Crash Gry - proszę o opinię

Było ciemno, wysoki sądzie, twierdziła, że skończyła 18 lat. Naznaczony obudził się z krzykiem.
Regulamin forum
Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu.
Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Logi tagujemy w [ CODE ][/ CODE ].

Crash Gry - proszę o opinię

Postprzez J-Kar1s w 11 Mar 2008, 03:45

Witam

Otóz niedawno zakupiłem PL wersje Stalkera. Po ok 20 min gry nastąpił crash gry i konieczny okazał sie restart kompa. Pojawił się przy tym komunikat o błedyz krytycznym i jego źródle pliku: nv4_disp.dll

Wczesniej zpathowałem gre do Ver. 1.4. Pozstanowiłem zatem dokonac aktualizacji sterowników od karty graficzniej. Efektem tego było wrecz pogorszenie problemu tak, że dalsza gra na chwile jest niemożliwa.

Zamieszczam link to screena jak to na chwile obecna sie prezentuje:

http://img357.imageshack.us/img357/8015 ... 801ka2.jpg



Postanowiłem rónież rzucić okierm na Loga:

* Detected CPU: AuthenticAMD , F15/M3/S2, 2613.00 mhz, 8-clk 'rdtsc'
* CPU Features: RDTSC, MMX, 3DNow!, SSE, SSE2

Initializing File System...
using fs-ltx fsgame.ltx
--found external arch mp_military_2.xdb0
FS: 30267 files cached, 5008Kb memory used.
Init FileSystem 1.235891 sec
'xrCore' build 3188, Oct 26 2007

Initializing Engine...
Executing config-script "user.ltx"...
[c:\documents and settings\all users\dokumenty\stalker-shoc\user.ltx] successfully loaded.
Starting INPUT device...
Loading DLL: xrRender_R2.dll
Loading DLL: xrGame.dll
* [win32]: free[2009796 K], reserved[16084 K], committed[71208 K]
* [ D3D ]: textures[0 K]
* [x-ray]: crt heap[6842 K], process heap[1142 K], game lua[0 K], engine lua[0 K], render[0 K]
* [x-ray]: economy: strings[1032 K], smem[0 K]
Executing config-script "e:\gry\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\config\default_controls.ltx"...
! cant convert dik_name for dik[144], prop=[Poprzednia
[e:\gry\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\config\default_controls.ltx] successfully loaded.
Executing config-script "user.ltx"...
Executing config-script "e:\gry\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\config\rspec_extreme.ltx"...
! Unknown command: r__dtex_range
! Unknown command: r__ssa_glod_end
! Unknown command: r__ssa_glod_start
! Unknown command: r__wallmark_ttl
! Unknown command: rs_detail
! Unknown command: rs_skeleton_update
! Unknown command: vid_bpp
[e:\gry\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\config\rspec_extreme.ltx] successfully loaded.
Executing config-script "e:\gry\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\config\default_controls.ltx"...
[e:\gry\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\config\default_controls.ltx] successfully loaded.
! Unknown command: net_cl_pending_lim
! Unknown command: net_cl_update_rate
~ Invalid syntax in call to 'sv_hail_to_winner_time'
~ Valid arguments: integer value in range [0,60]
! Unknown command: sv_pending_wait_time
! Unknown command: sv_statistic_save_auto
[c:\documents and settings\all users\dokumenty\stalker-shoc\user.ltx] successfully loaded.
SOUND: OpenAL: enumerate devices...
SOUND: OpenAL: EnumerationExtension Present
devices Generic Hardware
SOUND: OpenAL: system default SndDevice name is Generic Hardware
SOUND: OpenAL: default SndDevice name set to Generic Software
SOUND: OpenAL: All available devices:
1. Generic Hardware, Spec Version 1.1
2. Generic Software, Spec Version 1.1 (default)
SOUND: OpenAL: SelectBestDevice is Generic Software 1.1
SOUND: OpenAL: Required device: Generic Software. Created device: Generic Software.
* sound: EAX 2.0 extension: absent
* sound: EAX 2.0 deferred: absent
* sound : cache: 32773 kb, 3805 lines, 8820 bpl
Starting RENDER device...
* GPU [vendor:10DE]-[device:193]: NVIDIA GeForce 8800 GTS
* GPU driver: 6.14.11.6921
* CREATE: DeviceREF: 1
* Vertex Processor: PURE HARDWARE
* Texture memory: 531 M
* DDI-level: 9.0
* GPU shading: vs(fffe0300/3.0/30), ps(ffff0300/3.0/30)
* GPU vertex cache: unrecognized, 16
* DVB created: 1536K
* DIB created: 512K
! Version conflict in shader 'def_shaders\def_aref'
! Version conflict in shader 'def_shaders\def_aref_v'
! Version conflict in shader 'def_shaders\def_trans'
! Version conflict in shader 'def_shaders\def_trans_v'
! Version conflict in shader 'def_shaders\def_trans_v_tuchi'
! Version conflict in shader 'def_shaders\lod_old'
! Renderer doesn't support blender 'effects\shadow_world'
! Version conflict in shader 'effects\watertest-1'
count of .thm files=4
load time=146 ms
* NULLRT supported
* ...and used
* HWDST/PCF supported and used
* NV-DBT supported and used
- r__tf_aniso 16
- r2_tf_mipbias 0.
Starting engine...
Loading DLL: xrGameSpy.dll
* DVB created: 1536K
* DIB created: 512K
- r__tf_aniso 16
- r2_tf_mipbias 0.
* GPU shading: vs(fffe0300/3.0/30), ps(ffff0300/3.0/30)
* GPU vertex cache: recognized, 24
*** RESET [356 ms]
"e:\gry\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\bin\xr_3da.exe"
* phase time: 0 ms
* phase cmem: 84534 K
Ładowanie obiektów...
Loading objects...
Loading models...
* [prefetch] time: 10708 ms
* [prefetch] memory: 84874Kb
* phase time: 10782 ms
* phase cmem: 158887 K
SERWER: Rozpoczynanie...
* phase time: 65 ms
* phase cmem: 144106 K
