S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Na trzeźwo to możemy dyskutować tylko o ogólnych sprawach, rzekł Naznaczony, wychodząc z baru.

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Michu w 07 Wrz 2008, 18:52

Przeszedłem grę, i powiem tyle... lekko się zawiodłem, zakończenia też jeszcze do końca nie zrozumiałem. Ale kilka rzeczy się dowiedziałem... recenzja ?. Napiszę, lecz od razu mówię, że czekam na moda który dodaje wszystko co fajne z CS do SoC. SoC (niestety ?) jest lepszy, lepszy i lepszy od CS...
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1557
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 30 Cze 2024, 22:02
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 131

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Messiah w 07 Wrz 2008, 20:30

Zgadzam sie, SoC jest 100x lepszy od CS...najbardziej w CS mnie wkurza to, że normalnie ku*rwa stoję metr od jakiegoś debila, walę w niego z vintara a tu ZONK! O.O Kule lecą obok niego a w niego ofc. kur*a żadna nie trafia...kur*icy można dostać -.-

Druga sprawa, to to że autorzy chcieli sztucznie przedłużyć czas gry...ciągle trzeba biegać od obozu do obozu pomagając tym debilom nie radzącym sobie z 1 psem -.-

Gry nie przeszedłem, i raczej tego nie zrobię, przez ciągle rypiące się save!! :/ Miało być super wyszło do dupy, tak jak z serią 18 Wheels of Steel xD (imo) xD


A tak w ogóle to nie wiem o co tam chodzi, raz mam wrażenie że gra się dzieje 30 minut przed wydarzeniami z SoC, a za pół godziny że dzieje się 20 lat wcześniej...>.>

Ps. To że nie ma tam Prypeci i BARU to jakiś dowciap chyba -.-
Awatar użytkownika
Messiah
Tropiciel

Posty: 338
Dołączenie: 20 Sie 2008, 20:44
Ostatnio był: 22 Lip 2013, 23:47
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 3

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez FireStorm w 07 Wrz 2008, 20:43

Tez mnie to smieszylo, ze stalkerzy potrafia skosisc oddzial wojska czy bandytow, z ktorym ja sie mecze przez 20 minut, a jak wyskoczy kilka nibypsow, ktore w normalnych warunkach mozna zastrzelic zanim w ogole dobiegna w poblize to ich wymorduja.
Image
FireStorm
Stalker

Posty: 59
Dołączenie: 05 Wrz 2008, 18:40
Ostatnio był: 04 Paź 2008, 21:52
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: --
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez MałySnork w 07 Wrz 2008, 20:56

Zgadzam sie, SoC jest 100x lepszy od CS...najbardziej w CS mnie wkurza to, że normalnie ku*rwa stoję metr od jakiegoś debila, walę w niego z vintara a tu ZONK! O.O Kule lecą obok niego a w niego ofc. kur*a żadna nie trafia...kur*icy można dostać -.-


A potem bandzior z 200m trafia z vipera... znam ti

Druga sprawa, to to że autorzy chcieli sztucznie przedłużyć czas gry...ciągle trzeba biegać od obozu do obozu pomagając tym debilom nie radzącym sobie z 1 psem -.-


To fakt nibypies rozwala stalkera z vintarem niczym kota

Gry nie przeszedłem, i raczej tego nie zrobię, przez ciągle rypiące się save!! :/ Miało być super wyszło do dupy, tak jak z serią 18 Wheels of Steel xD (imo) xD


Savy się psuja, NPC lagują, that's clear sky!

A tak w ogóle to nie wiem o co tam chodzi, raz mam wrażenie że gra się dzieje 30 minut przed wydarzeniami z SoC, a za pół godziny że dzieje się 20 lat wcześniej...>.>

Ps. To że nie ma tam Prypeci i BARU to jakiś dowciap chyba -.-


Tak, to żart, ale kiepski.

Gra jest gorsza od SSoC. Niektóre rzeczy są super (artefakty, ulepszenia) inne nie.
Awatar użytkownika
MałySnork
Kot

Posty: 31
Dołączenie: 06 Wrz 2008, 21:19
Ostatnio był: 29 Sty 2009, 13:51
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez shadow-face w 08 Wrz 2008, 00:24

Wyglada na to, ze panowie lekko sie pospieszyli i czegos N.I.E.D.O.P.R.A.C.O.W.A.L.I.
Z tego co pamietam, z SoC było sporo problemow, wiele niedociagniec dlatego premiera tak sie przeciagala a my... biedni wedrowcy czekalismy az wuszcza nas w kraj artefaktow i brutalnej rzeczywistosci :wink:
Byc moze z CS jest podobnie ino tworcy stwierdzili, ze nie ma co czekac, dajemy to co jest a w razie czego stworzy sie dodatki, uaktualnienia ( cos jak windows :P )

Jak to zawsze u mnie bywa... czekam z niecierpliwoscia na swoje czyste niebo. 10go wyplata :D :D :D :D

A tak po za tym... witam wszystkich po dluzszej przerwie.
W życiu jest tylko jeden poziom trudności... HARD
Awatar użytkownika
shadow-face
Stalker

Posty: 126
Dołączenie: 20 Cze 2007, 10:43
Ostatnio był: 13 Lis 2014, 00:05
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 2

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez {VeTeR} w 08 Wrz 2008, 00:57

kolejna lipa - snajperskie granaty
kolesie potrafia mnie wysadzic nawet jak jestem od nich 200-300 metrow i stoje za sciana na 3cim pietrze

ku*%wa masakra...
veter.pl
Awatar użytkownika
{VeTeR}
Kot

Posty: 16
Dołączenie: 03 Cze 2008, 21:16
Ostatnio był: 04 Paź 2015, 16:04
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: -1

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez HollowVooDoo w 08 Wrz 2008, 08:09

Z tego jak grałem, to wojskowi sa kuloodporni. Wsadziłem w kolesia serie z kałasza, potem 2 magazynki z pistoletu a on nadal chodził. Skonczylo sie brakiem naboi apteczek i w końcu dead'em. Chyba nie tego oczekiwałem po tej grze, jak narazie cienko. Czekam na polską łatkę...

PS. do tego moja ulubiona strzelba TOZ34 to kompletna porażka, jest niecelna z dziesięciu metrów, ja rozumiem gdbym obrzynem nie trafił z tych dziesięciu metrów, ale długą strzelbą? Coś im sie chyba poj*bało w tych gsc'ówych główkach.

PS2. Pomijam to ze oni mnie trafią nawet z 30 metrów i to z obrzyna, czy najgównieniejszego pistoleciku.
Awatar użytkownika
HollowVooDoo
Tropiciel

Posty: 207
Dołączenie: 20 Lip 2008, 22:09
Ostatnio był: 11 Lip 2021, 21:50
Miejscowość: Zona,Wysypisko
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 9

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Medium w 08 Wrz 2008, 08:28

Przeczytałem dużo zastrzeżeń do polskiej wersji językowej gry. I wychwalanie wersji rosyjskiej.
Sam gram w wersję rosyjską w wersji 1.5.03 (z zainstalowanym patch'em).

Gra działa wg mnie prawidłowo, chociaż miałem kilka "wyrzutów na pulpit" i kilka problemów ze znalezieniem artefaktów - stoję na nim, ale nie widzę go ani nie mogę go podnieść - artefakt nie istnieje. Gra pracuje płynnie i równo, ale demonizować nie pozwoliłbym wersji rosyjskiej. Jest to dla mnie dziwne. Oczywiście w polską wersję nie grałem i nie grałem w wersję rosyjską bez patch'a.

Dziwią mnie też próby polonizacji gry rosyjskiej. Jeśli chcesz grę po rosyjsku - kup ją i graj po rosyjsku. Nie znasz rosyjskiego - kup grę w wersji polskiej i graj po polsku.

Jeśli tak demonizowany jest patch do wersji 1.5.03 to dlaczego nikt jeszcze nie spytał o niego polskiego wydawcy i nie podał nawet przewidywanej daty wypuszczenia?

Jeszcze jeden temat - wiadomo było, że gra będzie trochę inna niż Cień Czernobyla. Ci którzy są niezadowoleni być może mieli inne oczekiwania. Być może potrzebują wydania modów, które zaspokoją ich oczekiwania. Ja uważam, że gra jest dobra, ma co prawda jeszcze kilka błędów (nawet w wersji 1.5.03) ale klimat gry mi odpowiada. Rozumiem, że każdy może mieć inny gust inne oczekiwania i inne wymagania, sam pisałem wcześniej o tym co nie podoba mi się ale ogólnie nie jest źle.

To, co mi się podoba w grze najbardziej - w niektórych fragmentach gry trzeba myśleć. Opracować jakąś taktykę, a następnie zrealizować ją. Nie zawsze jest to lekkie, łatwe i przyjemne, i dlatego uważam, że gra jest dla tych, którzy lubią wyzwania. Przejście z bagien do kordonu nie było łatwe, ale poradziłem sobie sam. Być może dopiero za 20 razem zrozumiałem, że w nocy mi się nie uda i trzeba poczekać do rana. Jak było widno też nie od razu wyszło. Dopóki nie zauważyłem pewnego szczegułu.

W moim odczuciu gra jest trudniejsza niż Cień Czernobyla i trzeba więcej myśleć. Może to jest problemem, że nawet przy strzelaniu nie można niczym Rambo położyć wszyskich przeciwników, ale wypracować pozycję i z niej dokonać jednego strzału. Może trzeba swoją broń umieć zmodyfikować w ten sposób, żeby była dopasowana do naszego stylu i maniery gry? Może to wszystko trzeba najpierw przemyśleć a dopiero później zrealizować? Może nie trzeba tak narzekać tylko stwaić czoło wyzwaniom?

Narzekać jest najłatwiej. To że wydaliśmy jakieś pieniądze na grę wcale nie znaczy, że spełni ona wszystkie nasze oczekiwania. Było tyle zapowiedzi gry, filmów, screan'ów i recenzji - kto nie wiedział co kupuje? Nie narzekajcie zatem tylko myślcie. Za to właśnie tę grę cenię, że trzeba przy niej myśleć. W moim przekonaniu coraz rzadziej takie gry się spotyka.

Pozdrawiam

Medium
Medium
Stalker

Posty: 127
Dołączenie: 01 Wrz 2008, 08:29
Ostatnio był: 30 Gru 2009, 23:59
Miejscowość: Ełk
Kozaki: 1

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Sten w 08 Wrz 2008, 08:35

ta REALISTYKA wg. mnie jest strasznie przesadzona. owszem bron sie psuje i zacina ale bez przesady.
balistyka w tej grze jest mocno przesadzona to bieganie tez takie niby realistyczne ale w czasie kiedy idziemy tez odpoczywamy. gra miała być extra hitem ale wg. mnie jest po prostu hitem...
i moje zdanie nie ulega zmianie "Pierwsze jest najlepsze" w tym wypadku SSoC jest lepszy SC'a ( pod niektórymi wzgledami oczywiscie xD )
...byłem w podziemiach Agropromu,tam zobaczył mnie kontroler i .... stracił kontrole nad samym sobą ......
Awatar użytkownika
Sten
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 23 Maj 2008, 20:38
Ostatnio był: 24 Lut 2009, 16:22
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez Microtus w 08 Wrz 2008, 11:33

Medium, ja jestem zawiedziony z jednego powodu. Nie spełniono wielu rzeczy, które wydawano w oficjalnych Q&A.
A tych rzeczy jest naprawdę sporo. Poczytaj stare zapowiedzi. Jest praktycznie tak samo jak było z SoC.
Niestety w tej chwili widać, że poprzednia część mimo, iż wielu było nią zawiedzionych jest lepsza.

Fajnie wygląda ale co poza tym? Fajniej się strzela ale czy robi się coś więcej? Niewiele.
I właśnie tak jak w przypadku SoC ta gra ma szansę ocaleć tylko dzięki modderom. Którzy jak widać na grach lepiej się znają niż panowie z GSC. I tu trzeba GSC pochwalić, że chociaż mody robi się w miarę łatwo.
War. War never changes...
Bury
zapraszam do lektury :)
Awatar użytkownika
Microtus
Legenda

Posty: 1028
Dołączenie: 18 Cze 2007, 14:31
Ostatnio był: 19 Sty 2019, 22:54
Miejscowość: łorsoł
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 106

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez meJKu w 08 Wrz 2008, 13:39

HollowVooDoo napisał(a):Z tego jak grałem, to wojskowi sa kuloodporni.


Bo Wojskowi mają tony kevlaru na sobie? :]

Ogólnie dobre wrażenia. Wreszcie, jeżeli ktoś ma egzoszkielet albo lepszy pancerz to płyty kevlarowe coś dają i trzeba celować w głowę.
Awatar użytkownika
meJKu
Weteran

Posty: 681
Dołączenie: 04 Gru 2007, 22:21
Ostatnio był: 25 Wrz 2024, 22:04
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 111

Re: S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky - temat ogólny

Postprzez adin w 08 Wrz 2008, 13:49

Ja jak na razie narzekam tylko i wyłącznie na bardzo słabą optymalizację na mojej konfiguracji sprzętowej. Gra w okolicach któregokolwiek obozu jest praktycznie pokazem slajdów. Na wolnym terenie jest lepiej ale nie na tym rzecz przecież polega.
Mam też nadzieję że patche na naszą wersję - poprawiające tą "dolegliwość" pojawią się dosyć szybko.

Na sam temat gry: od samego początku nie spodziewałem się po tym prequelu niczego wielkiego. Szczerze, wiedziałem że gra będzie równie dobra co SoC ale coś mnie bodło. Teraz po dwóch, trzech godzinkach muszę przyznać że miałem moim zdaniem rację. Gra jest świetna, to wiemy - ale jednak od SoC jak na razie trochę odstaje.
Spodziewaliśmy się wielu zmian a mamy tylko pare naście.

Na szczęście pozostał nam multi - oby tylko został poprawiony patchami.
Image
Awatar użytkownika
adin
Ekspert

Posty: 711
Dołączenie: 14 Sty 2007, 01:58
Ostatnio był: 08 Mar 2024, 22:43
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Kozaki: 28

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości