S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Kudkudak w 28 Maj 2018, 10:46

KOSHI napisał(a):Kończąca się amunicja u NPC to raczej pobożne życzenie.


A co ma robić bot, kiedy mu się skończy? Biec przed siebie? Rzucać się z pięściami? Kucać i wybierać jedną z trzech kwestii poddania się jak w grach Bethesdy? Już lepiej, gdyby doszły nowe interakcje np. stopniowe wycofywanie się NPCów z pola walki :v

Edit:

trolololo napisał(a):Egzo jest w miarę normalny.


XD
Image
Image Image Image Image Image
Awatar użytkownika
Kudkudak
Legenda

Posty: 1462
Dołączenie: 02 Lis 2011, 18:55
Ostatnio był: 02 Maj 2020, 00:25
Miejscowość: atomizer
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: RPG-7u
Kozaki: 656

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Akinaro w 28 Maj 2018, 11:50

Kudkudak napisał(a):A co ma robić bot, kiedy mu się skończy?


Dzisiejsze możliwości AI i silniki gry są naprawdę zaawansowane, i bez większego wysiłku można stworzyć prosty system behawioralny gdzie NPC nie wali całym magazynkiem w róg bo auto-magicznie wie że tam gracz jest.
Wystarczy prosty system gdzie NPC ma wybraną ilość amunicji dla broni głównej i podręcznej i strzela krótkimi seriami tylko gdy widzi gracza i ma 50-75% szans trafienia. Na dodatek tak jak w wielu innych grach można dodać opcje że NPC może podnosić broń z ziemi/martwych NPC. Nie tylko dało by to większą imersje ale też pozwoliło by na rozszerzenie możliwości poszczególnych klas NPC, nowicjusz walił by bardziej chaotycznie i np cofał się zamiast przeć na gracza a taki ekspert strzelał by pewniej i tylko gdy ma większą szanse.
Nie ma żadnych przeszkód by stworzyć taki system.

Za ten post Akinaro otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Leo0502.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 30 Sie 2023, 16:06
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez trolololo w 28 Maj 2018, 14:47

Szybkie pytanie - jak zdefiniować "szansę na trafienie"?
Stalker to nie XCOM, gdzie gra się turowo, tutaj nie wiem czy w ogóle w silniku jest dla NPC coś takiego jak szansa.
IMO byłoby dobrze jak jest, ale gdyby strzelali np. pojedyńczo a nie full auto na 400m
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Akinaro w 28 Maj 2018, 15:16

trolololo napisał(a):Szybkie pytanie - jak zdefiniować "szansę na trafienie"?
Stalker to nie XCOM, gdzie gra się turowo, tutaj nie wiem czy w ogóle w silniku jest dla NPC coś takiego jak szansa.
IMO byłoby dobrze jak jest, ale gdyby strzelali np. pojedyńczo a nie full auto na 400m


Oj to mało wiesz o grach :P :P :P

Taki system to nic nowego, prosta zasada:
Odległość + widoczność + broń + poziom NPC = szansa na trafienie


Odległość - wiadomo odległość od gracza, im dalej tym mniejsza szansa. Poziom NPC i rodzaj broni może poprawić lub zmniejszyć tę wartość

Widoczność - Jak bardzo osłonięty jest gracz, lub inaczej, jaki procent hitboxa jest widoczny dla NPC.

Broń - Rodzaj broni, czy krótka czy długa, czy granat czy kop w dupę :] W zależności od broni szansa może być wyższa lub niższa.

Poziom NPC
- Ogólna szansa trafienia: Koty i ranni mają mniejsza, eksperci większą.
- Decyduje również o taktyce: Gdy skończy się ammo, oddalić się? Napierać dalej na gracza? Czy natychmiast szukać broni w pobliżu.

Dodatkowo można sam system A-Life wprowadzić: Jeśli NPC jest w grupie będzie miał większe szanse i wszyscy będą napierać na gracza, jeśli są sami, będą raczej unikać bezpośredniej walki.


Oczywiście dla przypomnienia niech co niektórzy nie popadają znów w ekstremizm, nie było by tak że NPC kończy się amunicja w kilka sekund, dosyć łatwo by było wybrać średnią ilość na przykładzie gracza, tutaj decydowały by testy gry(bo rozgrywka decydowała by ile gracz by znalazł i nosił). Na dodatek z takim systemem balans obrażeń był by dosyć brutalny i realistyczny więc też nie było by tak że gracz może walić jak rambo i przyjmować na klatę dwa magazynki. I dla ułatwienia, a raczej urozmaicenia rozgrywki gdyby NPC podniósł nową broń, automatycznie by miał jakąś losową ilość amunicji, by nie było tak że podnosi jedną broń i po jednym magazynku znów szuka kolejnej...
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 30 Sie 2023, 16:06
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez mbwrobel w 28 Maj 2018, 16:48

Akinaro napisał(a):[...] Jeśli NPC jest w grupie będzie miał większe szanse i wszyscy będą napierać na gracza, jeśli są sami, będą raczej unikać bezpośredniej walki.
[...]

W ten właśnie sposób zachowują się ślepe psy: całe stado podchodzi gracza, okrąża i atakuje, natomiast pojedynczy osobnik już nie jest tak wyrywny i najczęściej będzie się trzymał z daleka.
mbwrobel
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 04 Gru 2011, 15:16
Ostatnio był: 05 Lut 2024, 02:51
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 14

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KOSHI w 28 Maj 2018, 18:03

Wiem, że te kombinezony hardo wyglądają, ale wolałbym cuś takiego, niż oklepane standardy. Motzno SF, ale się zakochałem... Co do walk - w nieszczęsnej Misery 2.2 chyba to poprawiali. W zależności od rangi zmieniała się celność ale i też zachowanie. Rookie uciekał, jak typ zwęszył przegraną, a Master cisnął do końca + flankowanie, celne granaty i dobra celność. Jak to skalibrować z umykająca amunicją ciężko mi już powiedzieć. To jest raczej zasada na symulator, niż shooter i nie sądzę, że Gsc tym tropem pójdzie aczkolwiek chętnie wysłucham propozycji rozwiązań, bo to jedyny żywy temat obecnie na forumie. :caleb:
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1325
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 26 Paź 2024, 02:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Provski w 28 Maj 2018, 18:10

Ja mam tylko nadzieję, że pozostanie ten klimat pierwszych trzech części. W pewnym sensie te niedociągnięcia w nich miały na to wpływ. Nie chodzi mi o to żeby celowe zepsuli grę na rzecz klimatu, ale nie chcę żeby z 2ki zrobił się kanciasty i szary FPS. Chciałbym zobaczyć wszystko, albo chociaż część, tego na co dotychczas nie pozwalał silnik (lub wymagał dużych modyfikacji) w obecnych częściach serii.
Твоя цель здесь. Иди ко мне.
Твой путь завершается. Иди ко мне.
Вознаграждён будет только один.
Твоё желание скоро исполнится.
Пришло время. Я вижу твоё желание.
Путь завершён, человек. Иди ко мне.
Иди ко мне. Ты обретёшь то, что заслуживаешь.
Provski
Tropiciel

Posty: 374
Dołączenie: 17 Maj 2011, 09:03
Ostatnio był: 25 Lip 2022, 20:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 42

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez trolololo w 28 Maj 2018, 18:35

Chyba wiem o co ci chodzi. Lubię to "ostre", "surowe" strzelanie z vanilliowych wersji. Karabin czuć mocno (poprawną składnia jest to?), Mocno podbija, strzał wręcz "mógłby ci wybić oko". Nie chodzi mi o to że odrzut jest nieskończony, ale karabiny mocno rwą. W takim BF3 miałem wręcz z tym problem - RKM-y miały odrzut mocniejszego ASG.
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Iwaszka w 29 Maj 2018, 19:10

Bez przesady, podstawy treningu i z odpowiednim chwytem strzelasz stabilnie z KMów...



Kmy są ciężkie i przez to stabilniejsze czasem niż lżejsza broń z dużą szybkostrzelnością.

Imo dobre by było levelowanie postaci w tym, albo wybieranie na początku profitów obsługi różnych fantów na start.

Kałachów i emek nie wstawiam bo chywtem - cclampem to sie strzela z tego w punkt xd
I tacy najmenicy czy wojo - logiczne że by z tego korzystało bo takie są trendy - więc nie przesadzajcie. Surowy klimat ok, robienie z postaci downa - nie.
Awatar użytkownika
Iwaszka
Weteran

Posty: 695
Dołączenie: 23 Cze 2010, 13:56
Ostatnio był: 16 Sie 2024, 16:19
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 272

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Glaeken w 29 Maj 2018, 22:01

Kolejna porcja spekulacji nt. projektu S.T.A.L.K.E.R. 2:

- właściciel studia GSC - Siergiej Grigorowicz - specjalnie osobiście ogłosił rozpoczęcie prac nad grą żeby zdążyć tuż przed targami E3 2018 i rozpocząć targowanie się z potencjalnym wydawcą - im więcej szumu wokół marki tym lepiej;

- aktualnie projekt jest na etapie przygotowania dokumentów projektowych i niemal na pewno nie ma jeszcze ani jednej gotowej linii kodu;

- nad projektem S.T.A.L.K.E.R. 2 ponoć pracuje bardzo doświadczona ekipa wcielona do studia GSC, która ma na swoim koncie strzelanki pokroju trylogii S.T.A.L.K.E.R.. Nad grą Kozacy 3 pracowała inna ekipa w ramach tego samego studia = http://red-beat.com/en/portfolio/)

Za ten post Glaeken otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Wheeljack, Ozi, caleb59, Pijawol, Kałach.
Awatar użytkownika
Glaeken
Administrator

Posty: 1034
Dołączenie: 16 Lip 2011, 17:53
Ostatnio był: 09 Mar 2024, 18:58
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 371

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Akinaro w 30 Maj 2018, 10:07

Ale to było do przewidzenia jak pisałem.

Technicznie to nic nowego że gra na wczesnym etapie prac szuka wydawcy, normalnie dowiadujemy się o tym już po podpisaniu kontraktu z wydawcą.

Poza tym niech każdy pamięta że tworzenie gry i wydawanie jej to dwie różne bajki, SG w poprzednim wywiadzie powiedział że kasa na stworzenie gry to nie problem. Tutaj mowa o wydawcy, i takie pomysły jak kickstarter nic nie pomogą bo GSC nie opłaca się inwestować w cały biznes wydawania, gdy mogą po prostu szukać kogoś kto ma z tym doświadczenie, bo wydawanie gry to ciężki i ciemny biznes. Trzeba mieć doświadczenie i znajomości by wydać grę: reklama, licencje, support, kontrakty z platformami itp itd.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 30 Sie 2023, 16:06
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Microtus w 30 Maj 2018, 15:08

A na E3 dadzą filmik 1 minutowy, taki żeby nic nie było widać. W nocy i z oświetleniem migoczącym, jakiś mutek straszna muzyka i heja do przodu :)
War. War never changes...
Bury
zapraszam do lektury :)
Awatar użytkownika
Microtus
Legenda

Posty: 1028
Dołączenie: 18 Cze 2007, 14:31
Ostatnio był: 19 Sty 2019, 22:54
Miejscowość: łorsoł
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 106

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość