przez barin w 29 Mar 2010, 02:27
Jeśli chodzi o upgrade broni i kombinezonów, to powiem tak: nigdy jakoś specjalnie nie byliśmy tym zainteresowani. Co innego w przypadku Czystego Nieba i Zewu Prypeci, gdzie upgrady są wspierane natywnie przez silnik, w przypadku Cienia Czarnobyla wymaga to różnego rodzaju "obejść" (workarounds). Zaimplementowaliśmy upgrade w sposób identyczny jak to jest w Czystym Niebie/Zewie Prypeci, czyli istnieją "drzewa ulepszenia broni". Pojawił się natomiast problem natury technicznej - dla każdego nowego upgrade-du w Cieniu Czarnobyla należy utworzyć nową sekcję, co po dodaniu zaledwie kilku upgrade-ów daje kilkadziesiąt nowych sekcji, np:
- upgrade a; np. vintorez z upgrade'em "a" daje sekcję vintorez_a
- upgrade b; np. vintorez z upgrade'em "b" daje sekcję vintorez_b
- upgrade c; np. vintorez z upgrade'em "c" daje sekcję vintorez_c
a teraz mix: a+b = daje sekcję "ab", a+c daje "ac" i b+c daje "bc" - pełno nowych sekcji (nie pamiętam dobrze prawdopodobieństwa, ale chyba jest to permutacja, czyli na przykład dla 3 upgradów dałoby to 3! = 6 sekcji, dla 4 już 4! = 24 itd.)
Dodanie takich sekcji nie jest oczywiście problemem (choć zajmuje sporo czasu) ale, gdy dodaje się nową sekcję broni do Cienia, należy ją umieścić w pliku mp_ranks.ltx w przecinym wypadku gra ląduje na pulpicie jeśli jakiś stalker chce podnieść broń (z nową sekcją), która nie została dodana do mp_ranks.ltx. I tu pojawia się problem - pojedyncza linijka tekstu w pliku ltx ma ograniczenie (4000-5000 znaków jeśli dobrze pamiętam) i dodanie setki nowych sekcji (upgrade-ów) wysypuje grę.
Więc, jeśli starczy czasu to może upgrady będą (ale w bardzo ograniczonym stopniu), albo nie będzie ich wcale.