Ekwipunek – Zew Prypeci
Apteczki, leki czy jedzenie – jeżeli chcemy przetrwać w Zonie, nie możemy o nich zapomnieć. Nasz ekwipunek to nie tylko one, to także masa innych przydatnych lub mniej przydatnych rzeczy. Jeżeli wybierasz się w głąb Zony, dobrze jest zapoznać się z tym opisem. Każdy item ma swoje niepowtarzalne właściwości, tutaj postaram się je bardziej przybliżyć:
Medycyna
Jednorazowy zestaw medyczny ogólnego zastosowania. Służy on do leczenia rozmaitych obrażeń – ran, stłuczeń, zwykłych i chemicznych oparzeń, a także różnych typów trucizn. Ceniony przez stalkerów.
Specjalistyczny zestaw medyczny, zapewniający pierwszą pomoc rannym w walce. Zawiera on środki wspomagające krzepnięcie krwi oparte na menadionie, antybiotyki i immunostymulanty, a także narzędzia służące do usuwania pocisków i odłamków z ciała. Apteczka ta jest wydawana personelowi wojskowemu jako standardowe wyposażenie. Niekiedy jest także używana przez siły Powinności.
Zestaw medyczny zaprojektowany z myślą o użyciu w Zonie. Zawiera on materiały służące do leczenia ran, a także do ochrony przed zatruciem promieniowaniem i redukcji stopnia napromieniowania organizmu. W odróżnieniu od innych apteczek, zawiera wikasol, batilol i nafazolinę.
Stalkerzy owych apteczek nie posiadają, jednak często dostajemy je za jakieś misje, najczęściej u jajogłowych.
Normalny bandaż elastyczny służący do tamowania krwawienia i ochrony przed zakażeniem ran. W przypadku zwykłego krwawienia, bandaż należy nałożyć bezpośrednio na ranę. Aby powstrzymać krwawienie tętnicze, należy szybko obwiązać bandaż dookoła rany.
Oparte na meksaminie leki przeciwpromienne są często spotykane w Zonie. Po użyciu lekarstwo powoduje skurcz obwodowych naczyń krwionośnych i deprywację tlenową, co pozwala na leczenie i ochronę przed promieniowaniem. Nie ma ono silnych skutków ubocznych, ale wiadomo o odosobnionych przypadkach lekkich nudności, zawrotów głowy, skurczy i bólu brzucha.
Radioprotektor B190, znany też pod nazwą indralina, wchodzi w skład apteczek wydawanych personelowi elektrowni jądrowych. Jest on używany w Zonie zamiast silnie toksycznego hydrochlorku cystaminy PC1, którego częste użycie może spowodować śmierć. Osłabia wpływ promieniowania gamma na żywą tkankę. Najlepiej przyjąć go przed wystawieniem na działanie promieniowania, ponieważ efekty nie są natychmiastowe. Efekty działania tego lekarstwa są długotrwałe.
Najczęściej w skrytkach oraz szeroko dostępny u naukowców i medyków, czasami u pojedynczych stalkerów.
Antytoksyna IP2 to złożone lekarstwo, w skład którego wchodzą różne rodzaje antidotów, w tym metoklopramid, tiamina, ryboksyna i inne substancje. Lek wprowadza do krwiobiegu szereg antybiotyków, których zadaniem jest neutralizacja naturalnych trucizn, a także pochłaniacze trucizn syntetycznych. IP2 nie jest szczególnie popularne w Zonie, ponieważ większość stalkerów woli polegać na masce przeciwgazowej i kombinezonie ochronnym. Są jednak tacy, którzy przechowują ukryte opakowanie tego antidotum. Efekty działania tego lekarstwa są długotrwałe.
Lekarstwo, które blokuje lawinowy natłok impulsów nerwowych. Użycie go wywołuje krótkotrwałą utratę wszelkich emocji. Używane wyłącznie w Zonie w celu przeciwdziałania polom psionicznym obecnym w anomaliach. Efekty działania tego lekarstwa są długotrwałe.
Tylko u naukowców oraz medyków, czasami w schowkach.
Ukraińskie Wikasolum – sztuczny odpowiednik witaminy K. Głównym zadaniem tego lekarstwa jest zwiększanie tempa krzepnięcia krwi. Jest bardzo poszukiwany przez stalkerów, którzy chcą, aby wolno gojące się rany zadawane przez mutanty zasklepiały się szybciej. Efekty działania tego lekarstwa są długotrwałe.
Ekperymentalny lek stworzony przez prof. Oziorskiego dla zespołów badawczych pracujących w Zonie. Jego głównym składnikiem jest tetrodotoksyna, zwana potocznie „proszkiem zombi”, powodująca całkowite wstrzymanie działania centralnego układu nerwowego, co umożliwia przeżycie emisji bez osłony. Lek nie był testowany klinicznie, dlatego też jego skuteczność i skutki uboczne pozostają nieznane.
Bardzo rzadki lek którego nie da się kupić, jednak pojedyncze sztuki możemy znaleźć w lab. X8 oraz w jednej z jaskiń w Zatonie.
Główny składnik tego środka to anaboliczny androgen, sztuczny steryd, którego skład przypomina testosteron. Jest on często używany przez stalkerów podczas dłuższych wypraw, aby zmniejszyć zmęczenie mięśni. Znacząco zwiększa udźwig. Efekty działania tego lekarstwa są długotrwałe.
Żywność
W Zonie nigdy nie stwierdzono obecności piekarzy, ale ten bochenek chleba nie jest skażony ani radioaktywny. Wprost przeciwnie, wygląda na świeży i smakowity. Przynajmniej na razie nie pojawiły się żadne zażalenia.
Na dobre i na złe, ta kiełbasa – mieszanka kurczaka i sojowego substytutu – często stanowi śniadanie, obiad i kolację stalkera w jednym. Może być przechowywana przez długi czas ze względu na wysoką zawartość konserwantów.
Przypuszczalnie ta konserwa została zrabowana przez stalkerów z wojskowego składu racji żywnościowych. Ciężko być pewnym, ponieważ na puszce brakuje etykiety. Niemniej jednak powinna nadal nadawać się do zjedzenia, oczywiście jeśli wierzyć podanej dacie przydatności do spożycia.
Często używany przez stalkerów wyruszających na dłuższe wyprawy, w trakcie których nie można pozwolić sobie na odpoczynek. Napój zawiera łatwostrawne węglowodany, a także substancje powodujące wydzielanie adrenaliny do krwiobiegu.
Produkt firmy GSC. Wchodzi bez zagryzki i znacznie zmniejsza skutki promieniowania. Należy pić ją z umiarem.
1A. Pasek szybkiego dostępu. Wystarczy że przerzucimy na niego dany przedmiot z ekwipunku, a ukaże się on nam w lewym dolnym rogu ekranu, punkt 1B. – Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy użyć go natychmiastowo klikając w odpowiedni klawisz, domyślnie: F1, F2, F3 oraz F4.
2. Sloty na broń, pancerz, hełm/maskę i detektor. Nowością jest to, że w obydwu slotach możemy nosić dowolną broń, np. dwa pistolety czy chociażby karabin szturmowy i snajperski.
3. Główne menu ekwipunku, zawartość naszego plecaka. Nosimy tam resztę niezbędnych rzeczy, domyślna pojemność to 50kg. Leków czy innych rzeczy możemy używać również po dwukrotnym kliknięciu na nie. By włączyć deskrypcję przedmiotu, stajemy na nim kursorem.
4. Sloty na artefakty. Na screenie widać dwa wolne oraz 3 zablokowane. Ich ilość zależy od danego pancerza, ale również można je odblokować modyfikacjami u technika.
5. Stan zdrowia bohatera. Znany każdemu pasek HP oraz dwie ikonki: krwawienie, napromieniowanie. Intensywność zależy od koloru, zaczynając od zielonego przechodząc przez pomarańczowy i kończąc na czerwonym.
6. Stan ochrony postaci na różne czynniki. Zwiększany lub zmniejszany przez masę rzeczy takich jak: stan kombinezonu, zażyte leki etc.
2. Sloty na broń, pancerz, hełm/maskę i detektor. Nowością jest to, że w obydwu slotach możemy nosić dowolną broń, np. dwa pistolety czy chociażby karabin szturmowy i snajperski.
3. Główne menu ekwipunku, zawartość naszego plecaka. Nosimy tam resztę niezbędnych rzeczy, domyślna pojemność to 50kg. Leków czy innych rzeczy możemy używać również po dwukrotnym kliknięciu na nie. By włączyć deskrypcję przedmiotu, stajemy na nim kursorem.
4. Sloty na artefakty. Na screenie widać dwa wolne oraz 3 zablokowane. Ich ilość zależy od danego pancerza, ale również można je odblokować modyfikacjami u technika.
5. Stan zdrowia bohatera. Znany każdemu pasek HP oraz dwie ikonki: krwawienie, napromieniowanie. Intensywność zależy od koloru, zaczynając od zielonego przechodząc przez pomarańczowy i kończąc na czerwonym.
6. Stan ochrony postaci na różne czynniki. Zwiększany lub zmniejszany przez masę rzeczy takich jak: stan kombinezonu, zażyte leki etc.
A. Głód. Jego zaspokajanie (+), bądź zwiększenie (-).
B. Krwawienie. Bandaże pomagają w zatrzymaniu krwawienia, a leki – wspomagają krzepnięcie krwi.
C. Napromieniowanie. Jego redukcja (-) bądź też zwiększenie odporności (+).
D. Zwiększanie odporności na ataki PSI oraz samo jego oddziaływanie na nasz mózg.
E. Regeneracja zdrowia postaci.
F. Siła postaci. Efektem jest zwiększenie limitu kilogramów które możemy nosić.
G. Wytrzymałość. Możliwość dłuższego biegania bez męczenia się.
H. Całkowita ochrona przed blowoutem, czyli tak zwanym “Zwarciem”.
I. Ochrona przed szkodliwym działaniem oparów chemicznych.
B. Krwawienie. Bandaże pomagają w zatrzymaniu krwawienia, a leki – wspomagają krzepnięcie krwi.
C. Napromieniowanie. Jego redukcja (-) bądź też zwiększenie odporności (+).
D. Zwiększanie odporności na ataki PSI oraz samo jego oddziaływanie na nasz mózg.
E. Regeneracja zdrowia postaci.
F. Siła postaci. Efektem jest zwiększenie limitu kilogramów które możemy nosić.
G. Wytrzymałość. Możliwość dłuższego biegania bez męczenia się.
H. Całkowita ochrona przed blowoutem, czyli tak zwanym “Zwarciem”.
I. Ochrona przed szkodliwym działaniem oparów chemicznych.
Wszystkie przedmioty których używamy posiadają swój czas przez który działają, od kilkunastu sekund do kilku minut.
Jednorazowy zestaw medyczny ogólnego zastosowania. Służy on do leczenia rozmaitych obrażeń – ran, stłuczeń, zwykłych i chemicznych oparzeń, a także różnych typów trucizn. Ceniony przez stalkerów.
Cena: 300
+100
+5
10 sekund
Specjalistyczny zestaw medyczny, zapewniający pierwszą pomoc rannym w walce. Zawiera on środki wspomagające krzepnięcie krwi oparte na menadionie, antybiotyki i immunostymulanty, a także narzędzia służące do usuwania pocisków i odłamków z ciała. Apteczka ta jest wydawana personelowi wojskowemu jako standardowe wyposażenie. Niekiedy jest także używana przez siły Powinności.
Cena: 650
+200
+20
5 sekund
Zestaw medyczny zaprojektowany z myślą o użyciu w Zonie. Zawiera on materiały służące do leczenia ran, a także do ochrony przed zatruciem promieniowaniem i redukcji stopnia napromieniowania organizmu. W odróżnieniu od innych apteczek, zawiera wikasol, batilol i nafazolinę.
Stalkerzy owych apteczek nie posiadają, jednak często dostajemy je za jakieś misje, najczęściej u jajogłowych.
Cena: 800
+100
+5
-10
10 sekund
Normalny bandaż elastyczny służący do tamowania krwawienia i ochrony przed zakażeniem ran. W przypadku zwykłego krwawienia, bandaż należy nałożyć bezpośrednio na ranę. Aby powstrzymać krwawienie tętnicze, należy szybko obwiązać bandaż dookoła rany.
Cena: 80
+20
5 sekund
Oparte na meksaminie leki przeciwpromienne są często spotykane w Zonie. Po użyciu lekarstwo powoduje skurcz obwodowych naczyń krwionośnych i deprywację tlenową, co pozwala na leczenie i ochronę przed promieniowaniem. Nie ma ono silnych skutków ubocznych, ale wiadomo o odosobnionych przypadkach lekkich nudności, zawrotów głowy, skurczy i bólu brzucha.
Cena: 250
-10
10 sekund
Radioprotektor B190, znany też pod nazwą indralina, wchodzi w skład apteczek wydawanych personelowi elektrowni jądrowych. Jest on używany w Zonie zamiast silnie toksycznego hydrochlorku cystaminy PC1, którego częste użycie może spowodować śmierć. Osłabia wpływ promieniowania gamma na żywą tkankę. Najlepiej przyjąć go przed wystawieniem na działanie promieniowania, ponieważ efekty nie są natychmiastowe. Efekty działania tego lekarstwa są długotrwałe.
Najczęściej w skrytkach oraz szeroko dostępny u naukowców i medyków, czasami u pojedynczych stalkerów.
Cena: 300
+150
60 sekund
Antytoksyna IP2 to złożone lekarstwo, w skład którego wchodzą różne rodzaje antidotów, w tym metoklopramid, tiamina, ryboksyna i inne substancje. Lek wprowadza do krwiobiegu szereg antybiotyków, których zadaniem jest neutralizacja naturalnych trucizn, a także pochłaniacze trucizn syntetycznych. IP2 nie jest szczególnie popularne w Zonie, ponieważ większość stalkerów woli polegać na masce przeciwgazowej i kombinezonie ochronnym. Są jednak tacy, którzy przechowują ukryte opakowanie tego antidotum. Efekty działania tego lekarstwa są długotrwałe.
Cena: 300
+150
60 sekund
Lekarstwo, które blokuje lawinowy natłok impulsów nerwowych. Użycie go wywołuje krótkotrwałą utratę wszelkich emocji. Używane wyłącznie w Zonie w celu przeciwdziałania polom psionicznym obecnym w anomaliach. Efekty działania tego lekarstwa są długotrwałe.
Tylko u naukowców oraz medyków, czasami w schowkach.
Cena: 550
+150
60 sekund
Ukraińskie Wikasolum – sztuczny odpowiednik witaminy K. Głównym zadaniem tego lekarstwa jest zwiększanie tempa krzepnięcia krwi. Jest bardzo poszukiwany przez stalkerów, którzy chcą, aby wolno gojące się rany zadawane przez mutanty zasklepiały się szybciej. Efekty działania tego lekarstwa są długotrwałe.
Cena: 550
+30
20 sekund
Ekperymentalny lek stworzony przez prof. Oziorskiego dla zespołów badawczych pracujących w Zonie. Jego głównym składnikiem jest tetrodotoksyna, zwana potocznie „proszkiem zombi”, powodująca całkowite wstrzymanie działania centralnego układu nerwowego, co umożliwia przeżycie emisji bez osłony. Lek nie był testowany klinicznie, dlatego też jego skuteczność i skutki uboczne pozostają nieznane.
Bardzo rzadki lek którego nie da się kupić, jednak pojedyncze sztuki możemy znaleźć w lab. X8 oraz w jednej z jaskiń w Zatonie.
Cena: 1000
Całkowite uodpornienie
Kilka minut
Główny składnik tego środka to anaboliczny androgen, sztuczny steryd, którego skład przypomina testosteron. Jest on często używany przez stalkerów podczas dłuższych wypraw, aby zmniejszyć zmęczenie mięśni. Znacząco zwiększa udźwig. Efekty działania tego lekarstwa są długotrwałe.
Cena: 200
+20kg
300 sekund (5 minut)
W Zonie nigdy nie stwierdzono obecności piekarzy, ale ten bochenek chleba nie jest skażony ani radioaktywny. Wprost przeciwnie, wygląda na świeży i smakowity. Przynajmniej na razie nie pojawiły się żadne zażalenia.
Cena: 10
+20
+6
5 sekund
Na dobre i na złe, ta kiełbasa – mieszanka kurczaka i sojowego substytutu – często stanowi śniadanie, obiad i kolację stalkera w jednym. Może być przechowywana przez długi czas ze względu na wysoką zawartość konserwantów.
Cena: 70
+20
+10
5 sekund
Przypuszczalnie ta konserwa została zrabowana przez stalkerów z wojskowego składu racji żywnościowych. Ciężko być pewnym, ponieważ na puszce brakuje etykiety. Niemniej jednak powinna nadal nadawać się do zjedzenia, oczywiście jeśli wierzyć podanej dacie przydatności do spożycia.
Cena: 40
+20
+10
5 sekund
Często używany przez stalkerów wyruszających na dłuższe wyprawy, w trakcie których nie można pozwolić sobie na odpoczynek. Napój zawiera łatwostrawne węglowodany, a także substancje powodujące wydzielanie adrenaliny do krwiobiegu.
Cena: 50
+10
60 sekund
Produkt firmy GSC. Wchodzi bez zagryzki i znacznie zmniejsza skutki promieniowania. Należy pić ją z umiarem.
Cena: 40
-5
-2
5 sekund
W końcu po tylu latach przeczytać ten wpis – świetne uczucie :)
Jest 80%, zaraz odpalam
super sprawa, tak trzymać!!11!
SUPER! Nie moge się doczekać! :D
Hell yeah!