Kto jest pomysłodawcą projektu? Jakie były jego początki?
Realizacja projektu zaczęła się od pomysłu, który narodził się w trakcie sesji RPG i przekształcił się w to, czym obecnie jest projekt czyli po żmudnej i ciężkiej pracy jaką jest kompletowanie zespołu i kontrola procesu tworzenia gry.
Skąd pochodzi i jak się nazywa studio które tworzy grę?
Praca nad projektem odbywa się zdalnie, studio nosi nazwę Crazy Bytes. Nasza ekipa składa się ze specjalistów mieszkających w różnych krajach WNP pracujących nad grą na zasadzie przydzielonych zadań.
Ile osób obecnie liczy wasz zespół? Czy można dołączyć do ekipy?
Obecnie nasza ekipa liczy ok. 30 osób, są to specjaliści z różnych dziedzin. Jesteśmy dumni z tego, że możemy zjednoczyć wysiłki ludzi, którzy są gotowi pracować nad projektem. Oczywiście mamy także rotację w zespole, niestety wszystkie tego typu projekty są na to narażone. Niemniej jednak z radością przyjmiemy do ekipy specjalistów z tej albo innej dziedziny, jeżeli oczywiście są zainteresowani naszym projektem i są gotowi by stawić czoło wyzwaniom. W tym celu należy skontaktować się z naszym działem kadr.
Wiele projektów boryka się z trudnościami związanymi z problemami finansowymi. Czy was też to dotyczy?
Rzecz w tym, że na bieżącym etapie tworzenia znaleźliśmy sponsora ale ponieważ projekt jest duży i złożony, niestety zaczyna nam brakować funduszy. Obecnie prowadzimy negocjacje z kilkoma inwestorami. Nieco później zamierzamy także skorzystać z serwisów oferujących usługi finansowania przez społeczność graczy. Rzecz jasna przyjmiemy każdą pomoc i liczymy na nasze oryginalne rozwiązania. Ponadto, prowadzimy studio internetowe i część dochodów przeznaczamy na tworzenie gry.
Na jakim silniku będzie działać gra?
Tworzymy własny silnik, który uwzględnia najnowocześniejsze rozwiązania obecne w branży gier.
Czym jest projekt Zone-17? Czy to będzie zwyczajny post-apokaliptyczny tytuł w klimatach gier serii S.T.A.L.K.E.R. i Fallout, liniowa strzelanka czy może cRPG?
Przede wszystkim tworzymy cRPG. Zarówno w dosłownym współczesnym rozumieniu czyli z obecnym w grze systemem rozwoju postaci jak i w pierwotnym – zżycie się gracza ze swoją postacią z gry. System rozwoju postaci został zbudowany w taki sposób, żeby z jednej strony minimalnie wpływał na część gry związanej ze strzelaniem, natomiast z drugiej strony aby dosłowności mechaniki nie rzucały się w oczy graczowi.
Chcemy, żeby gracz żył w naszym uniwersum.
Opowiedz o tematyce gry, gdzie znajdzie się nasza postać i jaki świat będzie wokół niej?
Nie chcielibyśmy zawczasu ujawniać całej linii fabularnej. Ogólnie rzecz biorąc, świat Zone-17 to zamknięty obszar z agresywnym środowiskiem, które zmieniło się w wyniku nieudanego eksperymentu naukowego, przeprowadzonego z wykorzystaniem technologii pochodzącej ze świata równoległego. Na rezultaty tego eksperymentu natknęli się ludzie, którzy znajdowali się w danym momencie na tym obszarze i po wyjściu ze śpiączki ze zgrozą odkryli, że znajdują się w strefie okrytej kopułą mgły.
Kim będzie postać gracza?
Obecnie to rozważamy. Z jednej strony chcielibyśmy umożliwić graczowi pełną swobodę działań, z drugiej jednak – zachować spójność stworzonego przez nas świata.
Z jakimi niebezpieczeństwami zetknie się gracz?
Świat Zony jest różnorodny i pełen zarówno ukrytych jak i oczywistych niebezpieczeństw. Anomalie przeczące znanym nam prawom fizyki i jednocześnie działające w oparciu o prawa oraz reguły rodem z innego świata. Zdziczałe zwierzęta z syberyjskich lasów i dotychczas niewidziane przez człowieka istoty, które pochodzą ze światów równoległych. No i oczywiście ludzie.
Na jaką broń i artefakty natkniemy się w grze?
Początek gry w strefie to rok 2019 lecz swoją wędrówkę po światach, Zona rozpoczęła jeszcze w latach 80-tych ubiegłego wieku. Tak więc w grze możecie zetknąć się zarówno z dobrze wszystkim znanymi rodzajami broni XX wieku, jak i pewnymi nowymi, współczesnymi egzemplarzami. Oczywiście nie mogło zabraknąć także broni z innego świata ale będzie trudno ją znaleźć ponieważ jest unikatowa. Co się zaś tyczy artefaktów, mogę jedynie powiedzieć, że dla graczy zostanie udostępniona imponująca lista przedmiotów, o skrajnie różnym zastosowaniu.
Czy grać będziemy z perspektywy pierwszej osoby?
Tak ale z możliwością spojrzenia na swoją postać także z boku, z określonych punktów.
Czy w grze będą dostępne pojazdy?
Rozważamy taką możliwość. Uważam, że obecnie trudno jest to obiecać. Strefa to złożona rzecz ze względu na swoją topologię i mnogość znajdujących się na niej niebezpieczeństw.
Czy mapa gry będzie wielka i czy będą jakieś ograniczenia?
Chcielibyśmy stworzyć mapę o rozmiarze 80km kwadratowych ale znowuż, na danym etapie trudno coś obiecać. Wielkość obszaru może się zmieniać – zmniejszając się lub powiększając się.
Na jakim etapie obecnie znajduje się projekt? Kiedy będziemy mogli zagrać w grę?
W chwili obecnej projekt znajduje się w fazie opracowania własnego silnika przy jednocześnie trwających pracach nad modelami i projektowaniem samej gry. Liczymy na to, że uda nam się ukończyć projekt w 2015 roku.
Źródło: Serwis prasowy Wieczerniaja Moskwa (rus. Вечерняя Москва); wywiad Zone-17: Way in the Fog z dnia 31 sierpnia 2013 roku.
W końcu po tylu latach przeczytać ten wpis – świetne uczucie :)
Jest 80%, zaraz odpalam
super sprawa, tak trzymać!!11!
SUPER! Nie moge się doczekać! :D
Hell yeah!