Odnośnie błędu, o którym poprzednio wspomniano, tak, reinstalacja lub ponowne pobranie Misery (błąd w archiwum jakiś pewnie) powinno pomóc.
Co do zarabiania - prawda, artefakty są w Misery nieopłacalne, nie tylko do sprzedaży, ale też w kwestii ich używania. Ale jeśli już chcesz je zbierać (jeden "przelot do czysta" Zatonu może przynieść ok. 50k rubelków zysku), to od razu polecam kupić Ekologa (lepiej zielonego, w razie niespodziewanych spotkań), do tego detektor Wołos (za któreś z zadań w Zatonie, z tego, co pamiętam) i dopiero wtedy idź do anomalii po artefakty.
Jeżeli chodzi o wycieczki na mutanty, polecam latać odrobinę na północ od Leśniczówki, pod spalone gospodarstwo od strony Skadowska, a także w okolice tartaku - zwykle w nim są dwa kontrolery i trochę zombi, chociaż czasem też banda połamańców (kontrolerów można walnąć z czegoś długodystansowego, wychylając się zza jakiegoś drzewa). W okolicach zwykle można znaleźć parkę nibyolbrzymów/chimer i trochę pijawek i innego różnego wrogiego mięsa.
Darmowa amunicja i broń dostępna u bandytów i najemników - polecam obchodzić trójkąt ZUO-stacja benzynowa-Leśniczówka. Zwykle ktoś tam łazi. No i oczywiście miejsca zadaniowe - Ogończa na płaskowyżu, Szewczenko i Leśniczówka, Krug (tu można ubić te pijawki zamiast ich zagazowania, po prostu jak tylko się obok nich przekradniesz, rozstawiasz na schodach kilka fugasów czy innych wybuchów, odchodzisz i wrzucasz do nich ze 3 granaty), ZUO, podstacja (po oddaniu najemnikom żarcia można ich wybić).
Oczywiście polecam też poszukać na YouTube filmików o schowkach dodanych w Misery - te znane z vanilii są nic nie warte.
Możliwości jest wiele
Poza tym pytanie: gdy tylko zainstalowałem Misery na nowym systemie (Win 7), zauważyłem, że ostatnio bardzo często przeciwnicy zostawiają po sobie broń w stanie 0%, a handlarze jakoś tak mają jej mniej na wyposażeniu... Jakiś błąd podczas kopiowania?