Wiedźmin

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Jaką ścieżkę wybrałeś?

Mieczykiem!
97
56%
Znaki, pew pew pew!
13
7%
Petardy i alchemia.
5
3%
Troszkę wszystkiego.
59
34%
 
Razem głosów : 174

Re: Wiedźmin

Postprzez Czipi w 08 Mar 2015, 22:41

Cholera, dobrze to wygląda. Żal serce ściska, że wymagania takie... a grać w taką grę na minimalnych to aż grzech.

Będę pluł sobie w twarz, ale do gry w Wiedźmina 3 poczekam pewnie ze 2 albo i 3 lata dłużej. Ale dosyć żalu, coś na temat powyższego filmiku - miecze wiedźmina. Z tego co widziałem przed walką olej nałożył na stalowy miecz, a do walki z Wywerną używał srebrnego czy mi się pomyliło?

Wiem, że w książkach srebrny miecz był tylko na upiory, a stalowy na ludzi i zdecydowaną większość potworów. W grach od zawsze było: stalowy miecz - ludzie; srebrny - potwory; prawda? A tutaj sam nie wiem czy koleś walnął gafę podczas gry, czy może coś zmienili? Chociaż podczas walki cały czas używa srebrnego, więc jak na moje zwyczajna wtopa.
Najlepsza gra przygodowa, nie ściemniam ->Image
Awatar użytkownika
Czipi
Tropiciel

Posty: 355
Dołączenie: 27 Paź 2009, 20:57
Ostatnio był: 25 Sie 2024, 10:24
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 51

Reklamy Google

Re: Wiedźmin

Postprzez paintball_0 w 09 Mar 2015, 12:14

Raczej gafa gameplayera niż zmiana techniczna w grze.

Powiewająca "spódnica" Geralta wygląda fantastycznie. Szkoda że graficznie nie prezentuje się toto tak jak na pierwszych pokazach ale bardzo mi się podoba ogrom pracy "ogrodniczej" w tej gierce. Każde drzewko, każde źdźbło trawy wydaje się być położone z rozmysłem i konsekwencją. Obszar jest olbrzymi a mimo to gdzie by Geralt nie poszedł otoczenie wygląda tak, jakbyś był dokładnie tam gdzie być powinieneś.

Walka na gameplayach dwójki prezentowała się lepiej niż prezentuje się walka w trójce. Ale prawdopodobniej będzie się grało lepiej niż to wygląda na filmikach. Podobnie miałem z nowym Wolfensteinem. Na filmikach wyglądało to niespecjalnie ale wrażenia na żywo okazały się fantastyczne.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: Wiedźmin

Postprzez The Witcher w 09 Mar 2015, 13:02

Odnośnie grafiki: Z tego co mówią REDzi to nie są najwyższe ustawienia.
The Witcher
Legenda

Posty: 1176
Dołączenie: 31 Lip 2008, 09:03
Ostatnio był: Dzisiaj, 09:59
Ulubiona broń: --
Kozaki: 329

Re: Wiedźmin

Postprzez Czipi w 09 Mar 2015, 13:18

Właśnie o tym mówiłem - w taką grę aż szkoda grać na minimalnych ustawieniach. Normalnie mówię, że grafa ma najmniejsze znaczenie w grach, ale to ona buduje taką świetną atmosferę otaczającego nas świata. Nie wyobrażam sobie tej przygody, widząc wszędzie "pikselozę". Zwłaszcza, że jestem typem eksploratora - w grach z otwartym światem nigdy nie korzystam z opcji szybkiej podróży, a podczas gry zapuszczam się niemalże wszędzie. Fantastycznie zapowiada się ten nasz Wiedźmin 3, ale, niestety, nie dla wszystkich...
Najlepsza gra przygodowa, nie ściemniam ->Image
Awatar użytkownika
Czipi
Tropiciel

Posty: 355
Dołączenie: 27 Paź 2009, 20:57
Ostatnio był: 25 Sie 2024, 10:24
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 51

Re: Wiedźmin

Postprzez Red Liquishert w 09 Mar 2015, 20:54

UP - dobra, panie, weź pan skończ na wymagania marudzić. Twórcy robią wszystko, by je zmniejszyć, a to często wiąże się z wyrzucaniem efektów wielomiesięcznej pracy, by poprawić optymalizację; gra musi jakoś wyglądać, żeby się sprzedać, niestety. Gdyby obniżono mocniej wymagania, nie miałbyś tak otwartego, pięknego i olbrzymiego świata gry.

