Frakcje – Czyste Niebo

Stalkerzy to frakcja wśród której są poszukiwacze przygód lub łowcy artefaktów. Panuje wśród nich luźna atmosfera i każdy członek ugrupowania ma obowiązek udzielenia pomocy drugiemu. Ostatnio wpadli w konflikt z Wojskiem. Od zawsze prowadzą również wojny z Bandytami o kontrolę nad Wysypiskiem. Posiadają dwie główne bazy. Jedną w Kordonie, a drugą w Instytucie Agroprom. Prawda jest jednak taka, że można ich spotkać w całej Zonie. Członkowie tej frakcji zapuszczają się nawet do Magazynów Wojskowych lub nad Jantar. Można do nich dołączyć i pomóc w wyeliminowaniu Bandytów na Wysypisku.

Dowódca frakcji: Ojciec Walerian
Baza: Kordon
Główny wróg: Bandyci i Wojsko
Uzbrojenie Frakcji
Karabin Myśliwski, Strzelba, Viper 5, IL 86, TRS-301, Wintar BC, Akm 74/2, Akm 74/2u, Chaser 13, Fora 12, Wintar BC

Niewiele wiadomo o tym ugrupowaniu. Prowadzą walki o kontrolę nad Bagnami. Pojawiają się w Czerwonym Lesie i Limańsku. Cały czas próbują przeszkodzić żołnierzom z Czystego Nieba. Widocznie szczególnie upodobali sobie walki z tą frakcją. Uzbrojeniem i wyglądem prawie nie różnią się od bandytów. Można nawet powiedzieć, że są identyczni. Nie da się do nich dołączyć. Nie można porozmawiać z żadnym członkiem tej frakcji. Gdy widzą gracza, natychmiast otwierają ogień.

Dowódca frakcji: nie wiadomo
Baza: Bagna
Główny wróg: Czyste Niebo
Uzbrojenie Frakcji
RP-74, SVDm 2, Akm 74/2, Chaser 13, SA “Avalanche”, Akm 74/2u, Viper 5, Strzelba, Karabin myśliwski, PMm, Fora 12

Gwałciciele, mordercy i złodzieje. To ogólna charakterystyka członków tej frakcji. Dołączają do niej zwykle przestępcy ze świata zewnętrznego, by uniknąć kary za swoje czyny. W Zonie robią to samo, co poza nią. Bardzo lubią okradać gracza i zostawiać go z samym pistoletem. Utrzymują kontrolę nad Wysypiskiem, a jeńców zapędzili do kopania w radioaktywnych śmieciach. Oni wolą to nazywać “utrzymywaniem porządku”, a okradanie “należną zapłatą za ciężką prace”. Gracz może do nich dołączyć, by walczyć ze Stalkerami. W bazie Bandytów jest mnóstwo ciekawych osób. Warto z nimi porozmawiać. Frakcja wewnątrz jest niestabilna i zaczynają się walki o władzę. Mimo tego zadziwiająca dobrze radzą sobie z obroną Wysypiska.

Dowódca frakcji: Joga
Baza: Wysypisko
Główny wróg: Stalkerzy
Uzbrojenie Frakcji
Karabin myśliwski, Strzelba, Viper 5, Akm 74/2, Akm 74/2u, Chaser 13, PMm, Fora 12

Właściwie nic o nich nie wiadomo. Ci fanatyczni bojownicy wierzą, że w centrum Zony znajduje się kamień zwany Monolitem. Co zadziwiające, modlą się do niego. W walce są bezwzględni i okrutni. Nigdy się nie cofają, a ich fanatyzm nie zna granic. Wolą zginąć niż dopuścić wroga choćby o krok bliżej Sarkofagu. Walczą ze wszystkimi i z wszystkim. Podejmują ciagłe próby przejęcia kontroli nad Magazynami Wojskowymi, ale jak dotąd są zatrzymywani przez Stalkerów. Gracz nie może do nich dołączyć. Nic nie wiadomo nawet o ich bazie. Jedyna, co można z nimi zrobić to zabić.

Dowódca frakcji:
nie wiadomo
Baza: Gdzieś w centrum Zony
Główny wróg: Wszyscy
Uzbrojenie Frakcji
SVDm 2, TRS 301, Sgi 5k, Akm 74/2, Tunder S14, FT 200m, UDP Compact

Celem Wolności jest poznanie tajemnic Zony i udostępnienie jej każdemu. Uważają, że jest ona darem dla ludzkości. Prowadzą wojnę z Powinnością. Członkowie frakcji są bardzo niezdyscyplinowani. Litry wódki, “zioło” i dobry humor to codzienność. Mimo tego w boju są zadziwiająco dobrzy. Po wygranej walce zawsze rzucą świetnym dowcipem. Gracz może do nich dołączyć i pokonać Powinność. Gdy pierwszy raz odwiedzamy ich bazę okazuje się, że są atakowani przez nieznanego wroga.

Dowódca frakcji: Czechow
Baza: Dolina Mroku
Główny wróg: Powinność
Uzbrojenie Frakcji
SVDm2, Sgi 5k, IL 86, Svu mk2, TRS 301, Akm 74/2, Akm 74/2u, Chaser 13

Cele tej frakcji bardzo różnią się od innych, a szczególnie od poglądów Wolności. Powinność uważa, że Zona jest “rakiem na ciele planety” i trzeba go usunąć. Działania tej frakcji spowodowały, że ich baza cały czas jest atakowana przez mutanty. Gdy tylko żołnierze zniszczą jakieś legowisko napotykają na odwet ze strony potworów. Powinność to jedna z największych i najlepiej uzbrojonych frakcji w Zonie. Ich żołnierze są wyposażenie w najlepsze pancerze, a niektórzy noszą nawet karabiny maszynowe RP-74. Siła ognia tej frakcji jest więc ogromna. Mimo tego nie zniszczyli jeszcze ich największego wroga – Wolność. Gracz ma szansę do nich dołączyć i pomóc im w tym. Wbrew plotkom Powinność nie ma wsparcia Wojska.

Przywódca frakcji: nie wiadomo
Baza: Instytut Badawczy “Agroprom”
Główny wróg: Wolność
Uzbrojenie Frakcji
RP-74, AC96/2, Akm 74/2, Akm 74/2u, SPSA 14, Tunder S14, SA “Avalanche”

To właściwie nie jest frakcja. To żołnierze przysłani do Zony. Pilnują jej granic i raczej nie zapuszczają się za daleko. Strzelają do każdego
kto nie nosi wojskowego munduru. Zwykli żołnierze nie stanowią dużego problemu. Boją się wyjrzeć dalej niż 100m za placówkę. Prawdziwe zagrożenie stanowią komandosi Specnazu. Są odpowiednio przeszkoleni, lepiej uzbrojeni i bardzo niebezpieczni. Wysyła się ich na misje w głąb Zony. Specnaz dysponuje wsparciem śmigłowców
bojowych. Większość dowódców placówek jest skorumpowana i przesyła nielegalne towary do świata zewnętrznego. Gracz niestety nie może im pomóc.

Przywódca frakcji: nie wiadomo
Baza: Kordon i Magazyny Wojskowe
Główny wróg: Wszyscy Stalkerzy
Uzbrojenie Frakcji
Akm 74/2, Akm 74/2u, Tunder S14, SA “Avalanche”, RP-74, SVDmk2, Fora 12

Naukowcy pracujący w Zonie. Próbują ją poznać i odnaleźć lekarstwa na nieuleczalne choroby. Badają w tym celu artefakty przyniesione im przez Stalkerów. Jedyny przedstawiciel tej frakcji to Sacharow w bunkrze nad Jantarem. Ochraniają go Stalkerzy przed Zombie które nieustannie atakują laboratorium. Gracz może pomóc naukowcom w badaniu emisji fal psionicznych. To ona właśnie zamienia Stalkerów w Zombie. Ekolodzy też dobrze płacą za przynoszone artefakty.

Przywódca frakcji: nie wiadomo
Baza: Laboratorium polowe nad Jantarem
Główny wróg: Zombie
Uzbrojenie Frakcji
Akm 74/2, Akm 74/2u, Tunder S14, SA “Avalanche”, RP-74, SVDmk2, Fora 12

Jedna z najbardziej tajemniczych frakcji w Zonie. Najemnicy mają doskonałe uzbrojenie i są zabójczo skuteczni. Przyjmują dobrze płatnezlecenia od swych bogatych pracodawców. Czasem jest to zabicie kogoś, albo odnalezienie rzadkiego artefaktu. Gracz chociaż, że należy do tej frakcji nie zawsze przez jej przedstawicieli będzie traktowany przyjaźnie. Jeśli próbuje się im przeszkodzić to otwierają ogień. Czasem można jednak napotkać przyjaznych najemników.

