Glaeken napisał(a):Samo GTA V i to JEDYNIE na konsolę PS3 i TYLKO w roku 2013 sprzedało się w ok. 16mln sztuk.
http://www.metacritic.com/search/game/call+of+duty/results?plats[1]=1&search_type=advanced
Glaeken napisał(a):Co jednocześnie nie oznacza, że nie zaczną
Glaeken napisał(a):Przecież wyżej pisałem, że za konsolę PS3 zapłaciłem 1450 PLN i więcej nic nie dokupywałem do niej co trwa po dziś dzień - to już 5 lat. I takich ludzi są miliardy. To jak mam to napisać inaczej?
Pangia napisał(a):[...] mamy taką fajną tabelkę, która pokazuje, że z recenzji wychodzi, że Ghosts jest najgorszym CoD-em w historii. Wniosek? Sprzedaje się nie to, co jest dobre, tylko to, co jest dobrze zareklamowane.
Kpuc napisał(a):Statystki zasadniczo są oderwana od rzeczywistości
Kpuc napisał(a):[...] ale dał bym kupę kasy w zakład że ta gra wychodząc z rocznym wyprzedzeniem tylko na PC sprzedała by się również dobrze albo i lepiej niż na konsoli.
Glaeken napisał(a):Kpuc napisał(a):Statystki zasadniczo są oderwana od rzeczywistościKpuc napisał(a):[...] ale dał bym kupę kasy w zakład że ta gra wychodząc z rocznym wyprzedzeniem tylko na PC sprzedała by się również dobrze albo i lepiej niż na konsoli.
Statystyki są do dupy, Rockstar to banda kretynów, Steam wytyczną rynku, amerykanie to idioci, konsolowcy to hipokryci a Kpuc to niedoceniony geniusz strategii sprzedaży
Ręce i nogi opadają. Z mojej strony EOT.
Glaeken napisał(a):Ręce i nogi opadają. Z mojej strony EOT.
Glaeken napisał(a):Ale z wnioskiem to zdecydowanie przegiąłeś - wpisz choćby FarCry czy Assassin's Creed.
Glaeken napisał(a):Poza tym kampanie reklamowe kosztują fortunę i to, że gra X sprzedała się w pierdyliardach wcale nie musi oznaczać, że zarobiła równię dużo... bo wydawcy nie ujawniają kosztów poniesionych z tytułu kampanii reklamowych.
Glaeken napisał(a):amerykanie to idioci
Glaeken napisał(a):Jeżeli nie posiadasz konsoli to nie ma sensu abym ci tłumaczył. Musiałbyś przez lata na przemian używać to PC to konsoli by móc dostrzec oczywiste plusy i minusy zarówno jednego urządzenia jak i drugiego.
W tej chwili każdy mój argument rozbija się o ścianę: "bo mówią", "spotkałem się", "tak słyszałem" albo co najgorsze "wiem to bo mam pc". Kup, poużywaj, posprawdzaj, potestuj,porównaj a wtedy polemizuj.
Glaeken napisał(a):Grafika się liczy bardziej lub mniej w zależności od rodzaju gry. Wydaje mi się, że się powtarzam bo już to tłumaczyłem.
Glaeken napisał(a):(...)
Przykład 2: The Last of Us wyszło na PS3, kupiłem, zagrałem, zakochałem się - uważam, że to gra wybitna. Sony ogłosiło wersję REMASTERED na konsolę PS4 czyli rozdzielczość podniesiona do wersji 1080p. Chętnie kupię cyfrową konwersję tej gry wraz z konsolą PS4, bo ten tytuł jest na tyle piękny i ładny, że w tym przypadku grafika ma kolosalne znaczenie.
Glaeken napisał(a):Podoba się dlatego, że nie stać ich na wydanie gry również w pudełku bo to spore koszty jeśli chodzi o wytłoczenie tego, przygotowanie okładki, przetransportowanie, dystrybucja sklepowa etc. etc. Znacznie, łatwiej, szybciej i taniej jest wydać wersję cyfrową.
Rzecz jasna każdy dew i wydawca woleliby żeby jego gra wyszła w obu wersjach (a najlepiej na wszelkie mozliwe platformy) bo dzięki temu więcej by zarobili. Wszak nie każdy ma internet i nie do każdego zakątka świata gra może dotrzeć w wersji cyfrowej.
Glaeken napisał(a):Od kiedy drobnica decyduje o losie gigantów rynku? Ludzie kupują konsole z wielu powodów... ale z pewnością nie dla gier indie Przypominam o tym, że konsola nie służy jedynie do grania.
Tak czy inaczej... na razie są: https://store.sonyentertainmentnetwork. ... aj/q=indie
Glaeken napisał(a):Bo byliby skończonymi kretynami gdyby dobijali własny interes jakim jest Steam.