Co do samej gry: CZEKAM! Tylko walka, mimo zapowiedzi, jest całkowicie nieksiążkowa, bo Geralt po staremu pląsa wesoło od wroga do wroga w skokach, podskokach i koziołkach po ziemi. Bleh.
Pływanie też wygląda śmiesznie, no ale cóż - wymaga tego otwartość świata gry i nowe możliwości poruszania się (w końcu). W Gothiku też nurkował nawet paladyn w płytówce, a gra jest przecież kultowa :D
Bydlę z pana, panie Red

Za ten post Red Liquishert otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive The Witcher.
Awatar użytkownika
Red Liquishert
Łowca

Posty: 418
Dołączenie: 07 Sty 2010, 16:13
Ostatnio był: 16 Gru 2021, 16:32
Miejscowość: Chuj wie, Polska Ź
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 167

Re: Wiedźmin

Postprzez Czipi w 09 Mar 2015, 22:06

Red, chyba mnie nie zrozumiałeś... Nie narzekałem na wymagania, żeby zmniejszyli BO JA CHCĘ POGRAĆ, a że gra tak dobrze się prezentuje, że się nie godzę na to, żebym tak sprofanował ten tytuł, grając na ujowych ustawieniach. :|

Wolę poczekać i zagrać jak należy. Kompa mam starego, owszem - to nie ich wina i ciesze się, że grę robią pod sprzęt z wyższej półki. Bardziej mnie cieszy ten otwarty świat i super grafika niż fakt, że poszłoby na moim złomie. :caleb:

Ale, żeby nie było jałowego posta, odniosę się do tego na temat walki: fakt, szkoda, że przypomina to raczej tylko nieco bardziej ulepszony system z dwójki, ale nadal jest na plus. ;)
Najlepsza gra przygodowa, nie ściemniam ->Image
Awatar użytkownika
Czipi
Tropiciel

Posty: 355
Dołączenie: 27 Paź 2009, 20:57
Ostatnio był: 25 Sie 2024, 10:24
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 51

Re: Wiedźmin

Postprzez doomer77 w 09 Mar 2015, 22:12

paintball_0 napisał(a):każde źdźbło trawy wydaje się być położone z rozmysłem i konsekwencją

Czyli w 99% chaotycznie, bo tak wszystko rośnie ;) Miałem do czynienia z paroma edytorami map i w każdym taki otwarty świat generowało się machając pędzlem po mapie, "rysując" roślinność tak, jak narzędzie było zaprogramowane. Szczegóły robiło się pojedynczo, sadząc to i owo w określonych miejscach. Były też generatory terenów.
Tym niemniej wygląda to świetnie. Widać, że nie robili tego na odwal się i byle szybko, ale mapa była oglądana przez twórcę i po użyciu automatycznych narzędzi zrobiono sporo ręcznie.
A co do wymagań... Jak wychodził Q3 też jęczałem, że twórcy pojechali po bandzie. Jak wyszedł Stalker zapłakałem nad swoim kompem i dopiero pół roku później byłem w stanie zagrać. To samo DOOM3.

Za ten post doomer77 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Czipi.
Awatar użytkownika
doomer77
Tropiciel

Posty: 338
Dołączenie: 08 Sty 2015, 21:03
Ostatnio był: Wczoraj, 22:49
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 70

Re: Wiedźmin

Postprzez Darth ReX w 11 Mar 2015, 12:18

Przypomina mi się tylko sytuacja z Oblivionem, gdzie twórcy przyznali się do użycia generatora w odpowiedzi na zarzut o niezbyt zróżnicowanych lokacjach. Obyśmy tego tutaj uniknęli.
doomer77 napisał(a): To samo DOOM3.

Gówno prawda, Doom 3 chodził bardzo dobrze na wiekowym już w momencie jego wypuszczenia GF 4 MX. Co prawda, były to ustawienia minimalne, ale budżetowa karta z 2002 roku raczej nie mogła sobie poradzić z tytułem klasy AAA z 2004 roku (brak shaderów na karcie, sprzętowa obsługa jedynie DX7). Procesory tamtego czasu były z kolei zdecydowanie wystarczające. Nie można tej gry w prawdzie porównać do takiego Half Life 2, który chodził na byle złomie, ale Doom 3 wcale nie miał wysokich wymagań, zwłaszcza na tle takiego Far Cry'a.
|| Ryzen 5 3600 3,6GHz | 32GB DDR4 RAM | XFX Radeon RX 580 8GB | Windows 10 Pro x64 ||
Awatar użytkownika
Darth ReX
Redaktor

Posty: 2051
Dołączenie: 08 Lut 2008, 17:27
Ostatnio był: 03 Paź 2024, 07:27
Kozaki: 224

Re: Wiedźmin

Postprzez Czipi w 11 Mar 2015, 14:57

Ja też zmieniałem sprzęt na DOOM'a 3, ale był to komputer jeszcze z komunii starszej siostry, gdzie pojęcie 3-D było rozumiane niemalże tylko w teorii. :E
Najlepsza gra przygodowa, nie ściemniam ->Image
Awatar użytkownika
Czipi
Tropiciel

Posty: 355
Dołączenie: 27 Paź 2009, 20:57
Ostatnio był: 25 Sie 2024, 10:24
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 51

Re: Wiedźmin

Postprzez paintball_0 w 22 Mar 2015, 20:16

Dzisiaj coś przyszło mi do głowy. Włączyłem sobie W2 we wszystkich detalach z uberem, przespacerowałem się po wszystkich trzech rozdziałach z naciskiem na miejsca mocno zalesione i malownicze, a potem włączyłem sobie najnowszy gameplay z trójki. Dopiero po takiej wycieczce widać jak wielkie postępy graficzne są między tymi grami.

Co do faktu, że W3 będzie bardziej "liniowe" niż TESy. I ja jestem z tym w porządku. Wolę jak gra ma jakiś kierunek niż liczy na to, że sam będę sobie w niej szukał zabawy.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: Wiedźmin

Postprzez vandr w 22 Mar 2015, 20:22

Nie ma co ukrywać, las w W3 to najlepiej zaprojektowany las jaki kiedykolwiek widziałem w historii gier komputerowych. Ilość zróżnicowanych modeli drzew, ich kolorystyka, dopasowanie tekstur roślinności do kolorystyki podłoża oraz samo rozmieszczenie flory po prostu bije na głowę wszystko.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: Wiedźmin

Postprzez Plaargath w 23 Mar 2015, 02:46

Oj, stary, żebyś wiedział, podpisuję się pod Twoimi słowami obiema rękami. Szczerze mówiąc, nigdy nie mogłem zmusić się do pogrania w któregoś W dłużej, bo mnie mechanika walki okrutnie irytowała. Ale szczerze mówiąc, nawet jeśli dalej będzie taka, jak była, to trudno. Nie ma bata, mój instynkt dendrofila nie pozwoli mi przejść obok W3 obojętnie, dla tych drzew dużo zdierżę.

PS Na szczęście mojej kobicie gra odpowiadała w całości, nasłuchałem się fajnych dialogów. Najlepszy sound jak dla mnie: "mięęęęso!" (jakiś potwór chyba, nie pamiętam imienia, zdaje się, że ten od mostu, co mu kobitę ubili)
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 10 Sie 2024, 12:24
Kozaki: 234

PoprzedniaNastępna

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości