Jak powszechnie wiadomo, marka S.T.A.L.K.E.R. składa się z kilku elementów, w tym przypadku są to: gry komputerowe, seria książek i czasopismo, ubrania i obuwie, film i serial, figurki oraz inne gadżety. Na swoim blogu Galyonkin napisał, że rozdzielono prawa do poszczególnych jej części:
- najważniejszą czyli prawo do gry komputerowej rzekomo przejęło studio spoza Ukrainy i obecnie tworzy ją w oparciu o rozwiązania Bethesdy – możliwe, że chodzi o Obsidian Entertainment. Prace trwają jednocześnie nad wersjami PC jak i na konsole, natomiast wydaniem tytułu ma się zająć sama Bethesda,
- wszystkie pozostałe elementy tej marki, nadal należą do Siergieja Grigorowicza, co potwierdza świeżo wydany przez GSC World Publishing, angielskojęzyczny e-book S.T.A.L.K.E.R.: Captives of the Zone. Zgodnie z zapowiedziami, wznawiający publikowanie oficjalnych opowiadań w ramach serii literackiej S.T.A.L.K.E.R..
Informacje o tworzeniu gry są rzecz jasna nieoficjalne, dlatego też poproszono o komentarz rzecznika prasowego studia Bethesda, ale ten znowu odmówił. Z kolei na oficjalnym kanale serii S.T.A.L.K.E.R. na portalu społecznościowym Facebook, zaprzeczono tym rewelacjom – całość ponoć nadal należy do szefa GSC. Podano także szereg dodatkowych warunków, które powinno spełniać zainteresowane zakupem marki S.T.A.L.K.E.R. studio. Oto najważniejsze z nich:
- udziały właściciela GSC w firmie, która zakupiłaby prawa do marki,
- prawo do wyboru ekipy mającej tworzyć grę,
- odpowiednio atrakcyjna finansowo oferta.
Nawiasem mówiąc, warunki te były także przyczyną braku zawarcia porozumienia pomiędzy GSC a Vostok Games. Ostatnio na ten temat wypowiedział się współinwestor projektu Survarium – Roman Khmil. Wersję polską fragmentu wywiadu znajdziecie pod tym linkiem lub w dziale Artykuły.
W końcu po tylu latach przeczytać ten wpis – świetne uczucie :)
Jest 80%, zaraz odpalam
super sprawa, tak trzymać!!11!
SUPER! Nie moge się doczekać! :D
Hell yeah!