Call of Duty

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: Call of Duty

Postprzez Zari w 05 Maj 2014, 11:55

Taak. Ruscy z TAR-ami :E

Nowe newsy z frontu GI: CODAW nie będzie chodził na używanym wcześniej ID Tech 3. Dostaniemy całkowicie nowy silnik graficzny jak i dźwiękowy.
Do tego kilka screenów:
Image
Image
Image
Image
Chyba przedobrzyli te hełmy. D:
QA Analyst w Fool's Theory | W Gamedevie od 2019 roku
The Farm 51 | Intermarum | Fool's Theory
Image

Za ten post Zari otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Pijawol.
Awatar użytkownika
Zari
Weteran

Posty: 602
Dołączenie: 28 Sie 2008, 10:48
Ostatnio był: 07 Wrz 2024, 14:00
Miejscowość: Chorzów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 69

Reklamy Google

Re: Call of Duty

Postprzez Iwaszka w 05 Maj 2014, 12:32

No hełmy hardkorowe :p
Może śmigają na unrealu 4? Tak to wygląda trochę, widać kilka podobieństw.
Awatar użytkownika
Iwaszka
Weteran

Posty: 695
Dołączenie: 23 Cze 2010, 13:56
Ostatnio był: 16 Sie 2024, 16:19
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 272

Re: Call of Duty

Postprzez Zari w 05 Maj 2014, 12:40

"Mieliśmy 2,5 roku na stworzenie całkiem nowej technologii by kontrolować i wspierać tę grę. To jakby mieć 10 razy więcej pamięci odkąd są next-geny. Z tą ekstra pamięcią i nową technologią miksowania nie musimy kompresować wszystkiego. Możemy robić wszystko dłużej i pozwolić temu odetchnąć". Tako rzecze Don Veca z Sledgehammer Games.
http://www.gamespot.com/articles/tons-o ... 0-6419415/ Więcej detali.
QA Analyst w Fool's Theory | W Gamedevie od 2019 roku
The Farm 51 | Intermarum | Fool's Theory
Image
Awatar użytkownika
Zari
Weteran

Posty: 602
Dołączenie: 28 Sie 2008, 10:48
Ostatnio był: 07 Wrz 2024, 14:00
Miejscowość: Chorzów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 69

Re: Call of Duty

Postprzez Iwaszka w 05 Maj 2014, 17:00

No nie wygląda to źle po screenach i trailerze. Teraz kolejne 15 lat mogą jechać na tym silniku xD
Zobaczymy, ta część raczej mnie ominie, ale może następna za rok (nie oszukujmy się na bak będzie) będzie bardziej w przyziemnym klimacie to może, może wrócę do COD'a ;)
Awatar użytkownika
Iwaszka
Weteran

Posty: 695
Dołączenie: 23 Cze 2010, 13:56
Ostatnio był: 16 Sie 2024, 16:19
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 272

CoD: Advanced Warfare

Postprzez paintball_0 w 10 Lis 2014, 14:57

Grałem na PC pozwalającym na uciągnięcie gierki przeważnie w 60fpsach z powyłączanym v-synch, SSAA, oraz wyłączoną punktową mapą cienia. Reszta na full-full, max-max. Gra do super stabilnych nie należy. Kilka razy się zawiesiła kiedy wyskoczyło mi powiadomienie na gg albo jakieś okienko w windowsie. Parę razy filmiki nie chciały się wczytać, oraz notorycznie gubiły synchronizację dźwięku z obrazem.

Prawdziwy next-gen
Zapomnijcie o obciachowym Ghost, przyszłość należy do Advanced Warfare. Gra jest przepiękna. Przepięknie zaprojektowana, oświetlona i bardzo dobrze zoptymalizowana. Zamiast pchać się w detale otoczenia, twórcy postanowili pójść w kierunku płynności zabawy. Podobną drogę obrało Id przy robieniu RAGE- mogli zrobić grę jeszcze ładniejszą, ale chcieli żeby przede wszystkim dobrze się w to grało. AW nie jest brzydkie. Wręcz przeciwnie! Po prostu od razu widać, że mogli jeszcze dalej pchnąć grafikę ale woleli nie przeginać. Uważam że to była dobra decyzja. Mapy są obszerne i pełne detali, tekstury są ostre, modele szczegółowe. Nie jestem na 100% pewien ale chyba zrezygnowano z teselacji.

Udźwiękowienie stoi na wysokobudżetowym poziomie, choć trochę mu brakuje do Modern Warfare 2, gdzie udzielał się sam Hans Zimmer. Dźwięki otoczenia są bardzo dobre, bronie brzmią znakomicie, odgłosy mechanizmów również. Tylko no właśnie ścieżka muzyczna nie daje takiego kopa jak grafika. Bardzo mi brakowało jakiegoś utworu przewodniego.

O fabule ale bez spojlerów?
Będzie ciężko, bo historia jest niczym w wysokobudżetowym filmie akcji, w którym gramy główną rolę. Powiem tylko, że jest doskonale opowiedziana, posiada zwroty akcji gdzie trzeba oraz coś co określiłbym jako "Podejrzewam, że ten mnie zdradzi, bo mu źle z oczu patrzy. Tylko czekać...".
Nie jest tak absurdalna jak Modern Warfare, jest do pewnego stopnia wiarygodna. Nie chcę zdradzać twistów ale momentami naprawdę miałem dylematy czy walczę po słusznej stronie i czy moi przeciwnicy nie mają czasem odrobiny racji.
Przerywniki filmowe są fenomenalne, gra aktorska podczas scenek in-game jest doskonała, przeważnie również mimika jest znakomita, ale niestety nie zawsze. Wątpię, żeby znalazło się wielu graczy, których zniesmaczy opowiedziana tutaj historia.

Nie dla jedenastolatków
Gdzieś zniknęło nastawienie " 'murica- FUCK YEAH!", nastrój wydaje się znacznie bardziej stonowany pomimo futurystycznej oprawy. Nie ma tutaj tego patosu, nastoletniego testosteronu i podniecania się militarnymi wibratorami.

Powrót singla w wielkim stylu
Acti położyło niespotykanie wielki nacisk na kampanię single player. Nie jest krótka, jest zróżnicowana, trzyma w napięciu, nie nuży kopiowanymi z poprzednich części schematami, pomimo że je kopiuje. :E Mapy są tak zrobione, żeby było miejsce na podziwianie widoków, na dynamiczną walkę, na eksplorację i odpowiedni poziom swobody. Oskryptowane momenty są efektownie wyreżyserowane ale nie są wystarczająco dopracowane. Czasami musiałem tę czy inną sekwencję powtarzać kilka razy bo nie byłem pewien czego się ode mnie teraz wymaga. Nawet mając podpowiedzi na ekranie jaki przycisk wcisnąć potrafiłem się zagapić. Nie jest to jakaś bolesna niedoróba, bo dzięki temu dostawałem kolejną szansę, żeby tę czy inną scenę obejrzeć jeszcze raz. ;)

Świetlana przyszłość
Akcja rozgrywa się w niedalekiej przyszłości pełnej holograficznych wyświetlaczy, egzoszkieletów, czołgów na nogach, dronów i futurystycznej architektury malowniczo przeplecionej z naszą współczesną. Na myśl cisną się takie filmy jak Edge of Tomorrow, czy Elysium- jest futurystycznie ale wiarygodnie. Technicznych gadgetów używa się jak narzędzi, a nie modli się do nich. ;) Martwiłem się, że egzoszkielety będą tylko wchodzić w drogę i psuć mi wizję świata przedstawionego. Okazały się doskonałym dodatkiem i fantastycznym narzędziem gameplayowym i fabularnym. Pamiętacie niedawne zrzędzenie, że we współczesnych fpsach nie da się skakać? Zapomnijcie. ;) Przyszłość to czas cudów, Crysisy się chowają. Gdybym chciał wymieniać co teraz można w codzie robić, to bym książkę napisał. Wspinanie się po pionowych ścianach, plecaki odrzutowe, wszelkiej możliwej maści celowniki optyczne oraz rozszerzona rzeczywistość, strzelanie przez ściany, owady szpiegowskie i masa innych rzeczy. Oczywiście wszystkie bajery nie są nam oddane na raz, zawsze jest jakieś fabularne ograniczenie, konkretne miejsca gdzie można daną akcję wykonać. W czasie walki dostajemy pewną swobodę ale nie jest to sandbox.

Ale jak się w to właściwie gra?
Praktycznie jak w każde inne call of duty, tylko lepiej. Pod każdym względem lepiej. Może nie wszystko co dało się poprawić jest tutaj poprawione ale po prostu świetnie się w tę grę gra. Gameplay jest płynny, przyjemny i dopracowany. Ponieważ teraz walczymy pukawkami tylko odrobinę przypominającymi współczesne, nie ma tego wrażenia, że to kolejna gra, w której kolejny raz strzelamy tym samym. Bo ileż można walić z CRISa, Glocka, Emki albo czterdziestu odmian kałacha? Jak boga kocham znudziło mi się to we współczesnych fpsach i futurystyczne pukawki przywitałem z olbrzymią radością. Szczególnie fantastycznie wyglądające i cudownie efektywne pistolety automatyczne!
Ciągle solą gry jest strzelanie a nie na przykład używanie pojazdów i gadżetów. To tylko narzędzia i przyjemne urozmaicenie w zabawie a nie sedno rozgrywki. Bardzo mi się to podoba bo ciągle mam to, czego oczekiwałem po CoDach oraz dostaję coś nowego, pewną opcjonalność w zabawie. Coś takiego o wiele bardziej mi pasuje niż założenia Titanfalla albo Crysisa.

FPS idealny?
SI przeciwników jest dość durne. Debile potrafią włazić za linię frontu i stać czekając na odstrzelenie. Potrafią wyleźć zza świetnej kryjówki i przebiec się po otwartej przestrzeni, żeby gracz mógł ich zdjąć. Rzucają tylko jeden z SZEŚCIU typów granatów oraz czasem potrafią czekać na śmierć siedząc przy granacie rzuconym przeze mnie. Są momenty kiedy wali się do wroga jak do kaczek. Trochę to psuje wrażenie walki w przyszłości, w końcu oni tam też są poubierani w kombinezony oferujące nadludzkie możliwości.

Mam dość mieszane uczucia w kwestii moich fabularnych towarzyszy w tej grze. Lubię ich i chcę mieć z nimi kolejne przeszkody w nieuniknionych sequelach. Ale za bardzo przypominają towarzyszy z poprzednich części. Podobnie niektóre sekwencje, niektóre misje i ich konstrukcja przypominają to, co już widziałem wcześniej. Nie boli to, bo są w dalszym ciągu świetne, ale chętnie zobaczyłbym coś innego.

Gra jest odrobinę za krótka. Przejście jej zajęło mi niby "aż" 11h i były to godziny wypełnione akcją po brzegi, ale chciałbym żeby poszczególne sekwencje trwały dłużej niż kilka minut, żeby tereny walki były większe itd. To jedna z tych nielicznych gierek, w których płatne fabularne DLC uważam za całkiem rozsądną opcję. Bo na chwilę obecną nie widzę miejsca, w którym Acti wycięło część fabuły i za parę tygodni sprzeda nam jako dodatek.

Najnowsze Call of Duty to według mnie najlepsza odsłona serii i zasługuje na pełne 9/10. To prawdziwy growy blockbuster i wysokobudżetowy tytuł klasy AAA. Gdyby SI było lepsze, gdyby grało się w to nieco dłużej, poważnie zastanawiałbym się nad dziesiątką.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: CoD: Advanced Warfare

Postprzez Wiewi0r w 10 Lis 2014, 17:45

Co obrona ma do powiedzenia na ten zarzut? ;)

Image
Things are going to get unimaginably worse, and they are never, ever, going to get better.
- K.V.
Za Wilkiem nawet w ogień skoczę.
Попутного ветра!
Awatar użytkownika
Wiewi0r
Przewodnik

Posty: 965
Dołączenie: 27 Maj 2013, 22:33
Ostatnio był: 24 Sty 2018, 17:29
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 164

Re: CoD: Advanced Warfare

Postprzez Soviet w 10 Lis 2014, 17:54

Było bardziej dramatycznie :caleb:

A ogólnie nowy CoD wcale mi się nie podoba. Kampania po raz pierwszy od lat zupełnie bez ikry i nudna, a multi zatraciło gdzieś fajną zręcznościowość na rzecz kompletnie bezmózgiego napier*alania. 6/10 bym dał.
r u avin a giggle m8? LA nie będzie.
Image
Awatar użytkownika
Soviet
Very Important Stalker

Posty: 2736
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:41
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 22:59
Miejscowość: Wow
Kozaki: 787

Re: CoD: Advanced Warfare

Postprzez paintball_0 w 10 Lis 2014, 18:35

Obrona tej sceny? Otóż w trakcie walki ta pani próbowała trafić tego pana, ale on się za każdym razem tak ustawiał, żeby nie mogła wyprowadzić celnego trafienia. W dodatku ten pan gardzi technologią, nie używa egzo, wypracował sobie technikę walki przeciwko osobom wyposażonym we wspomaganie. Też bym się śmiał z tej serii obrazków, gdybym tego nie widział na własne oczy w trakcie gry.

O multi się nie wypowiadam, bo nie gram w multi. Pisałem tylko o singlu.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: CoD: Advanced Warfare

Postprzez CONAN w 10 Lis 2014, 20:17

A na xbox360 ktoś gra/grał ? bo zastanawiam się czy warto kupić na kolocka i pomócić na sieci, może jak na te czasy jeszcze jakoś to będzie ładnie wyglądało na wysłużonej 360tce :D
"Jeśli nie możesz znaleźć czegoś dlaczego
chciałbyś żyć, postaraj się znaleźć coś,
za co chciałbyś umrzeć"
Tupac Amaru Shakur
Image
Awatar użytkownika
CONAN
Weteran

Posty: 639
Dołączenie: 13 Lip 2011, 16:29
Ostatnio był: 16 Sty 2024, 21:27
Miejscowość: Amsterdam
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 101

Re: Call of Duty

Postprzez znudzony123998 w 11 Gru 2014, 11:15

Jedna z lepszych strzelanek w jaką grałem(oczywiście poza STALKER-em)
UWAGA!!!

Przed przeczytaniem powyższego postu skonsultuj się z Administratorem bądź Moderatorem forum. Niewłaściwe zrozumienie postu zagraża twemu życiu bądź zdrowiu.
Awatar użytkownika
znudzony123998
Kot

Posty: 19
Dołączenie: 10 Cze 2014, 16:13
Ostatnio był: 16 Gru 2014, 16:15
Miejscowość: Zona
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Fort-15
Kozaki: 6

Re: Call of Duty

Postprzez Szagart w 11 Gru 2014, 17:50

Zagrałem u kumpla na PS i nie jestem zachwycony. Oczywiście gra ładnie się prezentuje ale przeginka z egzoszkieletami itp. Zbyt kosmiczne i futurystycznie wyglądają te CoDy jak BO2 czy to najnowsze. CoD skończył się na MW3, gdzie czasy i broń normalna (no poza MP7 ). Mi się takie gry nie podobają, ale kto co woli :).
|| i7-9700K 5.00GHz | 16GB DDR4 RAM | Asus Strix RTX 2070 Super Advanced 8GB GDDR6 | Windows 10 x64 ||

Za ten post Szagart otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Tormentor.
Szagart
Ekspert

Posty: 707
Dołączenie: 30 Paź 2013, 00:54
Ostatnio był: 03 Wrz 2023, 22:12
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 76

Re: Call of Duty

Postprzez Imienny w 22 Maj 2015, 21:45

Lekki odkop, ale mam kilka drobnych pytań.

Najpierw trailer do najnowszej części serii - BO 3 (trzeba przyznać, że piosenka bardzo pasuje do realiów :suchar: )


Mam także dwa takie pytanka do fanów serii:
1. Próbował ktoś może którekolwiek z DLC do Black Ops? (spodziewam się nikłego odzewu :suchar: ze względu na cenę - na allegro nawet widziałem nawet ofertę "Steam Gift Rezurrection" za około 50 zł).
2. Szukam ciekawych mapek do trybu Zombie do World At War - na ten moment odkryłem Leviathan, Project-X Lab, Dead Sand Elite i Invasion. Ma ktoś jakąś ciekawą propozycję?

ps. Jakby ktoś wieczorem chciał pograć w multi BO (ewentualnie zombie - tylko te z podstawki), to zapraszam :P Steam nick - R3dn3ck3r
"-Jesteś tchórz - nagle wyraźne powiedział chłopiec. (..)
-Jak to - tchórz? - zapytał Malanow - Dlaczego mnie obrażasz?
-A ja cię nie obrażam - oznajmił chłopczyk patrząc na mnie badawczo, jak na jakieś niespotykane zwierzę - Ja cię zdefiniowałem..." - Arkadij i Borys Strugaccy "Miliard lat przed końcem świata"
Niektóre moje koncepty: S.T.A.L.K.E.R. Przekleństwo, "Przeklęci Łowcy", Przeklęty, Sieroj Nikołajewicz Bondaruk, Bronie+dodatki, cz. I, S.T.A.L.K.E.R. Początki (w przygotowaniu)
Awatar użytkownika
Imienny
Weteran

Posty: 612
Dołączenie: 28 Sty 2014, 12:37
Ostatnio był: 17 Wrz 2024, 17:52
Miejscowość: Warszawa/Tarnobrzeg
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 227

PoprzedniaNastępna

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości