Heap napisał(a):A próbowałeś dodać pamięci czy cuś ?
Major Diegtiariow napisał(a):komputer mam taki: grafika AMD Radeon r7 200, 8gb ramu
No chyba musiałby on włączyć przynajmniej jeszcze jednocześnie CSa i ShoCa, żeby tę pamięć zająć.
Dobra, dokładniej teraz:
1. Program do sprawdzenia modeli bebechów komputera - polecam rzucić okiem na HWINFO. Po "4 rdzenie, 3.2GHz" można się domyślić, że nie jest to zbyt słaby procesor, ale Radeony R7 200 to cała seria kart o wydajnościach od równej staremu jak świat HD5770 do mniej więcej GTXa 750Ti, który też już nie powala wydajnością.
2. Odnośnie crashy - podaj całego loga.
3. Linijki
- Kod: Zaznacz wszystko
!Cannot find saved game:
zwykle masowo pojawiają się (przynajmniej u mnie) w logach, przy czym nie niesie to u mnie żadnych problemów...
4. Tylko nie myśl, że zwiększając rozmiar pliku wymiany (o ile czasem jest to dość skuteczne) dodałeś sobie w jakiś magiczny sposób drugie/trzecie tyle RAMu. Nie tak to działa
.
5. Najbardziej wymagającymi opcjami w CoP są wyższe stopnie oświetlenia dynamicznego, są wręcz zabójcze dla kart graficznych, a w Misery bardzo dużo atakują też procesor sprawy związane z dalekim dystansem Alife. Dodatkowo trzeba też zwrócić uwagę na to, że Misery dodaje masę przedmiotów (a z The Armed Zone jeszcze więcej), co dodatkowo jeszcze zwiększa wykorzystanie pamięci i nieco CPU i może powodować "doładowywanie" tekstur i modelów w czasie gry, objawiające się chwilowymi zacinkami.
6. SSAO, HDAO i HBAO to po prostu opcje dodatkowego "wygładzania" oświetlenia, raczej coś, co mógłbym nazwać wisienką na torcie (albo dla słabszych sprzętów piątym kołem u wozu). Jeżeli chcesz spróbować, to włącz SSAO, nie powinno mieć znacznego wpływu na wydajność, w teorii może za to nieco pomóc. Mimo tego jednak jego działanie pewnie nie będzie zbyt widoczne ze względu na dość ciemne tekstury Misery i raczej niewielką ilość miejsc, w których można się popisać zaletami gładkiego, wieloźródłowego oświetlenia. HD-/HB- AO jest już raczej dalszą poprawką dla SSAO i stosunek zwiększenia jakości do zmniejszonej wydajności może być już niekorzystny, nawet bardzo.
7. Jednowątkowość - włącz przed grą Menedżer Zadań i poobserwuj w czasie gry (Alt+Tab), ile rdzeni i w jakim stopniu wykorzystuje gra. Jeżeli wyjdzie ci zwyczajna sytuacja, że jeden rdzeń idzie pełną parą, drugi gdzieś w jednej trzeciej a reszta nic nie robi, to klepnij prawym na proces xrGame.exe, wybierz opcję "Ustaw koaligację" i odznacz najbardziej wykorzystany rdzeń (zwykle #0). Może przynieść to pewną poprawę, wada jest taka, że trzeba to robić za każdym włączeniem gry.
8. Oczywiście na usta ciśnie się pytanie - czy jest to system 64bit i czy przypadkiem nie jest czymś solidnie zasyfiony?