Przegląd i fabuła – Czyste Niebo
Strefa
Strefa (lub inaczej Zona) jest dużym opuszczonym terenem z dwudziestoletnimi opuszczonymi budynkami w tle. Całość pokrywają lasy łącznie z nieprawidłową wegetacją roślinności spowodowaną promieniowaniem.Jest to wyludnione i opuszczone terytorium z podziemnymi kompleksami badawczymi, zaniedbanymi bazami wojskowymi, służące za poligon doświadczalny nad nowymi technologiami. Radioaktywny teren pokryty jest otwartymi miejscami z wypaloną ziemią, trującymi mgłami i śmiercionośnymi anomaliami grawitacyjnymi. Jest to świat po straszliwej katastrofie, a po środku tego piekła znajduje się Czarnobylska Elektrownia Atomowa.
Strefa w grze składa się na rekonstrukcję Czarnobylskiej Elektrowni Atomowej otoczoną 30 kilometrowym terenem. Wraz z postępem fabuły gracz odwiedzi takie miejsca jak Bagna, Czerwony Las i Limańsk. Wiele lokacji z gry ma swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości.
Fabuła
Rok 2011. Pięć lat minęło od ostatniej katastrofy, która pokrywa się z wydarzeniami z kwietnia 1986. W strefie zanotowano częste i potężne emisje, które potrafią przemieszczać pola anomalii otwierając nowe drogi do wcześniej niedostępnych terenów. Frakcje stalkerów walczą o nowe terytoria i kluczowe lokacje. Wielu z nich ginie ale na ich miejsce stale przybywają nowi.Akcja ma miejsce przed wydarzeniami ze S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla. Rok przed tym jak Strielokowi udała się trzecia podroż wgłąb zony. Dowiemy się co nieco o nim samym i jego grupie, od innych kluczowych postaci gry.
Zona czeka na ciebie. Nowe lokacje i nieznane zagrożenia, rozpadliny pełne anomalii i potwory skryte we mgle, mroczne noce i dające nadzieję promienie słońca o poranku. Spróbuj unikać anomalii i jak najszybciej chowaj się przed emisjami. Odkryj tajemnice strefy i zbieraj artefakty, lecz radioaktywne poparzenia i pomóż walczyć wybranej przez siebie frakcji. Tylko wtedy odkryjesz prawdę o Strieloku oraz to w jaki sposób znalazł się w “trupiarce” z wytatuowanym napisem S.T.A.L.K.E.R. na przedramieniu.
- Znany i “swojski” sowiecki styl świata gry
- Prawdziwe miejsca jak Czarnobyl-2 (tzw. “Oko Moskwy”) – wojskowy obiekt zaprojektowany by wykrywać wystrzelone amerykańskie rakiety
- Atmosfera tajemniczości, grozy i niebezpieczeństwa
- Polepszona grafika bazująca na technologii DirectX 10 (wolumetryczne światło i mgła, dynamiczna mokra powierzchnia itd.)
- Możliwość dołączenia do wybranej frakcji w Zonie mając bezpośredni wpływ na balans sił w walce
- Współzależność akcji gracza w danej frakcji
- Szybkie podróżowanie w Zonie dzięki pomocy Przewodników
- Nowe typy anomalii i artefaktów
- Nowe pojęcie dla szukania artefaktów i ich użycia
- Stworzony nowy system edycji broni i kombinezonów ochronnych
- Dobrze wykonana infrastruktura baz poszczególnych frakcji (dostępność handlarzy, mechanników, barmana, mini gry itd.)
- Wolność w poruszaniu się po świecie oraz w fabule gry
- Dynamiczna pogoda, cykl dnia i nocy
- Fotorealistyczna grafika budująca atmosferę gry
- Realistyczne parametry balistyczne broni, duży arsenał istniejących w rzeczywistości broni
- Nowy tryb multiplayer – Zdobądź Artefakt
- Gra dla maksymalnie 32 graczy w trybie LAN lub Internet
Tymczasem lecę Cień Czarnobyla
Do zaskoczonych nie należę :-)
Mierda, ale my starzy jesteśmy…
Będzie konkret
Wszystkich 5 pozostałych forumowiczów da z siebie wszystko! :E