Artefakty – Cień Czarnobyla

logo-artefakty

Artefakty są produktami wszelakich anomalii – tworzone są w różnych warunkach i okolicznościach. W grze możemy przy sobie mieć maksymalnie PIĘĆ sztuk artefaktów. Podstawą jest właściwy dobór artefaktów, który może mieć ogromny wpływ na to, czy przeżyjemy w Zonie – najlepiej jest dobierać artefakty tak, by nie wywoływały efektów ubocznych.
W poprzednich założeniach S.T.A.L.K.E.R.’a artefakty mieliśmy przechowywać w specjalnym pojemniku, który jednocześnie dawał możliwość łączenia artefaktów (łączenie artefaktów dostępne jest m.in. w Oblivion Lost modzie).

Artefakty redukujące krwawienie z ran.

Mika

Mika

“Galareta” jest w stanie wytworzyć taki artefakt przy zaistnieniu kilku najrzadziej spotykanych, ekstremalnych warunków fizycznych. Powstaje wtedy na wpół przezroczysty, twardy przedmiot. To rzadki i drogi artefakt.

  • Krwawienie: -400%
  • Oparzenie: -10%
  • Oparzenie chemiczne: -10%
  • Cena: 5000 RU
  • Sluz

    Śluz

    To pewne, że artefakt ten jest tworzony przez anomalię zwaną “Galaretą”. Kiedy się go nosi przy sobie, rany mniej krwawią, choć ciało jego posiadacza staje się bardziej wrażliwe na różnego rodzaju oparzenia.

  • Krwawienie: -133%
  • Oparzenie: -10%
  • Oparzenie chemiczne: -10%
  • Cena: 1000 RU
  • Ślimak

    Ślimak

    Artefakt stworzony w “Galarecie”. Jego wady rekompensuje fakt, że poprawia krzepliwość krwi. Rzadko się go spotyka, więc można za niego sporo zarobić.

  • Krwawienie: -267%
  • Oparzenie: -10%
  • Oparzenie chemiczne: -10%
  • Cena: 2500 RU
  • Artefakty redukujące obrażenia zadawane przez pociski.

    Meduza

    Meduza

    Artefakt powstały w “Trampolinie”. Tworzy wokół posiadacza słabe pole ochronne, którego efektem ubocznym jest niewielkie promieniowanie. Dosyć powszechny i niewiele wart.

  • Nakładka kuloodporna: +2%
  • Promieniowanie: +5%
  • Cena: 1000 RU
  • Korale Mamy

    Korale Mamy

    Wspaniały artefakt. Chroń go – jest tak wartościowy dlatego, że nie ma żadnych skutków ubocznych. Naukowcy nie mogą wymyślić, jak go stworzyć w warunkach laboratoryjnych.



  • Nakładka kuloodporna: +5%
  • Cena: 5000 RU
  • Gwiazda wieczorna

    Gwiazda wieczorna

    Ten wspaniały artefakt powstaje w “Trampolinie”. Żeby go używać, trzeba zneutralizować śmiertelną dawkę promieniowania. Drogi i rzadki – szczególnie interesujący dla ekspedycji naukowych i innych rodzajów działalności badawczej w Zonie.

  • Nakładka kuloodporna: +5%
  • Promieniowanie: +5%
  • Cena: 5000 RU
  • kamienny-kwiat

    Kamienny Kwiat

    Artefakt stworzony w “Trampolinie”. Można go znaleźć jedynie na kilku obszarach w Zonie. Dzięki fragmentom metali można na nim zaobserwować piękną grę świateł. Przyglądanie się temu artefaktowi w nocy, przy ognisku, bardzo uspokaja.

  • Nakładka kuloodporna: +3%
  • Promieniowanie: +5%
  • Cena: 2500 RU
  • Artefakty redukujące obrażenia spowodowane przez oparzenie.

    Muszla

    Muszla

    Gdy ma się przy sobie ten artefakt, białko wolniej ulega uszkodzeniu. Innymi słowy, ciało ludzkie jest w stanie wytrzymać wyższe temperatury i doznaje mniejszych oparzeń. Artefakt jest bardzo drogi i rzadko spotykany.

  • Oparzenie: +30%
  • Cena: 5000 RU
  • Artefakty redukujące obrażenia spowodowane oparzeniami chemicznymi.

    Błona

    Błona

    Ten artefakt jest wyjątkowo rzadko spotykany i wielu naukowców nie jest w stanie pojąć, że coś takiego może istnieć w środowisku naturalnym. Wydziela kwasowe składniki chemiczne.





  • Oparzenie chemiczne: +30%
  • Cena: 5000 RU
  • Artefakty redukujące obrażenia poprzez porażenie prądem.

    Bateria

    Bateria

    Pochodzenie tego artefaktu owiane jest naukową tajemnicą. Rzecz jasna częściowo został stworzony przez elementy dielektryczne, lecz nauka nie zna warunków, w jakich powstał.

  • Porażenie prądem: +30%
  • Cena: 5000 RU
  • Artefakty wspomagające wytrzymałość.

    Błysk

    Błysk

    “Elektro” czasem tworzy ten artefakt. Stalkerzy chętnie go używają ze względu na jego zalety. Niezła cena i ładny wygląd sprawiają, że jest on gratką dla kolekcjonerów.

  • Wytzymałość: +73%
  • Porażenie prądem: -10%
  • Cena: 2500 RU
  • Blask Księżyca

    Blask Księżyca

    Przykład zwyrodnienia anomalii “Elektro”. Wydaje się, że ten piękny, okrągły przedmiot powstaje, gdy anomalia ulega wpływom termicznym. Drogi artefakt.





  • Wytzymałość: +109%
  • Porażenie prądem: -10%
  • Cena: 5000 RU
  • Świecidełko

    Świecidełko

    Znajdowany niedaleko anomalii typu “Elektro”. Dosyć powszechny i niedrogi. Mimo to badacze z Zony cenią go za jego właściwości.





  • Wytzymałość: +36%
  • Porażenie prądem: -10%
  • Cena: 1000 RU
  • Artefakty wspomagające regenerację zdrowia.

    Kotlet

    Kotlet

    Tworzony przez “Karuzelę”. Powoduje przyśpieszony wzrost komórek, lecz nowo powstałe komórki są o wiele wrażliwsze na skutki oddziaływania uranu. Artefaktu tego nie znajduje się zbyt często, ale też trudno go nazwać rzadkim.

  • Zdrowie: +400%
  • Siła uderzenia: -10%
  • Zadrapanie: -10%
  • Nakładka kuloodporna: -10%
  • Cena: 2500 RU
  • Dusza

    Dusza

    Bardzo rzadko spotykany artefakt znajdowany w okolicy “Karuzeli”. Niewielu udaje się go odnaleźć, niewielu również miało okazję go zobaczyć. Ma piękny kształt i równie piękną cenę.

  • Zdrowie: +600%
  • Siła uderzenia: -10%
  • Zadrapanie: -10%
  • Nakładka kuloodporna: -10%
  • Cena: 5000 RU
  • Kamienna Krew

    Kamienna Krew

    Artefakt stworzony w “Karuzeli”. Dosyć brzydki, czerwonawy przedmiot powstały ze zgniecionych, dziwnie poskręcanych, spolimeryzowanych części roślin, ziemi i kości. Dosyć powszechny i niezbyt skuteczny.

  • Zdrowie: +200%
  • Siła uderzenia: -10%
  • Zadrapanie: -10%
  • Nakładka kuloodporna: -10%
  • Cena: 1000 RU
  • Artefakty redukujące obrażenia spowodowane wybuchami.

    Sprężyna

    Sprężyna

    Według niektórych badaczy-teoretyków ten artefakt to hybryda “baterii” i “muszli”.







  • Wybuch: +30%
  • Cena: 5000 RU
  • Artefakty redukujące promieniowanie.

    Kryształ

    Kryształ

    Powstaje, gdy do “Spalacza” wpadają metale ciężkie. Idealnie usuwa promieniowanie. Bardzo ceniony przez stalkerów i ciężki do znalezienia.



  • Promieniowanie: -30%
  • Wytrzymałość: -18%
  • Cena: 5000 RU
  • Kropelki

    Kropelki

    Artefakt stworzony w “Spalaczu” przy bardzo wysokiej temperaturze. Z zewnątrz wygląda jak łza, ma błyszczącą, popękaną powierzchnię.



  • Promieniowanie: -10%
  • Wytrzymałość: -18%
  • Cena: 1000 RU
  • Kula Ognista

    Kula Ognista

    Krystalizuje się w “Spalaczu”. Dobrze zwalcza radioaktywność, choć zwiększone zapotrzebowanie na energię męczy mięśnie i narządy ruchu. Długotrwały bieg nie wchodzi w grę. Artefakt emituje ciepło.

  • Promieniowanie: -20%
  • Wytrzymałość: -18%
  • Cena: 2500 RU
  • Kryształowy Kolec

    Kryształowy Kolec

    Krystalizuje się w “Spalonym Puchu”. W naturalny sposób wysysa z organizmu promieniowanie – robi to przez uszy, zabierając również trochę krwi. Możliwe jest również krwawienie z innych otworów w ciele. Popularny i dosyć skuteczny, co jest przyczyną stabilnej ceny na rynku artefaktów.

  • Promieniowanie: -20%
  • Krwawienie: +100%
  • Cena: 1000 RU
  • Kolec

    Kolec

    Efekt interakcji pomiędzy anomalią “Spalony Puch” i ciałem nieostrożnego stalkera. “Kolec” bez względu na okoliczności kłuje ciało osoby, która go posiada. Jednak pomaga oczyścić jej organizm z radionuklidów. Dosyć powszechny i tani.

  • Promieniowanie: -10%
  • Krwawienie: +100%
  • Cena: 1000 RU
  • Jeżowiec

    Jeżowiec

    Anomalia “Spalony Puch” bardzo rzadko tworzy ten artefakt. Dzięki niemu rośnie ciśnienie krwi, a organizm pozbywa się dużej ilości czerwonych krwinek. Razem z nimi opuszcza ciało zgromadzone w nim promieniowanie. W swym głównym dziele, “Jonizacja i polaryzacja składników rzadkich artefaktów”, Sacharow stwierdza, że skład tego artefaktu ma pewną graniczną stateczność i że w ciągu najbliższych dziesięciu lat nie będzie możliwe stworzenie go w warunkach laboratoryjnych.

  • Promieniowanie: -30%
  • Krwawienie: +100%
  • Cena: 5000 RU
  • Artefakty redukujące obrażenia spowodowane zadrapaniem.

    Złota Rybka

    Złota Rybka

    Artefakt stworzony w “Wirze”. Uaktywnia go ciepło ludzkiego ciała. Zdecyduj, co jest gorsze – promieniowanie czy rany zadane nożem i wybierz mniejsze zło. Oczywiście możesz również sprzedać artefakt i sporo zarobić.

  • Zadrapanie: +5%
  • Promieniowanie: +5%
  • Cena: 5000 RU
  • Grawi

    Grawi

    Można go znaleźć niedaleko anomalii takich jak “Wir” lub w rękach innego stalkera. Gdy masz go przy sobie, cześć promieniowania zbiera się w ciele, natomiast reszta rozchodzi się promieniście z daleka od ciała. Wartościowy.

  • Zadrapanie: +3%
  • Promieniowanie: +5%
  • Cena: 2500 RU
  • Kulebiak

    Kulebiak

    Gdy trzymasz w dłoniach tę tajemnicę Zony, czujesz, jak twoja skóra staje się twardsza i mniej wrażliwa. Ciągle można ją przestrzelić, ale o wiele trudniej ją przeciąć.





  • Zadrapanie: +5%
  • Cena: 5000 RU
  • Skrętak

    Skrętak

    Znajdowany w anomalii zwanej “Wirem”. Gdy dotyka ciała, rozprzestrzenia radiację, która chroni ciało przed zadrapaniami lub ranami od broni. Nietrudno znaleźć ten artefakt, dlatego nie jest wiele wart.

  • Zadrapanie: +2%
  • Promieniowanie: +5%
  • Cena: 1000 RU
  • Artefakty - Cień Czarnobyla
    4.856
    • ANTYMIR – Zona zupełnie od nowa
      WKŁAD W ZONĘ Twórczość Andrieja Lewickiego czytelnicy z Polski znają dość słabo a to za sprawą tylko jednej wydanej w naszym [...]
    • Kroniki Zony: Stalkerska Sieć i PDA
      STALKERSKA SIEĆ Stalkerska Sieć — lokalna sieć komputerowa Zony do której podłączone są urządzenia PDA wszystkich stalkerów. Twórcy Stalkerskiej Sieci Po raz [...]
    • Q&A: W. Jełtyszew o planach GSC
      Brakowało nam Was. Dlaczego postanowiliście wznowić działalność studia GSC? Ponieważ najlepiej potrafimy tworzyć gry komputerowe, i to w zasadzie jest głównym [...]
    • PainChiller « 19 lutego 2017, 21:08
      Wiedziałem że to nie są zbędne tekstury :D Dobra robota chłopaki.
    • Matrix Strefa14 « 19 lutego 2017, 19:02
      nom
    • M3Fis70 « 26 stycznia 2017, 15:00
      Po czasie ale kij. Wzajemnie. Oby forumo żyło :)
    • caleb59 « 13 stycznia 2017, 10:25
      Dzięki za cynk!
    • mkdante381 « 13 stycznia 2017, 9:29
      Zły Hed recenzował na TV Gry

    autor działu:

    xKoweKx
    xKoweKx
    8.11.2009

    ocena działu:

    VN:R_U [1.8.0_1031]

    Rating: 4.8/5 (6 votes cast)