- Grafika/stabilność: 90%
Do grafiki nic nie mam, w końcu nie to jest w grze najważniejsze. Świetne odwzorowanie Zony, ale modele postaci trochę kanciaste.
- Grywalność: 85%
Nie ma się co kłócić, gra wciąga, tak jak poprzednia część. Więcej akcji niż w SoC. Ale mniej klimatu
- Fabuła/Misje: 75%
Tu jest pies pogrzebany. Na Bagnach byłem mile zaskoczony, ale w Kordonie to już nie było to. Poza tym denerwowało mnie czekanie na posiłki albo na kontratak wroga w wojnach frakcji. Raz nikt nie chciał przyjść, w końcu zacząłem nową grę z patchem i pomogło. Albo zadanie u Powinności - zajmij posterunek - oczywiście nie zajmą, bo siedzą tam wolni stalkerzy.
Ale Czerwony Las, Limańsk i opuszczony szpital - świetne. Duży minus za brak Prypeci.
- Klimat: 80%
SoC to nie jest, ale za dodanie nocy duży plus. Brakuje mi trochę X18, no ale nie można dać wszystkiego. Za to noc w Czerwonym Lesie wynagradza tę sprawę.
- Ekwipunek/broń/PDA: 100%
Tu nie mam żadnych zastrzeżeń. Przedmioty z poprzedniej części + parę nowych. No i jeszcze ulepszanie broni - więcej nie trzeba!
- Udźwiękowienie: 80%
Dynamiczna muzyka to dobry pomysł, niestety zabugowany. Po starciu - muzyka gra dalej aż do przejścia do nowej lokacji. Czasem kiedy wróg jest w pobliżu też się włącza, to trochę pieprzy sprawę, bo np. mógłby się czaić za rogiem. Jeżeli dynamiczna muzyka chodziłaby dobrze byłoby 100%, ale nie ma.
- Ocena: 85%