[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez Major Diegtiariow w 18 Mar 2016, 15:50

A te SSA czy jakos tak?
Major Diegtiariow
Kot

Posty: 29
Dołączenie: 17 Mar 2016, 17:45
Ostatnio był: 04 Kwi 2016, 16:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 1

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez Major Diegtiariow w 18 Mar 2016, 19:11

drugi problem,pojawia sie sam z siebie podczas gry i gra wylatuje z bug trapem.
! Cannot find saved game ~#i#:inventory_radiation.change_inv_arts_rad: inv_arts_rad= 0
stack trace:

0023:0045C1A0 xrEngine.exe, shared_motions::motion_def()
Major Diegtiariow
Kot

Posty: 29
Dołączenie: 17 Mar 2016, 17:45
Ostatnio był: 04 Kwi 2016, 16:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 1

Re: [MISERY]

Postprzez StalkerCell w 18 Mar 2016, 22:15

SSAO - chodzi o jakość oświetlenia (?)

Co do błędu u góry masz napisane ścieżki do logów. Wklej loga od linijki FATAL ERROR.
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 06 Kwi 2021, 01:46
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Re: [MISERY]

Postprzez Major Diegtiariow w 19 Mar 2016, 00:05

Tak SSAO, zamula to mocna komputer? A fatal erroru nie ma

Wysłane z mojego Hol-U19 przy użyciu Tapatalka
Major Diegtiariow
Kot

Posty: 29
Dołączenie: 17 Mar 2016, 17:45
Ostatnio był: 04 Kwi 2016, 16:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 1

Re: [MISERY]

Postprzez StalkerCell w 19 Mar 2016, 01:07

Czy zamula to nie wiem, bo na statyku gram, ale być może jego wyłączenie/obniżenie da kilka fps więcej. A oprócz tego filtrowanie anizotropowe i wygładzanie krawędzi masz wyłączone? Antyaliasing cholernie żre kartę grafiki/procesor, u mnie przykładowo w SMG z wyłączonym filtrowaniem i wygładzaniem mam jakieś 60fps, z włączonym zaś do 30fps ledwo dobija.
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 06 Kwi 2021, 01:46
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Re: [MISERY]

Postprzez Heap w 19 Mar 2016, 09:25

Co do tego crasha, to może chodzić o błąd ze wskaźnikiem radiacji który znajduje się w ekwipunku...

Tak jak pisałem, najbardziej komputery męczą się przy dynamicznym świetle. Jak ci się tnie polecam zmienić na statyczne, oraz większość (jak nie wszystkie) suwaczki w lewo pociągnąć. Wtedy powinno być płynniej
https://www.g2a.com/r/user-5791b7369b85a <-- tanie gry. Pytania na PW
(╯°□°)Tyle tutaj mam kozaków. To wszystko moje ... Mój skarb...Mój skarb...
Awatar użytkownika
Heap
Stalker

Posty: 178
Dołączenie: 22 Gru 2014, 13:05
Ostatnio był: 19 Sie 2018, 11:00
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 16

Re: [MISERY]

Postprzez Major Diegtiariow w 19 Mar 2016, 10:19

Antyaliasing mam wyłączony tak samo z wygładzaniem, gra mi na wysokich laguje mocno a komputer mam taki: grafika AMD Radeon r7 200, 8gb ramu tylko procka nie pamiętam modelu ale wiem że mial 3.2 GHz i 4 rdzenie

Wysłane z mojego Hol-U19 przy użyciu Tapatalka
Major Diegtiariow
Kot

Posty: 29
Dołączenie: 17 Mar 2016, 17:45
Ostatnio był: 04 Kwi 2016, 16:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 1

Re: [MISERY]

Postprzez Mito w 19 Mar 2016, 14:59

Jaką masz odległość widzenia i przetwarzania A-life? Pierwsze jest w opcjach gry, drugie ustawia się przy instalacji.
Spolszczenie do Misery: The Armed Zone (Ja & Imienny)
Ciekawe kiedy ilość moich kozaczków przekroczy moje IQ Image

Za ten post Mito otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive mietek1986.
Awatar użytkownika
Mito
Legenda

Posty: 1007
Dołączenie: 17 Sie 2014, 21:21
Ostatnio był: 29 Mar 2019, 02:46
Kozaki: 271

Re: [MISERY]

Postprzez Major Diegtiariow w 19 Mar 2016, 16:36

Alife mam na 350 m a odleglosc widzenia na polowe.
Major Diegtiariow
Kot

Posty: 29
Dołączenie: 17 Mar 2016, 17:45
Ostatnio był: 04 Kwi 2016, 16:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 1

Re: [MISERY]

Postprzez Heap w 19 Mar 2016, 17:54

A próbowałeś dodać pamięci czy cuś ?
https://www.g2a.com/r/user-5791b7369b85a <-- tanie gry. Pytania na PW
(╯°□°)Tyle tutaj mam kozaków. To wszystko moje ... Mój skarb...Mój skarb...
Awatar użytkownika
Heap
Stalker

Posty: 178
Dołączenie: 22 Gru 2014, 13:05
Ostatnio był: 19 Sie 2018, 11:00
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 16

Re: [MISERY]

Postprzez Major Diegtiariow w 19 Mar 2016, 20:28

tak mam dodane wirtualnie tyle ile pisalo na stronie instalki.pl czyli pomnozoną 2 razy ilosc swojej pamieci :D
Major Diegtiariow
Kot

Posty: 29
Dołączenie: 17 Mar 2016, 17:45
Ostatnio był: 04 Kwi 2016, 16:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 1

Re: [MISERY]

Postprzez Mito w 20 Mar 2016, 01:58

Heap napisał(a):A próbowałeś dodać pamięci czy cuś ?

Major Diegtiariow napisał(a):komputer mam taki: grafika AMD Radeon r7 200, 8gb ramu

No chyba musiałby on włączyć przynajmniej jeszcze jednocześnie CSa i ShoCa, żeby tę pamięć zająć.

Dobra, dokładniej teraz:
1. Program do sprawdzenia modeli bebechów komputera - polecam rzucić okiem na HWINFO. Po "4 rdzenie, 3.2GHz" można się domyślić, że nie jest to zbyt słaby procesor, ale Radeony R7 200 to cała seria kart o wydajnościach od równej staremu jak świat HD5770 do mniej więcej GTXa 750Ti, który też już nie powala wydajnością.
2. Odnośnie crashy - podaj całego loga.
3. Linijki
Kod: Zaznacz wszystko
!Cannot find saved game:
zwykle masowo pojawiają się (przynajmniej u mnie) w logach, przy czym nie niesie to u mnie żadnych problemów...
4. Tylko nie myśl, że zwiększając rozmiar pliku wymiany (o ile czasem jest to dość skuteczne) dodałeś sobie w jakiś magiczny sposób drugie/trzecie tyle RAMu. Nie tak to działa :).
5. Najbardziej wymagającymi opcjami w CoP są wyższe stopnie oświetlenia dynamicznego, są wręcz zabójcze dla kart graficznych, a w Misery bardzo dużo atakują też procesor sprawy związane z dalekim dystansem Alife. Dodatkowo trzeba też zwrócić uwagę na to, że Misery dodaje masę przedmiotów (a z The Armed Zone jeszcze więcej), co dodatkowo jeszcze zwiększa wykorzystanie pamięci i nieco CPU i może powodować "doładowywanie" tekstur i modelów w czasie gry, objawiające się chwilowymi zacinkami.
6. SSAO, HDAO i HBAO to po prostu opcje dodatkowego "wygładzania" oświetlenia, raczej coś, co mógłbym nazwać wisienką na torcie (albo dla słabszych sprzętów piątym kołem u wozu). Jeżeli chcesz spróbować, to włącz SSAO, nie powinno mieć znacznego wpływu na wydajność, w teorii może za to nieco pomóc. Mimo tego jednak jego działanie pewnie nie będzie zbyt widoczne ze względu na dość ciemne tekstury Misery i raczej niewielką ilość miejsc, w których można się popisać zaletami gładkiego, wieloźródłowego oświetlenia. HD-/HB- AO jest już raczej dalszą poprawką dla SSAO i stosunek zwiększenia jakości do zmniejszonej wydajności może być już niekorzystny, nawet bardzo.
7. Jednowątkowość - włącz przed grą Menedżer Zadań i poobserwuj w czasie gry (Alt+Tab), ile rdzeni i w jakim stopniu wykorzystuje gra. Jeżeli wyjdzie ci zwyczajna sytuacja, że jeden rdzeń idzie pełną parą, drugi gdzieś w jednej trzeciej a reszta nic nie robi, to klepnij prawym na proces xrGame.exe, wybierz opcję "Ustaw koaligację" i odznacz najbardziej wykorzystany rdzeń (zwykle #0). Może przynieść to pewną poprawę, wada jest taka, że trzeba to robić za każdym włączeniem gry.
8. Oczywiście na usta ciśnie się pytanie - czy jest to system 64bit i czy przypadkiem nie jest czymś solidnie zasyfiony?
Spolszczenie do Misery: The Armed Zone (Ja & Imienny)
Ciekawe kiedy ilość moich kozaczków przekroczy moje IQ Image

Za ten post Mito otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Major Diegtiariow.
Awatar użytkownika
Mito
Legenda

Posty: 1007
Dołączenie: 17 Sie 2014, 21:21
Ostatnio był: 29 Mar 2019, 02:46
Kozaki: 271

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości