Strefa – Cień Czarnobyla
• Darkscape
Mapa prawdopodobnie zrobiona w okolicach 2005 roku, i w 2006 roku skasowana z racji wyeliminowania pojazdów z gry. Była to prosta lokacja z drogą, a wokół niej były drzewa. Znajdowała się pomiędzy Kordonem a Doliną Mroku. W oryginalnej grze, gdy wychodzimy z X-18, Sidorowicz prosi nas, abyśmy do niego przyszli. Wyjście z Doliny Mroku jest tak naprawdę przejściem do Darkscape, a nie do Kordonu. W lokacji tej uciekamy autem przed helikopterem ścigającym nas po X-18. Mapa została skasowana, gdyż bez pojazdów utraciła swój cel. Zarys lokacji możemy wciąż zauważyć na PDA (obszar pomiędzy Kordonem a Doliną Mroku). Po lokacji został nam tylko jeden „screenshot”.
• Dead City
Niektórzy mylą z Prypecią, ale nią nie jest. Wymarłe miasto, w którym mieliśmy spotkać Doktora (w oryginale spotykamy go w kryjówce Strieloka). Wcześniej zostaliśmy pojmani przez najemników i zamknięci razem z nim w więzieniu (w szkole). Po jakimś czasie pojawia się wojsko i atakują najemników, a my z Doktorem wykorzystujemy ten fakt i uciekamy. Na PDA możemy zauważyć rozmyty obszar Dead City nad Jantarem, poza tym w Magazynach Wojskowych jest kierunkowskaz, który prowadzi do miastra. Dialogi z więzienia znajdziemy w gamedata\config\text\pol\stable_dialogs_deadcity.xml. Ciekawe jest również to, iż wycięte dialogi zostały nawet przetłumaczone przez CD Projekt.
• Bagna
Dość spore bagna, aczkolwiek ich przeznaczenie w fabule jest do dzisiaj nie znane i nigdy nie ujawnione. Lokacja pokryta w sporej części wodą, znajdziemy tutaj również zniszczony most, parę drewnianych chatek, oraz drogę prowadzącą do „Dead City”.
• Generatory
Najbardziej tajemnicza, najbardziej mroczna lokacja, jaka kiedykolwiek według mnie została stworzona. Dziwne ukształtowanie terenu jeszcze bardziej podkreśla niesamowity klimat tej lokacji. W centrum znajdziemy kilka dziwnych generatorów, które są podłączone do jakiegoś słupka pośrodku. Ujrzeć tutaj również można kilka opuszczonych domów, cmentarz oraz opuszczoną bazę prowadząco do Warlab’u.
• Warlab
O tej lokacji dowiedzieliśmy się dopiero, gdy GSC opublikowało nam Alphę Build 1935. O lokacji nic nie wiadomo, poza tym, że to dosyć duże laboratoria (lub coś w tym stylu), które znajdują się pod Generatorami. Poziom ten jest NIESAMOWICIE podobny do X8 z Zewu Prypeci. Możliwe nawet, że to jest ten sam poziom…
W końcu po tylu latach przeczytać ten wpis – świetne uczucie :)
Jest 80%, zaraz odpalam
super sprawa, tak trzymać!!11!
SUPER! Nie moge się doczekać! :D
Hell yeah!