SERWER: Wczytywanie symulatora Alife...
* phase time: 7 ms
* phase cmem: 144106 K
Wczytywanie zapisanej gry "administrator_autosave.sav"...
* Loading spawn registry...
* 8641 spawn points are successfully loaded
* Loading objects...
* 18146 objects are successfully loaded
* Game administrator_autosave is successfully loaded from file 'c:\documents and settings\all users\dokumenty\stalker-shoc\savedgames\administrator_autosave.sav' (2.471s)
* phase time: 2471 ms
* phase cmem: 174675 K
SERVER: Łączenie...
MaxPlayers = 32
* phase time: 36 ms
* phase cmem: 174691 K
KLIENT: Łączenie z localhost...
# Player not found. New player created.
* client : connection accepted - <>
* phase time: 9 ms
* phase cmem: 174716 K
Otwieranie strumienia...
* phase time: 8 ms
* phase cmem: 174716 K
Wczytywanie CFORM...
* phase time: 4749 ms
* phase cmem: 239727 K
Wczytywanie shaderów...
* phase time: 346 ms
* phase cmem: 240732 K
Wczytywanie danych geometrycznych...
* [Loading VB] 65531 verts, 2047 Kb
* [Loading VB] 65532 verts, 2047 Kb
* [Loading VB] 65530 verts, 2047 Kb
* [Loading VB] 24512 verts, 766 Kb
* [Loading VB] 65535 verts, 2047 Kb
* [Loading VB] 65534 verts, 2047 Kb
* [Loading VB] 65533 verts, 2047 Kb
* [Loading VB] 65534 verts, 2047 Kb
* [Loading VB] 65502 verts, 2046 Kb
* [Loading VB] 65535 verts, 2047 Kb
* [Loading VB] 65533 verts, 2047 Kb
* [Loading VB] 65534 verts, 2047 Kb
* [Loading VB] 51552 verts, 1611 Kb
* [Loading VB] 65530 verts, 2047 Kb
* [Loading VB] 62255 verts, 1945 Kb
* [Loading IB] 1048572 indices, 2047 Kb
* [Loading IB] 1048572 indices, 2047 Kb
* [Loading IB] 1048575 indices, 2047 Kb
* [Loading IB] 1048575 indices, 2047 Kb
* [Loading IB] 1048575 indices, 2047 Kb
* [Loading IB] 1048572 indices, 2047 Kb
* [Loading IB] 1048572 indices, 2047 Kb
* [Loading IB] 438036 indices, 855 Kb
* [Loading VB] 65535 verts, 767 Kb
* [Loading VB] 65533 verts, 767 Kb
* [Loading VB] 65533 verts, 767 Kb
* [Loading VB] 65534 verts, 767 Kb
* [Loading VB] 65530 verts, 767 Kb
* [Loading VB] 42643 verts, 499 Kb
* [Loading IB] 1048572 indices, 2047 Kb
* [Loading IB] 1048575 indices, 2047 Kb
* [Loading IB] 615231 indices, 1201 Kb
* phase time: 65 ms
* phase cmem: 241084 K
Wczytywanie przestrzennej bazy danych...
* phase time: 398 ms
* phase cmem: 244275 K
Wczytywanie detali...
* [DETAILS] VertexConsts(256), Batch(61)
* [DETAILS] 40687 v(20), 26352 p
* [DETAILS] Batch(61), VB(794K), IB(154K)
* phase time: 52 ms
* phase cmem: 244333 K
Wczytywanie stref i portali...
* Loading HOM: e:\gry\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\levels\l02_garbage\level.hom
* phase time: 56 ms
* phase cmem: 244476 K
Wczytywanie obiektów SI...
- Loading music tracks from 'l02_garbage_musics'...
* phase time: 9 ms
* phase cmem: 244502 K
KLIENT: Odradzanie...
- Game configuring : Started
- Game configuring : Finished
* phase time: 269 ms
* phase cmem: 251184 K
Wczytywanie tekstur...
* t-report - base: 1402, 548813 K
* t-report - lmap: 6, 6144 K
* phase time: 7308 ms
* phase cmem: 251184 K
KLIENT: Synchronizacja...
* phase time: 48 ms
* phase cmem: 251184 K
* [win32]: free[875948 K], reserved[166192 K], committed[1054948 K]
* [ D3D ]: textures[554957 K]
* [x-ray]: crt heap[251184 K], process heap[682712 K], game lua[21856 K], engine lua[128 K], render[0 K]
* [x-ray]: economy: strings[3316 K], smem[28221 K]
* MEMORY USAGE: 266912 K
- Disconnect
- Destroying level
DestroySingleton::RefCounter: 0
DestroySingleton::RefCounter: 0
DestroySingleton::RefCounter: 0
Input: 1
Config-file [c:\documents and settings\all users\dokumenty\stalker-shoc\user.ltx] saved successfully
Destroying Direct3D...
* RM_Dump: textures : 0
* RM_Dump: rtargets : 0
* RM_Dump: rtargetsc : 0
* RM_Dump: vs : 0
* RM_Dump: ps : 0
* RM_Dump: dcl : 0
* RM_Dump: states : 0
* RM_Dump: tex_list : 0
* RM_Dump: matrices : 0
* RM_Dump: lst_constants: 0
* RM_Dump: v_passes : 0
* RM_Dump: v_elements: 0
* RM_Dump: v_shaders : 0
refCount:pBaseZB 1
refCount:pBaseRT 1
DeviceREF: 1

