- Za ten post StalkerCiastek otrzymał następujące punkty reputacji:
- Werewolver.
Cześć wszystkim, minęły dwa miesiące odkąd wyszedł ostatni "dziennik". Przez ten czas ciężko pracowaliśmy. To najwyższy czas ujawnić nieco szczegółów i pokazać co was czeka w Survarium.
Dziś mówimy o najważniejszych elementach gry. Damy wam wejrzeć w mechanizmy planowanej gry oraz jej atmosferę. Na końcu porozmawiamy o charakterze, którym będziemy grać (niewiele o tym później mówią). Opiszemy też krótko planowane tryby gry.
(Intro)
Nie chcieliśmy się zatrzymać. Rywalizowaliśmy między sobą. Chcieliśmy być pierwsi. Zniszczyliśmy planetę i nas samych. Ignorowaliśmy ostrzeżenia, uważając się za najlepszych na ziemi, szczytem ewolucji, stworzenia. Okazaliśmy się nieprzygotowani.
Nie wiem kiedy i jak to się zaczęło. Nasze jednostki zostały wysłane do Serbii z rozkazem oczyszczenia dróg z zarośli (?). Im bliżej byliśmy celu tym bardziej to wyglądało na wojnę. Ogromne cysterny z napalmem, czołgi, samoloty. Czyściliśmy jeden sektor, gdy drugi ponownie zarastał. Wycofywaliśmy się, kilometr za kilometrem zostawiając za sobą wsie i miasta. Nikt nie rozumiał co się dzieje. Szukaliśmy winnych, lecz nie mogliśmy ich znaleźć.
A potem stał się "cud". Przyszli jacyś naukowcy i powiedzieli, że mają lek, herbicyd (środek chwastobójczy), że poradzą sobie z drzewami. Nie mogliśmy być bardziej szczęśliwy, gdy lasy się wycofały. To było wspaniałe święto. Ostatnie święto cywilizacji.
Nastał rok 2020. Była wiosna. Drzewa kwitły, a ogromne chmury pyłu okryły miasta wokół. Myśleliśmy, że to rodzaj alergii, ale nie minęło dużo czasu, gdy pierwsi zaczęli umierać. Lekarze nie potrafili pomóc. Wciągu dnia człowiek mógł dosłownie gnić żywcem. Epidemia spowodowała, że większość ludzkości wymarła. Dużo ludzi. Bardzo dużo.
Ci, którzy przeżyli, zaczęli adaptować się do nowych warunków życia. Bez elektryczności, samochodów, wentylatorów i supermarketów. Przez następne 6 lat przetrwania, ukrywali się jak mysz pośród pułapek.
Myślałem o tym cały czas. Czasami żałuję, że nie zginąłem na samym początku. Ale teraz uświadomiłem sobie, że ja... my... cała ludzkość dostała drugą szansę. Nie mogę się tak po prostu poddać się i umrzeć.
(koniec intra)
Gramy jako osoba, która przeżyła katastrofę ekologiczną. Naszym celem jest przeżycie w tym świecie i stanie się silniejszym. Żeby to osiągnąć, można wykonywać różne misje powiązane z frakcjami, które nagradzane są pieniędzmi i podnosimy naszą reputację w danej frakcji.
Nabierając doświadczenia, bohater może ulepszyć jedną z pięciu umiejętności jego charakteru. Umiejętności są różne. Może to być trening w posługiwaniu się bronią palną, na przykład można poprawić jej obsługę, jak szybsze celowanie, bardziej precyzyjne strzały. Jest też trening fizyczny, czyli prędkość poruszania się i maksymalny ciężar jaki można unieść. Wiedza medyczna, to znaczy używanie lekarstw, stymulantów i tym podobnych rzeczy. Trening techniczny, czyli obsługiwanie się skanerami, różnymi sprytnymi pułapkami, urządzeniami. Wreszcie piąta umiejętność, która bazuje na wiedzy o nowym, zmienionym świecie. Gracz może lepiej sobie radzić z anomaliami, artefaktami, a także lepiej unikać różnych zagrożeń nowego świata.
Za każde podniesienie poziomu umiejętności, gracz zdobywa pasywną zaletę. Ale raz na kilka poziomów otrzymuje nową umiejętność, zwaną "perkiem", który wprowadzana bardzo potężne, okolicznościowe bonusy. Przykładowo może to być zwiększenie czasu przez który można używać sprintu, albo wstrzymanie oddechu przy strzelaniu z broni snajperskiej. Na chwilę obecną wciąż pracujemy nad tym systemem, więc będziemy szczęśliwi słysząc twoje opinie i wskazówki na ten temat.
