[S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Postprzez fazi96 w 01 Cze 2008, 00:55

witam, mam pytanko, czy ten mod działa z jakąkolwiek wersją oblivion lost? jestli tak to z którą? i jak je sprawnie połączyć? mam stalkera z patchem 1.0005 PL, pozdrawiam wszystkich
fazi96
Kot

Posty: 1
Dołączenie: 01 Cze 2008, 00:53
Ostatnio był: 01 Cze 2008, 23:20
Kozaki: 0

Reklamy Google

Postprzez trojanuch w 01 Cze 2008, 11:21

GŁÓWNE CECHY:

- kompatybilność z modami AMK v1.4 (wraz z nowymi angielskimi wersjami) i Oblivion Lost v2.0 (oddzielne readme w folderach comp-pack'ów)


Czytamy readme ;)
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Postprzez DeuS w 01 Cze 2008, 11:32

Mod bardzo ciekawy i to w dodatku polskiej produkcji. Dobra robota, Trojanuch. Póki co, gram w Oblivion Lost 1.3.3, więc mod S.W.O. raczej będzie się z nim gryzł. Jednakże gdy tylko przejdę OL i znajdę chwilę wolnego czasu nie omieszkam wypróbować ;] .
Awatar użytkownika
DeuS
Stalker

Posty: 59
Dołączenie: 17 Kwi 2008, 17:35
Ostatnio był: 26 Kwi 2009, 17:41
Miejscowość: Merkantylizm - Srerkantylizm!
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 0

Postprzez marcel w 22 Cze 2008, 17:48

Modzicho przewspaniałe. Trojanuch, może zatrudnij się w GSC, co? :P

Chciałeś by Cię informować o spadkach fps, więc uprzejmie donoszę, że u mnie z 40-50 ilość klatek spadła do 15-25. Da się grać, a jakość grafiki wynagradza wszystkie niedogodności, ale mogło by być lepiej.

Config masz w sygnaturce. S.W.O. instalowałem zgodnie z readme na Obliion Lost'a i kilka innych drobnych modów. Edycja moda na FDL i user.ltx w wersji hi-end. Nie wrzuciłem za to nowych tekstur S.H.A.R.P.E.R.'a i moda `Nuclear Spring`. To raz.

Dwa odnosi się do punktu:
- ponieważ zmienione zostały zarówno zasięg widzenia jak i mgły - istnieje teoretyczna możliwość, iż będzie to miało wpływ na zachowanie AI - szczególnie umiejętność wykrywania gracza i innych NPC. Testy wykazały brak takiego wpływu w "standardowym" Stalkerze oraz w popularnych modach (Redux, OLP). Ale uprzedzam.


Wybrałem nową grę, pobiegałem sobie, kilka razy zginałem i takie tam. Żadnych różnic w zachowaniu npc nie było. Postanowiłem ponękać wojskowych z bazy w Kordonie. Przelazłem po drzewie przez siatkę, wskoczyłem na dach koszar i stanąłem na poddaszu. Zacząłem strzelać do żołnierzy przez dziurę w suficie. I tutaj się zdziwiłem. Miałem włączoną latarkę, bo inaczej niespecjalnie widziałem co się wokół mnie dzieje. Stałem na brzegu tej dziury i okazało się, że ja nie widzę wojskowych, a oni widzą mnie. Gram na mistrzu, więc jedna seryjka z aks-u posłała Naznaczeńca do piachu. Wczytałem, znów podszedłem do dziury, ale już z wyłączoną latarką. Teraz role się odwróciły. Ja widziałem wojskowych [rozjaśniłem ekran wcześniej], a oni mnie nie, mimo iż stali bezpośrednio pod dziurą, celując w sufit.

Trochu się zdziwiłem.

W sumie to całkiem sensowne gdyż był środek nocy, ciemno jak w du u Murzyna, a ja w ciemnym kombinezonie na tle ciemnego dachu. Oni nie mieli prawa mnie zobaczyć. Należałoby chyba pochwalić tą niezamierzoną zmianę AI. ^^

Cóż, pogram jeszcze kilka godzinek to napiszę jak się zachowują bandyci w podziemiach Agropromu i wojskowi w ich bazie tamże.
Tymczasem koniec.
Pozdrawiam.
>>> Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput. <<< ~ Ernest Scribbler
marcel
Opowiadacz

Posty: 436
Dołączenie: 31 Lip 2007, 17:48
Ostatnio był: 29 Paź 2020, 15:47
Kozaki: 193