Jak widać pewne błędy są i na tym etapie. Co więcej w konsoli gry pojawija sie pewne problemy odnośnie shaderów.

Moja konfiguracja:
Procesor: AMD 5200+
Pamięć RAM: 2 GB DDR2 Patriot 800Mhz
Karta grafiki: EVGA 8800 GTS 320mb
System: Win Xp Pro Sp2

Dodam jeszcze, że wielokrotnie re-installowałem grę, sprawdzjąc czy przypadkiem wina nie leży pod stronie patha. Jak sie okazło bez względu na kolejna wersje gry nadal wystepował ten sam problem.
Zauważyłem też, że pojawiał się gdy parametry grafiki ustawiałem na Max (niemal po 20 sekunadch gry) badz coś w okolicach, niemniej jendak nawet na ustawieniach absolutnie minimlanych też wystąpił z tym, że nieco poźniej.

To chyba narazie tyle co moge powiedzięc w tej kwestii. Prosze o ew. rady pomoc.
Awatar użytkownika
J-Kar1s
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 11 Mar 2008, 03:23
Ostatnio był: 11 Mar 2008, 12:43
Kozaki: 0

Reklamy Google

Postprzez cmlPL w 11 Mar 2008, 12:29

nv_disp.dll to raczej sterowniki od karty leżą ? Zainstaluje najnowsze, ew. starsze i sprawdź czy nie będzie problemów.
P.S. nie podkręcałeś karty ?
cmlPL
Łowca

Posty: 468
Dołączenie: 19 Sie 2007, 21:33
Ostatnio był: 06 Paź 2013, 05:06
Miejscowość: Niedaleko KowKa
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper Obokan
Kozaki: 2

Postprzez J-Kar1s w 11 Mar 2008, 12:43

Własnie dokonałem ponowej instalacji najnowszych sterów Nvidii i nadal bez zmian. Wróciłem do jeszcze wcześniejszych z października 2007, narazie jest zauważalna poprawa - po prostu dłuzej niz 20 seknud mam spokoj. Jak tylko znajde wieciej czasu zrobie wiecej testów.

Zacząłem wertować tematy na Stalker Community i jak widze czeste problemy sa włąśnie z 8800. Ludzie zalecają tam w głónym panelu wyłaczenie Filtorwania anizortopowego i AA. Zrobiłęm to samo i nadal było bez zmian.
Tak wiec narazie tylko wcześniejsze stery polepszaja sytacje. Jak mowiłem wcześniej okarze sie co dalej.
Awatar użytkownika
J-Kar1s
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 11 Mar 2008, 03:23
Ostatnio był: 11 Mar 2008, 12:43
Kozaki: 0

Postprzez vianarn w 08 Lip 2008, 16:51

u mnie też błąd grafiki, ale to wszystko jest dziwne:-
- mam MSI 8800GTS
- najnowsze sterowiki
- nawet na obniżonych taktach się wywala, niebieski ekran nv4_dll i reset
- temperatury w normie, dla przykładu Crysis na ostro przetaktowanej grafice się nie wywala
- powoli wymiękam
vianarn
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 08 Lip 2008, 15:02
Ostatnio był: 08 Lip 2008, 17:36
Kozaki: 0

Postprzez Fred w 08 Lip 2008, 16:57

"nv4_dll" to jest jakiś błąd sterownika, sam dokładnie nie wiem. Mi się wysypywał przy World of Warcraft. Aktualizacja sterów pomogła.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt.
| Core i5 8600K + SPC Grandis XE1236 | G.SKILL 16GB DDR4 3200MHz CL15 | GTX 1070Ti JetStream 8GB | GoodRam Iridium Pro 240GB | Toshiba P300 1TB | PNY XLR8 CS3030 1TB | Corsair RM550x | BQ Silent Base 600 |
Awatar użytkownika
Fred
Weteran

Posty: 609
Dołączenie: 25 Lip 2007, 12:07
Ostatnio był: 24 Sie 2021, 12:16
Miejscowość: Oahu
Frakcja: Najemnicy
Kozaki: 25

Postprzez vianarn w 08 Lip 2008, 17:35

ale to znaczy ze to na 100% grafika ?
a nie np procek czy ramy?
vianarn
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 08 Lip 2008, 15:02
Ostatnio był: 08 Lip 2008, 17:36
Kozaki: 0

Postprzez Fred w 08 Lip 2008, 19:35

Grafika, a właściwie to jakiś problem ze sterownikami od niej. Może to być wina systemu który ma jakiś bliżej nieokreślony problem ze starowinkami od grafiki.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt.
| Core i5 8600K + SPC Grandis XE1236 | G.SKILL 16GB DDR4 3200MHz CL15 | GTX 1070Ti JetStream 8GB | GoodRam Iridium Pro 240GB | Toshiba P300 1TB | PNY XLR8 CS3030 1TB | Corsair RM550x | BQ Silent Base 600 |
Awatar użytkownika
Fred
Weteran

Posty: 609
Dołączenie: 25 Lip 2007, 12:07
Ostatnio był: 24 Sie 2021, 12:16
Miejscowość: Oahu
Frakcja: Najemnicy
Kozaki: 25


Powróć do Pytania i odpowiedzi

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 33 gości