Rzeczywiście, tak było. Wszystko odbyło się bardzo szybko. W dniu w którym to się stało, zaplanowana była prezentacja wewnętrzna, poświęcona skończonemu scenariuszowi do gry S.T.A.L.K.E.R. 2. Chcieliśmy go wspólnie omówić. Przed pokazem, Siergiej Grigorowicz zebrał wszystkich w jednym pomieszczeniu i ogłosił, że zarówno studio jak i projekt zostają zamknięte. Byliśmy zszokowani. Ktoś zdążył powiadomić znajomych o zaistniałej sytuacji i w taki oto sposób, to wydarzenie wyszło na światło dzienne.
Jaka była przyczyna zawieszenia prac nad projektem S.T.A.L.K.E.R. 2?
Nie znamy oficjalnej przyczyny zawieszenia projektu, ponieważ żadnych oświadczeń ze strony GSC nigdy nie było. To osobista decyzja Siergieja Grigorowicza.
Co dalej działo się w studiu GSC i co postanowiliście?
Mieliśmy do wyboru jedynie dwa wyjścia: każdy na własną rękę szuka nowej pracy lub razem próbujemy walczyć o projekt S.T.A.L.K.E.R. 2, żeby móc kontynuować pracę nad nim. Wierzyliśmy w ten projekt i byliśmy przekonani o tym, że wszystko zmierza we właściwym kierunku.
Kto był inicjatorem pomysłu na stworzenie własnego studia?
Zaczęło się od tego, że nas zwolniono. Cała reszta to już zasługa ekipy studia, postanowiliśmy trzymać się razem jako drużyna, która tworzyła grę S.T.A.L.K.E.R. 2.
Czy cała ekipa pozostała po to by zreorganizować się i założyć studio Vostok Games?
Prawie cała. Na początku ktoś odszedł ale zasadnicza ekipa, która pracowała nad projektem S.T.A.L.K.E.R. 2 pozostała. To zdumiewające, bo praktycznie 3 miesiące szukaliśmy inwestora oraz partnera i w ciągu tego czasu nie straciliśmy ani jednego człowieka. W tej chwili naszą ekipę tworzy niewiele ponad 20 osób.
Skoro w miarę szybko udało się wam znaleźć inwestora, to dlaczego zamiast Survarium, nie wróciliście do kontynuowania prac nad projektem S.T.A.L.K.E.R. 2 ?
Ponieważ nie doszliśmy do porozumienia z Siergiejem Grigorowiczem, bo nie otrzymaliśmy zgody od niego na kontynuowanie prac konkretnie nad marką S.T.A.L.K.E.R.. Z jej właścicielem rozstaliśmy się w przyjaźni i ciągle utrzymujemy z nim kontakt. Rzecz jasna nadal chcemy kontynuować prace nad projektem ale tak się złożyło, że robimy zupełnie nową grę.
Rzekomo prawa do marki S.T.A.L.K.E.R. zostały sprzedane studiu Bethesda, można prosić o parę słów komentarza?
Nic nam o tym niewiadomo.*
Czy jest szansa na to, że wasze studio Vostok Games, jednak zdoła wykupić prawa do marki S.T.A.L.K.E.R.?
Zawsze jest szansa. Bardzo byśmy chcieli, pożyjemy – zobaczymy.
Co dalej z materiałami do gry S.T.A.L.K.E.R. 2? Czy macie zamiar wykorzystać je w grze Survarium?
Materiały do gry S.T.A.L.K.E.R. 2 nie będą wykorzystane w grze Survarium, ponieważ prawa do nich należą do studia GSC. Obecnie tworzymy wszystko od zera.
Czy S.T.A.L.K.E.R. 2 jednak zostanie wydany czy też jest to już martwy projekt?
Ten projekt został zamrożony na czas nieokreślony. Obecnie jego los spoczywa w rękach studia GSC.
Co się stanie z pełnometrażowym filmem, książkami, ubraniami jak i pozostałymi częściami marki S.T.A.L.K.E.R. oraz silnikiem X-Ray?
Nie mamy już z tym nic wspólnego i dlatego nie potrafię odpowiedzieć na te pytania. Proszę je kierować do studia GSC.
* przyp. red.: 26 kwietnia br., na oficjalnym koncie official S.T.A.L.K.E.R. na Facebooku potwierdzono, że prawa do marki S.T.A.L.K.E.R. nadal należą do Siergieja Grigorowicza.
Źródła:
Online-czat z Olegiem Jaworskim z 26 kwietnia 2012 roku, który odbył się na koncie Survarium Community na rosyjskojęzycznym portalu społecznościowym v kontakte.
Video-konferencja z 26 kwietnia 2012 roku Czwartek na skraju drogi: S.T.A.L.K.E.R. z Olegiem Jaworskim, przeprowadzona przez rosyjskojęzyczny portal gmbox.ru.
W końcu po tylu latach przeczytać ten wpis – świetne uczucie :)
Jest 80%, zaraz odpalam
super sprawa, tak trzymać!!11!
SUPER! Nie moge się doczekać! :D
Hell yeah!