GSC ZAMKNIĘTE?!

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Re: GSC ZAMKNIĘTE?!

Postprzez KoweK w 06 Sty 2012, 02:15

Jeszcze trochę nowych informacji.

[ http://stalker.pl/index.php/2012/01/05/kryzys-w-gsc/ ]
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5662
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 20 Wrz 2024, 13:41
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Reklamy Google

Re: GSC ZAMKNIĘTE?!

Postprzez adin w 06 Sty 2012, 02:18

Proszę, może ktoś mnie oświeci, bo ja nie widzę sensu by pracować na innym silniku w celu jedynie stworzenia dema. Co to ma udowodnić? To że ci ludzie mają w ogóle pojęcie nt. projektowania gier?
Jak dla mnie zaczyna to już powoli zakrawać na jakąś straszliwą farse. Ktoś tam chyba postradał rozum...

DOWN:
http://stalker.pl/2012/01/04/przyszlosc-gsc-doniesienia/#more-7028
Ostatnio edytowany przez adin 06 Sty 2012, 04:21, edytowano w sumie 2 razy
Image
Awatar użytkownika
adin
Ekspert

Posty: 711
Dołączenie: 14 Sty 2007, 01:58
Ostatnio był: 08 Mar 2024, 22:43
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Kozaki: 28

Re: GSC ZAMKNIĘTE?!

Postprzez KoweK w 06 Sty 2012, 02:45

:arrowu: Nigdzie tam autor nie napisał, że nie chodzi o engine GSC. Możliwe, że ich silnik jest podobny do Crytekowskiego.

Kolejny... :facepalm: Czy ktoś gdzieś napisał, że chodzi o inny silnik?
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5662
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 20 Wrz 2024, 13:41
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: GSC ZAMKNIĘTE?!

Postprzez Dżuz w 06 Sty 2012, 14:53

A wracając do tematu.

Jeśli choć część z tego co piszą o Grigorowiczu jest prawdą, to aż łza się w oku kręci, że chłop nie chce oddać S.T.A.L.K.E.R.-a amerykańcom. S.T.A.L.K.E.R. w innym miejscu? Coś czuję, że jankesi chcąc być na czasie, pewnie wpadli na pomysł deportacji Striełoka do Fukushimy :P

Wspaniały to człowiek, który nie daje się porwać hamerykańskiej machinie do zarabiania pieniędzy i chroni swego dzieła, i nie daje się zeszmacić hamerykańskim gimbusom, zmieniając S.T.A.L.K.E.R.-a w drugie CoD albo Battlefield.
Jeżeli tak miałoby to wyglądać, to już bym wolał żeby ta druga część w ogóle nie powstała :/
W10 x64 / i5-4670 / MSI GeForce GTX 1070 Ti GAMING 8GB / 8 GB DDR 3 / SSD Samsung 850 Pro 256GB Image
atikabubu Dżuz to morrofag z 10 letnim stażem Image

Za ten post Dżuz otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Tormentor.
Awatar użytkownika
Dżuz
Przewodnik

Posty: 968
Dołączenie: 11 Lut 2011, 19:08
Ostatnio był: 25 Sie 2024, 17:37
Miejscowość: Frogville
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 254

Re: GSC ZAMKNIĘTE?!

Postprzez Bambosz107 w 11 Sty 2012, 23:24

Nowy wpis na FB GSC:

The Stalker team is extremely happy! Why? Because we are continuing work on Stalker 2 after the holidays.
Go Go Power Rangers!!
Awatar użytkownika
Bambosz107
Legenda

Posty: 1280
Dołączenie: 10 Maj 2009, 21:50
Ostatnio był: 15 Cze 2022, 20:42
Miejscowość: Tarnów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 87

Re: GSC ZAMKNIĘTE?!

Postprzez Provski w 11 Sty 2012, 23:38

Jest nadzieja. Dobrze że Grigorowicz nie poszedł na układ z amerykańcami.
Твоя цель здесь. Иди ко мне.
Твой путь завершается. Иди ко мне.
Вознаграждён будет только один.
Твоё желание скоро исполнится.
Пришло время. Я вижу твоё желание.
Путь завершён, человек. Иди ко мне.
Иди ко мне. Ты обретёшь то, что заслуживаешь.
Provski
Tropiciel

Posty: 374
Dołączenie: 17 Maj 2011, 09:03
Ostatnio był: 25 Lip 2022, 20:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 42

Re: GSC ZAMKNIĘTE?!

Postprzez Domianos w 12 Sty 2012, 00:11

Nie jest, aż tak źle, bo prace nad grą będą kontynuowane po przerwie świątecznej. Temat jest do zamknięcia lub trzeba zmienić nazwę na "Problemy w GSC"
Awatar użytkownika
Domianos
Łowca

Posty: 407
Dołączenie: 23 Lis 2009, 22:32
Ostatnio był: 14 Sie 2022, 13:00
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 28

Re: GSC ZAMKNIĘTE?!

Postprzez jaras76 w 12 Sty 2012, 00:29

Jednak chyba firma ma duże problemy. Ludzie za darmo nie pracują, ale nie w tym rzecz. Gra ma klimat i dzieje się w Europie Wschodniej. Żeby ją wypromować za oceanem trzeba dodać jakiś element USA a ja nie wyobrażam sobje gwiezdzistego sztandaru i oddziału marines w Prypeci. Cenimy stalka z klimat, swobode i taki ma zostać. Nie chce aby zamienił się w płytkiego Coda, Medala albo w Batelfielda. Dlatego amerykanie go nie kupią a znajdzie nabywców w Europie, tylko teraz czy znajdzie firme która go wyda dla wąskiego grona nabywców? W czasach globalnego kryzysu może to być bardzo trudne a liczy się każdy dolar i euro.
Image
jaras76
Tropiciel

Posty: 383
Dołączenie: 21 Lip 2007, 21:14
Ostatnio był: 25 Kwi 2012, 21:35
Miejscowość: warszawa
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 3

Re: GSC ZAMKNIĘTE?!

Postprzez impulse_101 w 12 Sty 2012, 10:06

Rozumiem ze Far Cry 2 sprzedał się tylko w Somalii i Sierra Leone.
Image

Za ten post impulse_101 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive kis104.
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: GSC ZAMKNIĘTE?!

Postprzez Szpagin w 15 Sty 2012, 20:16

Chyba wiem dokładnie, co działo się w GSC. Studio szukało wydawcy, który wsparłby finansowo projekt. Nikt jednak nie chciał wyłożyć kasy na kolejną część Stalkera, gdyż uważano go za grę zbyt niszową i mającą szansę na powodzenie tylko na Wschodzie (gdzie, jak pamiętamy, piractwo jest poważnym problemem). Gracz urobiony przez współczesne gry akcji nie kupiłby gry oferującej zgoła inną mechanikę rozgrywki: zamiast liniowego "korytarza" - otwarta mapa, A-Life zamiast skryptów i tak dalej.

GSC jest w kropce. Jasne, jakieś zaskórniaki pewnie mieli i coś zrobili za własne pieniądze, ale potrzebowali dalszych funduszy. Do tego dodajmy budowanie całej marki Stalker: ubrań, filmu, serialu... Bardzo możliwe, że zamiast na grę wydawano forsę na rozwój franchise, choć i tak na dłuższą metę musieliby szukać inwestora. Do tego konflikt wewnątrz firmy: właśnie niezadowolenie części pracowników z postępów w pracach nad grą (podobno krótko przed premierą miał miejsce wewnętrzny pokaz wersji pre-alfa - to miała być iskra, która zapoczątkowała całą akcję w Internecie.

O ile dwa wcześniejsze akapity były faktami lub opierały się na nieoficjalnych informacjach ze studia, to teraz zaczną się domysły i teorie spiskowe.

Cała ta szopka została zainicjowana po nieudanych próbach znalezienia inwestora. Siergiej chciał pokazać potencjalnym wydawcom, że Stalker nie jest tak niszową grą, jak się im wydawało, że ma rzeszę oddanych fanów. Dlatego tak dawkowano informacje - newsy o zamknięciu, concept-arty, kolejne wiadomości budzące na przemian radość i smutek. Sporo zrobili też ludzie, którzy sytuacji nie znali, a Internet okrzyknął ich pracownikami GSC. Efekt - po półtora roku, w ciągu których ukazało się kilka mało konkretnych wywiadów i dwa niewyraźne zrzuty z edytora (mam na myśli zdjęcie tego wanopodobnego gościa i nagranie ze studia), o grze zrobiło się głośno.

Jasne, problemy w studiu były, ale nie aż tak dramatyczne. Zdecydowano się na desperacki krok nie dlatego, że twórcy nie szanują fanów. Wręcz przeciwnie, chcą dać im taką grą, jaką my chcemy widzieć. GSC chce, żeby Stalker pozostał Stalkerem, tą unikalną grą, którą pokochaliśmy. I my, nie tracąc nadziei, pomogliśmy im.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: GSC ZAMKNIĘTE?!

Postprzez Pertaseth w 15 Sty 2012, 20:29

Fakt faktem, porównywać COD'a do Stalkera nie ma po co. Są to zupełnie inne gry, ale prawdą jest że Stalker jest o wiele bardziej wymagającą grą, nie dla głupich i tłustych amerykanów. Tam gry mają być liniowe i proste, żeby nie trzeba było powtarzać sekwencji po kilka razy (np. tunel w CoP, gdy któryś z tow. zginie). Co do zamknięcia - myślę że GSC wyjdzie i z tego, w końcu Stalker to nie jest jakaś niszowa produkcja przeznaczona dla wąskiej grupy odbiorców. Stalker jest grą która ma klimat, która działa w dużej części na wyobraźnię. Czy gra sprzedaje się tylko na wschodzie ?
Awatar użytkownika
Pertaseth
Stalker

Posty: 73
Dołączenie: 15 Sty 2012, 00:52
Ostatnio był: 07 Wrz 2012, 19:58
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 4

Re: GSC ZAMKNIĘTE?!

Postprzez Glaeken w 22 Sty 2012, 22:56

Do poczytania wywiad z Antonem Logwinowym, autorem blogu o grach, producentem Videomanii i szefem studia FXA Studio:

ImagePytanie: Fani już od ponad miesiąca żyją w niepewności oczekując oficjalnego oświadczenia Siergieja Grigorowicza na temat losów studia GSC Game World. Jak Pan uważa, co może być powodem tak długiego zwlekania z odpowiedzią?
ImageOdpowiedź: Najwyraźniej, sytuacja jest niejednoznaczna.

ImagePytanie: Obecnie po internecie krążą najróżniejsze wersje tego, co zmusiło Grigorowicza do przerwania działalności studia GSC (osobliwa kampania reklamowa, konflikt wewnątrz tworzącej grę ekipie, zainteresowanie reprezentujących władzę struktur, postrzeganie przez Grigorowicza branży gier jedynie jako źródła zarobku itd.). Jak Pan uważa, która z tych wersji brzmi najbardziej prawdopodobnie i logicznie?
ImageOdpowiedź: Zastanawiam się co ja bym zrobił będąc na miejscu Siergieja. Dysponuję nagromadzonym kapitałem, jestem w posiadaniu popularnej franczyzy i rozwiniętego studia tworzącego gry komputerowe. Zdaję sobie sprawę z tego, że stworzenie nowej gry na światowym poziomie wymaga nieograniczonych inwestycji i nie ma pewności, że wszystko się uda a przynajmniej zwrócą się wydatki. Mam jedynie ekipę, która co miesiąc zjada nagromadzony kapitał. Najbardziej racjonalnym wyjściem jest wycofanie się z samodzielnego finansowania. Na tyle na ile znam Siergieja, zawsze wydawał mi się niezmiernie mądrym i pragmatycznym człowiekiem, który potrafi patrzeć z wyprzedzeniem. Uważam, że przy podejmowaniu decyzji rozważył wszystkie "za i przeciw". Poza tym ciągle jeszcze nie poznaliśmy ostatecznego werdyktu. Wiem na pewno, że szczerze chciał rozwinąć markę S.T.A.L.K.E.R. w coś większego, osobiście zajmował się, dla przykładu, linią ubrań i na wszelkie sposoby próbował popchnąć do przodu pomysł filmu fabularnego. Ponadto, Siergiej zawsze należał do ludzi ideowych, odniósł sukces samodzielnie i zawsze chciał pokazać nieco młodszemu pokoleniu, że można go osiągnąć zajmując się grami. Być może poddał się, ale można to zrozumieć, bowiem jest w tym biznesie już od wielu lat, a GSC nadal jest studiem robiącym nietypowe produkty. Na tym etapie, również mi jako szefowi studia, byłoby już nieciekawie robić jedną dobrą grę. Studio albo się rozwija, albo się zamyka albo zostaje ono wchłonięte - takie są realia biznesu.

