Strefa – Cień Czarnobyla

Podczas 5 lat tworzenia S.T.A.L.K.E.R.’a poziomy gry przechodziły wszelakie modyfikacje i okrojenia. Wiele elementów zostało ograniczonych, lub kompletnie wyciętych. Niżej przedstawię, jak kiedyś wyglądały lokację z aktualnego S.T.A.L.K.E.R.’a.

• Kordon

kordon_oldWłaściwie na przestrzeni lat ukształtowanie terenu prawie się nie zmieniło i poziom został taki sam, aczkolwiek najbardziej rozbudowany był w 2004 roku. Wersja oryginalna nie posiada zniszczonej fabryki na wzgórzu, a wersja Alpha owszem, jak resztę miejsc (oprócz Parkingu). Wersja Alpha była o wiele bardziej opuszczona, „zarośnięta” od tej oryginalnej.
• Poziom modyfikacji na przełomie lat: 30%

• Wysypisko

wywypisko_oldDo 2005 roku poziom ten nie ulegał żadnym modyfikacjom… a w 2006 roku został zrobiony całkowicie od nowa. Dlaczego? Kompletnie nie wiem. Dziwny jest też fakt, że wersja Alpha jest większa od tej oryginalnej, dużo bardziej szczegółowa, mroczniejsza i naprawdę wyglądająca jak miejsce przeznaczone na radioaktywny złom i inny śmieć.
• Poziom modyfikacji na przełomie lat: 95%

• Agroprom

agroprom_oldJedyne czego brakuje to lasu, który w tej lokacji miał być. W wersji Alpha nie doświadczymy również doładowań, gdy wchodzimy lub wychodzimy z podziemi. Poza tym mapa prawie w ogóle się nie zmieniała przez te lata (prócz rozmiarów).
• Poziom modyfikacji na przełomie lat: 10%

• Bar

bar_oldPoziom zawsze był identyczny. Jedyny szczegół tkwi w tym, że był połączony z Dziczą (fabryką Rostok)- nie było doładowania pomiędzy przejściami. Poza tym Bar był miejscem opustoszałym, bardziej mrocznym, w przeciwieństwie do pierwotnej, oryginalnej wersji.
• Poziom modyfikacji na przełomie lat: 25%

• Jantar

jantar_oldPodobnie, jak w przypadku Wysypiska ten poziom w wersjach Alpha prezentował się całkowicie inaczej. Usunięto masę obiektów, jak wrak statku i wioskę. Teren Jantaru był naprawdę ogromny, oraz bardziej przypominał wysuszone jezioro. Oprócz terenów naziemnych są też olbrzymie podziemia, których pozostałości możemy zobaczyć w oryginale.
• Poziom modyfikacji na przełomie lat: 90%

• Magazyny Wojskowe

magazyny_old
Jedyna zmiana jaka zaszła przez te lata to dodanie mury otaczającego bazę i usunięcie lądowiska dla helikopterów. W oryginalnej wersji zamiast lądowiska tutaj swoją miejscówkę, która zasypana jest różnymi gratami i rozwalonymi autami ma mechanik „Wolności”.
• Poziom modyfikacji na przełomie lat: 5%

• Czerwony Las

radary_oldNa przełomie lat ten poziom został maksymalnie dopieszczony. Wersja oryginalna jest bezdyskusyjnie lepsza, kiedyś mapa sprawiała wrażenie miejsca bardziej dostępnego, aczkolwiek również bardziej opustoszałego. Tej „opustoszałości” nie doświadczymy niestety w pierwotnej wersji gry.
• Poziom modyfikacji na przełomie lat: 20%

• Prypeć

prypec_oldSprawa trochę kontrowersyjna z tym poziomem, gdyż mimo to, że jest świetny, oraz dosyć spory to czujemy jakby wersja oryginalna była bardziej okrojona, m.in. nie możemy się dostać na każdą ulicę z powodu promieniowania lub tego, że ulice są w głupi sposób zabarykadowane. W wersji Alpha obszar ten wydawał się większy, bardziej przypominał rzeczywisty Prypeć (nie mieliśmy tutaj dziur po bombach, ani rozbitych śmigłowców na stadionie) oferujący swobodę, której nie doświadczymy w wersji oryginalnej.

• Poziom modyfikacji na przełomie lat: 50%

• Czarnobyl

chernobyl_oldWszystko zostało takie samo, prawie. Stare wersje poziomu posiadały wokół elektrowni drzewa i roślinność, której nie ujrzymy w wersji oryginalnej. Podobnie, jak w przypadku Prypeci, dawniej poziom ten bardziej przypominał rzeczywisty Czarnobyl (brak ognia przy kominie reaktora, oraz rozbitych helikopterów).
• Poziom modyfikacji na przełomie lat: 10%

Strefa - Cień Czarnobyla
5.0521

Strony: 1 2 3

  • Czarnobyl – 1000 mil w Zonie
    Podczas 5 lat tworzenia S.T.A.L.K.E.R.’a poziomy gry przechodziły wszelakie modyfikacje i okrojenia. Wiele elementów zostało ograniczonych, lub kompletnie wyciętych. Niżej [...]
  • ANTYMIR – Zona zupełnie od nowa
    Podczas 5 lat tworzenia S.T.A.L.K.E.R.’a poziomy gry przechodziły wszelakie modyfikacje i okrojenia. Wiele elementów zostało ograniczonych, lub kompletnie wyciętych. Niżej [...]
  • Kroniki Zony: Stalkerska Sieć i PDA
    Podczas 5 lat tworzenia S.T.A.L.K.E.R.’a poziomy gry przechodziły wszelakie modyfikacje i okrojenia. Wiele elementów zostało ograniczonych, lub kompletnie wyciętych. Niżej [...]
  • Czipi « 15 kwietnia 2024, 19:37
    Wszystkich 5 pozostałych forumowiczów da z siebie wszystko! :E
  • Leo05021 « 13 kwietnia 2024, 1:49
    Byłem tu
  • KarwaPL « 12 kwietnia 2024, 13:00
    Gimme S.T.A.L.K.E.R.2!
  • caleb59 « 10 kwietnia 2024, 11:11
    Amen!
  • Kinot32 « 26 stycznia 2024, 17:44
    Mogli by nawet przesunąć na 2025, i tak by nie robiło różnicy

autor działu:

xKoweKx
xKoweKx
12.09.2009

ocena działu:

VN:R_U [1.8.0_1031]

Rating: 5.0/5 (21 votes cast)