7
maj
Przejdź do komentarzy

Q&A: S.T.A.L.K.E.R. z O.Jaworskim

Czy to prawda, że o zamknięciu studia dowiedzieliście się niemal jednocześnie z użytkownikami z całego świata?

Rzeczywiście, tak było. Wszystko odbyło się bardzo szybko. W dniu w którym to się stało, zaplanowana była prezentacja wewnętrzna, poświęcona skończonemu scenariuszowi do gry S.T.A.L.K.E.R. 2. Chcieliśmy go wspólnie omówić. Przed pokazem, Siergiej Grigorowicz zebrał wszystkich w jednym pomieszczeniu i ogłosił, że zarówno studio jak i projekt zostają zamknięte. Byliśmy zszokowani. Ktoś zdążył powiadomić znajomych o zaistniałej sytuacji i w taki oto sposób, to wydarzenie wyszło na światło dzienne.

Jaka była przyczyna zawieszenia prac nad projektem S.T.A.L.K.E.R. 2?

Nie znamy oficjalnej przyczyny zawieszenia projektu, ponieważ żadnych oświadczeń ze strony GSC nigdy nie było. To osobista decyzja Siergieja Grigorowicza.

Co dalej działo się w studiu GSC i co postanowiliście?

Mieliśmy do wyboru jedynie dwa wyjścia: każdy na własną rękę szuka nowej pracy lub razem próbujemy walczyć o projekt S.T.A.L.K.E.R. 2, żeby móc kontynuować pracę nad nim. Wierzyliśmy w ten projekt i byliśmy przekonani o tym, że wszystko zmierza we właściwym kierunku.

Kto był inicjatorem pomysłu na stworzenie własnego studia?

Zaczęło się od tego, że nas zwolniono. Cała reszta to już zasługa ekipy studia, postanowiliśmy trzymać się razem jako drużyna, która tworzyła grę S.T.A.L.K.E.R. 2.

Czy cała ekipa pozostała po to by zreorganizować się i założyć studio Vostok Games?

Prawie cała. Na początku ktoś odszedł ale zasadnicza ekipa, która pracowała nad projektem S.T.A.L.K.E.R. 2 pozostała. To zdumiewające, bo praktycznie 3 miesiące szukaliśmy inwestora oraz partnera i w ciągu tego czasu nie straciliśmy ani jednego człowieka. W tej chwili naszą ekipę tworzy niewiele ponad 20 osób.

Skoro w miarę szybko udało się wam znaleźć inwestora, to dlaczego zamiast Survarium, nie wróciliście do kontynuowania prac nad projektem S.T.A.L.K.E.R. 2 ?

Ponieważ nie doszliśmy do porozumienia z Siergiejem Grigorowiczem, bo nie otrzymaliśmy zgody od niego na kontynuowanie prac konkretnie nad marką S.T.A.L.K.E.R.. Z jej właścicielem rozstaliśmy się w przyjaźni i ciągle utrzymujemy z nim kontakt. Rzecz jasna nadal chcemy kontynuować prace nad projektem ale tak się złożyło, że robimy zupełnie nową grę.

Rzekomo prawa do marki S.T.A.L.K.E.R. zostały sprzedane studiu Bethesda, można prosić o parę słów komentarza?

Nic nam o tym niewiadomo.*

Czy jest szansa na to, że wasze studio Vostok Games, jednak zdoła wykupić prawa do marki S.T.A.L.K.E.R.?

Zawsze jest szansa. Bardzo byśmy chcieli, pożyjemy – zobaczymy.

Co dalej z materiałami do gry S.T.A.L.K.E.R. 2? Czy macie zamiar wykorzystać je w grze Survarium?

Materiały do gry S.T.A.L.K.E.R. 2 nie będą wykorzystane w grze Survarium, ponieważ prawa do nich należą do studia GSC. Obecnie tworzymy wszystko od zera.

Czy S.T.A.L.K.E.R. 2 jednak zostanie wydany czy też jest to już martwy projekt?

Ten projekt został zamrożony na czas nieokreślony. Obecnie jego los spoczywa w rękach studia GSC.

Co się stanie z pełnometrażowym filmem, książkami, ubraniami jak i pozostałymi częściami marki S.T.A.L.K.E.R. oraz silnikiem X-Ray?

Nie mamy już z tym nic wspólnego i dlatego nie potrafię odpowiedzieć na te pytania. Proszę je kierować do studia GSC.

* przyp. red.: 26 kwietnia br., na oficjalnym koncie official S.T.A.L.K.E.R. na Facebooku potwierdzono, że prawa do marki S.T.A.L.K.E.R. nadal należą do Siergieja Grigorowicza.

Źródła:
Online-czat z Olegiem Jaworskim z 26 kwietnia 2012 roku, który odbył się na koncie Survarium Community na rosyjskojęzycznym portalu społecznościowym v kontakte.
Video-konferencja z 26 kwietnia 2012 roku Czwartek na skraju drogi: S.T.A.L.K.E.R. z Olegiem Jaworskim, przeprowadzona przez rosyjskojęzyczny portal gmbox.ru.

