Broń – Cień Czarnobyla
Uzbrojenie w “Cieniu Czarnobyla” stanowi integralną część rozgrywki i jest bardzo zróżnicowane – niezależnie od tego, czy mowa o broni zabranej martwemu wrogowi, czy kupionej u handlarza. Wszelkie dostępne uzbrojenie dzieli się na kilka kategorii m.in. karabiny szturmowe lub pistolety maszynowe.
Wybory dotyczące uzbrojenia bynajmniej nie kończą się wraz z dobraniem odpowiedniego pistoletu lub karabinu. W grze S.T.A.L.K.E.R. do każdej broni dostępne są różne typy amunicji – część bardziej nadaje się bardziej do potyczek z opancerzonymi wrogami, inne wybuchają po przebiciu celu. Dobrze jest więc zapoznać się ze wszelkimi rodzajami amunicji i wybrać najodpowiedniejszą dla sytuacji.
Każda broń w grze charakteryzują cztery parametry:
- celność
- obrażenia
- obsługa
- szybkostrzelność
W zależności od preferowanego przez Ciebie stylu rozgrywki, możesz zdecydować się na broń zbalansowaną lub taką, u której jeden z powyższych współczynników jest bardzo wysoki.
Im wyższy jest ten parametr, tym łatwiej trafić do celu nawet z dużej odległości. Karabiny snajperskie wyróżniają się pod względem celności, natomiast strzelby są wyjątkowo mało precyzyjne. Obrażenia zadawane przez daną broń są proporcjonalne do tego parametru. Broń zadająca duże obrażenia zazwyczaj ma niską szybkostrzelność. Łatwiej i szybciej korzysta się z broni, która ma wysoki parametr obsługi Im wyższy jest ten parametr, tym mniej czasu upływa pomiędzy wystrzeleniem kolejnych nabojów. Wysoka szybkostrzelność zazwyczaj wiąże się z niewielką celnością.
Broń z czasem się zużywa. Zauważyżyć można to, gdy zacznie się zacinać, a na ekranie pojawi się informacja, że trzeba ją przeładować. W miarę upływu czasu broń będzie się zacinać coraz częściej, należy więc uważnie śledzić wskaźnik stanu przy oknie opisu broni w menu ekwipunku. Gdy wskaźnik znacznie się obniży, dobrze jest poszukać nowej broni.
Co do opisów – * (gwiazdka) oznacza modyfikację dla unikalnych broni, natomiast liczby w nawiasach przy szczegółowych opisach należą do statystyk broni unikalnych. Zielony kwadracik ze strzałką oznacza broń unikalną. Mam nadzieję, że wszystko jasne. ;)
Zwykły nóż myśliwski, który głównie
nadaje się do rozwalania skrzynek, aby
zaoszczędzić amunicję. Poza tym bezużyteczny. Broń dostajemy za darmo na początku gry.
Prawdziwa broń dla prawdziwych bohaterów. Jest duża, ciężka i sieje zniszczenie. W Zonie nie cieszy się zbytnią popularnością ze względu na swą cenę i rozmiar. Przecież nie codziennie poluje się na słonie!
Big Ben
Potężna broń dodatkowo przerobiona tak,
że pasują do niej naboje karabinowe.
Maszyna do zabijania w walce na krótki zasięg.
Ukraiński pistolet policyjny, który zastąpił PMm. W porównaniu z innymi pistoletami ma większą celność, lepszą ergonomię i większy magazynek, ale jest mniej niezawodny.
Fort-15
Eksperymentalny prototyp pistoletu Fort.
Broń, która godnie uczestniczyła we wszystkich konfliktach w XX wieku i ze śmiałością wkroczyła w nowy wiek. Niewielki magazynek częściowo wynagradza wykorzystanie nabojów o dużej mocy.
Bezgłośna Kora
Broń płatnych zabójców. Stara, dobra, niezawodna Kora z niewymiennym tłumikiem.
Używany przez armię i policję w Stanach Zjednoczonych oraz przez wiele jednostek wojskowych i policyjnych na całym świecie. Jest również bardzo popularny wśród przestępców ze względu na naboje o dużej mocy oraz pojemny magazynek.
Tymczasem lecę Cień Czarnobyla
Do zaskoczonych nie należę :-)
Mierda, ale my starzy jesteśmy…
Będzie konkret
Wszystkich 5 pozostałych forumowiczów da z siebie wszystko! :E