12
sie
Przejdź do komentarzy

Q&A Sierpień 2008

Czy w CS możemy oczekiwać nowych zastosowań dla artefaktów, których nie widzieliśmy w SoC?

Zasadniczo nie. Artefaktów będzie można używać w znany sposób – umieszczając w slotach, aczkolwiek ich właściwości i parametry zostały nieco zmienione, by ich przeznaczenie było nieco bardziej przejrzyste a używanie intuicyjne. Wprawdzie zredukowaliśmy część negatywnych efektów ich noszenia, ale wciąż należy pamiętać, że są one wytworem Zony i większość z nich jest radioaktywna, a jak powszechnie wiadomo, promieniowanie destruktywnie oddziałuje na organizm człowieka.

Czy będzie możliwość samodzielnego zaznaczania punktów na mapie w PDA?

Nie. Punkty takie będą pojawiały się automatycznie wraz z postępem w grze.

W SoC, pod koniec gry doświadczony gracz posiadał całą masę broni i amunicji, ale nie było za wiele okazji, by ten arsenał wykorzystać z powodu małej ilości większych potyczek z grupami wrogów i oponentami w mocniejszych pojazdach. Co zrobiliście, żeby uniknąć tego problemu w CS?

Inaczej niż w SoC, w CS zdobycie arsenału mocnych broni będzie wymagało nieco wysiłku. Oczywiście, możesz zbierać bronie po po martwych wrogach, ale rzadko będą one użyteczne i wartościowe. Gracz będzie miał szansę przejść całą grę ze swoją ulubioną pukawką i wraz ze zdobywaniem większej ilości pieniędzy, będziesz mógł dokupić przeróżne dodatki do broni i rozwinąć ją w sposób jaki Ci odpowiada. Pamiętaj także o walkach między frakcjami. Jeśli będziesz brał w nich udział, twym podstawowym zmartwieniem będzie posiadanie wystarczającej ilości amunicji.

Czy elektrownia czarnobylska będzie otwarta na swobodną eksplorację, czy wciąż będzie tam pełno promieniowania oraz teleporty ograniczające ruch?

Wydarzenia w CS mają miejsce rok przed sławną wyprawą Striełoka. W elektrowni jest znacznie silniejsze promieniowanie, co znacząco ogranicza poruszanie się po niej. Dodatkowo serce Zony zawiera całą masę anomalii.

Co z innymi tytułami ze świata fps? Tymi w produkcji i tymi już istniejącymi? Czy Zwracaliście na nie uwagę? Czy istnieją jakieś, które inspirowały was w jakiś sposób, a może Zona była jedynym światłem przewodnim?

To trudne pytanie. Nie uważamy, by istniał jakiś konkretny tytuł, określający standard gatunku. Braliśmy pod uwagę gry dobrej jakości, takie jak np. COD4 z nowszych produkcji lub Deus Ex ze starszych, aczkolwiek ta ostatnia prawdopodobnie nie zalicza się do “czystego” fps. Chcieliśmy zrealizować własną wizję fps, jednocześnie będąc ostrożnym w pożyczaniu rozwiązań z innych tytułów. Każda gra, nowa bądź stara, podsuwała nam nowe pomysły, dając pożywkę dla naszych przemyśleń. Ostatnio spodobał nam się Mass Effect i Wiedźmin.

Pomijając wspomniane gry wojenne miedzy frakcjami, jakie różnice, nie licząc wizualnych, będzie można miedzy nimi zauważyć? Będą one miały własny szyk bojowy, czy też taktykę prowadzenia walki?

Pomijając te mini gierki, frakcje w CS będą różnić się uzbrojeniem. Każda będzie preferować określone rodzaje broni i pancerzy w zależności od posiadanego budżetu i prowadzonej polityki. Dodatkowo będą różnice w taktyce, np. bandyci będą woleli atakować w nocy, wojsko w dzień.

Jako koncesjonowany fps, Stalker zasługuje, by istnieć w tym gatunku tak samo długo jak Halo, czy half Life. A w epizodycznym znaczeniu tego stwierdzenia? Czyż w odpowiedzi na żądania fanów VALVe nie oświadczył, że nie będą tworzyć kolejnych epizodów HL, bo wolą skupić swe developerskie wysiłki nad pełnymi, dużymi wydawnictwami?

VALVe ma swoją strategię, my swoją. Naszym celem jest stworzenie prawdziwie żyjącego świata, tak by gracze mogli żyć w uniwersum Stalkera. Jak w realu, coś nowego musi wciąż powstawać. Dodatkowo mamy kilka pomysłów, których nie da się zaimplementować jedynie do jednej gry.

Mając wzgląd na to, że Stalker to survival fps, gracz musi zdobywać pożywienie, uważać na promieniowanie itp.Jedną z podstawowych cech survivali jest skradanie się, a w Stalkerze wydaje się ona nieobecna. Dla przykładu, podczas gdy możliwe jest podkradnięcie się do wroga, bez niepokojących odczytów z paska widzialności i hałasu, to mówi się, że wróg w ostatniej chwili odwróci się jakby posiadał 6ty zmysł, co czyni trudnym, wręcz niemożliwym cichą egzekucje przy pomocy noża. Czy możemy spodziewać się poprawy takiego stanu rzeczy w CS, czy raczej wszystko pozostanie po staremu?

Tryb skradania pozostanie na tym samym poziomie.

Czy będzie możliwość rekrutowania NPC, tak by podróżowali wraz z graczem?

Nie, gracz jest samotnikiem w Zonie, aczkolwiek może dołączać do frakcji, brać udział w walkach, by pomóc im wygrać wojnę. Dodaliśmy także system interakcji z NPCtami, dzięki czemu gracz będzie mógł wyruszać z nimi na różne misje.

PDA Sriełoka monitoruje jego pozycję w rankingu stalkerów, zapisuje zabitych tak ludzi, jak i mutanty. Czy PDA gracza w CS podobnie rejestruje takie informacje, a jeśli tak, to jaka praca została wykonana przy analizie systemu rankingowego, by miał on większy wpływ na rozgrywkę (np. odblokowywanie bonusów, system osiągnięć)?

Tak, PDA będzie śledziło poczynania gracza, a także, co jest bardzo ważne, udział w wojnie frakcji.

Przetłumaczył fef

informacje o wpisie:

klawisz
autor:
klawisz

ocena wpisu:

VN:R_U [1.8.0_1031]

Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
  • Czarnobyl – 1000 mil w Zonie
    Przedstawiamy relację z wyprawy do Zony, którą odbyli nasi użytkownicy - Seek-n-Explore i Lehoslav. Dziękujemy za ciekawe materiały i życzymy powodzenia w [...]
  • ANTYMIR – Zona zupełnie od nowa
    WKŁAD W ZONĘ Twórczość Andrieja Lewickiego czytelnicy z Polski znają dość słabo a to za sprawą tylko jednej wydanej w naszym [...]
  • Kroniki Zony: Stalkerska Sieć i PDA
    STALKERSKA SIEĆ Stalkerska Sieć — lokalna sieć komputerowa Zony do której podłączone są urządzenia PDA wszystkich stalkerów. Twórcy Stalkerskiej Sieci Po raz [...]
  • Michu « 3 sierpnia 2018, 15:17
    Wrzucam komentarz żeby mieć udział w tym przełomowym newsie
  • mikew_86 « 13 czerwca 2018, 13:47
    Świetna wiadomość :D
  • caleb59 « 12 czerwca 2018, 21:04
    Grę uruchamiamy ze skrótu na pulpicie jaki tworzy się po jej instalacji (uruchamiamy jako administrator)....
  • Kaach « 29 maja 2018, 14:00
    fajnie
  • Handlarz « 25 maja 2018, 18:25
    Nareszcie :D
  • S.T.A.L.K.E.R. Build 1580
    Rok 2010 nie mógł się obejść bez żadnej builda poczciwego Cienia Czarnobyla. Tym razem jest to coś, ...
  • Zone-17: Way in the Fog
    Od kilku lat na wschodzie powstaje gra komputerowa pod tytułem Zone-17: Way in the Fog. Pracuje nad ...