S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci - Globalna Dyskusja

"Ogólnie rzecz biorąc, jest to niemożliwe." Odparł Profesor Wołodia, zapytany o możliwość obrony doktoratu w przypadku posiadania tytułu profesora.

Bedzie dobrze?

Da
553
75%
Niet
38
5%
Bedom bany!
150
20%
 
Razem głosów : 741

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez Duddits w 23 Lip 2009, 18:24

Wywiad z Jaworskim dla Dziennika.pl
"Oleg Jaworski: Zona znów będzie straszna"

Dlaczego z powieści Strugackich zaczerpnęliście tylko motyw Zony z jej niewytłumaczalnymi anomaliami? Czy była to świadoma, strategiczna decyzja, czy wynik, powiedzmy, niemożności porozumienia się z właścicielami praw autorskich?

Oleg Jaworski: Świadoma decyzja. Nie wydaje mi się, żeby robienie gier na podstawie książek czy filmów było dobrym pomysłem. Ze względu na liczne ograniczenia to raczej przeszkadza, niż pomaga. „Piknik na skraju drogi” Strugackich był punktem wyjścia dla „S.T.A.L.K.E.R.-a”, ale tak samo inspirowaliśmy się historią katastrofy w Czarnobylu czy grami komputerowymi, które podziwiamy – choćby „Daggerfallem”, „System Shockiem” czy „Morrowindem”.

Nie myślicie więc o wzięciu na warsztat innych powieści Strugackich?

Nie, nie chcemy nawet słyszeć o czymś innym niż „S.T.A.L.K.E.R.”! (śmiech). Wciąż mamy masę pomysłów na ten świat.

Czym będzie „S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat” z perspektywy kogoś, kto nie widział poprzednich części?

Walką o przetrwanie w zamkniętej strefie Czarnobyla w niedalekiej przyszłości – tym razem eksplorujemy jej centralny obszar. Trzeba unikać promieniowania i wszechobecnych anomalii energetycznych, walczyć z mutantami i wrogimi stalkerami w poszukiwaniu cennych artefaktów oraz skarbów Zony. Gracz będzie budował relacje z klanami i wykonywał zadania. Główną misją jest odkrycie przyczyn niepowodzenia pewnej operacji militarnej.

A jak zachęcisz weterana?

Masą drobnych usprawnień – nowe przedmioty, system rozbudowy broni, przeciwnicy – siedemdziesięcioma misjami napisanymi przez nas, a nie generowanymi losowo, jak to bywało wcześniej, a przede wszystkim nową opowieścią. Kilka wyzwań uwzględnia tajemnice Zony, na przykład poszukiwanie UFO czy mistycznej oazy. Nowa części Strefy obejmie Prypeć – wschodnią część miasta modelowaną w realnej skali – i okolice, również wiernie odtworzone.

Lokacje wzorowaliście na prawdziwych miejscach?

Prypeć to najbardziej interesująca część Zony. Wyobraź sobie kwitnące kiedyś miasto z pięćdziesięcioma tysiącami mieszkańców, położone w lesie. A potem umierające bez elektryczności, bieżącej wody, ogrzewania, wyludnione. Przechodziliśmy przez Prypeć mniej popularnymi, stalkerowymi ścieżkami i odwzorowaliśmy w grze tę część miasta, włączając zdewastowane szkoły, szpital, stację rzeczną, sklepy i magazyny z jedzeniem... Świat z gry jest więc podobny, uwzględniając, że rzeczywistość jest jednak jeszcze bardziej przerażająca. Sądzę, że „Call of Pripyat” będzie najwierniejszą realiom i najbardziej fotorealistyczną z wszystkich gier z serii „S.T.A.L.K.E.R.”.

Co jeszcze czeka nas w Strefie?

Znów będzie straszna. Zwłaszcza nocą, gdy potwory wyruszają na poszukiwanie ofiar. Świat gry jest zbudowany na ruinach dawnego imperium sowieckiego i, jak możesz sobie wyobrazić, zamknięta strefa Czarnobyla pełna jest pozostałości z tamtego czasu. Dzielnice mieszkalne, wioski, kompleksy przemysłowe, bazy wojskowe – Zona to prawdziwe echo dawnej, sowieckiej mocy.

Jak działa system A-Life?

A-Life to moduł sztucznej inteligencji, który sprawia, że wszystkie istoty i postaci żyją własnym życiem. W „Call of Pripyat” zebraliśmy razem ulubione pomysły z pierwszych gier i pozbyliśmy się tego, co nie wyszło najlepiej, na przykład wojny frakcji. Popracowaliśmy nad wiarygodnością świata gry, cyklem dnia i nocy dla postaci i potworów. Za dnia stalkerzy będą wychodzić z baz na patrole, szukać artefaktów, polować na monstra. Nocą wrócą, by odpocząć. Potwory, mniej aktywne w ciągu dnia, wtedy będą żerować.

