trolololo napisał(a):Szybkie pytanie - jak zdefiniować "szansę na trafienie"?
Stalker to nie XCOM, gdzie gra się turowo, tutaj nie wiem czy w ogóle w silniku jest dla NPC coś takiego jak szansa.
IMO byłoby dobrze jak jest, ale gdyby strzelali np. pojedyńczo a nie full auto na 400m
Oj to mało wiesz o grach
Taki system to nic nowego, prosta zasada:
Odległość + widoczność + broń + poziom NPC = szansa na trafienie
Odległość - wiadomo odległość od gracza, im dalej tym mniejsza szansa. Poziom NPC i rodzaj broni może poprawić lub zmniejszyć tę wartość
Widoczność - Jak bardzo osłonięty jest gracz, lub inaczej, jaki procent hitboxa jest widoczny dla NPC.
Broń - Rodzaj broni, czy krótka czy długa, czy granat czy kop w dupę :] W zależności od broni szansa może być wyższa lub niższa.
Poziom NPC - Ogólna szansa trafienia: Koty i ranni mają mniejsza, eksperci większą.
- Decyduje również o taktyce: Gdy skończy się ammo, oddalić się? Napierać dalej na gracza? Czy natychmiast szukać broni w pobliżu.
Dodatkowo można sam system A-Life wprowadzić: Jeśli NPC jest w grupie będzie miał większe szanse i wszyscy będą napierać na gracza, jeśli są sami, będą raczej unikać bezpośredniej walki.
Oczywiście dla przypomnienia niech co niektórzy nie popadają znów w ekstremizm, nie było by tak że NPC kończy się amunicja w kilka sekund, dosyć łatwo by było wybrać średnią ilość na przykładzie gracza, tutaj decydowały by testy gry(bo rozgrywka decydowała by ile gracz by znalazł i nosił). Na dodatek z takim systemem balans obrażeń był by dosyć brutalny i realistyczny więc też nie było by tak że gracz może walić jak rambo i przyjmować na klatę dwa magazynki. I dla ułatwienia, a raczej urozmaicenia rozgrywki gdyby NPC podniósł nową broń, automatycznie by miał jakąś losową ilość amunicji, by nie było tak że podnosi jedną broń i po jednym magazynku znów szuka kolejnej...