Sasza Nikolski: Planowaliśmy sequel już jakiś czas temu po premierze Czystego Nieba, również wiele czynników przyczyniło się do tej decyzji.
D: Seria S.T.A.L.K.E.R. przyciągnęła do siebie grono wiernych fanów na całym świecie, zostało sprzedanych wiele kopii gier. Czy finansowy zysk jaki przyniosły poprzednie gry pomoże w jakiś sposób w projektowaniu i tworzeniu Stalkera 2?
S: Oczywiście! Jeśli dostatecznie zwróci się uwagę wydawców swoją grą wtedy to pomaga w zabezpieczeniu wydawców i technologii umożliwiającej stworzenie wizji gry marzeń. Mamy wszystko pod kontrolą.
D: Jaki był powód by przenieść Stalkera na inne platformy w przyszłości?
S: Na tym etapie nie mogę odpowiedzieć na to pytanie.
D: Niektórzy twierdzą, że Stalker jest zbyt wymagającą grą jeśli chodzi o konsole. Jak się na to zapatrujecie i czy poczynicie w tym względzie jakieś zmiany w charakterze gry?
S: Na tym etapie nie mogę odpowiedzieć na to pytanie.
D: Czy możesz określić jakie zmiany przyniesie Stalker 2 względem poprzednich części?
S: Jak już od jakiegoś czasu wiadomo w Zonie pojawią się kobiety. Po nowym silniku jaki tworzymy spodziewamy się, że cały świat gry ulegnie znaczącej zmianie. Skiny, tekstury, wydajność itd. Chcemy także by doświadczenie w eksploracji Zony stało się dla gracza czymś bardziej realistycznym.
D: Czy w Stalkerze 2 pojawi się Czarnobylska Elektrownia Atomowa?
S: Tak, ponownie ujrzymy znajome tereny wraz z całkiem nowymi.
D: Czy spotkamy na swojej drodze jakieś znajome frakcje z poprzednich części gry, czy też fabuła Stalkera 2 będzie czymś kompletnie innym, nie nawiązującym do przeszłości?
S: Na tym etapie nie mogę odpowiedzieć na to pytanie.
D: Wracając do frakcji – zawsze miałem wrażenie, że walka pomiędzy Powinnością a Wolnością uchodzi w grze za coś wręcz symbolicznego, coś jak teraźniejsze sprzeczki między politykami na Ukrainie. Czy jest w tym jakaś prawda?
S: Interesujące pytanie. Chciałbym podać jasną odpowiedź, lecz dla dobra przyszłych Stalkerów powiem i tak i nie.
D: Skoro jesteśmy przy tym temacie, która frakcja jest najpopularniejsza w Waszym biurze?
S: Najczęściej rozmawiamy o Powinności i Wolności, w sumie to opinie się podzielone pół na pół lekko na korzyść Wolności.
D: Stalker jest znany ze świetnych modów jakie do tej pory ujrzały światło dzienne, jak np. Complete 2009, Oblivion Lost, L.U.R.K. Czy jest możliwość, że ekipa tworząca grę zaczerpnie kilka pomysłów z modów jakie ukazały się do tej pory?
S: Cóż, raczej nic konkretnego. Mamy oko na mody tworzone przez społeczność graczy. Niektóre z nich wyglądają wspaniale i naprawdę ukazują w pewnym sensie miłość jaką darzą Stalkera gracze. Jeśli znajdziemy coś co wg. nas będzie miało naprawdę ciekawy wpływ na grę rozważymy taką możliwość.
D: Częstym problemem Cienia Czarnobyla oraz Czystego Nieba była wręcz porażająca ilość bugów, które musiały być załatane jak najprędzej. Zew Prypeci pod tym względem był bardzo stabilny ale teraz, kiedy powstaje Stalker 2 na kompletnie nowym silniku obawy o ewentualne błędy znowu wracają – jak się do tego odniesiesz i czy wyjątkowo skupicie się na tej sprawie?
S: Podobnie jak w przypadku Zewu Prypeci, proces zapewniania jakości będzie bardziej kompletny. Jest to jeden z głównych powodów, przez które Zew Prypeci był stabilny.
D: Niektórzy recenzenci uznali, że tryb multiplayer był dodany jakby na siłę, nie wnosząc nic nadzwyczajnego w rozgrywkę. Czy są jakieś plany na rozwinięcie tej idei w Stalkerze 2?
S: Tak! Chcemy by tryb multiplayer cieszył się większym zainteresowaniem graczy. Będziemy mieli standardowe tryby gry jak i kilka niespodzianek.
D: Wielu graczy i krytyków stwierdziło ostatnio, że gry FPS stały się monotonne i podobne, jak np. Call of Duty i Medal of Honor. Czy zgadzasz się z tym, że twórcom gier FPS zaczyna powoli brakować ciekawych pomysłów na grę?
S: Gry są dla rynku, a jeśli coś jest popularne, każdy się tym interesuje. Osobiście uważam, że gatunek gier FPS rozwija się dzięki takim grom jak Stalker, Fallout, Bioshock, w których istnieje coś więcej niż tylko bieganie i strzelanie ale też moralny aspekt gry. Nie wspominając już o otwartym świecie.
D: Jakie gry miały największy wpływ na Stalkera 2?
S: Cóż oczywiście takie tytuły jak Half-Life, Fallout i tym podobne kultowe już gry.
D: Czy Wasz kulturowy wpływ znajdzie jakieś odbicie w grze? Innymi słowy czy taka gra jak Stalker mogłaby być stworzona również w Ameryce, czy też typowo Ukraińskie podejście do tematu jest tu niezbędne?
S: Myślę, że jedną z głównych zalet tej gry jest fakt, że jest to tytuł zza Wschodniej granicy. To już samo przez siebie sprawia, że ta gra jest inna. Uważam też, że kultura odgrywa znaczą rolę w tworzeniu gry.
D: I wreszcie jaki jest Wasz główny cel do osiągnięcia w Stalkerze 2? Kiedy uznacie projekt za sukces?
S: Głównym celem Stalkera 2 jest jak najbardziej zbliżyć się do oryginalnej, dawnej wizji Zony, Stalkerów i rozgrywki. Trzeba to umiejętnie ze sobą połączyć. Wierzymy, że jesteśmy na właściwej drodze ku temu. Jeśli wszyscy gracze docenią nasz trud, wtedy gra okaże się sukcesem!
Źródło: Gamespot.com
Przetłumaczył: caleb59
Tymczasem lecę Cień Czarnobyla
Do zaskoczonych nie należę :-)
Mierda, ale my starzy jesteśmy…
Będzie konkret
Wszystkich 5 pozostałych forumowiczów da z siebie wszystko! :E