Wojna frakcji była ciekawym rozwiązaniem, ale rzeczywiście niedopracowanym. Dlaczego zarzuciliście je, zamiast doszlifować?

Doszliśmy do wniosku, że ten element gry nie pozwalał poczuć się jak samotny stalker walczący o życie. Nie chcemy robić z Zony Stalingradu, dlatego zdecydowaliśmy się powrócić do klasycznej koncepcji samotnego wilka.

Ale relacje z innymi wciąż będą ważne?

Tak. Możesz przystać do bandytów i rabować neutralnych stalkerów albo wystawiać ich, donosząc neutralnym o nadchodzących rajdach złodziei. Pewne wyzwania wymagają socjalizacji i budowania relacji. A niektórzy mechanicy zrobią dla ciebie cuda za butelkę wódki (śmiech).

Strugaccy przemycali w swoich historiach krytykę totalitaryzmu, stawiali pytania o człowieczeństwo. Myślisz, że w dzisiejszych grach jest miejsce na drugie dno? GSC chce opowiadać głębokie historie?

Tak, gry coraz wierniej odwzorowują życie, ta tendencja jest już bardzo widoczna. Wiele studiów ma ambicję stworzenia symulacji prawdziwych środowisk.

W „S.T.A.L.K.E.R.” zawsze zachęcaliśmy gracza do wyrażenia własnej postawy wobec otaczającego świata, za co otrzymywał adekwatną nagrodę. Pamiętasz siedem zakończeń pierwszej gry? To, co cię spotka, zależy od tego, jak grasz.

Głęboko wierzę, że gry to przyszłość przemysłu rozrywkowego. Interaktywność robi wielką różnicę!

rozmawiał Bartłomiej Kossakowski
Image
Image
Awatar użytkownika
Duddits
Kot

Posty: 28
Dołączenie: 20 Cze 2009, 11:49
Ostatnio był: 13 Cze 2016, 11:58
Miejscowość: Olsztyn
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez Ra-serafin w 23 Lip 2009, 20:20

W wywiadzie jest wspomniane o wyrażaniu siebie i różnych zakończeniach. Dobrze by było jak by w COP dali kilka alternatywnych zakończeń. Gra była by o wiele ciekawsza i można było by przechodzić ją kilka razy zawsze inaczej. No ale trzeba czekać :wink:
Urodzeni by walczyć , szkoleni by wygrywać . Dragon Fight Club Sochaczew
Image
Awatar użytkownika
Ra-serafin
Kot

Posty: 25
Dołączenie: 20 Lis 2008, 20:53
Ostatnio był: 28 Lip 2009, 17:27
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez linqor w 24 Lip 2009, 18:34

Masz rację serafin gdyby Call of pripyat miał wiele odmiennych zakończeń jak soc to byłby o wiele lepszą i ciekawszą grą
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu.

W społeczeństwie owiec, to my jesteśmy wilkami...

Stalkerzy-przyszłość polski
Awatar użytkownika
linqor
Stalker

Posty: 85
Dołączenie: 24 Lip 2009, 18:32
Ostatnio był: 17 Lis 2009, 16:52
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 1

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez BJ Blazkowicz w 26 Lip 2009, 09:29

To co mówicie o zakończeniach to prawda, gra była by ciekawsza, ale gdyby o zakończeniu nie decydowało ostatnie piętnaście minut gry tylko o zakończeniu decydowało by się od początku rozgrywki. I żeby były odmienne zakończenia np. kiedy jesteś w Wolności a inne kiedy jesteś w Powinności.
Image
Voiton laulut soi ainiaan!
Awatar użytkownika
BJ Blazkowicz
Przewodnik

Posty: 977
Dołączenie: 17 Mar 2009, 15:42
Ostatnio był: 10 Gru 2023, 23:39
Miejscowość: Zamek Wolfenstein
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 520

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez linqor w 26 Lip 2009, 10:21

Fajnie by było np pracujemy troche dla wolności i powinności i na końcu może wypowiedzieć życzenie typu chcę żeby Frakcję się pogodziły albo gramy dla 1 frakcji przyjmijmy powinności i mówi na końcu chcę aby wolność przestała istnieć.
Takie rozwiązanie było by dobre gdyby był w CoP monolit ^^
Fajnie by się grało jakby można było wybierać zakończenia przez menu rozmowy.
Które się odblokowywuje za pomocą misji lub frakcji które nas lubią
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu.

W społeczeństwie owiec, to my jesteśmy wilkami...

Stalkerzy-przyszłość polski
Awatar użytkownika
linqor
Stalker

Posty: 85
Dołączenie: 24 Lip 2009, 18:32
Ostatnio był: 17 Lis 2009, 16:52
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 1

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez caleb59 w 26 Lip 2009, 22:20

                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2694
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 24 Wrz 2024, 23:15
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez dorian w 27 Lip 2009, 08:52

Jedno, co z tych zdjęć przebija się głównie - jakaś taka pustka wszędzie. Poza tym, to tylko kilka fotek, ale jakby jeszcze nie do końca dopracowane to jest, zwłaszcza to jeziorko odcięte równą linią od brzegu, a sam brzeg, to też taka jakby płaska i gładka tekstura. No ale to jeszcze beta w końcu.
I tak kupię... :wink: :soviet: :wódka:
Awatar użytkownika
dorian
Legenda

Posty: 1409
Dołączenie: 11 Lut 2008, 16:02
Ostatnio był: 23 Sie 2024, 17:38
Miejscowość: W-wa
Frakcja: Zombie
Kozaki: 246

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez Ra-serafin w 27 Lip 2009, 10:41

Wreszcie jakieś nowe wiadomości i zdjęcia. Chociaż beta to i tak ładnie wygląda choć to nie ma znaczenia bo i tak to kupię jak większość forumowiczów :D . Bardzo ładne tło w menu dali - takie klimatyczne bo to z CS nie podobało mi się zbytnio a w SHOC takie średniawe. A tu mamy zawalistą klimatyczną tapetę. Fajnie by było gdyby zrobili taki test w warszawie :D - no ale cóż , pewnie nie zrobią więc czekamy do października.
Urodzeni by walczyć , szkoleni by wygrywać . Dragon Fight Club Sochaczew
Image
Awatar użytkownika
Ra-serafin
Kot

Posty: 25
Dołączenie: 20 Lis 2008, 20:53
Ostatnio był: 28 Lip 2009, 17:27
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez adin w 27 Lip 2009, 11:15

Albo mi się wydaje albo w grze nałożony został jakiś filtr... Wszystko wydaje mi się takie pozbawione kolorów. Jeżeli tak to dobrze - mi się tak podoba :)

Bardzo ładne tło w menu dali - takie klimatyczne

Zgadzam się :) Nie będzie pewnie zbytnio intuicyjne ale to da się przeboleć.

I chociaż wiem że raczej nie pogram (na jakieś wielkie poprawki w zakresie optymalizacji niestety nie licze ale chciałbym się mylić) na aktualnym komputerze to i tak śledzę informację na bieżąco :) Zakupić pewnie też zakupie hehe

-----

http://www.flamehaus.com/bbs/4-vt151033.html?postdays=0&postorder=asc&start=45
http://www.flamehaus.com/bbs/3-vt151033.html?postdays=0&postorder=asc&start=30

jeżeli było to proszę powiedzieć ja w każdym razie nie znalazłem na forum nic podobnego

-----
PCG Zine 31 a w nim krótka zapowiedź CoP
http://www.gamerzines.com/downloading-pcgzine_31.html
Ostatnio edytowany przez adin 27 Lip 2009, 16:14, edytowano w sumie 2 razy
Image
Awatar użytkownika
adin
Ekspert

Posty: 711
Dołączenie: 14 Sty 2007, 01:58
Ostatnio był: 08 Mar 2024, 22:43
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Kozaki: 28

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez MeZZerschmitt w 27 Lip 2009, 12:51

Zauważyliście, że już wersja bety to 1.6.00. Czyżby znowu szykował się ogrom bugów?
Chyba, że to normalne w takiej fazie produkcji?
"Niektórzy ludzie po prostu nie szukają logicznych korzyści, takich jak pieniądze. Nie sposób ich kupić, zastraszyć czy przekonać, nie sposób w ogóle z nimi negocjować. Niektórzy ludzie po prostu lubią patrzeć, jak świat wokół płonie."
Awatar użytkownika
MeZZerschmitt
Tropiciel

Posty: 273
Dołączenie: 21 Lis 2007, 18:52
Ostatnio był: 09 Gru 2013, 22:51
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 4

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez Duddits w 29 Lip 2009, 11:58

Nowe screeny a w nich nowa pukawka i stare błędy :wódka: ... #1, #2, #3, #4, #5
...plus gameplay z PlayTestu CoP: http://www.youtube.com/watch?v=yiVeOKQ2LU0
Image
Image
Awatar użytkownika
Duddits
Kot

Posty: 28
Dołączenie: 20 Cze 2009, 11:49
Ostatnio był: 13 Cze 2016, 11:58
Miejscowość: Olsztyn
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat - Globalna Dyskusja

Postprzez Michu w 29 Lip 2009, 12:23

http://www.militaryimages.net/photopost ... Shotty.jpg
Hm?

Co to za gufno? fu ble itd :( Wygląda kasztaniarsko! Nie mieli czego wybrać tylko takie obrzydlistwo? A może nawet modelu im się nie chce nowego porządnie zrobić :[

btw, filmiki z Zatonu robią się nudne...
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1557
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 30 Cze 2024, 22:02
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 131

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość