Prypeć – Solucja
Zleceniodawca: brak (automatycznie po dotarciu do Prypeci)
Będąc w okolicach szkoły, w jej ruinach możemy dostrzec Zulusa. Pomagamy mu, następnie możemy z nim pójść do pralni, gdzie wręczy nam swoją broń.
Po rozmowie z Garrim o najemnikach, idziemy do Kowalskiego. Tam zgłaszamy o tym incydencie. Podczas rozmowy wyjawiamy wszystkie fakty poznane wcześniej. Kiedy wszystko będzie jasne do wyboru będziemy mieć cele. Oczywiście cokolwiek wybierzemy i tak będziemy musieli zabić obu, czyli najemnika i klienta. Po zatwierdzeniu misji automatycznie przeniesiemy się na miejsce. Tam otrzymamy broń i amunicję do niej. Ustawiamy się w oknie i czekamy na przybycie celu. Kiedy zobaczymy najemnika i klienta w kombinezonie naukowców, otwieramy ogień celując w głowy. Kiedy oboje padną na ziemię, reszta najemników ucieknie z miejsca spotkania. Teraz pozostało nam przeszukać ciała, w których spodziewać możemy się czerwonej karty dostępu. Służyć ona będzie do otwarcia pewnych drzwi w laboratorium X8. Zadanie zostanie zakończone po rozmowie z Kowalskim.
Zleceniodawca: Kowalski
W tymczasowej bazie wojskowych otrzymamy zadanie przechwycenia broni a właściwie Działka EM zwanego też jako Działko Gaussa. Przed misją możemy skorzystać z kompleksowych darmowych usług żołnierzy tj. naprawa broni, zaopatrzenie, medykamenty oraz pancerz. Kiedy wszystko będzie gotowe, podchodzimy do Tarasowa. Po udanej rozmowie udajemy się do szpitala, gdzie ma odbyć się misja. Razem z nowymi kolegami zajmujemy miejsce strzeleckie w szpitalu i czekamy na znak.
Kiedy go otrzymamy, zabijamy jednego z Monolitian, teraz rozegra się strzelanina. Kiedy wszystko ucichnie, otrzymamy rozkaz przeszukania ciał, ignorujemy go i czekamy. Jak się teraz okaże Monolitianie przygotowali zasadzkę, podczas krwawej jatki skupiamy się nie tylko na licznych żołnierzach wrogiej frakcji, ważny jest ich dowódca władający szukaną przez nas broń. Zdejmujemy go i po udanym oczyszczeniu szpitala zabieramy broń. Udajemy się z ocalałymi do bazy a tak rozmawiamy o broni z Kowalskim. Teraz będziemy musieli odszukać mechanika zdolnego naprawić i zbadać tą broń. Przenosimy się teraz do Zatonu…
Będąc na Skadowsku podchodzimy do Kardana. Pokazujemy mu dziwną broń, a ten bełkocząc parę słów po chwili uśnie. Możemy równie dobrze zrobić to samo aby zaoszczędzić sobie trochę prawdziwego czasu. Przychodzimy do niego ponownie i kiedy będzie już na nogach rozmawiamy z nim. Zabierze od nas broń, opowie nam ciekawą historię z jego życia i wręczy nam kartę dostępu.
Teraz idziemy do tajnego ośrodka badawczego, mieszczącego się pod ziemią, na terenie kompleksu zajętego przez anomalię Żelazny Las. Wewnątrz zaatakuje nas parę zombiaków oraz trochę gryzoni. W wielkiej hali natomiast spodziewać musimy się pseudo gianta. W tej wielkiej hali nie będzie żadnego przejścia. Z tego też względu szukamy drogi korzystając z drabin i podestów. Odszukujemy wejście do szybu wentylacyjnego i przechodzimy dalej. Teraz naszym oczom ukaże się ogromny prototyp Działka EM. Zabieramy dokumenty i po cutscenie wychodzimy na powierzchnię. Wracamy do Kardana i rozmawiamy z nim (możemy naprawić swój karabin), tutaj misja prowadzi z powrotem do Prypeci. Po powrocie do Prypeci idziemy do Kowalskiego. Po rozmowie z nim zadanie zostanie wykonane.
2. Zaginiony oddział zwiadowczy
Zleceniodawca: brak (automatycznie po zadaniu “Niezidentyfikowana broń”)
Po otrzymaniu zadania udajemy się w wyznaczone miejsce. Przeszukujemy zwłoki i oglądamy cutscenkę. Kiedy zadanie zakończy się postępujemy według nowych wskazówek.
Zleceniodawca: brak (automatycznie po zadaniu “Zaginiony oddział zwiadowczy”)
Zaraz po otrzymaniu tego zadania powinniśmy czym prędzej dostać się na miejsce spotkania. Jeśli naszym kontaktem będą Wano i Sokołow, to staramy się jak najszybciej wyeliminować wrogów z księgarni. Wchodzimy do środka i odszukujemy podwójne drzwi. Kiedy się otworzą zobaczymy modlących się Monolitian których należy zlikwidować. Teraz obejżymy cutscenkę, a po niej zadanie zostanie zaliczone.
Zleceniodawca: brak (automatycznie po zadaniu “Siły Monolitu”)
Wyruszamy do warzywniaka i wewnątrz spotkamy spanikowanego żołnierza. Kiedy padnie on na ziemię przeszukujemy go. W tym momencie do pomieszczenia wejdzie kontroler. Aby sukcesywnie pokonać przeciwnika ukrywamy się za osłoną i strzelamy w głowę, najlepiej śrutówką lub granatnikiem, oczywiście z tym drugim na odległość. Po pokonaniu potwora zobaczymy cutscenkę a ta zakończy nasze zadanie.
Udajemy się na miejsce i wewnątrz budynku eliminujemy wszystkich stawiających nam opór przeciwników. Po wejściu na przedostatnie piętro budynku zobaczymy martwego naukowca. Przeszukując jego zwłoki znajdziemy PDA, dowiemy się że aby zjechać na poziom laboratorium trzeba skorzystać z windy, a zapasowy generator włączyć można piętro wyżej. Udajemy się więc do generatora i uruchamiamy go. Teraz schodzimy na najniższe piętro budynku i wchodzimy do otwartej windy. Naciśnięcie przycisków na panelu zakończy zadanie, a my przeniesiemy się do laboratorium.
W Laboratorium X8 musimy znaleźć pomieszczenie, które po części jest zalane – to tam znajdziemy potrzebny dokument. Uważamy na atakujące nas rodenty – gra potrafi mocno zwolnić, gdy będziemy z nimi walczyć w wodzie.
Po prostu przychodzimy do Kowalskiego i z nim rozmawiamy. Jeżeli rozmowa nie chcę się nam uruchomić (bug), to pobierz patcha 1.6.02 (dostępny w dziale Download).
Po ukończeniu tego zadania Garriego nie będzie w bazie aż do ukończenia misji ewakuacja. Jeśli nie zamierzamy jeszcze kończyć gry lub gdy mamy do załatwienia jeszcze parę spraw, nie podchodźmy jeszcze do tego zadania.
Przybywając do wyznaczonego punktu przeszukujemy zwłoki żołnierzy. Po tym akcie zobaczymy cutscenkę, a po jej zakończeniu wyruszamy do przedszkola.
Tam ustawiamy ładunek wybuchowy na drzwiach. Teraz należy się odsunąć na bezpieczna odległość i poczekać na wybuch. Wchodzimy do środka i zabijamy poltergeista. Szukamy drogi do wskazanego na mini-mapie miejsca. Kiedy naszym oczom ukaże się sterta śmieci – podobna do tej co z zadania “Siły Monolitu” – niszczymy ją, np. granatem. Zeskakujemy do otworu w podłodze i otwieramy właściwą lodówkę. Teraz wracamy z uratowanym żołnierzem do bazy. Idziemy do pomieszczenia gdzie znajduje się mechanik i rozmawiamy z Kowalskim. Zadanie zostanie teraz zaliczone.
Po rozmowie ze Striełokiem dowiadujemy się o tym, że emisje zmieniają położenie anomalii. W celu udanej ewakuacji naszym pierwszym celem jest przeczekanie emisji. W tym momencie, możemy sprawdzić sprzęt i przygotować się do drogi. Kiedy emisja zakończy się rozmawiamy z Kowalskim, co pokazane będzie na cut-scence. Teraz rozmawiamy z Kowalskim, a po zakończeniu rozmowy rozpocznie się trudna droga ewakuacyjna. Podczas ewakuacji będziemy atakowani z każdej możliwej strony przez zombiaków, snorków, a w końcowej, i zarazem najtrudniejszej fazie, przez Monolitian. Warto zachować wszystkich przy życiu, co zaowocuje udanym zakończeniem gry. Aby to się jednak udało trzeba stosować się do wszelkich wytycznych otrzymywanych od Kowalskiego, a także grać „pierwsze skrzypce” w walce. Później należy zlikwidować wszystkich snajperów i wrogów będących najbliżej miejsca ewakuacji (w ostatniej cutscence nasi bohaterowie mogą zginąć więc trzeba o to zadbać). Zadnie zostanie zakończone po cutscence pokazującej odlatujące helikoptery z Zony.
Po chwili zobaczymy okienko pytające, co chcemy zrobić. Będą to dwie opcje, czy chcemy zostać w Zonie czy ją opuścić. Outro nie jest dostępne dla Freeplaya.
Mogli by nawet przesunąć na 2025, i tak by nie robiło różnicy
Ciekawe, ciekawe. Wypróbujemy z synem. Pzdr
Spodziewałem się tego, ale i tak jest trochę zawiedziony :-)) p.s. Odpalam Gamma zatem
Wzajemnie, Stalkerzy
W mordę nie mogę się już doczekać :-) p.s. Z Synem dalej gramy w Zew Prypeci