ImagePytanie: Krąży opinia, że decyzja o zamknięciu studia dojrzewała już od dawna. Zgadza się Pan z tym? Te pesymistyczne rewelacje były zupełnie niespodziewane, bo gdy Siergiej Grigorowicz brał udział w różnych konferencjach online, tworzenie gry S.T.A.L.K.E.R. 2 szybko posuwało się naprzód przy jednoczesnym rozwoju pozostałych gałęzi franczyzy.
ImageOdpowiedź: Dla mnie to również było zaskoczeniem, ale tworzenie gry S.T.A.L.K.E.R. 2 nigdy szybko nie posuwało się naprzód. To raczej było stadium początkowe – trwały prace nad silnikiem gry, powoli kształtów nabierały modele.

ImagePytanie: Jak głoszą plotki, poszukiwanie postronnego sponsora dla drugiej części gry S.T.A.L.K.E.R. utrudnione jest tym, że post-apokaliptyczny projekt wschodnioeuropejskiego pochodzenia po prostu nikogo nie interesuje. Jak Pan uważa, czy ekipa S.T.A.L.K.E.R. 2 znajdzie inwestora chętnego wyłożyć pieniądze na dalsze tworzenie gry?
ImageOdpowiedź: Uważam, że są pewne wątpliwości co do tego, że ekipa może stworzyć współczesną grę - dopracowaną, doskonale działającą na konsolach. No, i znowu, wszystko sprowadza się do tego że, tworzenie gry z tak rozbudowaną koncepcją to bardzo kosztowne przedsięwzięcie. Oryginalny S.T.A.L.K.E.R. zarobił ponad półtora miliona, dodatki też zarobiły swoje, poza tym post-apokaliptyczne gry są w modzie więc nie wydaje mi się aby ktoś nie wierzył w samą franczyzę. Myślę, że nie wierzą, że można wyprodukować nową grę na wysokim poziomie i w terminie. Poza tym kto zaryzykowałby znając doświadczenie THQ. Z drugiej jednak strony, 4A Games pokazało, że wszystko jest możliwe ale u nich koncepcja jest znacznie prostsza.

ImagePytanie: Andriej Lewickij umieścił informację o tym, że ekipa GSC pracuje nad demem gry S.T.A.L.K.E.R. 2 na silniku CryEngine2. W takim razie, czy jest sens w tak rewolucyjny sposób przechodzić na inny silnik i po co to robić? Czy są podstawy by wierzyć w tą informację?
ImageOdpowiedź: Znowu zmierzamy do tego samego tematu czyli możliwości stworzenia współczesnej gry w sensownym terminie, która działałaby wszędzie. Tworzenie dema na silniku CryEngine jest stosunkowo bezpieczne bo SDK obecnie jest w wersji bezpłatnej i przy otrzymaniu finansowego wsparcia wszystko bez trudu można przenieść na komercyjny silnik CryEngine 3. Tak w ogóle to nie chciałbym wyrokować ale ten krok wydaje się być logicznym. Prócz tego, spośród wszystkich silników najbardziej odpowiada potrzebom gry S.T.A.L.K.E.R.

ImagePytanie: W swoim blogu napisał Pan, że na iPad robiono grę Kozacy ale z powodu problemów z silnikiem gry pomysł porzucono. A gdyby istniał projekt starego S.T.A.L.K.E.R.a (to znaczy ze starym dobrym wyglądem, wyciętymi lokacjami, potworami i innymi bajerami) na iPhone i iPad, to czy miałoby to sens?
ImageOdpowiedź: Uważam, że oryginalnego S.T.A.L.K.E.R.a. nigdzie nie da się zaimportować. Ta gra tworzona była przez najróżniejszych ludzi, którzy już od dawna w GSC nie pracują. Właściwie, dlatego nigdy i nie ukazała się na konsolach. O ile wiem, grę próbowano przekazać postronnym ekipom aby te opracowały port, ale te tylko rozkładały ręce.

Źródło: (rus) gsc-fan.com
Ostatnio edytowany przez Glaeken 23 Sty 2012, 00:53, edytowano w sumie 3 razy

Za ten post Glaeken otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Fender, Junx.
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 09 Mar 2024, 18:58
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości