[PYTANIE]- Modyfikacja parametrów mutantów

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[PYTANIE]- Modyfikacja parametrów mutantów

Postprzez Stalciok* w 18 Wrz 2009, 16:54

Mutanty, które można modyfikować. Np- zwiększenie obrażeń, jakie zadaje snork, lub pobudzenie mutantom agresji, czy innych cech. Ewentualnie cechy fizyczne.


Drugie pytanie- dotyczy łączenia mutantów- np zrobienia takiego- snorko-pijawki, lub niewidzialnego snorka.

Pytanie- jak to zrobić ?
Stalciok*
Stalker

Posty: 72
Dołączenie: 21 Sie 2009, 23:55
Ostatnio był: 23 Gru 2010, 19:07
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: [PYTANIE]- Modyfikacja parametrów mutantów

Postprzez Freeman w 18 Wrz 2009, 18:23

Jeśli chodzi o pierwsze pytanie to da się to zrobić.
gamedata\config\creatures - tutaj znajdziesz pliki mutantów np. m_snork.ltx
Wchodzisz w plik i zmieniasz to:
IMMUNITIES
Kod: Zaznacz wszystko
[snork_immunities]
burn_immunity         = 0.8                        
strike_immunity      = 0.8
shock_immunity      = 0.8
wound_immunity      = 0.8   ;0.75   ;1.0      
radiation_immunity      = 0.01   ;0.5
telepatic_immunity      = 1.0
chemical_burn_immunity   = 0.8
explosion_immunity      = 0.8
fire_wound_immunity   = 0.18

Przedstawione powyżej parametry snorka to jego bazowe odporności, jeśli chcesz go uodpornić to dajesz właściwe parametry o mniejszej wartości liczbowej (bliższe 0) czyli zamiast burn_immunity = 0.8 zmieniasz na burn_immunity = 0.009
Możesz ponadto zmienić zadawane obrażenia czyli znajdujesz hit_power zwiększasz wartość z np. 0.40 do 1.20 (im większe tym lepiej).
Co do kamuflażu pijawki to nie jestem pewien ale chyba się da ten parametr przypisać innemu mutantowi ale ja nie wiem jak?
Co do drugiego pytania to nie da się - wymagało by to stworzenia nowego modelu mutanta.
Awatar użytkownika
Freeman
Stalker

Posty: 140
Dołączenie: 23 Lip 2009, 19:17
Ostatnio był: 26 Maj 2010, 20:34
Miejscowość: Terra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 3

Re: [PYTANIE]- Modyfikacja parametrów mutantów

Postprzez Stalciok* w 11 Paź 2009, 20:09

Dzięki za informacje:


Mam pytanie odnośnie tego jak przyporządkować snorkowi niewidzialność- może ktoś próbował ?


Drugie pytanie- jak można pozamieniać mutanty miejscami- chciałem, aby na miejscu wszystkich snorków w Zonie generowane były np: nibyolbrzymy.


I trzecie pytanie- otóż chciałem polepszyć agresję mutantów- na przykładzie nibyolbrzyma, aby gonił mnie zawsze po zobaczeniu i nie zawracał w połowie drogi- innymi słowy polepszyć jego AI. Wie ktoś jak go poprawić ?
Stalciok*
Stalker

Posty: 72
Dołączenie: 21 Sie 2009, 23:55
Ostatnio był: 23 Gru 2010, 19:07
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Re: [PYTANIE]- Modyfikacja parametrów mutantów

Postprzez Freeman w 11 Paź 2009, 21:17

Co do drugiego i trzeciego pytania - jest na to sposób ale czasochłonny, musisz edytować plik all.spawn, dzięki temu możesz dodać w jakiekolwiek miejsce mutanty (nawet te wycięte), a co do agresji mutanta to nie wynika ona z ustawień w pliku .ltx mutanta, wystarczy że nie przypiszesz mutantowi smart terrain'a, wówczas będzie Cię gonił po całej mapie.
Zainteresowany? - zajrzyj TU.
Awatar użytkownika
Freeman
Stalker

Posty: 140
Dołączenie: 23 Lip 2009, 19:17
Ostatnio był: 26 Maj 2010, 20:34
Miejscowość: Terra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 3

Re: [PYTANIE]- Modyfikacja parametrów mutantów

Postprzez Stalciok* w 28 Gru 2009, 19:25

Tutaj mamy bardzo ciekawy filmik- wprawdzie starego stalkera, ale zaciekawiła mnie jedna rzecz prawie przy samym końcu trwania filmiku- mianowicie mutant- niby olbrzym- wygląda on znacznie fajniej, przy takim sposobie poruszania się. Czy wie ktoś jak zmodyfikować pseudo giganta, aby poruszał się jak na tym filmiku ????

Coś z prędkością poruszania się.
Chyba, że jest jakiś gotowiec jak ten prototyp i można go odzyskać.


A teraz następne moje pytanie- które pliki mam edytować, aby na przykładzie takiego giganta zwiększyć jego wysokość, rozstawienie łap, rozmiary, szerokość i tym podobne cechy ??? Które parametry opisują wygląd zewnętrzny mutanta- i jak można zmieniać barwy mutantom ???


Trzecie pytanie - Jak wiadomo poltergeisty, pomimo tego iż są niewidzialne po śmierci pojawiają się jako zwłoki mutanta. Chciałem usunąć świecące elektryczne, czy też ogniste kule, a zamiast nich widzieć w locie poltergeista w formie cielesnej- czyli usunąć ich niewidzialność i wygląd kuli. Czy ktoś wie może jak wykonać taką modyfikację ????

Skoro już mowa o niewidzialności to ponawiam pytanie w jaki sposób przyporządkować tą cechę innym mutantom. W jaki sposób nadać im cechy pijawek- znikanie i pojawianie się????
Stalciok*
Stalker

Posty: 72
Dołączenie: 21 Sie 2009, 23:55
Ostatnio był: 23 Gru 2010, 19:07
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości