Postacie – Czyste Niebo
W grze, tradycyjnie napotkasz na drodze pozostałych śmiałków, którzy pojawili się w Strefie. W Zonie jest zasada, aby nikomu nie ufać. Wielu postanowiło tą zasadę złamać i połączyć się z kilkoma innymi stalkerami, tworząc frakcje. Niektórym, nie możesz zaufać, ponieważ mogą wpakować Ci w głowę kilogram śrutu, ale kilku może naprawdę darzyć Cię przyjaźnią. Wszystko sprowadza się do wykonywania zadań dla NPC, lub ewentualnej pomocy w postaci apteczki. Musisz pamiętać, że w Strefie wszystkim zależy się na zarabianiu kochanych przez nas rubli. Lecz nie zapominaj, że prócz lojalności i przyjaźni, czekając na Ciebie nagrody nie tylko w postaci kasy.
W grze S.T.A.L.K.E.R. Czyste Niebo, występuje około pięćdziesięciu unikalnych bohaterów, którzy mają wpływ na rozgrywkę i fabułę gry.
Czyste Niebo:
Przywódca frakcji “Czyste Niebo”. Wykonujemy dla niego ciekawe misje, np. pomoc posterunkowi.
Barman frakcji “Czyste Niebo”. Można z nim pogadać o wielu sprawach. Dzięki niemu i za pomocą pieniędzy odnajdujemy wiele skrytek.
Mechanik frakcji “Czyste Niebo”. Może ulepszyć nam prawie każdą broń za korzystną cenę.
Śpiący żołnierz frakcji “Czyste Niebo”. Z jego pomocą, zapoznajemy się z funkcjami PDA. Wypoczywa obok biura Lebiediewa.
Handlarz frakcji “Czyste Niebo”. Wydaje nam standartowy sprzęt, gdy musimy iść wspomóc posterunek. warto do niego przyjść po wykonaniu misji przy moście w Czerwonym Lesie. Wynagrodzi nam to dobrą bronią i sporą sumą pieniędzy.
Członek frakcji “Czyste Niebo”. Opowie nam wiele ciekawostek o Strefie i jej tajemnicach.
Wojsko:
Oficer, przebywający w areszcie kwatery głównej Samotników. Żołnierz informuje nas o położeniu walizki, przeznaczonej dla Sidorowicza. Po wykonaniu misji, możemy mu wręczyć broń, aby uciekł z więzienia.
Żołnierz przebywający w Składzie w Kordonie. Przy jego zwłokach, możemy znaleźć ulepszenie, którego pragnie technik Samotników.
Żołnierz, siedzący w tunelu w Kordonie. Był kierowcą majora Chaleckija, zanim go złapali samotnicy. Oferuje nam misję odnalezienia PDA jego kolegi.
Żołnierz, leżący w kolejowym tunelu na wschód od nasypu. Kolega Siemiona. Posiada PDA, którego żąda Lambee.
Samotnicy:
Przywódca frakcji “Samotników”. Wykonujemy dla niego wiele misji, u niego możemy zapisać się do tej frakcji.
Stalker, który zajmuje się czarnymi interesami. Likwidujemy go, gdy ten nasyła na nas bandę bandytów.
Technik samotników w Agropromie. Zajmuje się ulepszaniem głównie broni.
Jeden z kopaczy, który ukrywa się w dalekim miejscu Wysypiska. Gdy obronimy go przed watahą ślepych psów, ten da nam informacje o Kle.
Znany z poprzedniej części S.T.A.L.K.E.R.. Dowódca kotów w wiosce Stalkerów w Kordonie.
Jeden ze stalkerów-samotników, którzy mieszkają w “Pchlim targu”. Wykonujemy dla niego misje o charakterze handlowym.
Lider samotników w Agropromie. Zleca nam likwidację bandytów w tunelu i mutantów. Prowadzi interesy z “Powinnością”.
Technik samotników na Pchlim targu.
Barman Samotników, przebywający w kwaterze głównej. Nagradza nas za wiele misji.
Znudzony życiem stalker, siedzący w tunelu w bazie samotników w Agropromie. Twierdzi, że Strefa i mutanty dały mu spokój i teraz poznaje swoje prawdziwe oblicze.
Brat Wilka, obozujący w obozie stalkerów w Kordonie.
Samotnik, lider stalkerów w Jantarze. Pomagamy mu w przebiciu się do fabryki w tej właśnie lokacji. Wraz z kolegami, wyłącza emisje psioniczne.
Cwaniak, siedzący w wiosce w Kordonie. Wkurza go to, że inni nazywają go “Kotem” lub “nowicjuszem”. Wilk wysyła Szramę, by go ocalił przed ślepymi psami.
Martwy samotnik, leżący na wieży w Agropromie. Nie posiada nic wartościowego. Aby dostać się do niego, trzeba ominąć anomalie i potężne promieniowanie.
Technik Samotników w ich kwaterze głównej. Ceni sobie niezależność i lubi robić wszystko sam.
Handlarze:
Znany z “Cienia Czarnobyla” handlarz. Człowiek, siedzący “ciągle” w swoim bunkrze. Wykonujemy dla niego misję odzyskania ważnej walizki. Prócz tego, opowiada nam o sobie wiele ciekawych rzeczy.
Naukowiec, przebywający w bunkrze w Jantarze, chronimy ten teren przed nadchodzącymi zombiakami.
Mężczyzna, który pracował przed awarią jako leśnik w Czerwonym Lesie. Teraz, weteran i jeden z pierwszych (jak Sidorowicz) stalkerów.
Grupa Striełoka:
Członek “Grupy Striełoka”, którego nasz bohater będzie przez jakiś czas śledzić.
Najlepszy i najbardziej tajemniczy stalker w Strefie. Gracz w końcowej części gry toczy z nim dramatyczny pojedynek.
Wolność:
Komendant bazy “Wolności” w Dolinie Mroku. Zdrajca, który za pomocą bohatera, chce odwrócić uwagę. Ginie w starej chlewni, wraz z najemnikami, którzy tam obozują.
Faktyczny szef frakcji “Wolność”. Prawdziwy stalker, dzięki któremu możemy dołączyć do tej frakcji. Nienawidzi ludzi z “Powinności”.
Właściciel” hangaru, technik należący do frakcji “Wolność”. Jego rozmowy z Aszotem, zawierają wiele wątków komediowych.
Wesoły handlarz “Wolności”. Prowadzi śmieszne rozmowy przez megafon z Wujem Jarem.
Barman frakcji “Wolność”. Jego ulubionym zajęciem jest jaranie blantów.
Członek “Wolności” i dowódca straży w Magazynach Wojskowych.
Powinność
Generał i przywódca ugrupowania “Powinność”. Misje, które dla niego wykonujemy, wymagają wielkiego wysiłku.
Niezbyt miły handlarz “Powinności”. Rozmowy z nim, bohater prowadzi dość groźnie.
Członek frakcji “Powinność”. Zajmuje się wypychaniem poległych i upolowanych mutantów w ramach przeszkoleń dla nowicjuszy i kotów.
Członek frakcji “Powinność” zajmujący się strzelnicą. Przyjmuje od gracza zakłady.
Barman frakcji “Powinność”, z którym można pogadać o wszystkim.
Dowódca stalkerów przy wejściu do podziemi Agropromu. Ginie na skutek ataku snorków.
Technik “Powinności”, siedzący w głównej kwaterze.
Bandyci
Handlarz Bandytów. Twardy gość, posiadający szczególne poczucie humoru.
Przywódca Bandytów w znanym nam Hangarze. Twardy stalker, którego boi się każdy renegat. Niektórzy uważają, że za długo jest szefem i pragną go obalić.
Znany z poprzedniej części bandyta. Tutaj jest młodym barmanem. To on knuje za plecami Jogi, aby go zdjąć z posady szefa.
Pijany i senny technik Bandytów.
Bandyta, wędrujący po Wysypisku, trudno go zlokalizować. Najczęściej idzie w towarzystwie weterana w okolicy Pchlego Targu i jeziorka.
Najemnicy
Główny bohater w grze, którego poczynaniami będziemy kierować. Prowadzi ekspedycję, wraz z paroma naukowcami. Jako jedyny przeżywa wyładowanie zwane “oddechem Zony”. Trafia do obozu Czystego Nieba i od tego momentu zaczynamy grę.
Stalker, dowódca grupy najemników, którzy wspierają nas i “Czyste Niebo’ przy moście do Limańska. Pozostaje tylko, ponieważ wszyscy jego podwładni giną w trakcie ataku.
Przywódca najemników w opuszczonej wiosce w Magazynach wojskowych. Zleca nam zlikwidowanie mutantów przy wieży i nawiązania łączności.
W końcu po tylu latach przeczytać ten wpis – świetne uczucie :)
Jest 80%, zaraz odpalam
super sprawa, tak trzymać!!11!
SUPER! Nie moge się doczekać! :D
Hell yeah!