[S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez trojanuch w 23 Lut 2009, 12:54

Ropasiak35 napisał(a):Mam pytanie czy mogę podmienić pliki z OL na te z tego moda bez BugTrapów? Bo widac, że to bardzo fajny mod a chciał bym sobie pograć w OL z jakże piękną pogodą. Czy więc mogę zrobić taką pogodę w OL i będzie bez BugTrapów?


Mod jest w pełni kompatybilny z Oblivion Lost v2.2. Wystarczy pobrać QUICK FIX #2 i zainstalowac comp-pack ktory znajduje się w paczce.

Raven422 napisał(a):Hmmm...a ja mam takie pytanie : Czemu w wersji 3.0 mam tak mało tych fajnych zachodów/wschodów słońca? W wersji 2.2 była tak cały czas... Tylko raz miałem piekny słoneczny dzień w Barze. Pogoda w Korodnie w ogóle się nie zmieniła :/. Jedynie efekty DoF i blur, nowe shadery dodają kopa grafice. Chociaż w ciasnych korytarzach X18 wrzucenie śrubki do Spalacza ostro zwalniało mi komputer.


Hmmm - taki jest właśnie sens tej wersji, że pogoda każdego dnia jest generowana losowo. Staraliśmy się zrobić to tak, żeby przy okazji było realistycznie - czyli sytuacja kiedy np. przez 2-3 dni pada deszcz poprzetykany burzami jest naturalna i porządana. W pewnym momencie pogoda się 'przełamuje' i stopniowo robi się pogodnie (oczywiście możliwe są też częstrze 'przełamania' - wszystko jest losowe). Proponuję spędzić w świecie gry co najmniej tydzień - w tedy dopiero można poznać sens dynamicznej pogody i np cieszyć się pięknym zachodem słońca po ciemnym i deszczowym dniu.

---------------------------------------------------------------

Garść newsów:

NOWY FILMIK

oraz

Jeśli chcecie mieć efekty słoneczka takie jak na filmie, to zmiencie następujące parametry w następujących sekcjach pliku: [gamedata] > [config] > [weathers] > flares.ltx

[flares_clear]

gradient_opacity = 0.80
gradient_radius = 1.40

[flares_clear_sunset]

gradient_opacity = 1.1
gradient_radius = 0.70

Da to gradient podobny do tego z Fallouta 3.

Pozpdrawiam!
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez bzzz w 27 Lut 2009, 14:07

Witam

Miło zobaczyć nowe efekty Twojej pracy. Poprzednia wersja Twojego moda towarzyszyła mi podczas drugiego przechodzenia Stalkera i osobiście nie wyobrażam sobie gry bez tego dodatku. Naprawdę kapitalne efekty wizualne całkowicie zmieniające na lepsze odbiór świata gry.

Cieszy ukazanie się nowej wersji moda w jeszcze bardziej dopracowanej edycji, a mnie tym bardziej, że zamierzam właśnie po raz trzeci zasiąść do Stalkera tym razem z zainstalowanym modem Oblivion Lost i nowa wersja SWO idealnie wstrzeliła się w czas :).

Mam jednak pytanie dotyczące instalacji. Instalacja generalnie jest bajecznie łatwa i podstawową wersję moda instaluje się migiem, nie do końca jednak rozumiem przeznaczenia plików w katalogu "Environmental Addon". Niewiele mi mówią pliki "description", nie wiem co tak naprawdę zmieni instalacja tych dodatków i jakie są dokładnie różnice pomiędzy Full, Lite i Max.

Byłbym wdzięczny, gdybyś przybliżył nieco bardziej przeznaczenie tych plików i wprowadzane przez nie zmiany.
bzzz
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 28 Lip 2008, 19:33
Ostatnio był: 16 Mar 2015, 00:09
Kozaki: 2

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez trojanuch w 27 Lut 2009, 16:20

Siemka!

Różnica miedzy presetami Env Addona w jest taka, ze wersja LITE zmienia tylko dzwięki otoczenia (z moda Ambient Audio Overhaul v1.5), wersja FULL - dzwięki + efekty czasteczkowe (z moda Particle Enhancement v3), a wersja MAX to dzwięki + kompletny mod Particle Enhancement v3 (czyli efekty czasteczkowe + configi + skypty).

Czyli wersja LITE powinna być kompatybilna ze wszystkim, wersja FULL nie będzie kompatybilna z modami, które podmieniają plik particles.xr (czyli właściwie wszystkie duże mody), a wersja MAX - jest dla osób które instalują paczkę SWO na czystego Stalkera (lub zmodowanego tak, ze nie ma wspólnych plików z Env Addonem MAX).

Pozatym od czasu QUICK FIX'a #2 mod jest kompatybilny z Olbivion Lost v2.2 - przy czym łacząc SWO z OL można instalować tylko wersję Env Addon LITE. Wszystkie pozostałe dodatki (tekstury, extrasy) są opcjonalne.

Mam nadzieje ze to trochę rozjaśniło obraz :)

Pozdro!
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez bzzz w 27 Lut 2009, 20:09

trojanuch napisał(a):Mam nadzieje ze to trochę rozjaśniło obraz :)
Pozdro!


Tak, wielkie dzięki za szybką odpowiedź.

Również pozdrawiam
bzzz
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 28 Lip 2008, 19:33
Ostatnio był: 16 Mar 2015, 00:09
Kozaki: 2

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez dorian w 21 Mar 2009, 21:12

- SWO będzie kompatybilne ze wszystkimi modami, które nie zmieniają pogody w grze (np. Faiakes MOD, Redux, Faction Wars) - po prostu zainstaluj na nie moda, tak jak na 'vanillow'ą' wersję Stalkera


Trojanuch.
Gram w Rebalanced 1.05 final + fix 1.05.3 do niego i w tym modzie jest chyba zastosowany twój mod SWO 2.2., ale nie wiem tego na pewno (i jakoś nie mogę znaleźć), który jest świetny, bo teraz dopiero pogoda jest taka, jaka być powinna, poprostu extra :D
I teraz pytanie moje jest takie, czy można do Rebalanced wstawić SWO 3.0 i do tego jeszcze blowouty, bo może będzie jeszcze lepszy?
Daj znać, co i jak.

Twój mod to jeden z lepszych kawałków w moim zestawie. Pogoda, wygląd nieba, ostre światło w słoneczny, pogodny dzień czy ciemna totalnie noc są bardzo wiarygodne.


Zgadza się. Jak się w Dolinie Mroku zrobiło ciemno z ulewą w środku dnia, to mnie powaliło (przed kompem, nie w grze :wink: ).
Gratuluję - naprawdę wspaniała robota :D
Awatar użytkownika
dorian
Legenda

Posty: 1409
Dołączenie: 11 Lut 2008, 16:02
Ostatnio był: 23 Sie 2024, 17:38
Miejscowość: W-wa
Frakcja: Zombie
Kozaki: 246

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez Sakee w 27 Kwi 2009, 23:01

Witam.
Spotkał się już ktoś z nieustannie złą pogodą?
Otóż korzystam z wersji 3.0 moda (z fixami) i od początku gry mam ciągle złą pogodę (deszcz i burze).
Gram już z 13 dni (czasu gry) i czy to możliwe żeby mieć takiego "pecha" przy generowaniu pogody czy to już jest bug ?
Oprócz S.W.O. mam zainstalowany ABC Sleep Mod i kilka drobnych tekstur dla przedmiotów.
Pomoże ktoś ? :)
Sakee
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 27 Kwi 2009, 22:24
Ostatnio był: 10 Maj 2009, 15:16
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez trojanuch w 06 Maj 2009, 11:48

Siema, coż - tak to bywa ze czasem maj w naszej strefie klimatycznej bywa deszczowy :)

Ale na poważnie - w pliku gamedata > scripts > level_weathers.script znajdź linikę:

local trans_prob = self.cycles[cycle_id].from_weight * self.cycle_time / 1440 + 33

'+33' - jest to bazowe prawdopodobieństwo że pogoda 'przeskoczy' z jednego cyklu do drugiego przy każdym 'punkcie skoku' (czyli praktycznie prawie o każdej pełnej godzinie)

Po każdej 'nieudanej' probie przeskoku prawdopodobieństwo przy następnym punkcie będzie większe:

'1440' - oznacza liczbe minut jaka musi upłynąć zanim prawdopodobieństwo osiągnie 100% (jak łatow policzyć dla QUICK FIX'a #2 sa to 24h)

(oczywiście po każdej 'udanej próbie' prawdopodobieństwo wraca do wartości bazowej - w tym przypadku 33%)

Proponuję eksperymenty z powyższymi cyferkami aż osiągniesz dynamikę pogody najbardziej ci odpowiadającą.

Poza tym należy zwrócić uwagę, że nie każdy cykl może 'przeskoczyć' w każdy - zablokowaliśmy mało realistyczne 'skoki' np. burzy od razu w piękny słoneczny dzień - więc musi zaistnieć łańcuszek cykli kolejnych (np. burza > silny deszcz > pochmurno bez deszczu > słońce, ty prawdopodobnie miałeś cały czas łańcuszki w stylu burza > silny deszcz > burza > lekki deszcz > silny deszcz > pochmurno > lekki deszcz itd.), żeby pogoda stała się słoneczna (wprowadziliśmy algorytm który powoduje że skoki które się już zdażyły są mniej prawdopodobne - więc sytuacja 13 dni podobnej pogody jest mało prawdopodobna ale jak widać możliwa).
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez Sakee w 10 Maj 2009, 09:48

Wielkie dzięki za pomoc !
Pozmieniałem trochę te parametry i jakoś się nagle rozpogodziło :D.
Kiedy wchodziłem do X16 lało jak z cebra a gdy wyszedłem była piękna słoneczna pogoda.
Ten mod to naprawdę świetna rzecz :).
Sakee
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 27 Kwi 2009, 22:24
Ostatnio był: 10 Maj 2009, 15:16
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez Toms w 17 Maj 2009, 19:27

Siemanko, mam problem z modem a dokładnie... nie śmiga. Gra po stalker-logo wysypuje sie przed pierwszym movie-logo.

Oto zapisy z logów jeśli to miałoby w czymś pomóc:
xray_nazwa_użytkownika:

    ! Unknown command: r__dtex_range
    ! Unknown command: r__ssa_glod_end
    ! Unknown command: r__ssa_glod_start
    ! Unknown command: r__wallmark_ttl
    ! Unknown command: rs_detail
    ! Unknown command: rs_skeleton_update
    ! Unknown command: vid_bpp

    FATAL ERROR

    [error]Expression : wave&&wave->length()
    [error]Function : CSoundRender_Source::LoadWave
    [error]File : E:\stalker\sources\trunk\xrSound\SoundRender_Source_loader.cpp
    [error]Line : 65
    [error]Description : Can't open wave file:
    [error]Arguments : f:\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\sounds\ambient\rnd_outdoor\ambient_drone_1.ogg

Oraz z Errorlog'a:

    Error Reason:
    ----------------------------------------
    XR_3DA.exe caused BREAKPOINT in module "F:\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\bin\xrCore.dll" at 001B:0144CC85, xrDebug::backend()+165 byte(s)

    User Message:
    ----------------------------------------
    Expression : wave&&wave->length()
    Function : CSoundRender_Source::LoadWave
    File : E:\stalker\sources\trunk\xrSound\SoundRender_Source_loader.cpp
    Line : 65
    Description : Can't open wave file:
    Arguments : f:\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\sounds\ambient\rnd_outdoor\ambient_drone_1.ogg
I to by było na tyle, czekam na odpowiedź :P
Awatar użytkownika
Toms
Kot

Posty: 15
Dołączenie: 29 Mar 2008, 19:14
Ostatnio był: 23 Lip 2010, 15:51
Miejscowość: Czerwony Las
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez caleb59 w 17 Maj 2009, 20:03

Jak dla mnie to brakuje Ci pliku: ambient_drone_1.ogg w lokalizacji f:\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\sounds\ambient\rnd_outdoor...
A pozatym pochwalibys sie coz tam za kombinacje alpejskie z modami porobiles ze Ci jakims cudem SWO robi problemy?
Z tego co wiem SWO nie dodaje zadnych plikow dzwiekowych wiec nasuwa sie od razu mysl ze pewnie inny(e) mod(y) z jakiego(ich) korzystasz robi(a) problem...
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2695
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 08 Lis 2024, 00:20
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez stypol9 w 17 Maj 2009, 20:06

Witam. Jestem nowy na tym forum, ale mniejsza o to.
Otóż zainstalowałem S.W.O. 3.0 wraz z:
-Argus Texture Pack
-Stalker attachments retextured by Teh Snake
-NatureMOD v2.0 Spring Edition
-NoTime... coś takiego usuwającego limit czasowy z questów pobocznych
-Real_World_Weapons MOD v1.0 by Giv_em_hell.
No i strasznie mi się tnie na zewnątrz (1-7 fps) na maksymalnych ustawieniach, a w pomieszczeniach jak nie jestem obrócony w stronę wyjścia, to jest dobrze (~40 fps). Dodam tylko, że bez S.W.O. 3.0 z wszystkimi tamtymi modami było OK (45-60 fps).

Sprzęcior:
CPU: C2D E6750 2x 2,66GHz
GRAFIKA: Palit GF 8600 256MB(chyba) Sonic+
RAM: 2GB

Aha, no i jeszcze: co mam zrobić, jak to będę chciał odinstalować - dokładnie jakie mam foldery usunąć? A może od nowa robić [gamedata]?
Image
Udanych łowów Stalkerze!
C2D E7400 2,8GHz (OC 3,5GHz) | 9800GT 1GB | 4GB RAM
Awatar użytkownika
stypol9
Kot

Posty: 39
Dołączenie: 17 Maj 2009, 19:54
Ostatnio był: 18 Kwi 2016, 01:15
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Postprzez caleb59 w 17 Maj 2009, 20:09

Nie ma opcji facet - kasacja calej gamedaty i instalka ponowna wybranych modow...
Wcale sie nie dziwie bo pewnie dodales tez Sky4CE SkyGraphics Mod (nowe shadery dodane do SWO) + Argus (tekstury ale w hi-res tez potrafa przymulic razem wziete) + Nature Mod wiec sie nie dziw ze kompa zamulilo + do tego napewno grasz na DX9 i robi sie masakra...
Jedyna porada sensowna to powrot do tego co miales przedtem (45-60fps) - sprzet masz za cienki (karta grafiki) aby obskoczyl wszystkie te mody grafczne razem wziete na DX9...
Ewentualnie zrezygnuj z Sky4CE SkyGraphics Mod bo to najbardziej zamula lub zmien w opcjach na oswietlenie statyczne (DX8)...
Ostatnio edytowany przez caleb59, 17 Maj 2009, 20:18, edytowano w sumie 1 raz
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2695
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 08 Lis 2024, 00:20
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość