sprawa. Rzeczywiście prawa do ekranizacji książki kupiła amerykańska wytwórnia MGM ale niestety [...]
Co się wydarzyło w GSC Game World trzy lata temu? Czy decyzja o zamknięciu studia zapadła z czysto finansowych powodów?
Tak [...]
Twórca świata Areal
Gra Areal powstaje na podstawie serii książek z gatunku fantastyki o tym samym tytule autorstwa Siergieja Tarmaszewa. Pochodzący [...]
W późniejszym etapie produkcji S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, przed twórcami gry pojawiła się wątpliwość co do zasadności możliwości używania pojazdów na [...]
Niniejszy artykuł zawiera dotychczas nigdzie niepublikowane concept-arty robione na potrzeby projektu S.T.A.L.K.E.R. 2. Opis pod obrazkami został oparty o komentarze [...]
Dnia 26 kwietnia tego roku w Parking Barze mieszczącym się przy ul. Nowogrodzkiej 27 w Warszawie, odbyło się dziesięciolecie naszego [...]
Spis najczęściej zadawanych pytań na temat projektu Russia.2028 wraz z odpowiedziami:
Czym jest Russia.2028?
Jest to gra zbudowana w oparciu o udoskonalony [...]
Czym się Pan kierował,skąd pomysł na taką ciekawa fabułę?
Zawsze staram się wymyślić coś ciekawego na potrzeby danej fabuły, co się [...]
Kto jest pomysłodawcą projektu? Jakie były jego początki?
Realizacja projektu zaczęła się od pomysłu, który narodził się w trakcie sesji RPG [...]
Jak potoczyły się Twoje losy w studio GSC Game World?
Pracowałem w firmie GSC Game World w latach 2004 – 2007. [...]
« poprzednia część serii
Kolejne dwanaście miesięcy to najlepsze czasy dla projektu GSC. Małemu studiu z Ukrainy nie tylko udało się [...]
« poprzednia część serii
W roku 2002 zapadła historyczna decyzja, która całkowicie odmieniła zarówno dalsze losy projektu jak i firmy GSC [...]
Jak się zaczęła Twoja przygoda z branżą gier?
Cała moja najbliższa rodzina to artyści więc myślałem, że i ja z pewnością [...]
Czy byłeś w realnie istniejącej strefie czarnobylskiej i jakie wywarła ona na Tobie wrażenie?
Nie, o dziwo nie – ale widziałem [...]
Po raz pierwszy o grze Nuclear Union dowiedzieliśmy się w czerwcu ubiegłego roku. Z krótkiej zapowiedzi można było wywnioskować, że [...]
Biografia Iwana Chiwrenko:
Urodzony 13 listopada 1976 roku w Kijowie. Absolwent Narodowej Akademii Sztuk Pięknych i Architektury. Jeszcze w trakcie studiów, [...]
Historię powstania serii S.T.A.L.K.E.R. przyjęło się prowadzić od roku 2001, kiedy to oficjalnie ogłoszono rozpoczęcie prac nad grą komputerową o [...]
Rysunki powstawały w bardzo wczesnym etapie opracowywania gry, dlatego też niektóre potwory znacznie odbiegają od koncepcji związanej z mutacją różnych [...]
Co z projektem S.T.A.L.K.E.R. 2? W szczególności interesuje mnie informacja o rzekomej sprzedaży marki S.T.A.L.K.E.R. studiu Bethesda Softworks – jak [...]
W jakich okolicznościach zapoznał się Pan z Siergiejem Grigorowiczem?
W październiku zeszłego roku powinno było odbyć się spotkanie z Grigorowiczem i [...]
Całkiem niedawno, media przypisywały Panu prawdopodobne kupienie studia GSC Game World. Może Pan potwierdzić lub zaprzeczyć tym informacjom?
To prawda, już [...]
WPROWADZENIE
Pierwsza książka wieloautorskiej serii literackiej spod znaku S.T.A.L.K.E.R. pojawiła się na półkach księgarń w Rosji i krajach WNP dokładnie 26 [...]
Wybrane fragmenty wywiadów z trzema kluczowymi autorami oficjalnej serii literackiej S.T.A.L.K.E.R. – uzupełnienie artykułu: Seria literacka S.T.A.L.K.E.R. bez tajemnic.
Aleksiej Aleksandrowicz [...]
Na co najwięcej czasu poświęca artysta pracujący w branży gier?
Najwięcej czasu potrzebujemy na dopracowanie szczegółów widocznych na ukończonym modelu.
W jaki [...]
Fani z niecierpliwością oczekują odpowiedzi na liczne pytania, związane z grą komputerową S.T.A.L.K.E.R. 2, najważniejsze z nich to: Czy projekt [...]
Czy to prawda, że o zamknięciu studia dowiedzieliście się niemal jednocześnie z użytkownikami z całego świata?
Rzeczywiście, tak było. Wszystko odbyło [...]
O sobie:
Nazywam się Aleksiej Sytjanow. Jestem projektantem i scenarzystą gier. Największym moim osiągnięciem jest pierwszy S.T.A.L.K.E.R., cała reszta nie była [...]
• Tryb multiplayer gry S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci, został jedną z dyscyplin e-sportu – Electronic Sports League. Siergiej Grigorowicz poinformował na [...]
Pełna wersja wywiadu, który odbył się 22 lipca 2011 dla gazety „Komsomolskaja Prawda”. Na pytania czytelników gazety odpowiada Siergiej Grigorowicz, [...]
• Jaka będzie różnica pomiędzy S.T.A.L.K.E.R.’em 2 a wcześniejszymi grami z serii, o ile jakaś będzie?
S.T.A.L.K.E.R. 2 posiadał będzie nową [...]
DraugenCP: Kiedy padła decyzja o rozpoczęciu prac nad Stalkerem 2?
Sasza Nikolski: Planowaliśmy sequel już jakiś czas temu po premierze Czystego [...]
Poniżej znajdziecie tłumaczenie wywiadu na język polski. Zaraz pod nim oryginał przeprowadzony z pracownikiem GSC, Saszą Nikolskim. Pytania zadaje copytco [...]
Witaj Oleg! Bardzo uradowała nas wiadomość o tworzeniu następnego Stalkera, za co chcę wam specjalnie podziękować. Chciałbym zadać kilka pytań, [...]
Mały wywiad z dezodorem – jednym z twórców Lost Alpha.
1. Cześć dez! Możesz nam coś powiedzieć o sobie?
Witam. Nie mam [...]
7-13 lipiec 2009
Polskie Towarzystwo Nukleoniczne od jakiegoś czasu organizuje wyprawy, w których może uczestniczyć też każdy po skończeniu 19 lat.
Wybrałem [...]
Tytułem wstępu napisałem ten poradnik “na szybkiego” głównie z myślą o userach ze starszymi komputerami. Opisałem w nim gdzie moim [...]
Zacznę dziś od prostej, lecz trudnej do przekazania informacji – Cień Czarnobyla przeszedłem tylko raz, chwilę po premierze. Oznacza to, [...]
Przeglądając tematy na forum natknąłem się na jakiś post traktujący o soundtrack’u z Zewu Prypeci. Instalując grę nawet nie zauważyłem [...]
„Zew Prypeci” to już trzecia odsłona jakże doskonałej serii gry S.T.A.L.K.E.R., zapowiedziana w kwietniu 2009 roku i po dość krótkim [...]
Pytanie: Czy tworzycie Lost Alpha na silniku Call of Pripyat?
Odpowiedź: Nie. :)
P: Czy użyjecie czegoś z CoP?
O: Może parę modeli, [...]
MOHCTP-2: Będą jakiekolwiek bitwy, wojny?
Oleg Javorsky: Nie.
MOHCTP-2: Czyste Niebo miało pewne braki, Cień Czarnobyla pozostawiał straszne i niezapomniane wrażenia, czy [...]
Na początek powiedzcie coś o sobie, o waszym zespole.
Witamy, jesteśmy grupą Dez0wave. Modowaniem S.T.A.L.K.E.R.’a zajęliśmy się dosyć wcześnie, już [...]
S.T.A.L.K.E.R. zapowiada się specjalnie z kilku powodów: symulacja życia w Zonie, zwrócenie uwagi na realizm rozgrywki oraz otwarta natura gry. [...]
Czy w CS możemy oczekiwać nowych zastosowań dla artefaktów, których nie widzieliśmy w SoC?
Zasadniczo nie. Artefaktów będzie można używać w [...]
Druga porcja pytań do GSC. Trzeba było poczekać, ale moim zdaniem warto. Czemu? Przekonajcie się sami.
Czy potrzebna będzie pierwsza część [...]
GSC wybrało 5 pytań fanów na które raczyło odpowiedzieć:
Czy zostanie wypuszczony SDK (Software Development Kit) dla single player-a?
Planowaliśmy wydanie SDK [...]
Ilu osobowa ekipa pracuje nad polską lokalizacją S.T.A.L.K.E.R.a, jacy
specjaliści się na nią składają?
MC: Osób uczestniczących w całym procesie lokalizacji jest [...]
Chyba żaden rosyjski lub ukraiński projekt nie posiada tak obszernej i bogatej “mitologii” jak S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czernobyla. Od pierwszej zapowiedzi [...]
• Witam. Na początek proszę aby się Pan przedstawił czytelnikom.
Czym zajmuje się Pan w CDProjekcie? Jakie jest zadanie Marcina Marzęckiego przy [...]
1. Przede wszystkim, czy mógłbyś powiedzieć, z kim mamy przyjemność i jaka jest twoja rola odnośnie S.T.A.L.K.E.R.a?
Jestem Anton Bolshakov, szef [...]
Dzięki informacji na Oblivion-Lost.com dotarliśmy do wywiadu przeprowadzonego przez niemiecki internetowy magazyn Krawall. Tyczy się on spraw politycznych w Ukrainie [...]
Tekst źródłowy przetłumaczony na polski z oblivion-lost.com
Czy w Strefie jest życie?
Sztuczna inteligencja w STALKERze pozwala ludziom i zwierzętom zwiększyć szanse [...]
W końcu po tylu latach przeczytać ten wpis – świetne uczucie :)
Jest 80%, zaraz odpalam
super sprawa, tak trzymać!!11!
SUPER! Nie moge się doczekać! :D
Hell yeah!