Za wydane pieniądze gracz może kupić różne przedmioty i amunicję frakcji. Ale nie będzie możliwe kupienie tego wszystkiego za jednym zamachem z powodu systemu reputacji w grze. Przykładowo frakcji nie sprzeda graczowi swojego najlepszego sprzętu jeżeli nie ma do niego na tyle zaufania.
Reputację zdobywa się przez specjalne misje dla danej frakcji.
Tryb walki zespołowej.
W walce zespołowej drużyny graczy walczą pomiędzy sobą. Mapa gry zawiera elementy urządzenia zabezpieczającego, losowo rozrzucone wokół. Drużyna musi zlokalizować te elementy i dostarczyć je do swojej bazy. Gracze muszę wykonać to zadanie w określonym czasie, zanim nadejdzie śmiercionośny "sztorm". To oznacza, że trzeba zebrać i połączyć wszystkie potrzebne elementy w swojej bazie przed upływem czasu. W przypadku, gdy żadna z drużyn nie zdoła tego dokonać, obie przegrywają. Interesujące jest to, że nie wystarczy po prostu przynieść elementów do bazy. Trzeba też zapewnić im bezpieczeństwo, bo przeciwnik może wykorzystać sytuację i zwyczajnie ukraść je z bazy.
Tryb kooperacji.
W trybie kooperacji gracz ukończy ciągi kolejnych misji razem z jego przyjaciółmi lub innymi graczami. Misje są zaprojektowane tak, że gracz kończąc zadanie odnajduje pewne wiadomości, detale lub tajemnice fabuły gry. Misje znacznie się różnią. To mogą być poszukiwania, obrona, towarzyszenie konwojowi, poszukiwania artefaktów, badanie anomalii, inaczej mówiąc mnóstwo różnych rzeczy. Co interesujące, trudność każdej następnej misji jest sporo wyższa od poprzedniej. To sprawia, że ukończenie wszystkich misji natychmiast to prawdziwe wyzwanie. Oczekujemy, że wykonanie wszystkich zadań zajmie graczowi trochę czasu, przynajmniej dwa miesiące. Ale kluczem pomysłu jest to, że wydarzenia następnej misji będą zależeć od tego, jak gracze wykonali poprzednie.
Tryb freeplay.
Ten tryb pokochają ci, co lubią klimatyczne przygody. Tutaj każdy jest wolny i gra jak chce. Gracze mają prawo wyboru komu pomagają i przeciw komu walczą. Gracz znajdzie się na pozycji startowej wielkiej mapy, pełnej zniszczonych kompleksów przemysłowych, "martwych - żywych" (?) domów, nieprzeniknionych lasów. Poziom zapełniają przerażające mutanty i śmiertelne anomalie. Ten tryb jest zaprojektowany dla równocześnie 20-30 graczy.
Gracze mają wolny wybór, mogą decydować czy podróżować samemu, czy łączyć się w grupy, żeby zwiększyć swoje szanse na przetrwanie. Przetrwanie jest ważnym aspektem tego trybu. Tutaj gracze pomagają sobie przeżyć w anomaliach i chronią się od mutantów. To co znajdzie się na mapie zależy od działań graczy. To tworzy efekt nieprzewidywalności i ciągłego zagrożenia. Gracz ma tylko jedno życie i w celu wykonania zadanie musi przetrwać i dotrzeć do jednego z istniejących poziomów.
W następnych dziennikach ujawnimy więcej szczegółów na temat gry. Odkryjemy też nowe, jeszcze nieujawnione elementy gry. Dziękujemy za waszą uwagę i do zobaczenia wkrótce!
StalkerCiastek napisał(a):Przecież to Stalker. Gdyby ktoś pokazał mi te screeny, bez loga Survarium, i powiedział: "Stalker 2 będzie" to bym mu uwierzył w 100%. Patrzę na te domki i przypomina mi się Cień Czarnobyla. Póki co wszystko idzie dobrze. Zastanawia mnie tylko jak rozwiążą kwestię walki i poruszania się w terenie - FPS czy jednak "kamera z góry" jak w np. Runes of Magic? Jeśli FPS to będę szczęśliwy.
"Stalker" - MMO - FPS to przepis na sukces.
exid napisał(a):od paru purystów na tym forum dostałem chyba 10 ujemnych kozaków ponieważ napisałem to samo co ty na końcu. Zobacz moje kozaki, co ludzie tam wypisywali i w jakim kontekście to się uśmiejesz
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości