Mutanty – Zew Prypeci

Zona to miejsce, w którym łatwiej o śmierć, niż o chleb. Na nieostrożnych stalkerów czyha wiele niebezpieczeństw. Można zostać zastrzelonym, zginąć w anomalii lub być pożartym przez mutanty. Artykuł jest poświęcony tym ostatnim. Pokaże wam, jak przeżyć w starciu z popromiennymi bestiami żądnymi stalkerskiej krwi.

Mięsacz

Jest to zmutowana świnia. Egzystują w stadach od 5 do 7 osobników i są płochliwe, gdy nie ma z nimi osobnika dominującego, który jako jedyny atakuje, a reszta go naśladuje. Często łączą się z dzikami w duże niebezpieczne stado. Ich oczyma interesują się naukowcy, którzy dążą do rozwikłania zagadki regeneracji tychże oczu. To odkrycie mogłoby dać szanse niewidomym i niedowidzącym.
Mutanty Niebezpieczne

Agresywność: Średnia
Wytrzymałość: Mała
Zagrożenie: Bardzo małe (pojedynczy osobnik)/Małe (stado)

Dzik

Każdy doświadczony myśliwy z zewnątrz powinien potrafić polować na dzika, lecz tutaj to całkiem inna sprawa. 300 kilogramów wściekłości – właśnie to reprezentuje dzik w zonie. Żyje w grupach od 3 do 5 osobników i nie warto go lekceważyć. Rozpędza się i całym ciężarem uderza w ofiarę siekając ją przy okazji kłami osadzonymi na bokach szczęki. Aby sprawnie z nim walczyć należy podczas jego szarży odskoczyć w bok i wtedy go atakować zanim obróci się, by znowu atakować. Z jego kopyta są wytwarzane leki przeciwpromienne i figurki popularne poza Zoną.



Agresywność: Mała
Wytrzymałość: Spora
Zagrożenie: Małe (pojedynczy osobnik)/Duże (stado)

Ślepy pies

Zwierze stadne, stylem walki i życia przypomina wilka. Psy atakują, gdy są głodne. Grupa tych mutantów może liczyć od 3 do 7 osobników. Większość z nich nie posiada wzroku, ale mają za to świetny słuch i węch. Psy wyczuwają strach. Osobiście w to nie wierzę, ale w kręgach mało doświadczonych stalkerów mogą się pałętać takie opinie na temat tych zwierząt. Aby efektywnie polować na te stworzenia, wystarczy strzelba, ewentualnie dobrze rzucony granat. Trofeum, które można pozyskać z nich pozyskać to oczywiście ogon, który ma różne właściwości, np. grubą skórę lub wytrzymałość na hemikalia.

Agresywność: Średnia
Wytrzymałość: Mała
Zagrożenie: Małe (pojedynczy osobnik)/Średnie (stado)

Chomik

Mały zmutowany gryzoń, najmniej niebezpieczny w zonie. Żyje stadnie i jest mało wytrzymały, jeden strzał z pistoletu o większym kalibrze i po sprawie. Jeżeli nie zareagujecie w porę, są w stanie przegryźć wasz kombinezon i nieźle was poranić. To, co możecie z nich pozyskać to głowa w odpowiedni sposób ucięta. Trofea z Rodentów, bo tak też się nazywają, interesują naukowców za pokaźną cenę.

Agresywność: Średnia
Wytrzymałość: Bliska zeru
Zagrożenie: Bardzo małe (pojedynczy osobnik)/Przeciętne (stado)

Nibypies

Jest podobny do ślepego psa, lecz z taką różnicą, iż posiada futro, widzi i jest agresywniejszy od zwykłego psa. Występuje w mniejszych grupach 2 może 3 osobniki, z którymi łatwo się rozprawić. Takiego psa można oswoić, aczkolwiek trzeba zabrać go jako szczenię, kiedy jest jeszcze ślepy. Oswojonego nibypsa posiada Noe. Często polują ze swoimi słabszymi kuzynami tworząc niebezpieczną mieszankę. Trofeum jakie uzyskamy z nibypsa jest ogon i jego sierść.

Agresywność: Duża
Wytrzymałość: Średnia
Zagrożenie: Przeciętne (pojedynczy osobnik)/Ogromne (stado)

Nibypies psioniczny

Ten gatunek nibypsa jest unikalny. Jeden taki osobnik może wytworzyć całą sfore swoich klonów zadających takie same obrażenia fizyczne, jak on z tą różnicą, że jeden strzał z czegokolwiek niszczy klona. Zabicie tego właściwego powoduje zniknięcie klonów. Występują bardzo rzadko, m.in. w miejscu, gdzie znajdziemy Serce Oazy.

Agresywność: Duża
Wytrzymałość: Średnia
Zagrożenie: Ogromne

Chimera

Chimera to nie byle błachostka – nawet dla doświadczonych stalkerów. Chimera to zwierze nocne choć zdarza się, że wyłazi za dnia ze swojego legowiska. Śrutówka to za mało na to bydle przynajmniej tak sądzi pewien znajomy łowca, który wybrał się na bestie z ciężkim karabinem maszynowym. Podobnie, jak snork skacze na ofiarę z tym, że trzy razy szybciej i zadaje przy tym niemałe obrażenia. Zachodzi od tyłu i próbuję się ukryć przed następnym atakiem. Ma bardzo grubą skórę, więc przygotuj śrutówkę, by w odpowiednim momencie strzelić jej w łeb, a raczej w łby (Chimera posiada dwie głowy).



Agresywność: Ogromna
Wystrzymałość: Bardzo duża
Zagrożenie: Śmiertelne

Burer

Karzeł, a raczej przemieniony za sprawą mutacji bandyta wyglądający jak gnom w za dużej kurtce (takiej jakie noszą bandyci) i zniszczonych butach. Żyją pojedynczo i występują bardzo rzadko w niektórych podziemiach i bunkrach. Są bardzo niebezpieczni, rzucają w we wroga wszystkim, co im się nawinie – od cegłówek po wielkie beczki i butle z gazem używając przy tym zdolności psioniczno-telekinetycznych. A kiedy są pod ciężkim ostrzałem używają tarczy telekinetycznej i wyrywają broń z rąk. Najlepszym sposobem na zabicie tego mutanta jest po prostu podbiegnięcie i zadźganie go na śmierć – po kilku machnięciach nożem mutant pada na glebę, a my nie musimy marnować cennej amunicji.

Agresywność: Bardzo duża
Wytrzymałość: Bardzo duża
Zagrożenie Ogromne (pojedynczy osobnik)/Śmiertelne (stado)

Snork

Pozostałości po pierwszych stalkerach. Dyszące, w maskach przeciwgazowych typu “słoń”, skóra rozdarta na plecach ukazująca wzmocnioną budowę kręgosłupa i silne nogi, dzięki którym skaczą na odległość nawet 15 metrów. Wstępują stadnie, na otwartym terenie i są dość inteligentne, wszakże, stworzenia te były kiedyś ludźmi. Ich ścięgna nóg są 5 krotnie silniejsze od człowieka. Atakują kopiąc i skacząc na ofiarę. Naukowcy dużo płacą z ich stopy.

Agresywność: Bardzo duża
Wytrzymałość: Duża
Zagrożenie: Duże (pojedynczy osobnik)/Ogromne (stado)

Poltergeist telekinetyczny

Występuje pojedynczo w symbiozie z anomaliami elektrycznymi i ogniowymi. Atakuje rzucając przedmiotami i różnymi obiektami, które ma w zasięgu “ręki”.

Agresywność: Średnia
Wytrzymałość: Mała
Zagrożenie: Małe

Poltergeist ognisty

Odrobinę silniejszy od swojego “brata”. Atakuje anomalią “Spalacz”. Spotkamy go tylko i wyłącznie w anomalii “Cyrk”.

Agresywność: Duża
Wytrzymałość: Średnia
Zagrożenie: Przeciętne

Kontroler

Wszystkim znany humanoid, który był kiedyś mieszkańcem Czarnobyla (ci którzy nie uciekli zamienili się w zombi lub nieczęsto w kontrolerów). Żyje samotnie w grotach i zapomnianych miejscach. Atakuje ogromną i nagłą dawką promieniowania psionicznego, które oddziałuje mocno na mózg. Najlepszym rozwiązaniem na skutki promieniowania psionicznego jest czas, aczkolwiek możemy również użyć leków przeciwko takowemu promieniowaniu.

Agresywność: Duża
Wytrzymałość Bardzo duża
Zagrożenie: Bardzo Duże

Pijawka

Pijawka, Wampir Zony, Duch ciemności – różne nazwy ma ten dziwny mutant. Jako, że przez dłuższy czas pracowałem z naukowcami, poznałem fachową nazwę (łac. Hirudinea) lub “Humanoid zaopatrzony w szczęki z enzymami które wstrzyknięte w ciało rozpuszczają je”. I właśnie tutaj “wampir” nie pasuje do tego stworzenia, pijawka nie ma zębów. Jako, że wszyscy znają zachowania pijawek, to też nikogo nie zdziwi, że są podczas ataku niewidzialne (jak Predator) czyni je to bardzo orginalnymi. Atakują z zaskoczenia i potrafią podejść zdobycz bezszelestnie. Często to właśnie myśliwy staje się zwierzyną. Polowanie na te bestie w ciemnościach, to nie za dobry pomysł. Jedynec co można zobaczyć to ich błyszczące oczy. Pijawki występują dość często, więc noś przy sobie dużą liczbę pestek do strzelby.

Agresywność: Ogromna
Wytrzymałość: Duża
Zagrożenie: Ogromne (pojedynczy osobnik)/Śmiertelne (stado)

Nibyolbrzym

Nibyolbrzym to największy mutant w Zonie. Żyje samotnie i jest chyba najrzadszym stworzeniem w strefie. Jest wszystkożerny. Jego noga jest bardzo umięśniona więc, jako atak stosuje kop o ziemię. Ziemia pod wpływem kopnięcia rani pobliskich wrogów oraz wyrzuca niektóre przedmioty w górę. Jeżeli nie macie odpowiedniego sprzętu lepiej nie zadzierajcie z tym potworem.

Agresywność: Duża
Wytrzymałość: Ogromna
Zagrożenie: Bardzo duże

Mutanty - Zew Prypeci
4.5531
  • Czarnobyl – 1000 mil w Zonie
    Przedstawiamy relację z wyprawy do Zony, którą odbyli nasi użytkownicy - Seek-n-Explore i Lehoslav. Dziękujemy za ciekawe materiały i życzymy powodzenia w [...]
  • ANTYMIR – Zona zupełnie od nowa
    WKŁAD W ZONĘ Twórczość Andrieja Lewickiego czytelnicy z Polski znają dość słabo a to za sprawą tylko jednej wydanej w naszym [...]
  • Kroniki Zony: Stalkerska Sieć i PDA
    STALKERSKA SIEĆ Stalkerska Sieć — lokalna sieć komputerowa Zony do której podłączone są urządzenia PDA wszystkich stalkerów. Twórcy Stalkerskiej Sieci Po raz [...]
  • Kinot32 « 26 stycznia 2024, 17:44
    Mogli by nawet przesunąć na 2025, i tak by nie robiło różnicy
  • KarwaPL « 21 stycznia 2024, 7:56
    Ciekawe, ciekawe. Wypróbujemy z synem. Pzdr
  • KarwaPL « 17 stycznia 2024, 20:27
    Spodziewałem się tego, ale i tak jest trochę zawiedziony :-)) p.s. Odpalam Gamma zatem
  • KarwaPL « 22 grudnia 2023, 21:11
    Wzajemnie, Stalkerzy
  • KarwaPL « 17 grudnia 2023, 12:03
    W mordę nie mogę się już doczekać :-) p.s. Z Synem dalej gramy w Zew Prypeci

autor działu:

M.R.O.K.
M.R.O.K.
20.04.2010

ocena działu:

VN:R_U [1.8.0_1031]

Rating: 4.5/5 (31 votes cast)