Przywódca frakcji: nie wiadomo
Baza: nie wiadomo
Główny wróg: Ten kto próbuje przeszkodzić w wykonaniu zadania
Uzbrojenie Frakcji
TRS 301, Akm 74/2, Sgi 5k, SPSA 14, UDP Compact

Biedacy którzy padli ofiarą emisji fal psionicznych. Wypalają im one mózg. Jedyne co potrafią Zombie to chodzić i strzelać. Mamroczą do siebie urywane zdania. Nie da się im pomóc. Według Stalkerów najgorsze co może być to rozpoznać wśród grupy Zombie zaginionego towarzysza. Wśród Stalkerów krąży opowieść o autokarze wypełnionym bogatymi ludźmi. Zrobili sobie “wycieczkę” do Zony płacąc za to grube pieniądze. Zaginęli wraz z eskortą policyjną. Kilka dni później spotkano dziwną grupę Zombie. Niektórzy mamrotali do siebie po Angielsku. To dowodzi jak bardzo trzeba uważać w Zonie. Gracz nie może do nich dołączyć ani w żaden sposób im pomóc. Można jedynie skrócić ich męki.

Przywódca frakcji: nie ma
Baza: Jantar
Główny wróg: wszyscy
Uzbrojenie Frakcji
Viper 5, Akm 74/2, Akm 74/2u, AC96/2, PMm, SPSA 14, Chaser 13, Fora 12, PMm

Czyste Niebo to frakcja złożona z naukowców i stalkerów. Nie toczą bojów o nowe terytoria, ani nie próbują zniszczyć Zony. Próbują ją badać, aby lepiej zrozumieć to zjawisko. To oni ratują Cię przed stadem mutantów i to ich rozkazów będziesz słuchał. W czasie gry frakcja przechodzi gwałtowną zmianę. Na początku będą cofać się pod naporem Renegatów, ale dzięki Twojej pomocy odeprą atak i urosną w siłę. Pod koniec gry zamienią stare strzelby na prawdziwą broń i staną do walki o Limańsk.

Dowódca frakcji: Lebiediew
Baza: Bagna
Główny wróg: Renegaci
Uzbrojenie Frakcji
Akm 74/2u, Akm 74/2, Karabin Myśliwski, Strzelba, PMm, RPG 7, Viper 5

Frakcje - Czyste Niebo
4.8513
  • Czarnobyl – 1000 mil w Zonie
    Przedstawiamy relację z wyprawy do Zony, którą odbyli nasi użytkownicy - Seek-n-Explore i Lehoslav. Dziękujemy za ciekawe materiały i życzymy powodzenia w [...]
  • ANTYMIR – Zona zupełnie od nowa
    WKŁAD W ZONĘ Twórczość Andrieja Lewickiego czytelnicy z Polski znają dość słabo a to za sprawą tylko jednej wydanej w naszym [...]
  • Kroniki Zony: Stalkerska Sieć i PDA
    STALKERSKA SIEĆ Stalkerska Sieć — lokalna sieć komputerowa Zony do której podłączone są urządzenia PDA wszystkich stalkerów. Twórcy Stalkerskiej Sieci Po raz [...]
  • Takerbdn99 « 15 czerwca 2017, 17:44
    Podpinam się pod pytanie. Właśnie udało mi się w końcu uruchomić developers cut, i boję się że dodając...
  • El Machor « 15 czerwca 2017, 14:32
    @caleb59 jak idą prace nad spolszczeniem? Jest już gdzieś na horyzoncie? ;)
  • Afrose « 14 czerwca 2017, 10:00
    @Barracuda1806 służę pomocą ;
  • Barracuda1806 « 12 czerwca 2017, 23:46
    @Afrose Dzięki za doinformowanie. Nie czytałem książki przyznam się więc po prostu nie wiedziałem jak...
  • Afrose « 12 czerwca 2017, 20:43
    @Barracuda1806 Na trailerze masz tereny wiejskie. Bomby spadły na duże metropolie. Odpowiedz sobie teraz na...

autor działu:

StalkerCiastek
StalkerCiastek
15.07.2010

ocena działu:

VN:R_U [1.8.0_1031]

Rating: 4.8/5 (13 votes cast)