27
maj
Przejdź do komentarzy

Q&A: Nikołaj Gatiłow

Punkt kontrolny - częściowo wzorowany na rysunku do gry Zew Prypeci


Na co najwięcej czasu poświęca artysta pracujący w branży gier?

Zalesie

Najwięcej czasu potrzebujemy na dopracowanie szczegółów widocznych na ukończonym modelu.

W jaki sposób przydziela się artystom zadanie, tak by później wielokrotnie nie przerabiać ich pracy?

Anomalia Rdza - wraz z porzuconym w Strefie Czarnobylskiej autobusem jako wzorem pojazdu

Najlepiej jest pracować nad jednym dużym zadaniem rozdzielonym na drobniejsze i wykonywać go według określonego planu. Znaleźć dla grafika pracującego nad modelami, możliwie jak największą ilość przykładów istniejących w rzeczywistości w formie zdjęć, dodatkowo przygotować wiele szkiców postaci lub obiektu widzianego z różnych perspektyw.

Czy często udaje się obronić swój punkt widzenia w sporach nad kluczowymi postaciami gier? Kto najczęściej wykłóca się z artystami?

Model neutralnego stalkera

Nie nazwałbym tego kłótnią. Najczęściej, jest to opinia projektanta gier, artysty koncepcyjnego, kierownika projektu, przy czym każdy z nich jest źródłem racjonalnych i ciekawych pomysłów.

Postać z gry rodzi się na kartkach papieru szkicownika, nazywają to concept-artem. Jakie wymagania ma spełniać ten rysunek? Często bardzo różnią się od siebie: od niedbałych szkiców zaczynając a na drobiazgowych rysunkach kończąc. Jaką rolę spełnia concept-art?

Jabłoniowy sad oraz cmentarz

Concept-art – to poszukiwanie form, zarysu oraz wykonanie zadań, powierzonych przez projektanta gier w postaci fabuły, ogólnego pomysłu na grę i roli postaci. Może być zarówno niedbałym szkicem, jak i dopracowanym, klimatycznym połączeniem różnych elementów wizualizacji z zamiarem dalszego ich dopieszczania.

Czy artyści otrzymują wyczerpujący opis obiektu, który należy narysować czy też wszystko ogranicza się do składającego się zaledwie z dwóch-trzech zdań opisu podstawowego?

Stacja benzynowa - częściowo wzorowana na obiekcie w opuszczonej miejscowości Polesskoe

Czasami artysta sam tworzy wizualną propozycję, a czasami ma do czynienia z konkretnym zadaniem z ograniczającymi go wymogami, do których musi się dopasować. Następnie grafik 3D tworzy model, również dodając coś od siebie – przede wszystkim jest to praca zespołowa.

Jakimi narzędziami posługują się artyści z branży gier?

Most nad rzeczką

To nie ma żadnego znaczenia: to może być ołówek, tusz, marker lub program 2D. Najważniejsze jest to, aby w pracy był zawarty główny pomysł.

Jaką drogę przechodzą główni bohaterowie gry od początkowych szkiców do finałowego obrazka?

Kopalnia - fasada i wnętrze wzorowane na zamkniętej w 2001r. sztolni Młody Komunista w regionie Donbass

Na początku istnieje jedynie słowny opis frakcji, łącznie z jej celami i zadaniami. Następnie wyszukiwane są obrazy i sylwetki, rysuje się szkice. Obrazy są dobierane także i w taki oto sposób: zapraszamy na sesję zdjęciową osoby, które pasują do profilu, robimy zdjęcia a na ich podstawie tekstury oraz zdjęcia w wysokiej rozdzielczości. Grafik 3D tworzy model po czym wracamy do głównego pomysłu całej koncepcji – poprawiamy sylwetkę, następnie teksturujemy modele po czym animuje je animator. W procesie tym bierze udział ekipa artystów kreujących postacie.

Czy to prawda, że postacie są rysowane przez najlepszych w danym studio artystów? Czy w trakcie pracy nad nimi, nie przeszkadzają artystom ich subiektywne upodobania ?

Granica

Powtórzę się, to praca drużynowa i rzecz jasna subiektywne upodobania każdej z osób mają znaczenie, ale to, że mamy w ekipie jednego z najlepszych specjalistów od postaci – Anatolija Didoka – to prawda!

Czy wpływ na jakość postaci ma technika rysowania, wybór oprogramowania i narzędzi do rysowania?

Znak

Nie wydaje mi się. To nie ma żadnego znaczenia. Wpływ na to ma doświadczenie danej osoby oraz jej wiedza. Standardowy komplet oprogramowania jest zaledwie narzędziem do osiągnięcia celu.

Bohaterowie gier ostatnio stali się nieco bardziej „płytcy” – pojawiła się moda na określony wygląd postaci. Czy to dobrze i co należałoby z tym zrobić?

Nie mogę ot tak po prostu odpowiedzieć. Trzeba porównać, popatrzeć, dopracować i stworzyć swoje postacie, jako potężne lub kruche. Wszystko zależy od ich roli w grze komputerowej.


Wieża ciśnień i widok z jej szczytu

Popiersie Stalina i Lenina

Źródła: Warsztaty z mistrzem: Nikołaj Gatiłow oraz Concept-arty projektu S.T.A.L.K.E.R. 2 od Nikołaja Gatiłowa

Tłumaczenie: Glaeken
Korekta: Realkriss

Q&A: Nikołaj Gatiłow5.055

informacje o wpisie:

Glaeken
autor:
Glaeken

ocena wpisu:

VN:R_U [1.8.0_1031]

Rating: 5.0/5 (5 votes cast)

Jedna odpowiedź do Q&A: Nikołaj Gatiłow


LECH
15.09.2012, 15:46

te nowe kombinezony mnie nie przekonują


Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
  • Czarnobyl – 1000 mil w Zonie
    Przedstawiamy relację z wyprawy do Zony, którą odbyli nasi użytkownicy - Seek-n-Explore i Lehoslav. Dziękujemy za ciekawe materiały i życzymy powodzenia w [...]
  • ANTYMIR – Zona zupełnie od nowa
    WKŁAD W ZONĘ Twórczość Andrieja Lewickiego czytelnicy z Polski znają dość słabo a to za sprawą tylko jednej wydanej w naszym [...]
  • Kroniki Zony: Stalkerska Sieć i PDA
    STALKERSKA SIEĆ Stalkerska Sieć — lokalna sieć komputerowa Zony do której podłączone są urządzenia PDA wszystkich stalkerów. Twórcy Stalkerskiej Sieci Po raz [...]
  • KarwaPL « 20 września 2024, 17:27
    Tymczasem lecę Cień Czarnobyla
  • KarwaPL « 25 lipca 2024, 19:28
    Do zaskoczonych nie należę :-)
  • Plaargath « 11 maja 2024, 0:25
    Mierda, ale my starzy jesteśmy…
  • KarwaPL « 29 kwietnia 2024, 8:09
    Będzie konkret
  • Czipi « 15 kwietnia 2024, 19:37
    Wszystkich 5 pozostałych forumowiczów da z siebie wszystko! :E