- Czy potrzebna będzie pierwsza część gry, by zagrać w Clear Sky (CS)?
- Czy będzie łatwa możliwość tworzenia modów tak jak miało to miejsce w Shadow of Chernobyl (SoC)?
- W Shadow of Chernobyl (SoC) NPC mówili w języku rosyjskim, poza dialogami ważnymi dla rozgrywki. Mimo potrzeby takiego rozwiązania dla rozgrywki niszczy się niestety budowany wcześniej klimat. Czy nie warte jest rozważenia w CS zamieszczenie opcji wszystkich dialogów w języku rosyjskim (w tym ważnych dla rozgrywki) i dodanie napisów w innym języku (zależnym od kraju)?
- W SoC odnajdywanie artefaktów było dziecinnie proste (nawet na najwyższym poziomie trudności). Jeden z artefaktów nie był potrzebny do ukończenia żadnego zadania pobocznego, i łatwo wchodziło się w posiadanie potężnego artefaktu np.: duszy (czy korali mamy). Czy w CS-ie będzie więcej unikalnych lub jedynych w swoim rodzaju artefaktów, które będą ciężkie lub wręcz niemożliwie do znalezienia?
- Jak w CS zostanie rozwinięty system modyfikowania broni? W SoC gracz mógł modyfikować broń tylko na trzy sposoby, a modyfikacje takie, jak w broni unikalnej (np.: w szybkostrzelnym AK) zostały pominięte. Czy w CS będzie wiele więcej opcji?
- Pojawi się naprawianie broni, czy znów gracze sięgną po moda? Czy gracz będzie mógł naprawiać broń sam (zestawy naprawcze vel. repair kit-y), czy też u handlarza lub specjalisty?
- W jakim stopniu będzie można niszczyć otoczenie? Czy będzie można niszczyć punkty taktyczne np: wysadzać osłony/barykady?
- Co z wielkością lokacji? Przed wypuszczeniem SoC wiele osób było przekonanych, że mapy będą ogromnem jak w Oblivionie, czy nawet GTA, a okazało się, że jest inaczej. Czego mamy się spodziewać po CS? Mapy będą większe, czy może takie, jak w SoC?
- Czy wyjdą jakieś patce do SoC? Czy poprzestaniecie je wydawać po wyjściu CS-a?
- Jak podchodzicie do tworzenia nowych postaci (design, animacje, osobowość, czy będą nowe charyzmatyczne postaci w grze)?
Nie, Clear Sky (CS) jest oddzielną grą i nie wymaga pierwszej części.
System plików, jak i struktura gry nie ulegnie zmianom (więc tak).
Myśleliśmy nad tym wiele razy i pomimo tego, iż wszystkie dialogi po rosyjsku dają na pewno lepszy klimat i tworzą fajną atmosferę, to teksty w języku ojczystym gracza są niezbędne. Dzięki nim może lepiej poznawać naturę zony, przyczyny jej powstania oraz zależności pomiędzy stalkerami i wiele innych rzeczy. Napisy to za mało, głos i emocje lektora grają olbrzymią rolę.
W CS radykalnie zmieniliśmy podejście do artefaktów i anomalii. Już nie będzie można się po prostu natknąć na kosztowniejsze artefakty. Potrzeba będzie się przedzierać przez tereny pełne anomalii z detektorem w ręku i poszukiwać osłony przed ich destruktywnymi efektami.To zmieni zonę, a rozgrywkę uczyni bardziej nerwową, bardziej stalkerową (słowotwórstwo zamierzone, Micro).
W CS będzie możliwość modyfikowania wielu parametrów broni takich jak: skupienie ognia, spłaszczanie trajektorii, szybkostrzelność, pojemność magazynka, więc będzie można stworzyć jedną w swoim rodzaju broń. W broń będzie trzeba inwestować pieniądze, więc wzbogaci to aspekt ekonomiczny gry. Nie każda broń i pancerz będą modyfikowalne, będą to bronie rzadkie, unikalne oraz najdroższe egzemplarze. W niektórych pancerzach i broniach możliwe będzie nawet 16 modyfikacji.
Naprawa będzie w wersji podstawowej gry. W prawie każdej frakcji będzie ktoś, kto będzie naprawiał i modyfikował uzbrojenie. Za odpowiednią cenę będzie można utrzymać ulubioną broń w dobrym stanie.
Dodaliśmy zniszczalne obiekty do gry, jednak zostaną one umieszczone w punktach ciekawych i kluczowych, gdzie ich efekt będzie maksymalny. Ta część gry nie jest jednak kluczowym jej elementem, nad którym najbardziej się skupiliśmy.
Przeciętnie lokacje będą podobne do tych z SoC, jednak niektóre będą nieporównywalnie większe. Nie powinniśmy porównywać poziomów ze S.T.A.L.K.E.R.a z poziomami z innych gier, ponieważ nasze zawierają ogromną ilość detali i są ładowane w całości.
Zarówno do SoC jak i CS będą wychodziły patche. Działo się to będzie tak długo, jak będzie to potrzebne i warte robienia.
Po pierwsze, postacie w CS stworzone będą za pomocą nowej technologii (chyba wszyscy widzieli rendery postaci na oficjalnej stronie), jednakże tyczy się to głównie kluczowych bądź ważnych postaci w grze. Napotkaliśmy poważne problemy przy całkowitej zamianie animacji postaci. Aby to rozwiązać musieliśmy zmieniać nie tylko rendery, ale cały szkielet. Oczywiście w CS pojawi się wiele ciekawych postaci. Poczekajcie jeszcze troszkę, a je spotkacie.
Oryginalny tekst w języku angielskim na forum GSC:
» GSC Forum
W końcu po tylu latach przeczytać ten wpis – świetne uczucie :)
Jest 80%, zaraz odpalam
super sprawa, tak trzymać!!11!
SUPER! Nie moge się doczekać! :D
Hell yeah!