S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Na trzeźwo to możemy dyskutować tylko o ogólnych sprawach, rzekł Naznaczony, wychodząc z baru.

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez radwoc w 08 Wrz 2008, 14:56

Witam wszystkich forumowiczów,

po kilku nieoczekiwanych wizytach stalkera na obszarze zwanym "Pulpit" przypomniałem sobie
o dość mocnym podkręceniu ustawień komputera, które do tej pory nie dawały złych znaków.
"Odkręciłem go" zatem do ustawień nominalnych i odwiedziny Pulpitu przeszły do historii.
Może jest tak, że Szanowne Nasze Grono Sympatyków przy okazji specjalizacji w CS specjalizuje się też w mocnym OC.
Proponuję sprawdzić, żeby zdjąć nogę z gazu, może to pomoże.

Zauważyłem też efekt "męczenia się" silnika graficznego. Po kilkunastu-kilkudziesięciu minutach gry
grafika znacznie bardziej rwie, niż zaraz po uruchomieniu. Zwłaszcza gdy minęło kilka pór doby i jakieś dwie bazy.
Robię odpoczynek polegający na starej dobrej technice informatycznej zwanej: "trzeba wyjść i jeszcze raz wejść".
Czy ktoś też zauważył ten efekt?

pozdrawiam
Radek
:Q6600 3GHZ::2x8800GTS 512 SLI::4x1GB PATRIOT::24''PVA HD HYUNDAI::2TB HDD::VISTA BUSINESS:
Awatar użytkownika
radwoc
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 08 Wrz 2008, 14:40
Ostatnio był: 14 Gru 2009, 13:13
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Microtus w 08 Wrz 2008, 15:00

Mam to samo, do tego po dłuższej grze jak wyjdę to widzę ikonę informującą o braku pamięci wirtualnej.
War. War never changes...
Bury
zapraszam do lektury :)
Awatar użytkownika
Microtus
Legenda

Posty: 1028
Dołączenie: 18 Cze 2007, 14:31
Ostatnio był: 19 Sty 2019, 22:54
Miejscowość: łorsoł
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 106

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez DeuS w 08 Wrz 2008, 15:30

Po długim czasie oczekiwania na kuriera niczym na Mesjasza i na przesyłkę, jak na świętego Graala wreszcie się doczekałem. Słowem - Czyste Niebo jest już w moim posiadaniu. Właśnie zakończył się proces instalacji, co oznacza, że już za moment będzie mi dane skosztować tego specjału... ;]

Jeśli pozwolicie, to w kolejnych postach zamieszczę swoje wrażenie z gry.
"There?s a feeling I get when I look to the west and my spirit is crying for leaving.
In my thoughts I have seen rings of smoke through the trees and the voices of those who stand looking."
Awatar użytkownika
DeuS
Stalker

Posty: 59
Dołączenie: 17 Kwi 2008, 17:35
Ostatnio był: 26 Kwi 2009, 17:41
Miejscowość: Merkantylizm - Srerkantylizm!
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Ubek w 08 Wrz 2008, 16:13

Ja zamówiłem Pocztą a przyszło niespodziewanie w dzień premiery(nie sądziłem ze przyjdzie wtedy) a ja kasy nie miałem i przyszła następnego Dnia.
Image
Image
Awatar użytkownika
Ubek
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 07 Wrz 2008, 13:48
Ostatnio był: 25 Wrz 2008, 07:09
Miejscowość: Przemyśl
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez xyz_pl w 08 Wrz 2008, 16:41

Oto odpowiedź na pytanie kiedy będzie łatka w wersji PL:

Witam,

Dziękuję za skontaktowanie się z działem pomocy technicznej firmy CD Projekt.

Obecnie producent gry pracuje m.in. nad polską łatką do gry.
Data premiery uzależniona jest od GSC.

Obecnie na forum pod innym nick'iem: Agis

xyz_pl
Wygnany z Zony

Posty: 105
Dołączenie: 10 Maj 2008, 00:28
Ostatnio był: 07 Sie 2013, 01:25
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez HawkEye w 08 Wrz 2008, 21:00

ja utknąłem w Agropromie, ciagłe wylotki do desktopu, dostawałem misję obrony tylnego wejścia do bazy, dwa wybuchy granatów i wylotka. Przy okazji odkryłem nigdy niekończącą się podróż z przewodnikiem :D, w agropromie w bazie stalkerów poprosiłem przewodnika, żeby zabrał mnie na pchli targ na wysypisku i wtedy się zaczeło :|, autosave i powrót do agropromu, stamtąd wylądowałem w kordonie, później w dolinie mroku, a z doliny poleciałem na wysypisko i tak w kółko, ciągłe ładowanie leveli :(. Zdesperowany szukałem po necie jakiegoś rozwiązania, żeby gierka nie wylatywała do pulpitu i znalazłem coś takiego na forum gram.pl:
A tak przy okazji sposob na zainstalowanie Patcha 1.01:
1.wchodzimy menu paska start -> uruchom i wpisujemy "regedit" bez ".
2.wchodzimy w HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\GSC Game World\STALKER-STCS
3.klikamy 2 razy na InstallLang i zmieniamy z "pl" na "en". (bez obaw, gra dalej bedzie po polsku)
4.instalujemy patcha 1.01 wybierajac opcje English!


gra zmienia numerek na 1.5.03, jest po polsku i jak narazie jest wszystko ok

pozdro

--Edit--
stare save'y oczywiście nie działają
HawkEye
Kot

Posty: 36
Dołączenie: 25 Sty 2008, 00:07
Ostatnio był: 27 Sty 2013, 18:59
Miejscowość: X18
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez dorian w 08 Wrz 2008, 22:09

Mam pytanie:
Czy w CS jest w ogóle możliwość spania, czyli np. takie coś jak śpiwór, albo jakaś inna opcja, co by się trochę przespać i żeby czas szybciej zleciał :?:
Zmrok już nastał i chciałem wykonać kolejne zadanie, ale nie w nocy tylko z rańca jak już słoneczko zaświeci ruszyć z kopyta do boju, ale jakoś nie zauważyłem żeby można było śpiwór kupić, znaleźć czy skołować, albo choćby z pryczy, czy byle jakiego materaca skorzystać, a myślę, że to powinno być obowiązkowo.
Z kolei czekać całą noc, aż ranek nastanie to przydługawo jakoś czas leci, a szwendać się po nocy np.po bagnach to tak jakby u mnie w W-wie na Brzeską się wybrać po zmroku. Nawet nie wiadomo kiedy cię w bramę wciągnie i kaplica murowana :wink:
Awatar użytkownika
dorian
Legenda

Posty: 1409
Dołączenie: 11 Lut 2008, 16:02
Ostatnio był: 23 Sie 2024, 17:38
Miejscowość: W-wa
Frakcja: Zombie
Kozaki: 246

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Dziarsky w 08 Wrz 2008, 22:24

dorian napisał(a):Czy w CS jest w ogóle możliwość spania, czyli np. takie coś jak śpiwór, albo jakaś inna opcja, co by się trochę przespać i żeby czas szybciej zleciał

Niestety nie ma.
Najciężej jest między 21:30 a 4:00 rano :) Totalna ciemność :) - Wtedy najlepiej rozglądać się za skrytkami czy penetrować najbliższą bazę. Od 4:00 rano niebo zaczyna się rozjaśniać co pozwala spokojnie orientować się w terenie - wtedy można wrócić do ważniejszych zadań :).
Image
Awatar użytkownika
Dziarsky
Weteran

Posty: 589
Dołączenie: 18 Lut 2007, 14:58
Ostatnio był: 07 Sie 2017, 08:16
Miejscowość: Gliwice
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 7

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez HollowVooDoo w 08 Wrz 2008, 22:31

Dorian nie ma.

No dobra, ale przejdę do rzeczy, jestem po około godzinie intensywnej gry wkoncu na polskiej wersji językowej.

Odpaliłem dziada tak jak go polscy wydawcy stworzyli, niestety nie dało się grać optymalizacja tej gry jest tragiczna, zasięgnąłem więc po jeszcze niewydanego patcha z numerkiem 03, po odpowiednim zmodyfikowaniu rejetsru przystąpiłem do gry. Odrazu grało się przyjemniej, aczkolwiek to nie to samo co SoC(optmyalka) trzeba jeszcze poczekać na 2,3 patche. Więc od razu na wstępie powiem co mi najbardziej leży a co nie pasuje.
Bardzo dobrze że w grze dodali swobodę, gracz nie musi czegoś robić i iść jak po sznurku, może przystąpić do jednej z kilku frakcji. osobiście preferuję bandytów ;P, ma bardzo ciekawe teksty i odzywki. Ma nadal klimat podstawki, nowe teksturki mutaków, szkoda że nie nowe potwory. No i fajny choć diabelsko trudny system łapania artefaktów, zawsze możesz przepłacić to życiem, sztuczna intelgencja oraz a-life samo w sobie, wkońcu wiemy że dzieje się coś za naszymi plecami, dzięki bardzo fajnemu PDA. Naprawianie oraz modyfikowanie ekwipunku, pancerzy, broni itd. KIlka fajnych nowych lokacji.

A co mi się nie podoba? Napewno optymalizacja, nawet na dobrej klasy sprzęcie ścina jak kombajn zboże, niszcząc przyjemność z gry. Liczę że przyszłe patche to naprawią. Gra ma pełno błędów, choć ja spotkałem się "tylko" z dwoma. Podróżnicy, osobiście jest to z dupy pomysł, wole sam wszędzie latać, strasznie lipny system strzelania, mojego toza zniszczyli, nie trafiam nim nawet z 15metrów. Dzięki ci GSC że przynajmniej mogę go modyfikować.
Brak snu, czasem warto rpzespać ciemne noce gdy szykuje się coś grubego. Brak baru, oraz prypeci.

Ot tyle na ten temat. Ogólnie gra mi się podoba, gdyby tylko usprawnili optymalizacje i po poprawiali część bugów, gra była by lepsza niż SoC razem z OL i innymi gównomodami na czele.
Awatar użytkownika
HollowVooDoo
Tropiciel

Posty: 207
Dołączenie: 20 Lip 2008, 22:09
Ostatnio był: 11 Lip 2021, 21:50
Miejscowość: Zona,Wysypisko
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 9

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Pogan w 08 Wrz 2008, 23:23

Co do patcha to gra bez niego jest katorga według mnie zrobiłem ten trick z rejestrem zainstalowałem w ustawieniach patrze rozszerzone pełne dynamiczne oświetlenie mi się włączyło i kilka tych bajerów graf ja głębia pola itp. a chodzi płynniej niż bez patcha na zwykłym dynamicznym na średnich.
Image
Pogan
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 29 Sty 2008, 21:22
Ostatnio był: 12 Lut 2021, 02:24
Miejscowość: Jastrzębie Zdrój
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez xyz_pl w 08 Wrz 2008, 23:58

Ponadto po patchu nowe zadania nie "migają" w PDA co minutę. W miarę wszystkie da się wykonać. Widoczne są przejścia pomiędzy lokacjami. 1.01 dużo poprawił aczkolwiek gra jak dla mnie jeszcze trochę kuleje... no i trzeba czekać na mod dodający spanie...
Obecnie na forum pod innym nick'iem: Agis

xyz_pl
Wygnany z Zony

Posty: 105
Dołączenie: 10 Maj 2008, 00:28
Ostatnio był: 07 Sie 2013, 01:25
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Dziarsky w 08 Wrz 2008, 23:59

Dziwi mnie ten szum wokół patcha i problemów.
Gram już kilka godzin na oryginalnej wersji RU/PL i gra ani razu mi nie wysypała, chodzi płynnie i chyba ciut szybciej nawet niż SoC i nie widzę nawet żadnych błędów wizualnych czy technicznych w grze, żadnego lagowania, przycinania itp. (może poza zmienną głośnością dialogów w grze i zbyt głośnym lektorem względem głosów RU -ale to już wina polonizacji. Także wspomniany brak przejść na mapie jest ciut dziwny i tyle).

Jakieś problemy typu zwisy gry, wywalanie do pulpitu i inne takie bym kwalifikował jako specyficzne konflikty sprzętowe (bo czasem tak bywa) a nie zwalał tylko na samą grę bo jak widać niektórym (a zapewne większości) wszystko chodzi dobrze.
Image
Awatar użytkownika
Dziarsky
Weteran

Posty: 589
Dołączenie: 18 Lut 2007, 14:58
Ostatnio był: 07 Sie 2017, 08:16
Miejscowość: Gliwice
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 7

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt07 oraz 3 gości