S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Na trzeźwo to możemy dyskutować tylko o ogólnych sprawach, rzekł Naznaczony, wychodząc z baru.

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez cmlPL w 11 Wrz 2008, 15:23

Nie wiem - HollowVoodoo mi się wydaje, że dobrze trafiam z tymi błędami i optymalizacją. Wcześniej w SoC'a grałem na r9800, duron 1.2 i 512megową kostką i przeszedłem spokojnie na dx8 na wysokich, a inni narzekali bardzo, tak samo było z bugami. W SoC bez żadnego motania przeszedłem gre 1 raz na 1.000 bez żadnego Trapa. W SoCu miałem 2 na jakieś 10 godzin gry ponad i wydaje mi się, ze jest to do przetrzymania. A czy mam dobry komputer ? 1500zł ponad poł roku temu to nie jest wypas. Napisałem mój REG i wydaje mi się, że CS chodzi JAK POWINIEN. Oprócz oczywiście tych bugtrapów.

Widze bardzo dużo skarg na małe fpsy i narzekania na wszystko - może ja jestem takim szczęściarzem, że nie mam tylu problemów - albo wy macie jakieś problemy z CS'em. W każdym bądź razie - GSC nie dokonało tego "Co zapowiadali" - i z tego co mówili mogą korzystać w pełni nieliczni, którzy nie mają błędów w grze. Szkoda - znowu pewien niedosyt. Poczekamy 2 - 3 miesiące - wyjdzie porządny mod zmieniający te gre nie do poznania. Dez i Kany do roboty w takim razie.
cmlPL
Łowca

Posty: 468
Dołączenie: 19 Sie 2007, 21:33
Ostatnio był: 06 Paź 2013, 05:06
Miejscowość: Niedaleko KowKa
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper Obokan
Kozaki: 2

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez KrzychuS w 11 Wrz 2008, 15:51

Zgadzam sie z postem Kwiatka powyżej...skończyłem wczoraj grę i jestem rozgoryczony. To po prostu bubel nie gra. Całe szczescie ze nie miałem problemów z płynnoscią (GF 8800 512mb, 4gb ram, Core Duo E4500 2.20 Ghz) wtedy to juz w ogóle byłaby porazka...

-Zakończenie sprawia wrażenie robionego na kolanie i w pośpiechu -gra w sumie urywa sie nagle, ogladamy krótki filmik i koniec. Do tego nie za bardzo wiadomo o co chodzi, gdyż w ostatniej misji glos lektora jest tak cicho ze w ogóle nic nie słychac

-Przez prawie połowę gry, w PDA wyswietlało sie zadanie " Podązaj za stalkerem na dach budynku" z Jantaru, mimo ze ukonczyłem je wczesniej -w paru momentach nie wiedzialem zwyczajnie gdzie isc, bo nie pokazywała tego mapa, wskazujac tylko to zadanie z Jantaru

-Idiotyczne problemy z promieniowaniem -wchodzę w jakis zaulek i nagle dostaje taka dawke promieniowania ze umieram w ciagu 10 sekund

W połowie gry zainstalowałem sobie trainera dodającego forsę -miałem już dosc latania w kółko, ciułania kasy i bezsensowego zbierania aftefaktów. W dodatku gdzies tak od Jantaru, nie uswiadczymy juz zadnego porzadnego sklepu, ani ulepszeń

W sumie mogłbym tutaj wymieniac te wszystkie bugi przez kilka stron, ale zwyczajnie nie chce mi sie. Nie rozumiem tego fenomenu -skoro mozna zrobic skomplikowana, zlozoną grę ktora działa poprawnie (np Civilization 4, Deus Ex, czy rozne RPG) jaki problem jest ze Stalkerem ktory jest tylko zwyklym FPS z ubogą wartwą RPG, a jest tak zaburaczony ze szkoda gadac...
KrzychuS
Kot

Posty: 19
Dołączenie: 28 Kwi 2008, 10:16
Ostatnio był: 20 Sty 2010, 04:48
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez okot w 11 Wrz 2008, 16:02

Na pudelku jest napisane ze sa podziemia prypecia czy ktos moze tam byl ? bo ja wychodzac ze szpitala odrazu znalazlem sie przy elektrowni.
okot
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 23 Sie 2007, 13:33
Ostatnio był: 15 Wrz 2008, 17:23
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez pawiust w 11 Wrz 2008, 16:06

Witam wsztsrkich...

Mam problem z tą gierą otóż doszedłem do 2 części mapki tam dołączyłem do frakcji... po czym powróciłem do 1 części i teraz nie moge powrócić do 2 :] Wyświetla się podstawowy komunikat z zpaytaniem czy chcem przejsc do kolejnej czesci klikam ok i nic :/ nadal znajduje sie w tej samej... Mam pytanie czy zna ktos jakąś komendę w konsoli która umożliwiłaby przeniesienie postaci do wybranej części... ???
pawiust
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 10 Wrz 2008, 20:55
Ostatnio był: 11 Wrz 2008, 23:26
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Dziarsky w 11 Wrz 2008, 18:07

HollowVooDoo napisał(a):Optymalizacja trzyma poziom?

A u mnie tak. Te same ustawienia, ten sam sprzęt a gra chodzi u mnie nawet szybciej choć ma nieco bardziej wygładzone tekstury - ktoś to uzna, za gorszą jakość, ja za mniejszą ziarnistość. Tak czy owak u mnie jest lepiej.
Mówię ponownie - kwestia specyfiki komputera vs gra i tyle.
Image
Awatar użytkownika
Dziarsky
Weteran

Posty: 589
Dołączenie: 18 Lut 2007, 14:58
Ostatnio był: 07 Sie 2017, 08:16
Miejscowość: Gliwice
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 7

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez strawfake w 11 Wrz 2008, 19:16

Awatar użytkownika
strawfake
Kot

Posty: 9
Dołączenie: 09 Wrz 2008, 19:57
Ostatnio był: 22 Wrz 2008, 02:38
Miejscowość: Świebodzin
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Lukass1613 w 12 Wrz 2008, 01:50

KrzychuS zgadzam się z Tobą. Właśnie przed chwileczką skończyłem CS. Czuje się lekko oszukany tą grą. Po świetnej lokacji bagna na początku z każdą następną jest coraz gorzej. A już od Limańska to już mi się grać odechciało :(
A zakończenie? Co to ma być !? Wychodząc ze szpitala miałem podobno trafić do podziemi Prypeci a tu nagle pojawiam się w elektrownii !? Kilka strzałów do Striełoka z Gaussa i koniec... marny filmik i co ? Eh... zawiodłem sie na CS!
Instaluje patcha i zaczynam od nowa...
"Szczęście dla wszystkich za darmo! I niech nikt nie odejdzie skrzywdzony"
Awatar użytkownika
Lukass1613
Tropiciel

Posty: 375
Dołączenie: 08 Mar 2008, 23:34
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 15:56
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez shadow-face w 12 Wrz 2008, 04:21

Oszolomiony SOC, podniecony filmikami o CS polecialem wreszcie do najblizszego handlarza, wymienilem pudeleczko za kasiurke pedem pomiedzy anomaliami do swego bagna. Zrzuciwszy zawartosc na swoje PDA, odpalam, wedruje, zabijam i jakos wszystko idzie jak po masle ( poziom "stalker" od tak aby zaznajomic sie z gra).
Jest tylko kilka ale ktore zaczynaja mnie doprowadzac do szału:
- podczas przeladowywania dubeltoofki, najemnik zachowuje sie jak anemik:D Botom idzie to o wiele szybciej :|
Byli tacy co nazekali ze strzelby malo celne... dobrze bo patalachy jak im tanczysz na boki tez nie trafiaja i jest kupa smiechu.
- Viper i AK wydaja ten sam dzwiek, kuzwa mac w SOC juz po pierwszym wystrzale okolica wiedziala ze niose kalacha i nie zawaham sie go uzyc :D a tu... wyciszony Viper
- Przyzwyczajony do kiepskiego oka w SOC zbieram ammo ile sie da... udzwig taki sam a jakos mniej tego z soba moge zabrac i chociaz wolniej schodzi z inventa to i tak siakis lekki niesmak.
- odglosy mutantow. W kordonie slysze rechot polaczony z harczeniem to nastawiam sie na szczury a co sie okazuje kilka pseudopsow :| To tak jakby Tysonowi dac glos Crissa Tuckera :mad:
Zaczynajac gre zastanawialem sie chwilami czy mnie sie cos nie powalilo i nie kupilem sobie MOH... oglos biegnacego zywcem zdjeta z gry.
- racje mieli poprzednicy... koty jeszcze glubsze niz w SOC a co gorsza jecza wciaz i skamla o pomoc bo kilka pieskow biegnie w ich strone. Cos jak paniusie na widok malej bialej myszki :D
Na dodatek lekkie pomieszanie. W kordonie, zanim dotrzesz do wiaduktu ( SOC: posterunek graniczny wojska ) slyszysz wzywanie o pomoc patrolu kotow. Wojsko ich atakuje i ogolnie jakas wielka wtopa. Po przybyciu na miejscie, z wejsciem ktorego nie powstydzilby sie sam Bruce Willis okazuje sie, ze wojskowi strzelaja sami do siebie. W pewnym momencie nie wiedzialem do kogo strzelac
- artefakty lekko wnerwiaja. Skaner oki, fajna sprawa, urozmaicenie gry i wogole cud nad ( wpisz nazwe pobliskiej rzeki) ale jak dla mnie lekko za duzo z tym zachodu.
- Sidorowicz jak to handlarz... chce zarobic ale z tym to juz lekka przesada. Ceny bardziej powalaja z nog niz skarpetki z zeszlego miesica.

Wiem wiem... moze i to siakies zboczenie estetyczne, ale za ta cene to spodziewalem sie czegos konkretniejszego. Dozyjemy zobaczymy.
Na dodatek w prezencie dostalem worek na buty do szkoly. Ja wiem, ze trzewiczki po wf lekko tracaja, ale zeby na woreczku do nich od razu logo radioaktywnosci malowac i jeszcze ten podpis ( Czyste Niebo... wykonano w czarnobylu). Normalnie jakbym z czyms takim w podstawowce wyskoczyl to koledzy z klasy by sie smiali :( :(
Na zakupy tego tez nie wezme... mohery od razu donioslyby na milicje ze radioaktywny chleb niose do domu.

Zeby nie bylo, ze same minusy:
- reperacja i modyfikacje broni. JAk dla mnie, bomba.
- tutaj hordy to na prawde cos wielkiego.
-fabula, chociaz lekko z palca wyssana, ale mnie sie podoba i jeszcze ta opaska abym przypadkiem do obozu sam nie trafil.
- fruwajacy kolesie. No teraz jak granata zapodam to widac jak lataja trupy po okolicy:D
- Rozległy teren. Troszke nudno bo za duzo lazenia a za malo roboty ( zwlaszcza bagna) ale labirynt w szuwarach:D Dobry klimat.

Jedno male ale, halo, cos nie teges. Co prawda nie przeszedlem calego do konca, ale wlasnie przeczytalem post Lukass1613 i zaczynam sie zastanawiac nad jednym. Skoro ginie Strielok to kim do jasnej ciasnej anielki jestem w SOC?? Bratem blizniakiem czy ki czort??
Juz chcialem sie pokusic o male wyjasnienie, ale wole przemyslec to sam... na koniec.
Maly appel do grajacych:
Moze tak wstrzymajmy sie z pokazywanie lokalizacji poszczegolnych rzeczy ( artefakty i ekwipunek) niech ludzie pograja, nabiora wprawy zrobia cos samemu a tak jak umiescicie wszystko na forum zbyt wczesnie to nikt juz nie bedzie mial ochoty grac i sie wkrecac tak jak to bylo z SOC.
No jak dla mnie to lekkie psucie calej zabawy:D
W życiu jest tylko jeden poziom trudności... HARD
Awatar użytkownika
shadow-face
Stalker

Posty: 126
Dołączenie: 20 Cze 2007, 10:43
Ostatnio był: 13 Lis 2014, 00:05
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 2

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Microtus w 12 Wrz 2008, 08:06

O siema Shadow, ja odczucia mam takie same. Gry nie przeszedłem, co więcej zaczynam od nowa, bo drzwi u Sacharowa się nie otwierają a ja nie mam sejwa w miarę blisko zrobionego. Więc padło na patcha i grę od początku.
Paranoja zaczęła się po włączeniu gry na pełnym oświetleni dynamicznym (zaczynałem tak bez patcha i szło wszystko ok). A tu ściny i może ze 3 FPS. Efekt taki, że gram na statycznym. I szczerze mówiąc gra wygląda ładniej (tekstury zwłaszcza) wkurza tylko słabe oświetlenie. Nawet postacie są ładniejsze (poprostu wszystko wygląda ostrzej).
Grałem 15 minut i bug trap. Hurra super.

Do tego naszło mnie pewne pytania, mianowicie: Czy w grze wracamy do siedziby CN po jej opuszczeniu. Bo wykonujemy te zadania z wątku głównego niby dla nich (wkurw pierwszy, że tracimy przynależność zaraz po wyjściu do Kordonu). Ktoś z was walczył już w wojnach frakcji? Jakoś fajnie jest to zrobione? Czy po Jantarze jeszcze jest sporo gry?
War. War never changes...
Bury
zapraszam do lektury :)
Awatar użytkownika
Microtus
Legenda

Posty: 1028
Dołączenie: 18 Cze 2007, 14:31
Ostatnio był: 19 Sty 2019, 22:54
Miejscowość: łorsoł
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 106

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Lukass1613 w 12 Wrz 2008, 11:33

shadow-face do Striełoka strzela się z gaussa na końcu nie po to by go zabić... Ale resztą zobaczysz sam ;)
Microtus po Jantarze jest jeszcze trochę gry ale, szału nie ma da radę to w dwie godziny przejść.
Jak pisałem poprzednio, zaaplikowałem grze patcha który jednak zmienia bardzo dużo ( narazie zauważyłem, że
dodali pasek staminy w hudzie i znaczniki zaznaczające przejścia do innych lokacji na mapie. Pozatym na bagnach jakby szybciej gra chodzi). Zobaczymy jak się będzie grało i czy następne patche coś zmienią bo jak narazie w ogólnym rozrachunku to jestem zawiedziony trochę :(
"Szczęście dla wszystkich za darmo! I niech nikt nie odejdzie skrzywdzony"
Awatar użytkownika
Lukass1613
Tropiciel

Posty: 375
Dołączenie: 08 Mar 2008, 23:34
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 15:56
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Marciniasz w 12 Wrz 2008, 21:42

gra ogolnie niezla, zabicie strieloka i samo zakonczenie to poprostu totalne dno. jakis gowniany filmik i koniec ;/ ehhh....
Marciniasz
Kot

Posty: 7
Dołączenie: 09 Wrz 2008, 21:43
Ostatnio był: 20 Mar 2011, 22:46
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Michu w 12 Wrz 2008, 21:52

1. Strieloka się nie zabija
2. Nie spojleruj
3. Nie rozumiesz filmiku, przykro mi.
4. Zrozum fabułę
5. Może zakończenie nie należy do zbytnio ekscytujących, ale trzeba je zrozumieć :P
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1557
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 30 Cze 2024, 22:02
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 131

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości