4
lis
Przejdź do komentarzy

S.T.A.L.K.E.R. 2 – galeria potworów

Rysunki powstawały w bardzo wczesnym etapie opracowywania gry, dlatego też niektóre potwory znacznie odbiegają od koncepcji związanej z mutacją różnych istot znaną z poprzednich odsłon serii S.T.A.L.K.E.R.. Inspirowano się nawet ludową demonologią ruską, o czym świadczy pierwszy z poniższych potworów wzorowany na nieprzychylnym ludziom, opiekuńczym duchu lasu.

Leśne licho

Leśne licho [rus.: Леший] — spotkać tę istotę można jedynie w głębi lasu, z dala od stalkerskich obozowisk. Jest to dość osobliwe stworzenie, ponieważ w przeciwieństwie do innych potworów, nie próbuje gonić swojej ofiary a po prostu stoi w pozbawionej agresji pozie, obserwując stalkerów z daleka lub wydając przeciągły, smutny dźwięk: jakby śpiewał. Albo stoi milcząc a wtedy bardzo trudno go zauważyć. Posiada on zdolność do usypiania dlatego też jeśli zaśniecie w lesie, możecie już nigdy się nie obudzić.

Gracz miał udać się do lasu by wyśledzić Leśne licho, następnie podkraść się do jego sczerniałej, drewnianej chaty w taki sposób, aby nie zostać przez niego zauważonym i uśpionym. Jeśli tak się stanie to potwór podejdzie do postaci gracza i biorąc ją na ręce zaniesie do swojego legowiska a tam ułoży jego ciało obok wcześniej unieruchomionych ofiar – innych stalkerów. Wszystkie ofiary, włączając w to postać gracza, zostaną ułożone na plecy, w kształt pięcioramiennej gwiazdy w taki sposób, aby głowy stykały się i tworzyły jej środek. Następnie, potwór stanie nad ofiarami na czworakach, tworząc swoim ciałem łuk nad gwiazdą utworzoną ze stalkerów. Ciało Leśnego licha zacznie trzeszczeć i zmieniać formę, szpary między fragmentami pokrywającej ciało kory drzewnej zaczną się rozchylać i odsłonią wnętrzności. W tym momencie gracz powinien był sięgnąć po broń i strzelić w słaby punkt w jego wnętrzu.
W taki oto sposób Leśne licho żywi się anomalną energią noosfery i jest to jedyny pokarm, mogący utrzymywać go przy życiu. Wykorzystuje powiązane systemy nerwowe swoich ofiar jako jednorazowe przewodniki, dzięki którym energia przenosi się z noosfery do istoty. W trakcie jednego takiego seansu stalkerzy giną a Leśne licho odzyskuje pełnię sił.

Kontrolowany przez pasożyta knur w dwóch wersjach

Kontrolowany przez pasożyta knur – półżywa istota, kontrolowana przez pasożyta który zalągł się w jej wnętrzu. To zwierzę hodowlane nie zginęło podczas Emisji ale straciło własną świadomość i wolę na rzecz pasożyta w jej wnętrzu. Patrząc na zewnątrz z ogromnej dziury, istota pasożytnicza traktuje organizm Knura jak własne i próbuje nim kierować. Taki Knur porusza się z ogromnym wysiłkiem, ponieważ pasożyt uważa za swój przód bok wieprza. Stworzenie to próbuje zaatakować dostrzeżonych wrogów dziko skrzecząc i przebierając cienkimi łapami z małymi niedorozwiniętymi kopytami oraz zamierzając się na gracza oszpeconym bokiem, niestety stale potyka się i ciągnie po ziemi bezwładną głowę.

Szczurowilk

Patyczak zakamuflowany i podczas ataku

Patyczak – istota potrafiąca przybierać postać mokrej, nadgniłej kłody na tle leśnego runa. Podczas ataku fragmenty kory rozchylają się i drzewo “otwiera się” ukazując żywy organizm stworzenia.


Źródło: Bestiariusz S.T.A.L.K.E.R. 2 – unikatowe concept-arty.
S.T.A.L.K.E.R. 2 - galeria potworów4.856

informacje o wpisie:

Glaeken
autor:
Glaeken

ocena wpisu:

VN:R_U [1.8.0_1031]

Rating: 4.8/5 (6 votes cast)

41 odpowiedzi do S.T.A.L.K.E.R. 2 – galeria potworów


Szpagin
04.11.2012, 12:12

Trochę pojechali z tymi mutantami. Pierwszy jakoś przypomina mi Slendera, nie wiem, czemu. Świnia – ciekawy, groteskowy pomysł. Patyczak jakoś nie pasuje mi do Stalkera.

Kuballa44
04.11.2012, 12:41

Dziękuję, dobranoc. Te mutki to by bardziej do Wiedźmina pasowały, nie do Stalkera…

Kill_Flint
04.11.2012, 12:47

Szczurownik oraz Knur- moim zdaniem są to najlepsze mutanty jakie tutaj pokazano, reszta zdaje się “przesadzona”.

Trikster
04.11.2012, 12:55

Przesadzacie. Dla mnie koncepty bardzo spoko – wystarczy wyobrazić sobie, jakim wyzwaniem byłby spacer po lesie.

adamos1410
04.11.2012, 13:08

No dokładnie Trikster, zgadzam się z tb. Teeaz wejdź bez strachu do lasu.

Duz
04.11.2012, 13:09

Eee, nawet niegłupie te mutanty. To Leśne Licho całkiem spoko – trochę mistyczny, trąci mi nawet jakimś takim wschodnim, słowiańskim klimatem :P Warchlak też ujdzie – bardziej mroczny, ociera się o makabrę; jak dla mnie może być. Szczurownik wygląda dość standardowo, niczym wyjątkowym się nie wybija. A ten patyczak… no nie wiem. Chyba za dużo Davida Attenborough się twórcy naoglądali :E Chociaż może w grze byłby bardziej przekonujący niż na szkicu.

Tormentor
04.11.2012, 13:29

Trochę popłynęli, Leśne Licho całkiem ciekawy mutant ale jego egzystencja trochę naciągana. Szczurownik dupy nie urywa. Knur i Patyczak nie pasują do świata Stalkera.

zalany66
04.11.2012, 13:30

Szczurownik i knur nawet spoko, ale reszta trochę przesadzona. Zupełnie nie pasują do klimatu Stalkera.

ElBanana1
04.11.2012, 13:38

GSC powinno sobie przypomnieć, że to w “pseudonaukowym realizmie”, a nie w bajkach, leżała siła Stalkera, dlatego Patyczak odpada. Leśne Licho niby też powinienem odrzucić, ale mimo wszystko mi się podoba. Szczurownik – nic ciekawego. Z kolei od pasożyta oczekiwałbym, żeby atakował nie tylko za pomocą warchlaka, ale także próbował się przenieść do naszego bohatera. ;) Wtedy byłbym wniebowzięty.

Glaeken
04.11.2012, 13:53

Zwróćcie uwagę na to, że tylko rysunek krzyżówki szczura i wilka (Szczurowilka) został wymodelowany na kompie a więc on jako jedyny miał realną szansę “załapać się” do gry. Podejrzewam, że cała reszta to zbyt mocna fantazja która najpewniej zostałaby i tak odrzucona.

Stalkier_100
04.11.2012, 14:19

Mi się bardzo podobają mutanty. Bardzo ciekawie prezentuje się Leśne Licho i Patyczak. Knur także super. Niestety nie wydaje mi się, że gdyby ktoś miał je odtworzyć w świecie gry t by coś z tego wyszło. Bardzo skomplikowane modele i do tego jeszcze dochodzą animacje. Najpewniej wyszło by niezgrabnie poruszające się “coś” co by nie przypominało tych stworzeń ze szkiców.

Trikster
04.11.2012, 14:35

W sumie trochę trudno powiedzieć, czy nie pasują. Zresztą, to trochę gdybanie, bo jedyne, co mamy, to concept-arty. Nie wiemy (i zapewne nigdy się nie dowiemy), jak sprawdzałyby się w grze, bo moim zdaniem klu Stalkera jest atmosfera strachu. Pozostaje tylko gra wyobraźni – weź wejdź tu do lasu, jak każda gałąź i każde drzewo może Cię zaatakować. Pomysł przedni.
I jeszcze a propos pseudonaukowego realizmu – w gruncie rzeczy można by określić Stalkera jako produkt realizmu magicznego (nie w całej rozciągłości of korz), więc ja problemu nie widzę w samej koncepcji monstrów z bajek.

Afrose
04.11.2012, 14:53

Nie no ten knur i szczurownik trzymają klimat. Reszta troche mniej ale czy nie tego nam trzeba w STALKERZE? Nowości?

desmond
04.11.2012, 15:47

Mi osobiście wszystkie te mutanty się podobają. Najlepszy knur i patyczak. Licho też dobre. Przeraził bym sie nie na żarty idąc lasem i spotykając nagle takie coś przed sobą. Najmniej spodobał mi sie szczurowilk. Po prostu inna wersja chimery.

Naznaczony221
04.11.2012, 17:16

UUUU Slenderman. Ciekawe czy też nie będzie miało oczu to leśne licho xD.

StalkerCiastek
04.11.2012, 18:15

Leśne Licho byłoby ciekawe, ale ze swoimi niezbyt imponującymi zdolnościami ataku szybko by się znudziło.

adin
04.11.2012, 18:53

Nigdy nie byłem zwolennikiem wszelkiej maści kontrolerów, nibyolbrzymów czy pijawek. Moim zdaniem tak daleko posunięta mutacja to przesada.
Chętniej widział bym więcej tworów klasy snorka czy zombie – niezbyt zdeformowane, ludzko podobne kreatury.
Jaki efekt mieliśmy, każdy wie. Spotykając się z nibyolbrzymem zamiast strachu i trwogi, śmiałem się do rozpuku ładując w niego serie.

Co do tych projektów, jestem pozytywnie zaskoczony. Nie powiem że taki patyczak sprawdził się w naszej grze ale koncepcja jest bardzo odważna. Leśne licho stoi na wysokim poziomie choć te jego obrzędy już trochę trącą.

Pasował by idealnie do stalkerskich legend ale jako stały mieszkaniec lasów? Hmmm ta gra to nie fantasy.

djcycu
04.11.2012, 22:01

Ten pierwszy mutant to wznowienie z ich starej gry… W Codename Outbreak ludzie mieli pasożyta w głowach i nas atakowali.

djcycu
04.11.2012, 22:15

Sorki, drugi mutant… Co do reszty to szczurowilk mi trąci fajną mutacją ale chimery, snorki i psy też już nas drapały… Leśne licho wolał bym by było jakimś kontrolerem a nie jakimś czary mary… No bez przesady to całkowicie odbiega od klimatów Czarnobyla. Pasożyta bym usunął, lepiej było by zmontować tę martwą świnię niczym zombie czyli załóżmy duch tej świni mógłby sterować martwym ciałem z noosfery (to się wg założeń SoC trzyma kupy). Patyczaka bym raczej wstawił do anomalii. Idziesz i nagle drzewo się rozchyla i nas wciąga. Można przy takim drzewie namodelować pełno wplątanych ciał i przerażonych twarzy stalkerów. Był kiedyś film o takim drzewie które dzieci zjadało czy coś takiego. Anomalia była by przerażająca. STALKER to nie fantasy i nie czary… Młodsi się może takimi pierdołami podniecają ale ja zakochałem się wręcz w klimacie SoC i tego co było w aplhach. Takiego Stalkera 2 sobie wyobrażałem a nie cuda na kiju i wielkie czary mary…

pan kozaq
05.11.2012, 14:32

Taki patyczak to moim zdaniem powinien mieć 0,5m , występować w grupach po 20 osobników i powinien schodzić na strzał z makarowa

Eleventh
05.11.2012, 14:42

Ciekawa sprawa jest z tym Leśnym Lichem… Osobiście wyobrażam sobie to “coś” jako jedno razowego mutanta, który by pasował do jakiegoś mrocznego lasu. Poza tym nie chciał bym widywać go co chwilę, ponieważ stało by się to nudne. Natomiast Knurem to przypomina mi tego potworka z Dead Space, który pozbawiał człowieka głowy i wbijał się w ciało – oklepane.

Oriux1
05.11.2012, 16:40

Leśne Licho jest fajne, ma taki nasz swojski, słowiański klimat. Szczurownik też niczego sobie – coś zbliżonego do szczurów z pierwszych zapowiedzi STALKERa, natomiast Knur i Patyczak są już przekombinowane.

Sihayan
05.11.2012, 19:32

Ojjj… pograłoby się pograło. Pozostaje stary dobry Cień Czarnobyla.

Aracz
05.11.2012, 19:43

Leśne licho najbardziej by pasował, jako halucynacja wytworzona przez kontrolera. Ogólnie, miło by było gdyby kontroler tworzył halucynacje bardziej realne, a zarazem straszne. Pasożyt mi się za to bardzo podoba, to powinni zamieścić. Wyobrażacie sobie takie knury, idące z pasożytami? To by nadało tego mrocznego klimatu.

djcycu
05.11.2012, 21:03

To by gra straciła mity o noosferze i przypominała by sytuacje z Codename Outbreak że znów kosmici wylądowali w meteorytach… Żadne wizje kontrolera… Kontroler już jest wypaśny tylko brakuje mi wygladu i animacji. Leśne licho 1 raz by się mogło pojawić jako najpotężniejszy mutant który zdolny jest przenikać z miejsca na miejsce. Było by to mroczne i przerażające kiedy nie mogli byśmy od niego uciec i musieli go zabić jakimś sposobem bo odstrzelać z pistoletu? Znów GSC chce z nas zrobić wybrańca? Bandyta nas ustrzeli od razu a my jako jeden na tysiąc stalkerów nagle zabijemy Leśne licho? Przesadzone…

Fender
08.11.2012, 8:00

Ale narzekacie. Założę się, że idąc w lesie w nocy (stalker), gdy usłyszelibyście ten śpiew czy jęk, narobilibyście w portki, nerwowo szukali sprawcy. Aż tu nagle odwracacie się i bum, stoi za wami. Niezapomniane emocje i balibyśmy się więcej zwiedzać las zapewne :D

adamos1410
10.11.2012, 15:17

Heh wiadomo Fender ;]

Ric
10.11.2012, 16:34

W sumie takie Leśne Licho można by wcisnąć do Stalkera, gdyby to miłą być wynik jakichś eksperymentów, które miałyby na celu zbadanie, czy żywe istoty są w stanie czerpać energię prosto z noosfery. To że wykorzystuje do tego system nerwowy swoich ofiar ma nawet sens. Tylko bez tych banialuk o układaniu ciał w pentagram i rytuałach z kosmosu. Może to być po prostu stwór, który kryje się po lasach, dopada swoje ofiary i w jakiś sposób pozyskuje z nich energię noosfery.

Jak dla mnie bomba. No bo skoro udało się przepchnąć poltergeisty, które latają sobie jako obłoczki energii lub ognia, to HEJ! Czemu nie można by takiego stworka?

Pilot
10.11.2012, 20:21

Te nowe stworki za pewne mają(miały?)wprowadzić mroczny klimat rodem z SHoC a nawet większy. Każdy przyzna chociażby największy koksu że przez kilka sekund zastanawiał się czy wejść dalej w ciemność laboratoriów i posłuchać z bliska odgłosów a potem dopiero wszedł.
Sprawą też jest co zrodziło takiego pasożyta u knura(Mutacja jakiego zwierzęcia, chociaż być może to bardzo silna mutacja zarodka świni które opanowało ciało matki co ma jakiś sens.)? Trudno też powiedzieć z czego mógłby się otworzyć drewniak? Tu jedynym logicznym wyjaśnieniem była by mutacja owada: Patyczaka z czymś tam jeszcze i wytworzenie czegoś takiego. Szczurowilk dobrze zastępował by Rodenty ale to tylko podrzędna słabsza chimery. Leśne licho to jak ktoś zauważył byłby stalkerowy Slender, brakuje jeszcze zbierania podłużnych i cienkich artefaktów porozwieszanych w całym lesie z jakimiś znakami. Usypia stalkerów czyli Slenderowy trans chociaż tu przesadą jest to aby go zabić trzeba dać się uśpić i akurat mieć takiego fuksa że jako jedyni budzimy się podczas rytuału a miłe licho nie pozwoliło nam zgubić swojej broni biorąc je i kładąc blisko nas.

LECH
16.11.2012, 17:52

jak zobaczę takiego knura to strzelę sobie w łeb!

Witka
18.11.2012, 16:08

zapowiada się ciekawie

StRiEloKbest
19.11.2012, 14:27

Mutki fajne. Ale np. lepiej przeszedłby niedźwiedź z pasożytem. Mutanta od świni już akurat mamy.

snoork
26.11.2012, 15:59

Może będzie snork z pasożytem ?

Genera Golonka
26.11.2012, 21:15

Jakby gra już wyszła było by ciekawie z tymi mutantami.

stalker3467
12.12.2012, 14:59

Ciekawe czy te mutanty się pojawią w S.T.A.L.K.E.R 2

Bies86
15.01.2013, 21:52

Knur z pasożytem to bardzo ciekawy stwór. A Patyczk to dopiero potwór aż ciężko mi się zrobiło na duszy na samą myśl żę przyjdzie mi walczyć z czymś co wygląda jak kłoda i może się wszędzie ukryć w lesie . I nie sposób go wypatrzeć , Idziesz sobie spokojnie po czym zdajesz sobie sprawę że jesteś obserwowany przez horde kłód z oczami , część wypatrzyłeś a gdzie ukryta reszta? Masakra.

Kudkudak
31.01.2013, 16:01

Mi te mutanty jak najbardziej pasują, przecież patyczak i leszy to nic innego jak mimikra(zwłaszcza ten pierwszy), po za tym flora też może ewoluować. Przecież nie jesteśmy skazani na same dziki…swoją drogą fajnie by było gdyby dodali te stare mutanty np. karły albo tarkw, bo szkoda zapomnieć o takim czymś.

StalkerCell
19.02.2013, 16:57

Zgadzam się z tobą, Kudkudak, powinni dać te stare mutanty, także te z Oblivion Lost (te Zombies bez broni są całkiem, całkiem).

czarny stachu
18.08.2014, 16:03

przydało by się więcej mutantów m.in. te usunięte i te ,,neutralne” np.starzec ,byłoby to ciekawe

dr_joint
20.08.2014, 14:35

Leśne Licho-Slender zupełnie nie pasuje do stalkera,knur z pasożytem jest w sumie ok, patyczak naprawdę fajny pomysł,ale do jakiejś innej gry, a szczurowilk jak najbardziej spoko ;)

Major_Degtyarev
18.10.2014, 22:22

Knur z pasożytem i Patyczak przypominają kojarzą mi się trochę The Thing.


Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
  • Czarnobyl – 1000 mil w Zonie
    Przedstawiamy relację z wyprawy do Zony, którą odbyli nasi użytkownicy - Seek-n-Explore i Lehoslav. Dziękujemy za ciekawe materiały i życzymy powodzenia w [...]
  • ANTYMIR – Zona zupełnie od nowa
    WKŁAD W ZONĘ Twórczość Andrieja Lewickiego czytelnicy z Polski znają dość słabo a to za sprawą tylko jednej wydanej w naszym [...]
  • Kroniki Zony: Stalkerska Sieć i PDA
    STALKERSKA SIEĆ Stalkerska Sieć — lokalna sieć komputerowa Zony do której podłączone są urządzenia PDA wszystkich stalkerów. Twórcy Stalkerskiej Sieci Po raz [...]
  • Kinot32 « 26 stycznia 2024, 17:44
    Mogli by nawet przesunąć na 2025, i tak by nie robiło różnicy
  • KarwaPL « 21 stycznia 2024, 7:56
    Ciekawe, ciekawe. Wypróbujemy z synem. Pzdr
  • KarwaPL « 17 stycznia 2024, 20:27
    Spodziewałem się tego, ale i tak jest trochę zawiedziony :-)) p.s. Odpalam Gamma zatem
  • KarwaPL « 22 grudnia 2023, 21:11
    Wzajemnie, Stalkerzy
  • KarwaPL « 17 grudnia 2023, 12:03
    W mordę nie mogę się już doczekać :-) p.s. Z Synem dalej gramy w Zew Prypeci