Glaeken napisał(a):Może i najlepsza ale z pewnością najmniej dochodowa
http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=max+payne+3
Glaeken napisał(a):Ci też się użerają?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_vi ... eration%29
Glaeken napisał(a):Za 5 lat nikt nie będzie się fatygować aby włączać sprzedaż gier na PC do statystyk bo będzie ona marginalna, więc radzę zapoznać się z aktualnymi dopóki jest jeszcze na etapie wielkiej przepaści
http://www.vgchartz.com/yearly/2013/Global/
p.s.: gra na PC która najwięcej zarobiła w zeszłym roku to The Sims 3, miejsce 55. Gratulacje bo znalazła się w tabelce!
Być może niejasno się wyraziłem ale gaming na PC jest w stanie agonalnym(...)
Glaeken napisał(a):Co jednocześnie nie oznacza, że nie zaczną
O proszę:
http://www.consoles.net/eu/
http://www.majorleaguegaming.com/home
Glaeken napisał(a):http://www.vgchartz.com/yearly/2013/Global/
Samo GTA V i to JEDYNIE na konsolę PS3 i TYLKO w roku 2013 sprzedało się w ok. 16mln sztuk. Więc te 6 mln. na Steamie wygląda dość mizernie. Lubię Steam ale no sorry... pomimo wszelakiej przydatności i zasadności istnienia Steamu statystycznie wypada dość żałośnie.
Glaeken napisał(a):Ok. niech będzie nawet te 75 mln. = to jest suma sprzedanych pierwszych 10 tytułów na różne konsole w ciągu 2013 roku.
meJKu napisał(a):To wymień mi w takim razie te funkcje [...] Nie mów mi, że nie posiadałem konsol, bo miałem u siebie PS3 przez grubo ponad pół roku. Tak więc nie tylko słyszałem, ale też tego doświadczyłem.
meJKu napisał(a):Nawet ex Titanfall na XOne chodzi w jakieś śmiesznej rozdzielczości (792p?), mimo iż gra nie powala graficznie na kolana.
meJKu napisał(a):bo chyba większość z nich nawet w 1080p nie chce chodzić
meJKu napisał(a):No to może łaskawie przestaniecie używać w dyskusjach argumentu "bo dla graczy PC liczy się tylko grafika", skoro dla was ona też ma znaczenie?
Grafika się liczy bardziej lub mniej w zależności od rodzaju gry.
meJKu napisał(a):nie wiem dlaczego traktujesz to jako coś negatywnego.
meJKu napisał(a):"Znacznie łatwiej, szybciej i taniej..." wymieniasz same plusy, a kiedy w końcu wymienisz jakiś minus?
meJKu napisał(a):Nie masz pojęcia ile kosztowała ich wersja PC. Kto wie, może ta liczba sprzedanych kopii w zupełności wystarczyła, by ta wersja na siebie zarobiła. Dla kontrprzykładu, wiesz która wersja Portala 2 sprzedała się najlepiej? Ta na PC.
meJKu napisał(a):http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_exclusives_%28seventh_generation%29
meJKu napisał(a):Masz świadomość, że ten serwis w praktycznie w całości pomija cyfrowy segment PCtowy? Samo League of Legends ma DZIENNIE więcej graczy niż Xbox Live ma ich przez miesiąc. The Sims 3? Śmiem wątpić, Dota2, CSGO, LoL, War Thunder, WoT - jestem pewien, że każda z tych gier osobno jest o wiele wyżej.
meJKu napisał(a):Nie masz absolutnie pojęcia o czym mówisz, co z resztą pokazujesz porównując miesięczną liczbę użytkowników do liczby sprzedanych kopii. Wiesz ile ta liczba wynosi dla Xbox Live? Około 40 milionów, dla PSN ponad 100 milionów. Dla przypomnienia na Steam jest to liczba 75 milionów aktywnych kont. Dalej uważasz, że te liczby są "żałosne"?
Pangia napisał(a):Ale patrząc po ocenach AC, to generalnie raczej te starsze też mają troszkę lepszą ocenę
Pangia napisał(a):Dlaczego każdy od razu się poddaje, widząc, że nie może przekonać drugiej strony do swoich racji?
Glaeken napisał(a):Nawet rok to zdecydowanie za mało. Każda konsola rozwijała się latami ponieważ od czasu do czasu wychodziły potężne aktualizacje dodające nowe - raz mniejsze raz większe - funkcjonalności, np.: na PS3 a to 3D, a to Ipla, a to TVN, a to możliwość parowania urządzeń mobilnych etc. etc. Nie mam zamiaru wracać do roku 2009 i wygrzebywać co i kiedy doszło.
Glaeken napisał(a):Najpierw sugerujesz, że grafika dla Ciebie jednak ma znaczenie by następnie przypisać to innym:meJKu napisał(a):No to może łaskawie przestaniecie używać w dyskusjach argumentu "bo dla graczy PC liczy się tylko grafika", skoro dla was ona też ma znaczenie?
Ja tego argumentu nie użyłem więc prosiłbym aby nie przeinaczać moich wypowiedzi ani nie dopisywać czegoś czego na myśli nie miałem - dla mnie a nie dla nas i w przypadku określonego tytułu a nie wszystkich gier. Wydawało mi się, że napisałem bardzo jasno i wyraźnie:Grafika się liczy bardziej lub mniej w zależności od rodzaju gry.
Glaeken napisał(a):To po co ci gry skoro liczy się jedynie jakość obrazu?
Wymieniłem dwa w jednym ze starszych postów.
Dodam jeszcze jeden nowy: w dzisiejszych czasach praktycznie każdy może zebrać niewielki zespół ludzi, zgłosić się po kasę na kickstarterze i wypuścić grę w dystrybucji cyfrowej. Z jednej strony to bardzo fajnie, a z drugiej większy % tanich i gównianych tytułów na rynku bo nie każda wydana gra będzie dobra.
http://www.vgchartz.com/yearly/2013/Global/
Skoro robienie gier na PC jest tak dochodowym interesem to dlaczego statystyki pokazują, że znaczna większość najlepiej sprzedających się tytułów to wydania konsolowe? Dlaczego nadal wydają na konsole skoro to takie nieopłacalne? I dlaczego niektóre wersje gier konsolowych nie wychodzą na PC - najpierw lub później?
Mam. Czy to oznacza, że DZIENNIE każdy gracz wydaje na coś kasę?
Posiadanie gdzieś konta nie znaczy, że się jest aktywnym konsumentem czyli coś się kupuje. Dla przykładu: ja jestem zalogowany na WoT i na Steamie. Na obu nie wydałem ani złotówki choć kupiłem kiedyś The Orange Boxa i kilka innych tytułów w pudełku i się zarejestrowałem by móc grać na serwerach Steam. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jest wiele graczy którzy kupuje i to sporo na Steamach ale to jednocześnie nie oznacza, że wszyscy czyli 75mln "steamowców" coś kupiło.
To kasa rządzi rynkiem i trendami a nie liczba graczy, poza tym niektórzy są kompletnie bierni.
Tak, teraz to nie dość, że żałosne to jeszcze absurdalne
1.Jestem zalogowany na Steamie - Steam/Valve zarobiło na mnie X za Orange Box, po tym gdy aktywowałem konto - 0$.
2. Kupiłem TLoU - zarobiono na mnie kwotę X$, na swoim koncie kupiłem DLC i dod. mapy kolejne Y$.
Chodziło mi o pokazanie skali: skoro sprzedaż 10 gier na konsolę (jakie by one nie były) w ciągu jednego roku wynosi tyle ile aktywnych kont na Steamie w sumie no to mamy tu przepaść. Dlaczego? Konto na Steam to równie dobrze może być człowiek taki jak ja albo równie dobrze osoba która sporo kupuje. Gdy tymczasem vgchartz (nie ideał ale jednak) pokazuje tytuł = sprzedaż = $$$.
Udowodnijcie że istnieje przewaga tych drugich i ile ona wynosi i jaka jest sprzedaż bo sama liczba kont nic nie znaczy.
Wobec tego wyjaśnij jaka ona jest i co ma do tego Steam? Bo inaczej nie wiem jak do tego się odnieść.
meJKu napisał(a): Ponawiam pytanie, co takiego next-geny oferują GRACZOM poza kontrolerami i większą mocą obliczeniową?
meJKu napisał(a):Ty już własnych słów nie pamiętasz?Glaeken napisał(a):To po co ci gry skoro liczy się jedynie jakość obrazu?
meJKu napisał(a):To ty wywołałeś tą wojenkę o grafikę, nie ja. Dla mnie jakość obrazu owszem, ma znaczenie. Nie we wszystkich tytułach, ale jeżeli deweloper naobiecuje, to liczę się, że z tych obietnic się wywiąże.
meJKu napisał(a):Teraz ty wysuwasz jakieś wnioski nie z tej ziemi z mojego postu.
meJKu napisał(a):Równie dobrze mogę ci zadać identyczne pytanie, dlaczego tak wiele gier nie wychodzi na konsole?
meJKu napisał(a):Ale nie można porównywać takich rzeczy. Jaka skala, czego? Porównujesz dwie zupełnie różne wartości
meJKu napisał(a):Owszem, statystyka ta dotyczy aktywnych kont, czyli takich co maja dokonany przynajmniej jeden zakup.
meJKu napisał(a):Poza tym co za problem, by na PC też kupować dodatkową zawartość?
meJKu napisał(a):Praktyczna ściana jeśli chodzi o możliwość wydawania aktualizacji, bez problematycznego procesu weryfikacji.
meJKu napisał(a):Kupiłem konsolę PS3 do 3-4(?) lat po premierze - Sony na mnie straciło $. Kupiłem jedną-dwie gierki - zarobiło pierwsze $. Potem poszedłem po rozum do głowy - zacząłem się wymieniać/odsprzedawać gry - ile Sony zarabia/traci na takich działaniach?
Glaeken napisał(a):Co do Alana Wake'a i Postala 2 to chętnie poznam jakieś dane sprzedażowe etc.
Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości