21
sty
Przejdź do komentarzy

Q&A Grudzień 2007

Druga porcja pytań do GSC. Trzeba było poczekać, ale moim zdaniem warto. Czemu? Przekonajcie się sami.

  1. Czy potrzebna będzie pierwsza część gry, by zagrać w Clear Sky (CS)?
  2. Nie, Clear Sky (CS) jest oddzielną grą i nie wymaga pierwszej części.

  3. Czy będzie łatwa możliwość tworzenia modów tak jak miało to miejsce w Shadow of Chernobyl (SoC)?
  4. System plików, jak i struktura gry nie ulegnie zmianom (więc tak).

  5. W Shadow of Chernobyl (SoC) NPC mówili w języku rosyjskim, poza dialogami ważnymi dla rozgrywki. Mimo potrzeby takiego rozwiązania dla rozgrywki niszczy się niestety budowany wcześniej klimat. Czy nie warte jest rozważenia w CS zamieszczenie opcji wszystkich dialogów w języku rosyjskim (w tym ważnych dla rozgrywki) i dodanie napisów w innym języku (zależnym od kraju)?
  6. Myśleliśmy nad tym wiele razy i pomimo tego, iż wszystkie dialogi po rosyjsku dają na pewno lepszy klimat i tworzą fajną atmosferę, to teksty w języku ojczystym gracza są niezbędne. Dzięki nim może lepiej poznawać naturę zony, przyczyny jej powstania oraz zależności pomiędzy stalkerami i wiele innych rzeczy. Napisy to za mało, głos i emocje lektora grają olbrzymią rolę.

  7. W SoC odnajdywanie artefaktów było dziecinnie proste (nawet na najwyższym poziomie trudności). Jeden z artefaktów nie był potrzebny do ukończenia żadnego zadania pobocznego, i łatwo wchodziło się w posiadanie potężnego artefaktu np.: duszy (czy korali mamy). Czy w CS-ie będzie więcej unikalnych lub jedynych w swoim rodzaju artefaktów, które będą ciężkie lub wręcz niemożliwie do znalezienia?
  8. W CS radykalnie zmieniliśmy podejście do artefaktów i anomalii. Już nie będzie można się po prostu natknąć na kosztowniejsze artefakty. Potrzeba będzie się przedzierać przez tereny pełne anomalii z detektorem w ręku i poszukiwać osłony przed ich destruktywnymi efektami.To zmieni zonę, a rozgrywkę uczyni bardziej nerwową, bardziej stalkerową (słowotwórstwo zamierzone, Micro).

  9. Jak w CS zostanie rozwinięty system modyfikowania broni? W SoC gracz mógł modyfikować broń tylko na trzy sposoby, a modyfikacje takie, jak w broni unikalnej (np.: w szybkostrzelnym AK) zostały pominięte. Czy w CS będzie wiele więcej opcji?
  10. W CS będzie możliwość modyfikowania wielu parametrów broni takich jak: skupienie ognia, spłaszczanie trajektorii, szybkostrzelność, pojemność magazynka, więc będzie można stworzyć jedną w swoim rodzaju broń. W broń będzie trzeba inwestować pieniądze, więc wzbogaci to aspekt ekonomiczny gry. Nie każda broń i pancerz będą modyfikowalne, będą to bronie rzadkie, unikalne oraz najdroższe egzemplarze. W niektórych pancerzach i broniach możliwe będzie nawet 16 modyfikacji.

  11. Pojawi się naprawianie broni, czy znów gracze sięgną po moda? Czy gracz będzie mógł naprawiać broń sam (zestawy naprawcze vel. repair kit-y), czy też u handlarza lub specjalisty?
  12. Naprawa będzie w wersji podstawowej gry. W prawie każdej frakcji będzie ktoś, kto będzie naprawiał i modyfikował uzbrojenie. Za odpowiednią cenę będzie można utrzymać ulubioną broń w dobrym stanie.

  13. W jakim stopniu będzie można niszczyć otoczenie? Czy będzie można niszczyć punkty taktyczne np: wysadzać osłony/barykady?
  14. Dodaliśmy zniszczalne obiekty do gry, jednak zostaną one umieszczone w punktach ciekawych i kluczowych, gdzie ich efekt będzie maksymalny. Ta część gry nie jest jednak kluczowym jej elementem, nad którym najbardziej się skupiliśmy.

  15. Co z wielkością lokacji? Przed wypuszczeniem SoC wiele osób było przekonanych, że mapy będą ogromnem jak w Oblivionie, czy nawet GTA, a okazało się, że jest inaczej. Czego mamy się spodziewać po CS? Mapy będą większe, czy może takie, jak w SoC?
  16. Przeciętnie lokacje będą podobne do tych z SoC, jednak niektóre będą nieporównywalnie większe. Nie powinniśmy porównywać poziomów ze S.T.A.L.K.E.R.a z poziomami z innych gier, ponieważ nasze zawierają ogromną ilość detali i są ładowane w całości.

  17. Czy wyjdą jakieś patce do SoC? Czy poprzestaniecie je wydawać po wyjściu CS-a?
  18. Zarówno do SoC jak i CS będą wychodziły patche. Działo się to będzie tak długo, jak będzie to potrzebne i warte robienia.

  19. Jak podchodzicie do tworzenia nowych postaci (design, animacje, osobowość, czy będą nowe charyzmatyczne postaci w grze)?
  20. Po pierwsze, postacie w CS stworzone będą za pomocą nowej technologii (chyba wszyscy widzieli rendery postaci na oficjalnej stronie), jednakże tyczy się to głównie kluczowych bądź ważnych postaci w grze. Napotkaliśmy poważne problemy przy całkowitej zamianie animacji postaci. Aby to rozwiązać musieliśmy zmieniać nie tylko rendery, ale cały szkielet. Oczywiście w CS pojawi się wiele ciekawych postaci. Poczekajcie jeszcze troszkę, a je spotkacie.

Oryginalny tekst w języku angielskim na forum GSC:
» GSC Forum

informacje o wpisie:

Microtus
autor:
Microtus

ocena wpisu:

VN:R_U [1.8.0_1031]

Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
  • Czarnobyl – 1000 mil w Zonie
    Przedstawiamy relację z wyprawy do Zony, którą odbyli nasi użytkownicy - Seek-n-Explore i Lehoslav. Dziękujemy za ciekawe materiały i życzymy powodzenia w [...]
  • ANTYMIR – Zona zupełnie od nowa
    WKŁAD W ZONĘ Twórczość Andrieja Lewickiego czytelnicy z Polski znają dość słabo a to za sprawą tylko jednej wydanej w naszym [...]
  • Kroniki Zony: Stalkerska Sieć i PDA
    STALKERSKA SIEĆ Stalkerska Sieć — lokalna sieć komputerowa Zony do której podłączone są urządzenia PDA wszystkich stalkerów. Twórcy Stalkerskiej Sieci Po raz [...]
  • Czipi « 15 kwietnia 2024, 19:37
    Wszystkich 5 pozostałych forumowiczów da z siebie wszystko! :E
  • Leo05021 « 13 kwietnia 2024, 1:49
    Byłem tu
  • KarwaPL « 12 kwietnia 2024, 13:00
    Gimme S.T.A.L.K.E.R.2!
  • caleb59 « 10 kwietnia 2024, 11:11
    Amen!
  • Kinot32 « 26 stycznia 2024, 17:44
    Mogli by nawet przesunąć na 2025, i tak by nie robiło różnicy
  • Premiera Metro Exodus
    Dziś debiutuje nowa część kultowej sagi Metro o podtytule Exodus. Nowością jest otwarty świat i ...