20
paź
Przejdź do komentarzy

Wywiad z Saszą N. nt. S.T.A.L.K.E.R. 2

Poniżej znajdziecie tłumaczenie wywiadu na język polski. Zaraz pod nim oryginał przeprowadzony z pracownikiem GSC, Saszą Nikolskim. Pytania zadaje copytco – jeden z redaktorów Stalker.pl.

W swoim pierwszym wywiadzie mówiliście tak: “Gra jest tworzona na zupełnie nowym silniku, z wszystkimi nowoczesnymi technologiami. Jednak, muszę powiedzieć że X-Ray jest całkowicie przestarzały.” Czy to oznacza, że gra będzie dalej używać nowej wersji X-Ray engine, czy innej, nowej technologii?

To będzie zupełnie nowy silnik.

S.T.A.L.K.E.R. 2 ma być multiplatformowy – czy planowane jest równolegle tworzenie dwóch oddzielnych wersji gry na konsole i PC, aby zniwelować ograniczenia obu platform?

S.T.A.L.K.E.R. 2 tworzony jest na PC, potem zostanie przeniesiony na konsole. PC to nasza ulubiona platforma.

Co ze wsparciem dla modderów? Będzie lepsze (jeśli chodzi o SDK i łatwość tworzenia modów), niż w poprzednich częściach? W końcu mody znacznie zwiększają żywotność gry, wystarczy spojrzeć na takiego Gothica czy Half-Life 2…

Doceniamy naszą [w sensie: stalkerową] utalentowaną i oddaną społeczność modderską. Jest dla nas ważne, by ta grupa miała radość ze S.T.A.L.K.E.R.’a 2.

Czy położycie większy nacisk na tryb multiplayer tak aby w pełni wykorzystać jego potencjał?

Planujemy S.T.A.L.K.E.R.’a lepszego pod każdym względem. Tryb single, multi… wszystko. Główną częścią S.T.A.L.K.E.R’a pozostaje kampania pojedynczego gracza. Chcemy jednak, by multiplayer stanowił większą część gry niż dotychczas. Pojawią się tak oczywiste tryby jak Death Match, Artifact Hunt, itd… i może także kilka niespodzianek. ;)

Czy jest szansa, że S.T.A.L.K.E.R. 2 pójdzie bardziej w kierunku gier RPG, ale nie pod względem mechaniki, lecz w sposobie opowiadania historii, czyli bardzo nieliniowa fabuła i cała masa wyborów moralnych, które będą miały bezpośrednio wpływ na rozgrywkę, a nie na samo zakończenie?

Historia w S.T.A.L.K.E.R.’ze jest bardzo ważna. Oczywiście, będzie jakieś główne zadanie, ale to gracz będzie decydował co robić i podejmował decyzje moralne. Zadania poboczne będą bardziej złożone pod każdym względem i będą pogłębiały wrażenia gracza.

English version (click here!)

© 2010 Stalker.pl
Wywiad z Saszą N. nt. S.T.A.L.K.E.R. 23.8510

informacje o wpisie:

copytco
autor:
copytco

ocena wpisu:

VN:R_U [1.8.0_1031]

Rating: 3.8/5 (10 votes cast)

33 odpowiedzi do Wywiad z Saszą N. nt. S.T.A.L.K.E.R. 2


matrix_strefa14
20.10.2010, 22:12

“Doceniamy naszą [w sensie: stalkerową] utalentowaną i oddaną społeczność modderską. Jest dla nas ważne, by ta grupa miała radość ze S.T.A.L.K.E.R.’a 2.” no mam taką nadzieję :)

Michu
20.10.2010, 22:14

Dobry wywiad ;)

Legat Martinus
20.10.2010, 22:15

Strasznie mało konkretów. Odpowiedzi takie jakie są zazwyczaj: Ogólne, będzie lepiej,cały czas do przodu, co to nie będzie, będzie jazda…

A i pytania jak dla mnie słabe.

BJ Blazkowicz
20.10.2010, 22:16

Tak w sumie to nic ciekawego się nie dowiedziałem, zadaliście pytania na które odpowiedzi były znane/oczywiste.

utak3r
20.10.2010, 22:16

Akurat pytania są dokładnie takie, jakich oczekiwałem na tym etapie. Bardzo dobry wywiad, dzięki.

xKoweKx
20.10.2010, 22:36

Mnie najbardziej usatysfakcjonowała odpowiedź nr 2 i 5. PC dla GSC jest priorytetem, a mieliśmy do tego wątpliwości, a teraz wszystko jest jasne. Nie będzie z tego “rip z konsoli”, jak to ktoś mawiał. ;)

Co do nr. 5 – mam nadzieję, że te “wybore moralne” to nie tylko słowa. :)

Kuballa44
20.10.2010, 22:53

Nic konkretnego, ani nic, czego ktoś w miarę ogarnięty by się nie domyślił.

Kpuc
20.10.2010, 22:57

Bardzo mnie cieszy iż napisali ,,S.T.A.L.K.E.R. 2 tworzony jest na PC… .,,

ale

Tworząc nowy silnik pewnie dadzą poprawkę na potencjał konsol i te lokacje nie będą oszałamiające , na pewno wersja dla konsol wykastrują na max z obiektów ale ja i tak wątpię żeby robili później grę na nowo pod konsole dlatego jestem tym trochę zmartwiony bo mogli by zrobić grę dużo większą ponieważ w końcu PC się mocno zmieniły .

Co ze wsparciem dla modderów? – tu odpowiedzieli dość wymijająco ;/

Handlarz
21.10.2010, 0:29

Wywiad dobry, ale narobił smaku… ciekaw jestem tego nowego silniczka.

edimul
21.10.2010, 9:03

Jeśli będzie to zupełnie nowy silnik to mam
nadzieję że w pełni wykorzysta direct 11 bo po call of prypat
tego nie widać.Ale pytania moim zdaniem dobre i dzięki za ten wywiad.:)

Mroziak
21.10.2010, 11:07

Jak na dzisiaj to odpowiadają bardzo ogólnie, ale nie ma co się dziwić w końcu to dopiero początek tworzenia S.T.A.L.K.E.R.a 2. Mam nadzieję, że nie przesadzą z grafiką, bo przesadna grafika może zniszczyć całą fabyłę gry. Np. świecące się przesadnie przedmioty jakby były nowiusienke z fabryki, a przypominam, że jesteśmy w Zonie. Broń powinna być przechodzona i lekko naruszona ( mile widziane zadrapania po walkach z mutantami na niektórych modelach ).
POZDRAWIAM

Piterxd
21.10.2010, 13:52

1 pytanie bez sensu, już o tym mówiono że będzie zupełnie nowy silnik. Reszta jak najbardziej pozytywna.

Kontroler
21.10.2010, 15:48

Wcale nie bez sęsu, bo ja je zadałem, a po drugie nie było doprecyzowane kropka.

Bambosz107
21.10.2010, 16:32

Niektórzy piszą, ze wywiad ogólnikowy itp. Przecież to bardzo wczesna faza produkcji gry, musimy poczekać jeszcze przynajmniej pół roku, żeby udzielili nam dokładniejszych informacji.

Kalasznikhoff
21.10.2010, 17:06

wywiad niezly, fajnie by było, jakby ktoś sie spytał czy bedą w Stalkerze 2 kobiety.

Michu
21.10.2010, 17:12

A co to simsy? ;d

Legat Martinus
21.10.2010, 17:46

Bambosz: Można by się spytać o kilka ważniejszych spraw, dotyczących całego gatunku (nie obchodzą mnie mapy, bronie, piesie, esie itd).

Nawet dwa pytania. A nie oczywiste oczywistości.

StalkerCiastek
21.10.2010, 18:20

“S.T.A.L.K.E.R. 2 tworzony jest na PC, potem zostanie przeniesiony na konsole. PC to nasza ulubiona platforma.”

Hurra! Czyli żegnajcie problemy konsoli i związane z nimi uproszczenia! Jak dla mnie nie ma już się co bać o Stalkera. Ja co najwyżej o wymagania sprzętowe :/. Teraz tylko czekać na screeny czy inne materiały z gry. Chociaż w sumie daleko do tego.

Raven112
21.10.2010, 21:12

No cóż, przynajmniej lepszy niż ten ostatni…

xKoweKx
21.10.2010, 21:44

Legat, powiedz mi, jakie byś zadał pytania dla GSC na tym etapie prac.

Kuballa, właśnie… DOMYŚLIŁ. A tak nie musimy się domyślać teraz, jeśli chodzi o niektóre sprawy.

Legat Martinus
22.10.2010, 0:09

Kowek, pisałem wczoraj na SB? No to ty tera elegancko wykorzystasz archiwum i sobie przypomnisz zamiast znów drążyć ten temat i zmuszać mnie do niepotrzebnego wysiłku.

Kuroi
23.10.2010, 16:11

Robienie wywiadu na samym początku prac nad grą jest marnotrawieniem czasu, bo czym mogą się pochwalić? Pewnie za pół roku projekt będzie zupełnie inny niż teraz zakładają. Pojawia się nowsze technologie, nowe pomysły i nowe wymagania u odbiorców.

xKoweKx
23.10.2010, 21:40

Legat, wybacz, ale nie będę teraz wertował kilkudziesięciu stron by szukać Twoich wypowiedzi. :P

Karo 95
24.10.2010, 9:43

No… to pozostało tylko czekać ale cieszy mnie to że będa robili co w ich mocy:)Pytania sa na 6 :P:D

Crew
24.10.2010, 11:37

Mam nadzieję, że ten nowy silnik graficzny będzie full wypas ^^

Legat Martinus
24.10.2010, 15:40

Leniwy Kowku. Po prostu chodziło mi o mechanikę RPG i interakcje z otoczeniem. Przecież oni muszą mieć jakiś zarys takich rzeczy już we wczesnym planie wykombinowane, a nie wyjadą z tym na ostaku.

Proste pytanie “Czy zamierzacie ulepszyć mechanikę RPG i poprawić interakcje gracza ze światem Zony”. Wyście tą mechanikę z pytania wycieli i spytaliście się o questy i wybory moralne. No może też ciekawe. Tylko, że w każdej części, w każdej zapowiedzi czy wywiadzie przed każdą częścią pisali o mnogości questów, super fabule itd. Co z tego wychodziło… no po prostu oni muszą mieć skrypta, który zawsze tak odpowiada.

Phigix
27.10.2010, 18:05

Fajnie że zrobili wywiad, szkoda tylko że mało konkretów. Przynajmniej dobrze wiedzieć że będzie nowy silnik.

Gen Woronin
08.01.2011, 18:37

to ja kupuje kompa dopiero po premierze :P

Mroziak
08.01.2011, 21:08

hmm… dobry pomysł. Mój procek by nie dał tak czy siak rady :D Ale premiery już się nie mogę doczekać.

Tomiter
04.03.2011, 16:46

No No myśle że zdobęde ją zanim zabraknie jej w sklepach…
Musze ją mieć xD !!!

Tomiter
04.03.2011, 16:47

No No myśle że zdobęde ją zanim zabraknie jej w sklepach…
Ale na pewno bedzie lepsza niż poprzednie wersje gry xD !!!

qduaty
13.06.2011, 11:45

Skąd pomysł, żeby rozmawiać z Ukraińcem po angielsku?

al3ab banat
20.04.2012, 15:53

al3ab banat…

Wywiad z Saszą N. nt. S.T.A.L.K.E.R. 2 – Stalker.pl…


Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
  • Czarnobyl – 1000 mil w Zonie
    Przedstawiamy relację z wyprawy do Zony, którą odbyli nasi użytkownicy - Seek-n-Explore i Lehoslav. Dziękujemy za ciekawe materiały i życzymy powodzenia w [...]
  • ANTYMIR – Zona zupełnie od nowa
    WKŁAD W ZONĘ Twórczość Andrieja Lewickiego czytelnicy z Polski znają dość słabo a to za sprawą tylko jednej wydanej w naszym [...]
  • Kroniki Zony: Stalkerska Sieć i PDA
    STALKERSKA SIEĆ Stalkerska Sieć — lokalna sieć komputerowa Zony do której podłączone są urządzenia PDA wszystkich stalkerów. Twórcy Stalkerskiej Sieci Po raz [...]
  • slawek243 « 19 maja 2018, 18:26
    Może to głupio zabrzmi. Ale jak do włączyć
  • Cthulhu « 16 maja 2018, 14:38
    https://www.youtube. com/watch?v=Q-CS1S7e GDU
  • Pijawol « 16 maja 2018, 12:12
    There’re some delays but it’s definitely worth to wait.
  • Soviet « 16 maja 2018, 10:50
    Stalker 2 won’t be.
  • caleb59 « 16 maja 2018, 9:41
    Wspaniała wiadomość, czekam hardo!
  • Zone-17: Way in the Fog
    Od kilku lat na wschodzie powstaje gra komputerowa pod tytułem Zone-17: Way in the Fog. Pracuje nad ...
  • "Pixel" odpowiada
    Postać Markusa Pixela Duarte jest rozpoznawalna na światowej scenie