Postacie – Cień Czarnobyla

Kluczowym elementem S.T.A.L.K.E.R.’a są NPC, czyli “Non player Character”. Są to postacie, które spotkamy podczas gry. Rola NPC’ów w szczególności polega na dawaniu zadań dla gracza, które “pchają” fabułę gry do przodu, albo i nie – jeśli nie chcemy wykonywać misji głównych, to zawsze możemy znaleźć kogoś, kto nam zaoferuje zadanie poboczne. Poza tym zawsze możemy sobie z kimś porozmawiać… wszakże, nie wszystko sprowadza się do wykonywania zadań i zarabianiu pieniędzy.
W grze S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla spotkamy około pięćdziesięciu bardziej lub mniej kluczowych postaci dla fabuły gry.
UWAGA! TEKST PONIŻEJ ZAWIERA SPOILERY OZNACZONE IKONKĄ RADIOAKTYWNOŚCI. JEŚLI NIE CHCESZ SOBIE PSUĆ ZABAWY Z GRY – NIE CZYTAJ ICH!

Major Kuzniecow
Frakcja: Wojsko
Można go odnaleźć przy wojskowym punkcie kontrolnym pod zawalonym mostem kolejowym w Kordonie. Mimo, że on jak i jego oddział ukazany jest, jako wrogowie, możesz śmiało się do niego zbliżyć i przekupić go, by umożliwił ci bezpieczne przejście na drugą stronę mostu.
Major Kuznetcow ma przy sobie unikalny pistolet Fort-15.

Mnich
Frakcja: Bandyci
Przybył do Zony w poszukiwaniu przygód. Naśladuje bohaterów popularnych komiksów z lat sześćdziesiątych. Używa różnych ksywek: Badman, Macho, Czarna Opończa, Banderos. Pomimo tego, że w Zonie przeżył już całe dwa lata, nikt nie traktuje go poważnie, co nieustannie doprowadza go do szału.
Ma przy sobie unikalny automat – Szturmowy Obokan. Można go spotkać w Dolinie Mroku, w Agropromie oraz w podziemiach Agropromu.

Pogrzebacz
Frakcja: Bandyci
Dziki, podły, chamski, samolubny, brutalny i nieczuły. Nikt tak naprawdę nie wie, kiedy przybył do Zony. Wszyscy się go obawiają, nie ma więc żadnych przyjaciół. Zwyczajnie żyje sobie w Zonie bez przyszłości i bez przeszłości. Po jednym ze swych licznych wypadów w głąb strefy utracił pamięć niemal kompletnie. Zapomniał, skąd pochodzi i jak się nazywa. Cierpi na częste zaniki pamięci – kiedyś w ciągu godziny zapomniał nowo poznaną osobę, wziął ją za wroga, a następnie zabił.
Proszę pamiętać, że bez użycia patcha 1.0004 postać Pogrzebacza jest zabugowana i z reguły niemożliwa do odnalezienia – po aplikacji patcha 1.0004 problem znika i można go spotkać najczęściej w podziemiach Agropromu.

Barin
Frakcja: Powinność
Łajdak, wazeliniarz, hipokryta i na dodatek tchórz. Motto Barina mogłoby równie dobrze brzmieć: “Po nas choćby potop”. Wykorzysta każdą nadarzającą się okazję. Chorobliwie ambitny i drażliwy. Do Zony przybył – co nie dziwi – dla pieniędzy. Już od dwóch lat gromadzi majątek wszelkimi dostępnymi sposobami.

Nabój
Frakcja: Powinność
Pierwszy raz natkniesz się na niego w Dolinie Mroku gdzie, będzie przesłuchiwał rannego bandytę. Nabój poprosi cię o pomoc w uwolnieniu innego członka Powinności niejakiego Vasko.

Pułkownik Pietrienko
Frakcja: Powinność
Handlarz na terenie bazy Powinności w Barze.

Generał Woronin
Frakcja: Powinność
Jeden z założycieli frakcji “Powinność” i ich czołowy demagog. Odpowiada za święty kodeks frakcji. Zwerbował prawie wszystkich kluczowych członków.

Sierżant Kicenko
Frakcja: Powinność
Spotkasz go przy głównym wejściu do Baru.

''Czacha''
Frakcja: Powinność
Znajduje się w Magazynach Wojskowych w prowizorycznym posterunku Powinności na wschód od bazy Wolności.

Vasko Magnat
Status: Przyjaciel/Neutralny
Frakcja: Powinność
Przetrzymywany przez bandytów w Dolinie Mroku.

Czapa
Frakcja: Wolność
Dowódca grupy żołnierzy Wolności zlokalizowanej na północnym wschodzie Magazynów Wojskowych na terenach nazwanych potocznie przez stalkerów “Barierą” lub “Granicą”. Człowiek, który zebrał grupę osób chętnych poświęcić własne życie w imię wspólnej sprawy.

Kuchmistrz
Frakcja: Wolność
Siedzi w budynku na północny zachód od głównej siedziby Wolności w Magazynach Wojskowych.

Leszy
Frakcja: Wolność
Leszy, jak woła na niego brat, przybył do Zony jako młody idealista, lecz po kilku latach życia o włos od śmierci zmienił się w cynicznego realistę. Uważa Zonę za swój dom, a ci, którzy zawiedli, są dlań niegodni, żeby stąpać po powierzchni ziemi. Jest strażnikiem w bazie Wolności.

Łukasz
Status: Przyjaciel/Neutralny
Frakcja: Wolność
Przywódca Wolności. Znajdziesz go na ostatnim piętrze w centrum bazy Wolności w Magazynach Wojskowych.

''Maks''
Frakcja: Wolność
Można go znaleźć w północno zachodniej części bazy Wolności w Magazynach Wojskowych.

Mruk
Frakcja: Wolność
Odnajdziesz go w Wiosce Pijawek w Magazynach Wojskowych.

Pawlik
Frakcja: Wolność

Śruba
Frakcja: Wolność
Mechanik Wolności, który znajduje się w bazie Wolności nieopodal głównego budynku, gdzie rezyduje Łukasz. Z traktora potrafi zrobić czołg, a przynajmniej tak wieść niesie. Prawdopodobnie w pierwszych zamysłach twórców NPC ten miał modyfikować broń i kombinezony.

Kutwa
Frakcja: Wolność
Handlarz Wolności. Znajduje się w głównym budynku w bazie Wolności.

Gałązka
Frakcja: Wolność
Pisze szkice oraz opowiadania o Zonie pod imieniem Arkadij. Były dziennikarz. Drobiazgowy i surowy, ale sprawiedliwy. Powszechnie szanowany przez stalkerów. Jest jednym ze strażników w bazie Wolności w Magazynach Wojskowych.

Arni
Frakcja: Samotnicy
Doświadczony przemytnik. Sławę zyskał dzięki przeszmuglowaniu w krótkim czasie kilkuset wypchanych mutantów z obszaru zastrzeżonego. Spotkasz go w Barze, zarządza tamtejszą Areną – miejscem, gdzie można zarobić dodatkowe pieniądze w różnych pojedynkach.

Łysol
Status: Neutralny
Frakcja: Samotnicy
Siedzi w Barze 100 Radów.

Barman
Frakcja: Handlarze
Ani święty, ani świnia. Barman zna swą wartość i wszyscy stalkerzy go szanują. Mówi się, że ukrywa się w Zonie z powodu jakichś mrocznych wydarzeń z przeszłości. Po bliskim spotkaniu z anomalią zaczął lekko utykać, więc postanowił zająć się czym innym. Otworzył bar niedaleko terytorium “Powinności” i stopniowo lokal ten przekształcił się w miejsce spotkań wszystkich weteranów Zony. Barman ma rozliczne kontakty zarówno w samej Zonie, jak i w świecie zewnętrznym. Osobnik, który nie tylko handluje, ale oferuje też wiele zadań pobocznych i jest kluczową postacią dla dalszego rozwoju fabuły gry. Znajdziesz go w Barze 100 Radów.

Bies
Frakcja: Samotnicy
W Zonie ukrywa się przed prawem. Na własną rękę i na własnych warunkach stara się utrzymać porządek w Zonie. Walczy z bandytami. Okrutny, lecz sprawiedliwy. Znajduje się na złomowisku pojazdów na Wysypisku.

Brom
Frakcja: Samotnicy
Członek frakcji “Powinność” – zazwyczaj na bani. Grupa dała mu ostatnią szansę na zmazanie win poprzez wypełnienie misji. Niestety, znów był koszmarnie pijany i nie mógł się pozbierać, żeby wykonać zadanie. Można go spotkać w Barze 100 Radów.

Doktor
Frakcja: Samotnicy
Nie jest to zwykły NPC, jakiego można normalnie napotkać na swojej drodze.

Fanatyk
Frakcja: Samotnicy
Przejął po Wilku dowództwo w obozie dla kotów. Bardzo stanowczy i agresywny – u żółtodziobów cieszy się zasłużonym autorytetem.

Ojciec Diodor
Frakcja: Samotnicy
Brał udział w wojnie w Afganistanie. Dawniej był ateistą, lecz gdy przetrwał zasadzkę mudżahedinów, nagle wstąpił na drogę wiary. Po wojnie wyemigrował do Polski, gdzie wstąpił do seminarium duchownego. Gdy je ukończył, przez jakiś czas głosił Słowo Boże w kościele katolickim we Lwowie. Po wybuchu w Czarnobylskiej Elektrowni Jądrowej zgłosił się do pomocy ofiarom. Od kilku lat głosi kazania w Zonie. Spotkasz go w małym obozie stalkerów mniej więcej po środku Magazynów Wojskowych.

Lis
Status: Neutralny
Frakcja: Samotnicy
Stary “Samotnik” zahartowany przez Zonę. Spotkać go można w jednym z opuszczonych domów w Kordonie, gdy uda ci się ukończyć pierwszą misję zleconą przez Sidorowicza.

Duch
Frakcja: Samotnicy

Przewodnik
Frakcja: Samotnicy
Żywa legenda. Ponoć jest w stanie zabrać cię w dowolne miejsce w Zonie. Za jego usługi trzeba jednak słono zapłacić, więc nie każdy może sobie pozwolić. Jeśli mu się nie spodobasz, to już żadne pieniądze nie pomogą. Prawdziwy weteran – przemierzył Zonę wzdłuż i wszerz. Jest jednym ze stakerów, którzy jako pierwsi przybyli do Zony. Nie ma w zanadrzu żadnych misji pobocznych.

Łowca
Frakcja: Samotnicy
Siedzi w Barze 100 Radów.

Majster
Frakcja: Samotnicy
Najczęściej do spotkania w Magazynach Wojskowych w obozie stalkerów.

Kret
Frakcja: Samotnicy
Były kopacz. Wraz ze swymi kompanami plądruje wszystkie opuszczone laboratoria i bunkry, na jakie się natknie. Spotkasz go w Agropromie.

Żwawy
Frakcja: Samotnicy
Stalker ten zawdzięcza swój przydomek temu, że jest praktycznie niewidzialny i autentycznie niezbędny. Handlarz powierza mu delikatne zlecenia, np. węszenie w jakiejś sprawie, szpiegowanie, lub podsłuchiwanie.

Oleg Gusarow
Status: Neutralny
Frakcja: Samotnicy
Oleg “Demon” Gusarow. Dawny “czarny beret”, służył w Specnazie w brygadzie Biełocerkowskoj. Był na wielu misjach, awansował na starszego sierżanta sztabowego. Strzelec wyborowy oraz saper. Z natury samotnik, nigdy nie wyrusza do Zony w grupie. Z tej przyczyny zawsze odrzucał propozycję dołączenia do któregoś z ugrupowań, choć wiele razy miał taką możliwość.

Szeregowy Kuzjakin
Status: Neutralny
Frakcja: Samotnicy

Strach
Frakcja: Samotnicy
Doświadczony przemytnik. Przez długi czas handlował towarem w Afryce i Ameryce Południowej. Wieści o katastrofie w Czarnobylu zwabiły go na Ukrainę. W krótkim okresie zdołał przeszmuglować setki wypchanych mutantów z obszaru zastrzeżonego, dzięki czemu zyskał przydomek “Wypychacz”. Kiedy nie “pracuje” w Zonie, pomnaża majątek jako handlarz. Uwielbia eleganckie garnitury i szykowne krawaty – woli jednak radzieckie karabiny. Z reguły można go spotkać w obozie stalkerów w Magazynach Wojskowych.

''Sieryj''
Frakcja: Samotnicy
Brat Lisa, znajduje się na Wysypisku w wielkim hangarze mniej więcej po środku lokacji.

Sidorowicz
Status: Neutralny
Frakcja: Handlarze
Od dziecka utrzymuje się z handlu. W przedszkolu sprzedawał kolegom kredki. W liceum przerzucił się na gumę do żucia. W Instytucie Badawczym rozprowadzał miękkie narkotyki. Gdy tylko pojawiła się Zona, w mig zdał sobie sprawę z możliwości dochodu, jakie oferuje. Znany jest z tego, że buduje trwałe relacje handlowe z wszelkiej maści klientelą. Pierwsza osoba jaką ujrzysz po rozpoczęciu rozgrywki. Otrzymasz od niego swoje pierwsze zadanie, oferuje też zestaw zadań pobocznych. Przydatny z racji posiadanych informacji na temat Kordonu, Zony jak i podstaw dotyczących gry.

Kabel
Frakcja: Samotnicy
Zagadkowy, wszystkowiedzący stalker. Handluje drogimi informacjami w Barze 100 Radów.

Wróbel
Frakcja: Samotnicy
Wróbel ma dwadzieścia siedem lat, jest przebiegły i zapobiegliwy, lecz przytrafiają mu się również najgorsze wpadki. Bywa zachłanny. W sumie dość podejrzany typ. Wychudły i blady. Do Zony przybył z ciekawości, obiecując sobie, że po dwóch miesiącach wróci do domu. Nie wrócił. W trakcie swego pierwszego wypadu do Zony Wróbel zdołał przejść pole najeżone anomaliami bez żadnego ekwipunku i bez najmniejszego pojęcia o niebezpieczeństwie, które mu groziło. Gdy tylko dowiedział się o tym, czego dokonał, zemdlał. Od tamtej pory obchodzi w tę pamiętną datę (9 października) swe drugie urodziny. Włóczy się z reguły w okolicach Baru.

Tolik
Frakcja: Samotnicy
Natkniesz się na niego na polanie w Kordonie – będzie prosił o pomoc.

Wampir
Status: Neutralny
Frakcja: Samotnicy
Można się na niego natknąć w obozie stalkerów w południowo zachodniej części Doliny Mroku.

Wilk
Frakcja: Samotnicy
Znajduje się w obozowisku kotów w Kordonie w pierwszej fazie gry.

Jurik
Frakcja: Samotnicy

Ara
Frakcja: Najemnicy
Kapuś znany doskonale w całej Zonie.

Wilczarz
Frakcja: Najemnicy
Jeden z pierwszych dowódców najemników. Przywódca gangu zwącego się “Kundlami”. Anarchista, który gardzi każdym prawem oprócz prawa dżungli.

Profesor Krugłow
Frakcja: Naukowcy
Doktor biologii. Niegdyś zajmował się badaniem patogenetycznych mutacji u zwierząt. Przybył do Zony, aby zająć się badaniami mutacji ślepych psów.

Profesor Sacharow
Frakcja: Naukowcy
Weteran wśród badaczy Zony. Uczestniczył w pierwszych ekspedycjach w 2007. Znajduje się w mobilnym laboratorium naukowców nad Jantarem. Jest kluczową postacią w grze, ale też i handlarzem. Może zlecić dodatkowe zadania poboczne.
Serdeczne podziękowania dla autora strony “The Zone Survival Guide” – Dawnrazora – za pozwolenie na użycie grafik z jego strony!
W końcu po tylu latach przeczytać ten wpis – świetne uczucie :)
Jest 80%, zaraz odpalam
super sprawa, tak trzymać!!11!
SUPER! Nie moge się doczekać! :D
Hell yeah!