Tłumaczenie: Glaeken
Korekta: Gizbarus

Q&A: S.T.A.L.K.E.R. z O.Jaworskim4.051

informacje o wpisie:

Glaeken
autor:
Glaeken

ocena wpisu:

VN:R_U [1.8.0_1031]

Rating: 4.0/5 (1 vote cast)

7 odpowiedzi do Q&A: S.T.A.L.K.E.R. z O.Jaworskim


Provski
07.05.2012, 14:31

Grigorowicz sam nie wie czego chce…

Bartek93klm
07.05.2012, 14:48

Powiem to co myślą wszyscy! Siergiej Grigorowicz to je*ana ku*wa kapitalistyczna która patrzy tylko żeby się nachapać, nie ma nic wspólnego z prawdziwymi producentami gier którzy oprócz zysku patrzą też aby stworzyć coś w stylu e-sztuki (nie nie mam na myśli CoD’a, BF3 itd…) tyle dziękuję, adminie daj bana bo musisz ale wiem że tak somo myślisz.

lukebuka
07.05.2012, 15:32

Bartek, spokojnie, nie znamy jeszcze całej prawdy i nie ma co pochopnie osądzać wszystkich z góry do dołu. Jak to mówię:
nie ma ludzi złych, ani dobrych, są tylko konsekwencje ich decyzji.

Stalkier_100
07.05.2012, 16:20

To mi wygląda tak: Grigorowicz się tak jakby obraził na Stalkera i w pewnym stopniu na pracowników studia. Ni z tego, ni z owego postanowił zamknąć projekt Stalkera2. Problem z inwestorem pewnie by się rozwiązał. Jakoś na poprzednie części Stalkera mieli inwestora…

xKoweKx
07.05.2012, 17:27

Bartek93klm, kapitalistyczna ku*wa, która zamraża swoje źródło dochodu? Weź się zastanów zanim coś napiszesz. Niby jaki on ma zysk z tego, że nikt nie rozwija marki S.T.A.L.K.E.R. a jego studio praktycznie nie istnieje?

mbwrobel
07.05.2012, 18:12

A może Grigorowicz miałby potencjalnych wspólników do zysku ze S.T.A.L.K.E.R.A? Toż to przecież Rosja jest, tam prawo ma nieco inny wymiar. Prawa do gry można sprzedać, a wartość transakcji nie musi być jawna. Jednocześnie taka Bethesda byłaby w stanie zapłacić więcej, niż Vostok Games. Być może negocjacje z Beth wciąż trwają (nikt od nich jednoznacznie tego nie zdementował) i póki jest szansa wyciągnąć grubszą gotówkę, nie śmierdzący kasą VG nie liczy się jako potencjalny oferent.

Yawgmoth
11.05.2012, 0:21

Historia (o ile prawdziwa) była taka.
Grigoriwicz przed prezentacją prowadził rozmowy z różnymi wydawcami, też z amerykańskimi. Podobno Ci którzy oferowali najwięcej, wymagali również zmian w strukturze gry. Grigori (na którego tak prawie każdy najeżdża) nie zgodził się na takie rozwiązanie sprawy i będąc wierny Stalkerowi wolał go zamrozić niż wydać odbiegającego od założonego pomysłu. Dlaczego nie wyjaśnił całej sprawy ekipie? nie wiadomo. Okaże się jednak z czasem co z tego wyjdzie.


Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
  • Czarnobyl – 1000 mil w Zonie
    Przedstawiamy relację z wyprawy do Zony, którą odbyli nasi użytkownicy - Seek-n-Explore i Lehoslav. Dziękujemy za ciekawe materiały i życzymy powodzenia w [...]
  • ANTYMIR – Zona zupełnie od nowa
    WKŁAD W ZONĘ Twórczość Andrieja Lewickiego czytelnicy z Polski znają dość słabo a to za sprawą tylko jednej wydanej w naszym [...]
  • Kroniki Zony: Stalkerska Sieć i PDA
    STALKERSKA SIEĆ Stalkerska Sieć — lokalna sieć komputerowa Zony do której podłączone są urządzenia PDA wszystkich stalkerów. Twórcy Stalkerskiej Sieci Po raz [...]
  • Czipi « 15 kwietnia 2024, 19:37
    Wszystkich 5 pozostałych forumowiczów da z siebie wszystko! :E
  • Leo05021 « 13 kwietnia 2024, 1:49
    Byłem tu
  • KarwaPL « 12 kwietnia 2024, 13:00
    Gimme S.T.A.L.K.E.R.2!
  • caleb59 « 10 kwietnia 2024, 11:11
    Amen!
  • Kinot32 « 26 stycznia 2024, 17:44
    Mogli by nawet przesunąć na 2025, i tak by nie robiło różnicy
  • Stalker-VideoGame
    THQ uruchomiło kolejną nową promocyjną stronę S.T.A.L.K.E.R.a. Na Stalker-Videogame w 7 językach (po...