Postprzez Kovu Killaruna w 29 Cze 2008, 21:54

V-tam. Pojawił się u mnie problem, chyba nie opisany jeszcze na forum. Gram na polskiej, oryginalnej wersji stalkera, z patchem 10004, modem weather overhauled 2.2 i oblivion lost. Wszystko hula na fulla, ale jest jeden zgrzyt - gra wyrzuca mnie do pulpitu w momencie kiedy pytam jakiegokolwiek NPC "potrzebuję zlecenia".
Jakiś pomysł, co z tym zrobić?
"Modlisz się? - pytam. - Módl się - mówię - módl! Im dalej w strefę tym bliżej do nieba...
- Co? - pyta, bo nie dosłyszał.
- Módl się! - krzyczę - stalkerów wpuszczają do nieba bez kolejki!"
Kovu Killaruna
Kot

Posty: 30
Dołączenie: 02 Sie 2007, 13:12
Ostatnio był: 08 Gru 2011, 14:17
Miejscowość: Kraków
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 0

Postprzez Infernal w 29 Cze 2008, 22:02

Jak mi jeszcze powiesz co mają pliki pogody do rozmowy z NPC to będę oświecony.
Ratuj dżender - dzieci precz ze szkół!

Infernal
Wygnany z Zony

Posty: 508
Dołączenie: 02 Paź 2007, 17:29
Ostatnio był: 08 Sty 2015, 01:40
Kozaki: 3

Postprzez Kovu Killaruna w 29 Cze 2008, 22:13

Ja mam to wiedzieć? :| Objaw taki zdarzył mi się pierwszy raz, chociaż przedtem często kombinowałem różne mody ze sobą. Teraz, po totalnej reinstalce stalkera wgrałem to, co wymieniłem w poprzednim poście i problem występuje. Więc zgłaszam w odpowiednim - jak mniemam - miejscu :wink:
"Modlisz się? - pytam. - Módl się - mówię - módl! Im dalej w strefę tym bliżej do nieba...
- Co? - pyta, bo nie dosłyszał.
- Módl się! - krzyczę - stalkerów wpuszczają do nieba bez kolejki!"
Kovu Killaruna
Kot

Posty: 30
Dołączenie: 02 Sie 2007, 13:12
Ostatnio był: 08 Gru 2011, 14:17
Miejscowość: Kraków
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 0

Postprzez Rain w 29 Cze 2008, 22:14

Kovu Killaruna napisał(a):V-tam. Pojawił się u mnie problem, chyba nie opisany jeszcze na forum. Gram na polskiej, oryginalnej wersji stalkera, z patchem 10004, modem weather overhauled 2.2 i oblivion lost. Wszystko hula na fulla, ale jest jeden zgrzyt - gra wyrzuca mnie do pulpitu w momencie kiedy pytam jakiegokolwiek NPC "potrzebuję zlecenia".
Jakiś pomysł, co z tym zrobić?

Albo źle zainstalowałeś OL albo gryzie się coś z innymi modami.
OH nie ma nic wspólnego z npc, questami, bronią itp
Awatar użytkownika
Rain
Tropiciel

Posty: 294
Dołączenie: 08 Cze 2007, 03:14
Ostatnio był: 20 Lis 2017, 22:19
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 5

Postprzez Bartas w 29 Cze 2008, 22:15

Więc Ci mówię że to nie jest odpowiednie miejsce :wink:
Pliki pogodowe nie mają prawa i nie mieszają się z jakimikolwiek innymi plikami odpowiedzialnymi za zadania, rozmowy itp.

EDIT: Rain szybszy
Image
Bo inne horror-mody to chu*nia...
Wyjdzie jak go skończę
Awatar użytkownika
Bartas
Stalker

Posty: 189
Dołączenie: 21 Paź 2007, 19:13
Ostatnio był: 24 Cze 2011, 19:07
Miejscowość: Dolina Mroku
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 2

Postprzez Dziarsky w 01 Lip 2008, 02:27

U mnie po wrzuceniu moda do gry ta wywala error jeszcze zanim wskoczą filmiki THQ itp.

Ale zacznę od początku bo readme niestety dużo mi nie daje (co mnie martwi bo stawia mnie w pozycji debila ale mam nadzieję, że się zaraz wybronię :) ).

1. Co oznaczają skróty: FDL i SL (static light, full dynamic light?) ?

2. Tu raczej uwaga niż pytanie. Czy nie można by było do każdego folderu wstawić plik readme z informacją co on wprowadza i w jakim celu? Wasza modyfikacja jest na tyle złożona i ma tyle "podpunktów" przy instalacji, że można zwariować. Przyznam się, że pierwszy raz coś takiego widzę.
Albo nie ma szans np. na instalator z wielokrotną opcją wyboru + komentarz tak by podczas instalowania gracz zadał własne ustawienia i na koniec instalator wrzucił finalną wersję folderu gamedata we wskazane miejsce? Nie dam sobie ręki uciąć ale w sieci jest sporo darmowych instalatorów i dało by się coś wyszukać.

3. Chcąc zrozumieć konstrukcję moda 2.2. przytoczę poniżej sposób jego instalowania i proszę o poprawę tam gdzie źle rozumuję:

#1 - właściwy mod
w nim #shared - główna cześć moda
w nim #optionals (podział na SL i FDL) - tzw. customize czyli możliwości wyboru.
(np. w FDL) #base - kolejna podstawa
#night_presets - dodatkowa zmiana ustawienia nocy dla #base
#user_presets - ustawienia względem mocy PCta dla #base
#2 - zmiany w shaderach (jak na mój gust parallax, dof itp. wpływają na wydajność).
#3 - jakiś dodatek, który wg mnie nie jest nigdzie opisany.
#addons - z readme nie wynika do czego służą te dwa foldery (w drugim znów podział na SL i FDL).

I teraz update do 2.2.2.

#1 - żadnych zmian, czyste podmienianie na nowsze wersje.
#2 - pojawia się podział na base i config_presets (i tutaj kilka folderów - żadnego opisu co gdzie i jak ).
#4 - nowy dodatek z garścią zmian w teksturach.

Coś, źle rozumiałem czy tak mogę to instalować? Mogę też prosić o uzupełnienie tam gdzie czegoś nie wiedziałem?
Image
Awatar użytkownika
Dziarsky
Weteran

Posty: 589
Dołączenie: 18 Lut 2007, 14:58
Ostatnio był: 07 Sie 2017, 08:16
Miejscowość: Gliwice
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 7

Postprzez Crew w 01 Lip 2008, 14:45

Przepiękny mod , szkoda że nie działa z modem ABC Inferno :,(
Awatar użytkownika
Crew
Łowca

Posty: 415
Dołączenie: 22 Lut 2008, 19:11
Ostatnio był: 10 Mar 2024, 11:52
Miejscowość: Wałcz
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 19

Postprzez Dziarsky w 02 Lip 2008, 11:50

Odziwo, za którymś razem modzik ruszył :)
Na początek kilka uwag a później już same superlatywy ;)

Image Image

Zwróćcie uwagę na godzinę - 10, 11 rano. I teraz spójrzcie na niebo. Choćby nie wiem jaka burza przyszła to ja nigdy nie widziałem, by się tak ciemno zrobiło. "Troszkę" z tym przesadzono.
ps. Czy ustawiając noce na "jaśniejsze" wpływa się automatycznie na jasność takich momentów zaciemnień przy opadach?

Inna sprawa to te dodatkowe efekty DoF i MB. W pierwszym zwyczajnie obiekty odległe tracą ostrość i wcale to fajnie nie wygląda, przypomina "ostrą" optymalizację gry, która dalekie obiekty strasznie upośledza jakościowo zanim znikną za polem widzenia gracza.
Dobrze, że to opcja. Co ciekawe w CSie szykuje się to jedynie przy zbliżeniach broni więc tak jak być powinno. MotionBlur natomiast całkiem fajnie się prezentuje.

I jeszcze jedna sprawa to wydajność podczas deszczów. Nie dam sobie ręki uciąć ale w normalnej wersji nie zauważałem spadku fps w zależności od pogody a tutaj wyraźnie deszcz spowalnia grę (szczególnie ten wzmożony opad). Mam grafikę 7900gt więc nie taką całkiem słabą. Przydała by się jednak wzmianka, że "może powodować spadek fps na grafikach starszych niż serii 8xxx", coś w tym stylu.

Teraz wrażenia.
Pięknie to wszystko wygląda. Nie tyle samo niebo ale to jak oświetlone jest otoczenie. Drzewa, ziemia i obiekty sprawiają wrażenie bardziej "czystych". Dynamikę oświetlenia wyraźnie czuć (aż za bardzo o czym wspomniałem wyżej).
Kontrast jest zdecydowanie poprawiony, obiekty w cieniu są faktycznie w cieniu choć grając w oświetlonym pokoju może to trochę męczyć oczy - ważne, że realizm jest zachowany (grając nocą obraz aż tętni kolorami i cieszy oko kontrastem).
Zauważyłem też ciekawy efekt wzmożonego deszczu - krople są wtedy większe i na ziemi widać wyraźne ślady. Wspaniały efekt - w pierwszej chwili myślałem, że to jakiś grad :P (to by była przesada).
Co ciekawe to przyzwyczajony do tego brudnego, szarawego i "chropowatego" Stalkera ciężko jest mi się przestawić na tak idealny obraz i jakość pogody/oświetlenia. Coś ta oryginalna gra w sobie miała i w zasadzie cieszę się, ze to tylko mod i za pierwszym razem zagrałem w grę w oryginale, zgodnie z pomysłem i wykonaniem twórców :). Teraz będę grał tylko z tym modzikiem :).
Image
Awatar użytkownika
Dziarsky
Weteran

Posty: 589
Dołączenie: 18 Lut 2007, 14:58
Ostatnio był: 07 Sie 2017, 08:16
Miejscowość: Gliwice
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 7

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt07 oraz 3 gości