Przydatne porady ! -- SPOJLERY !!

Na trzeźwo to możemy dyskutować tylko o ogólnych sprawach, rzekł Naznaczony, wychodząc z baru.

Re: Przydatne porady ! -- SPOJLERY !!

Postprzez fedeq w 12 Paź 2008, 18:54

Nie jestem do końca pewien ale z moich obserwacji wynika że spytamy sie jakiegoś npc "co dla mnie masz" czy cos w stylu (chodzi o to że daje info o schowkach) i spytamy sie "co tam właściwie jest" i jesli powie "nie wiem" to znaczy że info o schowku można zdobyć przeszukując zwłoki a jesli pisze "cos tam cos tam" to tylko od niego mozna wykupic te info.
fedeq
Kot

Posty: 4
Dołączenie: 13 Wrz 2008, 14:40
Ostatnio był: 15 Paź 2008, 16:43
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: Przydatne porady ! -- SPOJLERY !!

Postprzez Chemosh w 12 Paź 2008, 19:54

fedeq napisał(a):Nie jestem do końca pewien ale z moich obserwacji wynika że spytamy sie jakiegoś npc "co dla mnie masz" czy cos w stylu (chodzi o to że daje info o schowkach) i spytamy sie "co tam właściwie jest" i jesli powie "nie wiem" to znaczy że info o schowku można zdobyć przeszukując zwłoki a jesli pisze "cos tam cos tam" to tylko od niego mozna wykupic te info.

Coś w tym jest, bo z tego co sam sprawdzałem, to w schowkach w których nie wiadomo co ma być (czyli po prostu te tanie informacje), są na ogół pierdoły typu parę apteczek i wóda, czyli takie przedmioty, które można na ogół znaleźć w typowych schowkach naszych ofiar. Czyli generalnie nie warto w ogóle na to zwracać uwagi, chyba że informacja jest droga i NPC nie wie co jest w środku, ale myślę że w takim przypadku po prostu może być tam jakiś rzadki przedmiot typu artefakt, raczej nie pendrive'y i inne ważne przedmioty. Trzeba by to sprawdzić.
Awatar użytkownika
Chemosh
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 03 Maj 2008, 18:18
Ostatnio był: 25 Kwi 2009, 22:52
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 0

Re: Przydatne porady ! -- SPOJLERY !!

Postprzez Krasnolud w 14 Paź 2008, 22:36

Ciekawostka dla tych co pragną szybko i łatwo zdobyć DUŻĄ kasę.
Przed misją "Dogoń Kła" (tą w Agropromie na Pchlim Targu gdzie schodzimy do piwnicy, tracimy przytomność i zostajemy okrojeni z wszystkiego) musimy wydać całą kasę i jeszcze trochę czyli musimy mieć minus na koncie (co możesz zrobić np. korzystając z usług przewodników). Wchodzimy do piwnicy, tracimy przytomność, oglądamy scenkę i gdy odzyskujemy kontrolę nad Szramą, zbieramy wszystkie fanty z piwnicy i dostajemy niezły zastrzyk gotówki. Ja mając 5000 rubli na minusie po takiej akcji miałem 2177201901 rubli.Sprawdzone na patch'u 1.5.05 ale z tego co czytałem na innych też powinno działać.

Zdjęcie z debetem na koncie: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/00022bd235bc4072.html
I zdjęcie po tym jak Szrama został miliarderem: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7019e1af2a0ee695.html
Krasnolud
Kot

Posty: 16
Dołączenie: 01 Paź 2008, 13:25
Ostatnio był: 02 Lis 2008, 21:36
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 0

Re: Przydatne porady ! -- SPOJLERY !!

Postprzez fantastyk1 w 28 Paź 2008, 10:46

Polecam zestaw artefaktów do walki, sprawiają, że właściwie nie ma po co używać apteczek i bandaży. W razie groźniejszego postrzału jedyne co trzeba zrobić to na kilka sekund się schować.
Używam:
- dwa "Kulebiaki" dające regenerację życia,
- do tego dwa artefakty neutralizujące promieniowanie, np. Bąble
- artefakt przeciwko krwawieniu

Jak do tego dołożyć ulepszony pancerz Seva-a dający przyzwoite odporności na promieniowanie, trucizny,
obrażenia psioniczne i ogień to otrzymujemy zestaw w którym gra się całkiem komfortowo:)
fantastyk1
Kot

Posty: 4
Dołączenie: 28 Paź 2008, 10:09
Ostatnio był: 20 Lis 2008, 14:24
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 0

Re: Przydatne porady ! -- SPOJLERY !!

Postprzez StalkerCiastek w 23 Gru 2008, 21:11

Miałem założyc podobny temat ;).
-No dobra. Kordon, czyli pomaganie samotnikom w walce z wojskiem. Czy wiecie, że niewiele później można zdobyc SEVE, artefakt za 12.000 RU oraz gotówke 10.000 RU :D? A to wszystko za odbicie bazy bandytów na wysypisku co jest proste jak drut.
-W Dolinie Mroku po rozprawieniu się z najemnikami musisz iśc do takiej piwnicy gdzie ci zabieraja kase. Kasy sie nie da wywalic więc trzeba ją wydac :D. Za 20.000 tak ulepszyłem kałacha, że teraz to snajperka pierwsza klasa. Nawet lepsza od Dragunova czy Wintara :P .
-Jeśli masz karabin nie baw się w Rambo tylko chowaj sie za osłone i strzelaj z odległości. To lepsze niż podbieganie i strzelanie w głowe (jeśli ma się dubeltówke to podbieganie ma sens).
-Warto pomagac Neutralnym Stalkerom. Mają bazy w całej Zonie więc zawsze sie trafią koledzy z frakcji ;).
-Przed zejście w podziemia Agropromu uważaj żeby nie miec za dużo ekwipunku. Inaczej nie zdążysz uciec z "zalewanego obszaru".
LOL
Awatar użytkownika
StalkerCiastek
Redaktor

Posty: 357
Dołączenie: 27 Cze 2008, 21:17
Ostatnio był: 26 Cze 2014, 17:46
Miejscowość: Gdzieś
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 58

Re: Przydatne porady ! -- SPOJLERY !!

Postprzez BelegPz w 25 Gru 2008, 10:32

Jeśli chcecie mieć dużo amunicji to zapraszam do kordonu i do placówki wojskowej leży tam w skrzynce w małym budynku ( W SoC leżała tam teczka która kazał nam przynieść sidorowicz ) 2500 amunicji "normalnej" do kałasza i bodajże 500 tej "ulepszonej" amunicja na całą grę bo i tak przed tym jak mnie chcieli obrabować na wysypisku ulepszyłem kałacha i nawet teraz kiedy jeszcze raz grę przechodzę kałasza używam w magazynach wojskowych
Image
Awatar użytkownika
BelegPz
Stalker

Posty: 55
Dołączenie: 01 Sie 2007, 17:11
Ostatnio był: 03 Paź 2010, 13:44
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 0

Re: Przydatne porady ! -- SPOJLERY !!

Postprzez Kalma w 26 Gru 2008, 00:45

Jako że dawno nie odwiedzałem forum i nie czytałem postów to bardzo możliwe że moje trzy grosze okażą się niepotrzebne lub już znane.
A więc do sedna:
1. Sposób na kase.
-Jeśli należysz do Wolnych Stalkerów, wgrywasz moda na 999kg udźwigu (lub ustawiasz w plikach) i z Jantaru wynosisz wszystkie AK-74!! do Agropromu do swoich chłopaków gdzie powinieneś zarobić niezłą kasę. (Z innym typem broni mi nie działa, za 74-kę dostaje bodajże 18tys)
2.Taktyka
-Jeśli broń ci się zatnie to nie stój na środku jak baran i nie zaglądaj do lufy (czyt. nie wciskaj "Przeładuj") tylko kryj się.
-Nie jesteś supermanem! Marines i piloci myśliwców - oni także nie.
-Wykorzystuj otoczenie, zachodź przeciwnika z flanki. ( I nie wpadnij w anomalię)
-Zastawiaj pułapki w miarę możliwości.
-Pozostawaj w ruchu.
-Grunt to walka zespołowa - zespół to więcej celów dla przeciwnika.
-Najczęściej zacinają się karabiny niezacinające się. (SA80,LM300R)
-Jeśli wróg jest w zasięgu ognia - Ty też jesteś w zasięgu ognia.
-Ekwipunku nie da się skompletować przed walką.
-Jeśli Twoje stanowisko jest niemożliwe do zdobycia przez
nieprzyjaciela, to jest też dla Ciebie pułapką.
-Pociski smugowe działają w obie strony.
-Kawaleria nie zawsze przychodzi z odsieczą.
-Brakuje zawsze rzeczy najpotrzebniejszych.
-Jeden nieprzyjacielski żołnierz to trochę za mało; dwóch -
zdecydowanie za dużo.
-Wystające obiekty przyciągają ogień - nie kryj się za nimi.
-Pięciosekundowe zapalniki wybuchają po trzech sekundach.
-Nieprzyjaciel niezmiennie atakuje w dwóch przypadkach:
- kiedy jest gotowy
- kiedy Ty nie jesteś
3.Broń
-Nie używaj broni NATO! (2.Taktyka punkt 7)
-Do ludzi strzelaj z przeciwpancernej. (Do reszty też)
-Odpuść sobie PKM. Ogień zaporowy to nie zapora.
-Tłumiki obniżają zasięg i celność broni.
-Z karabinu wyborowego strzela się z daleka. Z bliska wal ze śrutówki.

No to tyle.
Awatar użytkownika
Kalma
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 05 Maj 2008, 13:05
Ostatnio był: 18 Paź 2009, 13:42
Miejscowość: Caliban
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 0

Re: Przydatne porady ! -- SPOJLERY !!

Postprzez Raf w 27 Gru 2008, 12:25

Jeśli chodzi o wzbogacenie się, ostatnio znalazłem przez przypadek ciekawy sposób. Fakt, że to dopiero w dalszej fazie gry, a mianowicie: poszedłem do leśnika z kompasem, klikam klawisz f mówię ze mam kompas on mi od razu daje karabin w nagrodę i od razu wciskam esc. nastukałem tych karabinów w ten sposób mnówstwo, handlarz z mojej frakcji (wolność) płaci ponad 5 tysi za jeden, wiec okazało sie ze mam kilkaset tysiecy rubli :), kwestia pochodzenia sobie od lesnika do handlarza itp. Pomogło mi to, że za zdobycie bazy powinnosci dostalem egzoszkielet w nagrode, dolozylem do tego artefakty i udzwig wzrosl do 110 kg. Sianko na poczatku gry zarabiam na wojskowych gamoniach w kordonie. Poźniej przylączam sie do wolnosci i ubijam powinnosc, za ich karabiny zmodyfikowane nowsze kalachy płaca ponad 2 tysie za sztuke (jest ich od cholery bo tylu tez jest typow z powinnosci).Oczywiscie przed przystapieniem do wojny z powinnoscia trzeba sie ubrac pozadnie, preferuje bulat zrobiony na kuloodornego a to kosztuje, wiec wykorzystuje magiczna skrzynke w bazie powinnosci (taka co ciagle amunicji przybywa) siedze łacznie kilka/naście godzin i klikam f5 zapis i f9 wczytanie, jesli np. dozbiera sie amunicji (ta do kalacha w dwoch rodzajach) do okolo 1000 z kazdego rodzaju + dochodza pociski do pistoletu to sprzedaje sie to za grubo ponad 6 tys. spedzanie czasu nad kombinacja f5, f9 zalezy od tego ile kasiory potrzebujemy, nalezy pamietac rowniez w wodce kozak tez czasem wystepuje w owej skrzynce barman od powinnosci placi 100 rubli za flaszke. Ogolnie nalezy pamietac o tym barmanie, zal mi sie zrobilo bo jak wpadlem z chlopakami z wolnosci do bazy powinnosci on stal z podniesionymi rekami, poddawal sie a ja go z rozpedu trafilem prosto w glowe. Jednak gdy doszedlem do stanu : Powinnosć sila frakcji - 0, "zapisalem" sie do stalkerów i za zdobycie bazy bandytow dostalem seve + dobry artef - bąbel. mozna sprzedac i kaska znowu jest. Ogolnie w cs nie powinno sie dziadowac. Co do broni, grałem juz pare razy w cs i wg mnie najleppsze sa dwa zwykłe kalachy, jeden na celnosc zmodyfikowany drugi na szybkostrzelnosc (glownie mutanty). nie zacina sie amunicji pełno. Próbowalem grac na takim zestawie z kalachem nowszym tym produkowanym po 1996 r. (obokan na niego chyba mowili w soc) ale jakos szybko sie zacinal. do tego moja ulubiona giwera na maksa podrasowana snajpera (zawsze zapomiam nazwy svdm2 chyba, długa kupiona w wolnosci) jest idealna do rozpoczecia szturmu na baze powinnosci. ludzie zachawalaja vintara ale dla mnie to jakas pedalska wiatrowka ani wygladu ani dzwieku
Raf
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 27 Gru 2008, 12:03
Ostatnio był: 19 Maj 2009, 19:55
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: --
Kozaki: 0

Re: Przydatne porady ! -- SPOJLERY !!

Postprzez yarpen w 04 Maj 2009, 22:31

ja może bardziej ogólnie, bo konkrety to już były :P

kilka praw yarpena :)
1. Planuj. Mam tu na myśli ekwipunek jak i zapisy gry.
- ekwipunek - pomyśl chwilę jak za kazdym razem zabierasz się do misji. Czy biegniesz na rambo czy skraedasz się jak sam fischer, a może łupisz wroga z 300m jak zajcev? W pierwszym przypadku przydaja sie karabiny szturmowe, z podkręceniem szybkostrzelności i mocy obalającej. W drugim bardziej precyzyjne ale wyciszone pukawki. W trzecim przypadku snajperki. Ale ale. To nie znaczy że masz się obwiesić 5 egzemplażami tego samego żelaza, nie. To znaczy, ze na główna bron wybierz cos co pasuje do twego stylu gry, ale ZAWSZE musisz mieć bron zapasową, lub do walki na krótki dystans. Np: świetna bronią zapasową jest Chaser, lub SPSA. olej obrzyny lub strzelby, dobre dla kotów na bagnach. Z tych 2 polecam Chasera, walory podobne, a lzejszy :) Nie polecam biegania z zapasowym kałachem, lub czymś podobnym. Jak zaczniesz się zbierac na 3 wojnę swiatowa i dobierać dobytek na każda okazję nie ruszysz z miejsca bo będziesz ważył 130 kg. Pamiętaj, bron główna, broń do walki w zwarciu i pistolet. Wystarczy. Nie swiruuj tez z ammo. 200 pestek do głównej broni, 150do wspomagajacej, 100 do klamki jest az nadto. Braki uzupełnisz na trupach, chyba że za głównego gnata masz Wintara lub SVU - tu nie kazdy frajer ma w kieszenie pestki 7 albo 9 mm. Jednak, skoro jesteś snajperem to wiesz: 1 shot, 1 dead. Drożej tylko cię wychodzi uzupelnianie ammo. coś za coś. Apteczki, jak masz wiecej niż 5 jestes chomikiem, jak masz 10 to jesteś chodzącym lekarzem 1 kontaktu. Max 5 aptek + 10/15 plastrów. Jeżeli chodzi o pana Gigera to lepiej mieć leki inz wódę - waga! Do tego przydatny artefakt, i finito. Z artefaktów to skup się na tych, co: obnizają promieniowanie, dodają zdrówka, pomagają biegac dłużej lub zwiększają twój udźwig. Resztę albo sprzedaj a jak jesteś kolekcjonerem, to znajdź sobie schowek. W ten sposób na wycieczki do zony wychodzisz z 20 kg luzu w plecaku na fanty. Z fantami wiesz, zbierasz w 1 mcu i potem kursujesz do punktu skupu. :)
- sejwy - polecam uporzadkowac sposoby zapisywania. Qsejw to sejw tymczasowy. Tak go traktuj. Zapisuj grę zawsze zaraz po wejściu na nową mapę. ja robię taki zapis np: stalker_1_nazwa mapy, stalker_2_nazwa mapy itd. Cyferki pozwalają zachowac chronologię, a nazwy map orientacje w terenie. Poza tym, zapisuj grę w momentach, gdy gra daje ci wybór następnych ruchów. Np czy chcesz dołączyć do danej frakcji? to przed decyzją ja robię sejwa np: np stalker_5_powinnosc_dolacz . Kod chyba jasny, nie? Całą reszte załatwiam qsejw. Nawet jak coś pójdzie nie tak, to powtarzam tylko ostatnią mapę a nie całą grę. A po finale mogę szybko sprawdzić jak to jest być bandytą, albo Stalkerem, itp.

2. Strzelaj. tylko snajperki są naprawdę celne na długie dystanse. A w Stalkerze, każdy dystans zblizony lub wiekszy niż 100m jest duży. Nie ważne, że opis mówi o skutecznym ostrzale do 300m. W grze nie ma szans na takie strzelanie (no, może sa malutkie). Jeżeli masz podkęcony karabin szturmowy do max celności z lunetą, to zobacz jak potrafi on znienacka bić na boki lub góra dół od celu, w który mierzysz. Dla takiego guna 50 m to już wyzwanie. Oczywiscie mozna trafiać, ale zapomnij ze będziesz z Obokanem albo Trs bawił się w Zajcewa i zdejmował jednostrzałowe headshoty ze 100m. Zanim się obrazisz na dany sprzęt, popatrz na tor lotu pocisku. Zobacz jak kula opada, i o ile trzeba unieśc lufę by się wstrzelić. Zapamietuj dystans przy jakim trafiłes i pozycje celownika. Przy szturmówkach musisz nie zwracać uwagi na strzały, w których nagle pestka poszła 2m w lewo lub w górę. To nie snajperki. Dlatego w tym przypadku lepiej póścic krótką serię, Rój pestek jest bardziej stabilny niz pojedyncza. Doceń też klamki. Taki zwykły makarow może sie okazać całkiem niezła bronią, jak tylko go podtunningujesz. Pestki są wszędzie a strzał w czache nawet z Makarowa jest dosyć groźny :) Head shot z makarowa to chyba najtanszy head shot. Tylko kosa jest tańsza, ale musisz być winetou zeby sie podkraśc pod kogokolwiek :P

3. Ruszaj się. Jak już wykryją twoją obecność, nie czekaj w jednym miejscu. Szybko podrzuca ci granata, albo dostaniesz niemozliwie celną serię z jakiegoś szmelcu w rękach bandyty czy kogo tam. Flankuj, uciekaj i wracaj, nadgryzaj koleesi po kawałku. Jezeli misja przewiduje wsparcie, nie wybiegaj przed nie. Niech sobie chłopaki postrzelają. jak padna, to się dozbroisz, jak utłuką to bedzie łatwiej dla ciebie. Wszystko z umiarem :P

kasa, i ulepszenie - to już wiesz bo było o tym setki razy.
I tyle porad. ostatnia to, udawaj ze nie widzisz bugów. Kiedy wojskowy zawiesi się na scianie i strzela w nia plecami do ciebie wmów sobie ze to jakis kot co sie zesrał ze strachu i zeświował. bo co innego ci pozostało, narzekac że Stalker to nie ideał? Co ci da narzekanie? :P

EDIT: olej tez porady Kalma 2 posty powyzej.
To zwykłe banały, hasła usłyszane w filmie albo przeczytane Strielok wie gdzie. Takie ładnie brzmiące bzdury, które nic ci nie mówią a sprawiają wrażenie że mówiący to obeznany koleś. To tak jak bym ci radził: zmieniaj porazki w sukcesy. - Wiesz jak to zrobić? A zaje*iście brzmi, nie? Skup się na konkretach, nie sloganach - to działa nie tylko w grach, ale i w zyciu. Pamiętaj, że atrakcyjna metafora albo trafna riposta nie świadczy o racji , a jedynie o wygadaniu rozmówcy... ostatnie prawo yarpena (czasem filozofującego....jak popije)
Por. Funky Koval 'AIR Star Force' piec lat czynnej sluzby, miliardy na liczniku, odznaczenia, takze srebrna gwiazda Palantiru.
Awatar użytkownika
yarpen
Stalker

Posty: 180
Dołączenie: 20 Kwi 2006, 21:16
Ostatnio był: 19 Lip 2023, 22:29
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 7

Re: Przydatne porady ! -- SPOJLERY !!

Postprzez von Carstein w 05 Maj 2009, 11:29

Parę małych uwag, może niepotrzebnych – czyli porady dla szturmowca.
Do wyposażenia - Z taką liczbą pestek to można na Bagnach pobiegać. Bierz ich sporo (700), a najlepiej tylko te przeciwpancerne. Wiesz mi graczu - w czerwonym lesie naboje kończą się szybko. ZA SZYBKO...
Broń zapasowa - zrezygnuj ze strzelb. Mają moc, ale przeładowanie chwilę trwa. Gdy jesteś snajperem - wybierz karabin szturmowy (ot, dobry będzie nawet AK) i zabierz do niego trochę amunicji. Gdy jesteś "ukryty i niebezpieczny" - karabin szturmowy z tłumikiem. Gdy jesteś szturmowcem - jak ja - ... nie bierz ze sobą żadnej dodatkowej broni! AK itd. trochę ważą - każdy kilogram, to kilkadziesiąt pocisków więcej.
Ja jako szturmowiec wybrałem najlepszą broń w Zonie - PKM. Do niego nie zabieramy 200 nabojów, lecz 600-700 szt. ammo. Nie łatwo ją uzupełnić, więc polecam zabrać jak najwięcej. Broń krótka - pięćdziesiąt pestek wystarczy, bo i tak praktycznie nie będziesz z niej korzystać. Dbaj o broń - przy każdej możliwej okazji ją naprawiaj u mechanika.
Warto zabrać ze sobą nieco granatów - gdy szturmujesz budynek, kilka granatów wrzuconych przez okno robi swoje. Apteczki i bandaże - bierz ich sporo. W gruncie rzeczy wszystko zależy od sposobu gry - snajper nie naraża się na ogień wroga, ale szturmowiec przyjmuje na klatę sporo kul. Dla agresywnego gracza minimalną liczbą apteczek i bandaży jest 15.
Możesz spokojnie ukończyć grę bez artefaktów. Bierz aktywnie udział w wojnie frakcji - i nie biegnij z każdym gratem do kupca. Najlepiej wybierz sobie jakieś dogodnie komunikacyjne miejsce na mapie i tam przechowuj trofea - gdy na linii frontu będziemy mieli względny spokój, będziemy mogli łatwo po nie wrócić, bez stresów, że nasi ziomkowie potrzebują gdzieś pomocy. Dbaj o sprzęt, ulepszaj go gdy tylko będziesz mógł.
Z broni automatycznej zawsze strzelaj seriami - nie tylko są one celniejsze, ale też zaskoczony przeciwnik oberwie większą liczbą kul, przed skryciem się za osłoną. Celuj w szyję przeciwnika - kolejne pociski przejadą po jego głowie.
Sam wybieraj miejsce przyszłej bitwy - najlepiej ukryj się na jakimś wzgórzu, za np. kłodą, głazem. A przeciwnik powinien się znaleźć na w miarę otwartym terenie (pusta droga itd.) Praktycznie nie ma szans przy serii z PKMu.
Gdy toczysz potyczki z każdym ludzkim przeciwnikiem (Oprócz zombii) - nasłuchuj. Gdy przeciwnik wypowie charakterystyczną kwestie (posmakuj tego gówniarzu itd.) - UCIEKAJ W TYŁ! Granatu raczej nie przeżyjesz. Najlepiej nie dopuścić przeciwnika na odległość rzutu. Przy wyrównanym boju, (czyli gdy przeciwnik już ochłonie z zaskoczenia) strzelaj za osłony, krótkimi seriami (seria, ukrycie, seria, ukrycie - tak do zabicia wrogów). Przy przeładowaniu KONIECZNIE schowaj się za osłoną - głupio zarobić kulkę w taki sposób.
Jeśli idziesz do boju z kompanami - IDZ PRZODEM! Gdy musisz zająć pewien punkt na mapie, to przydałoby się, aby oni przeżyli - bo kto go zajmie. Oczywiście zawsze można czekać na przybycie posiłków. Przetrzymasz pierwszy, drugi, czternasty atak i zdasz sobie sprawę - posiłki nie przyjdą, bo trafił ci się bug. Misja niezaliczona - możesz bronić tego punktu do śmierci i nic tego nie zmieni.

Gdy przeciwnik padnie ranny na ziemie - dobij go (Krótka broń palna się kłania). Inaczej dostaniesz serią w plecy, gdy wstanie.
Cenna rada - nie zgrywaj bohatera w krytycznych sytuacjach. Gdy oberwiesz za mocno, a apteczki i amunicja będą na wyczerpaniu - spier****j w tył, inno chyżo! Najlepiej nie dopuść do takiej sytuacji, gdy przeciwnik cię przyskrzyni – szturmuj! Zdesperowany gracz, to groźny gracz! FOR THE EMPEROR! – Krzyknij i zlikwiduj wroga!

Edit. w spr. postu Yarpena.

Fakt. To co najwyżej garść porad, wskazówek. Każdy powinien grać tak, jak mu jest wygodnie.
Dalej nie rozumiem - Jak można stosować shotguna? Niby siła ognia solidna, przyjemny odgłos. Ale czas przeładowania... Taką samą krzywdę może zrobić AKS-74, w swej maksymalnie ulepszonej szturmowej wersji. A jest celniejszy na dystans i przeładowanie trwa kilka sekund. Do tego można mu przyczepić granatnik :D .
Ostatnio edytowany przez von Carstein, 05 Maj 2009, 12:56, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
von Carstein
Weteran

Posty: 690
Dołączenie: 28 Lut 2009, 15:00
Ostatnio był: 05 Kwi 2018, 12:01
Kozaki: 43

Re: Przydatne porady ! -- SPOJLERY !!

Postprzez yarpen w 05 Maj 2009, 12:21

Jak dla mnie jasne że uwagi do porad są potrzebne. Bo nikt nie ma monopolu na jedynie słuszne rozwiązania, to raz.
Dwa, to nawet jeden styl gry, tu szturmowiec, może się wiązać z różnymi taktykami. Dajmy na to ja wolę shotguna, a Holt nie. NIe ma gotowych rozwiązań, trzeba samemu dobrać swój własny styl bazując na opiniach innych i własnych przemyśleniach. Jak dla mnie i tak każda porada to tylko wskazówka a nie gotowe rozwiązane problemu.
Por. Funky Koval 'AIR Star Force' piec lat czynnej sluzby, miliardy na liczniku, odznaczenia, takze srebrna gwiazda Palantiru.
Awatar użytkownika
yarpen
Stalker

Posty: 180
Dołączenie: 20 Kwi 2006, 21:16
Ostatnio był: 19 Lip 2023, 22:29
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 7

Re: Przydatne porady ! -- SPOJLERY !!

Postprzez STA1KERpl w 05 Maj 2009, 14:28

Najlepszą taktyką do walki jest zapoznanie sie z podstawowymi zasadami panującymi podczas samej walki. Najlepiej wyciągaj wroga na swoje ulubione tereny (tzn. ukształtowanie terenu, bo z agropromu do wysypiska chyba nudno bedzie hasać z wrogiem za plecami...), aby jak najłatwiej go wykończyć. Shotguna i noża używam równie często jak karabinu. Ja akurat wole walczyc w budynkach (w tę stronę ulepszyłem 2 givery- Strzelbę myśliwską, która jest wystarczająco mocna na jeden hit do zabicia człowieka, i szturmówki, nie pamiętam nazwy... po prostu karabin), ale radzę sobie tez na zewnątrz- gdy jestem na polanie, odciągam przeciwnika pistoletem (bo tanie pociski- strzał nie kosztuje za wiele), i wleke wroga aż do jakichś drzew dojdę- wtedy najłatwiej go rozwale. Jeszcze "psychika" npc- bandyci walczą inaczej niż powinność. Bandzior wykorzysta agresję i liczebność, żeby się dobrać jak najbliżej ciebie, a wojak utrzyma cię zdala od siebie, dla bezpieczeństwa. I sądzę, że noszenie w plecaku tylko 300 naboi nie jest dobrym pomysłem- ja mam ponad 1500 "pestek", i i tak dokupuje je dosyć często (nigdy nie wiadomo, kiedy zabraknie amunicji czy apteczek- ja jestem zawsze ubezpieczony). Lepiej nosić 49.9 kilo gratów, niż 20 i bać się, że po strzelaninie przyjdize nam walczyć znowu z ledwo wystarczalnym magazynkiem...
JESTEM TUTAJ WIPEM

Za ten post STA1KERpl otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive roc.
Awatar użytkownika
STA1KERpl
Tropiciel

Posty: 369
Dołączenie: 15 Kwi 2009, 20:51
Ostatnio był: 25 Maj 2022, 16:45
Miejscowość: The port Royal
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 13

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości