DarkScape (Dark Valley + Escape aka Kordon) – łączy lokację Kordon z Mroczną Doliną.
Pozostałe nazwy: Jelito Zony (rus. Кишка Зоны), Mroczny Wąwóz (rus. Тёмная Лощина), Mroczny Kordon (rus. Тёмный Кордон).
Pomimo tego iż lokacja została wycięta z gry to jej zarysy nadal są wyraźnie widoczne na głównej mapie Zony do gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla w prawym dolnym rogu.
Historia:
Po zmianie koncepcji gry i zmniejszeniu rozmiarów map, pojawił się pomysł na stworzenie długich lokacji na potrzeby pościgów samochodowych. Jako bazę do stworzenia tej lokacji twórcy gry użyli jedną z testowych map pozostałą z czasów pierwotnej koncepcji gry z 2001 roku i wykorzystywaną jako podstawę dla stworzenia późniejszej lokacji Kordon. Tak pojawiła się mapa k01_darkscape.
Zbyt słaba jakość szczegółów i niezbyt interesująca mapa były głównymi przyczynami usunięcia tej lokacji i to dosłownie kilka miesięcy po jej stworzeniu – mniej więcej 21 września 2006 roku. Więcej nigdy do niej nie powrócono ponieważ nie podjęto żadnych prób jej dokończenia lub przywrócenia do gry. Później z gry była wycięta również możliwość prowadzenia pojazdów i tym samym istnienie tej lokacji stało się całkowicie bezcelowe. Opis:
Jest to otoczona skałami równina której środkowa i jednocześnie znacznie szersza część mapy przypomina żołądek natomiast znacznie węższe północna i południowa części odzwierciedlają jelito człowieka – stąd też jedna z nazw tej lokacji. Przez całą mapę przebiega asfaltowa droga prowadząca z Mrocznej Doliny do Kordonu. Cały obszar jest w większości porośnięty lasem. Na lokacji natrafić można na następujących przeciwników: dziki, dwie pijawki, bandytów i wojskowych. Najważniejsze znajdujące się na lokacji obiekty infrastruktury to: stacja benzynowa w południowo-wschodniej części mapy, dwa zawalone głazami tunele tuż za nią, stodoła w głębi lasku, mały most nad bagnistym terenem i najbardziej charakterystyczny punkt lokacji czyli most kolejowy.
Fabuła:
Gdy Naznaczony wydostaje się z tajnymi danymi z Laboratorium-X18 w Agropromie, zostaje zaskoczony przez wojskowych po czym wskakuje do samochodu „Zaporożec” i ucieka od wojska na lokację Wysypisko. Następnie otrzymuje wiadomość od Sidorowicza po której wsiada do samochodu stojącego obok bramy prowadzącej do Mrocznej Doliny, wywarza ją wjeżdżając na lokację Darkscape i przejeżdża przez całą mapę. Na drodze Naznaczonego miały być dwa punkty kontrolne – na początku i na końcu lokacji. O ile pierwszy z nich można było minąć bez większych problemów o tyle przez drugi należało przedrzeć się nie szczędząc amunicji. Ponadto, samochód ostrzeliwują żołnierze oraz wojskowy BTR i przez cały czas gracz jest prześladowany przez wojskowy helikopter, który można było strącić strzelając z zabranego jednemu z żołnierzy RPG-7u. W jednym miejscu można było uciec w głąb lasku a wtedy helikopter przestaje śledzić gracza i przekazuje za pomocą komunikatu radiowego, że stracił cel z oczu.
Lokacja w buildach: #2307 i #2571 – k01_darkscape.
DeadMil (Dead City + Military Warehouses aka Magazyny Wojskowe) – łączy lokację Wymarłe Miasto z Magazynami Wojskowymi.
Historia:
Lokacja nigdy nie została ukończona. Upubliczniono ją w charakterze projektu z programu LevelEditor — redaktora lokacji X-Ray SDK.
Opis:
Lokacja mieści się w wyschniętym korycie rzeki, oprócz tego jest teren bagnisty, niewielka wioska, tunel, kanał wodny i ogromny dół, możliwe, że miał służyć jako rezerwuar dla płynącej kanałem wody.
Fabuła:
Po ucieczce z bazy frakcji Najemnicy na lokacji Wymarłe Miasto (Dead City), gracz miał wsiąść do stojącego obok centrum handlowego samochodu “Niwa” i uciec od najemników przez lokację DeadMil.
RadMil (Radar + Military Warehouses aka Magazyny Wojskowe) – łączy lokację Radar z Magazynami Wojskowymi.
Historia:
Lokacja nigdy nie została ukończona i nie wiadomo w jakim celu została stworzona.
Opis:
Składa się głównie z wijącej się drogi i pagórkowatego terenu, są także wyschnięte bagna i nieduże lasy. Brak jakichkolwiek zabudowań, z obiektów są jedynie słupy wysokiego napięcia i barierki.
Źródła:
Stalker-Wiki.ru – Zone Chronicles: dział Lokacje;
Лучшие компьютерные игры 4(101)/2010 – Jurij Michajłow, artykuł: S.T.A.L.K.E.R.: Historia tworzenia gry.
W końcu po tylu latach przeczytać ten wpis – świetne uczucie :)
Jest 80%, zaraz odpalam
super sprawa, tak trzymać!!11!
SUPER! Nie moge się doczekać! :D
Hell yeah!