[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Tario w 17 Wrz 2013, 19:04

Hmm, a da się jakby pogrupować te przedmioty w jakiś sposób by zoptymalizować te wczytywanie całego sprzętu? Ogólnie, zmieniło by to coś? Albo coś w rodzaju doczytywania ''w trakcie'' zbliżania się do danego miejsca?

ale tylko artefakty i bronie mają taką możliwość. Inne przedmioty nie mają wyeksportowanych klas do LUA.

Ale to zawsze coś, prawda.
Image
Awatar użytkownika
Tario
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 10 Wrz 2013, 17:12
Ostatnio był: 21 Lut 2015, 13:37
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sawn-off Double-barrel
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez kubekpop w 17 Wrz 2013, 19:19

A mógłbyś napisać, do czego służy to sprawdzanie i czy można niektóre elementy z niego wykluczyć? I j/w może coś dynamicznie ładującego w trakcie rozgrywki? Choć tutaj będą doczytywania, więc to, co zaoszczędziłeś niwelując ścinki, wróci :P
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Tario w 17 Wrz 2013, 19:27

Chyba, żeby ograniczyć poruszanie się części stalkerów po mapach i przypisać ich do konkretnych map na których by ten sprzęt zbierali/konkretni stalkerzy, np jeden stalker siedząc na wysypisku zbierze sprzęt z wysypiska bo na inną mapkę po prostu nie będzie chodził, ale np najemnik z jantaru zaplącze się koło bagna i też coś zbierze bo podróżuje po mapach.

W ogóle, Smoq'u, co tak bardzo obciąża ten silnik, że gra zacina, oraz są tak długie loadingi, może ''czas'' pozbyć się rzeczy całkowicie niepotrzebnych, bądź nie działających aż tak dobrze jak powinny?
Image
Awatar użytkownika
Tario
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 10 Wrz 2013, 17:12
Ostatnio był: 21 Lut 2015, 13:37
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sawn-off Double-barrel
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez StalkerCell w 17 Wrz 2013, 21:18

@Smoq, jak chcesz, mogę zrobić wyostrzone textury GIMP'em (dziś go dostałem w swoje rączki i już się tym chwalę :darthrexfilologbezpracyiperspektyw:), bo robię takowe do swojego moda pod Zew. Ale to jak chcesz - w sumie to jeszcze bardziej podnosi wymagania, więc się to nie przyda.
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 06 Kwi 2021, 01:46
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 18 Wrz 2013, 22:54

Dobra, bo chyba nie skumaliście do czego to jest potrzebne, i jak do końca działa. Wiec jedziemy z wyjaśnieniem (zaczynając od samego początku problemu):

1. Problemy badawcze:
Skrypt do podnoszenia przedmiotów przez Stalkerów nie działa w trybie offline (czyli na innych mapach niż tej z graczem).

2. Cel do zrealizowania:
Stalkerzy (tylko Samotnicy) mają zdolność podnoszenia przedmiotów niezależnie od tego czy są w trybie online czy offline.

3. Rozwiązanie:
Sprawdzanie czy są jakieś przedmioty do podniesienia odbywa się gdy oddział przekracza centrum jakiegoś punktu kontrolnego, czyli gdy oddział idzie np. z Osady Rybackiej do Starego Kościoła to sprawdzenie pojawi się 2 razy - Kiedy dojdzie do Wieży i jak dojdzie do Kościoła.
Każdy zwykły przedmiot ma 70% na to, że zostanie podniesiony, artefakt ma 40%/60%/80% (w zależności od posiadanego przez Samotnika detektora), a każdy schowek 40%, ale zabierana jest cała zawartość.

4. Napotkane problemy techniczne
----------------------------------------
Pierwszy zastosowany sposób sprawdzania, polegał sprawdzeniu parametrów każdego obiektu (czyli absolutnie wszystkiego) o numerze identyfikacyjnym od 1 do 65534 (maksymalna liczba obiektów). Skrypt sprawdzał czy:

1. Obiekt jest "luźny" lub obiektem jest schowek.

2a. Jeżeli obiekt jest "luźny" to czy obiektem jest: Artefakt, broń, towar konsumpcyjny, część mutanta, amunicja lub detektor.
3a. Jeżeli obiekt jest którymś z powyżej, to czy najbliższy do niego punkt kontrolny jest taki sam, jak ten w którym obecnie znajduje się Stalker.
4a. Jeżeli tak, to losujemy liczbę 1-100, i jeżeli mamy mniej niż % na wzięcie, to Stalker zabiera przedmiot.

2b. Jeżeli obiektem jest schowek, to czy najbliższy do tego schowka punkt kontrolny jest taki sam, jak ten w którym obecnie znajduje się Stalker.
3b. Jeżeli tak, to losujemy liczbę 1-100, i jeżeli mamy mniej niż % na wzięcie, to Stalker zabiera wszystko ze schowka, sprawdzając jeszcze raz obiekty od 1 do 65534, żeby znaleźć te, które są "podpięte" pod ten właśnie schowek.

Powodował on ściny za każdym razem jak jakiś stalker przechodził przez jakiś punkt kontrolny - co 10-20 sekund. Nie do zniesienia.
----------------------------------------
Poszukałem więc innego rozwiązania. Pomyślałem, że fajnie byłoby, aby przedmioty leżące najbliżej danego punktu kontrolnego, były częścią właściwości tego punktu. Mówiąc prościej, każdy punkt kontrolny ma bazę danych przedmiotów znajdujących się w jego obszarze.

Zastosowałem części z pomysłu pierwszego, aby za każdym razem była taka baza tworzona przy wczytaniu mapy, i tylko 1 raz wymagała całej zabawy od 1 do 65534:

1. Obiekt jest "luźny" lub obiektem jest schowek.

2a. Jeżeli obiekt jest "luźny" to czy obiektem jest: Artefakt, broń, towar konsumpcyjny, część mutanta, amunicja lub detektor.
3a. Jeżeli obiekt jest którymś z powyżej, to obiekt jest dopisywany do tabeli obiektów "luźnych" w najbliższym punkcie kontrolnym.

2b. Jeżeli obiektem jest schowek, to obiekt jest dopisywany do tabeli schowków w najbliższym punkcie kontrolnym.
3b. Sprawdzenie jeszcze raz obiektów od 1 do 65534, żeby znaleźć te, które są "podpięte" pod ten właśnie schowek i dopisanie je pod schowkiem w ww. tabeli schowków.

No to teraz ładowanie poziomów się znacznie wydłużyło. Nie wiem czemu, bo to jedno wczytanie trwa znacznie dłużej, niż jak system wyszukiwał przedmioty do wzięcia na bieżąco (pierwsze rozwiązanie).
----------------------------------------

No i tu doszliśmy do mojego ostatniego posta. :)

[EDIT]

Problem rozwiązany! Nie pytajcie jak... :D

Trochę z innej beczki teraz... Ostatnio gry mi kiepsko chodziły, więc zrobiłem dzisiaj format. Po formacie okazuje się, że TFW chodzi mi w 30 FPS na maksymalnych ustawieniach. Zacząłem więc testować i porównywać ze zwykłym CS. Po 3 godzinach stwierdzam, że na mojej maszynie nie ma zupełnie zauważalnej różnicy. Liczę, że podobnie będzie u innych.

Tutaj zaznaczam, że TFW działa już na prawie zupełnie innej koncepcji technologicznej niż waniliowe CS. Można nazywać moda śmiało mniej znanym kuzynem oryginalnej gry.

Odnośnie release'u, to wczoraj zauważyłem, że nagle z gry usunęło mi wszystkich specjalnych stalkerów - Najebnika, Pawlowicza, BJa, itd. Jutro będę dochodził do tego, czemu tak się stało. A potem daje już wam stery.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 19 Wrz 2013, 00:45

To u mnie czas wczytywania przekraczał 3 min 3 sek - i było to wtedy, gdy hełmy dawały kuloodporność, z tego co wiem przywróciłeś ją ale chyba inaczej to zrobiłeś skoro u Ciebie nie ma różnicy.
Dodam tylko, że mój komputer spełnia ledwo minimalne wymagania dla czystego CS'a... Malo kto gra na takim sprzęcie ale mimo wszystko... są tacy co próbują :D

A mi komputer się spalił a tu zaraz będzie nowa wersja TFW... God WHY?!
(prawdopodobnie spalił się na poważnie... granie w gry typu Skyrim, Assassin's Creed II, Cube World doprowadzało sprzęt do wysokich temperatur co skończyło się źle...)
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave

Za ten post Juraszka otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive igla2008.
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez igla2008 w 19 Wrz 2013, 07:35

Ja w kwestii technicznej Smoq :) Rozumiem, że znalezieniu schowków będzie opcją stałą dla stalkerów. To znaczy nawet jeśli znajdę info o schowku na bagnach gdzieś w niedostępnych rewirach to oddział samotników będzie miał taki sam procent szans aby znaleźć schowek jak na Kordonie we wsi Kotów? Chodzi mi o to czy w każdej części Zony będzie taki sam współczynnik :)

Druga sprawa, pisałeś, że fabułę dodasz na samym końcu prac nad modem (o ile w ogóle dodasz ;) ) Pytanie moje brzmi czy nie można by było w takim razie w następnych częściach moda usunąć Limańsk ( Szpital i CEJ też) skoro nie planujesz otwarcia ich dla publiczności to po co mają być w grze :) Tylko schowki zabierają(są losowo rzucane do Limańska) niby to nic ale naprawdę denerwuje :) Oczywiście nie wiem czy jest to możliwe tylko rzucam pomysł.
http://forum.wojnyfrakcji.org/forum/index.php http://www.wojnyfrakcji.cba.pl/index.php :D Dziękuje dobranoc... znowu padło :D To już się robi tragiczne. Jak można cały czas tak nieudolnie tym zarządzać... Ale tak to jest jak cały czas te same osoby trzymają stołki choć dawno żadnych pomysłów już nie mają.

Za ten post igla2008 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Juraszka.
Awatar użytkownika
igla2008
Ekspert

Posty: 760
Dołączenie: 20 Sty 2012, 00:45
Ostatnio był: 02 Paź 2024, 07:56
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 48

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez DiegtiariowTM w 19 Wrz 2013, 08:58

Czy mi się dobrze wydaje że w tym tygodniu będzie nowa wersja TFW ?
Awatar użytkownika
DiegtiariowTM
Tropiciel

Posty: 285
Dołączenie: 18 Cze 2013, 07:06
Ostatnio był: 01 Lut 2023, 17:07
Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 43

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 19 Wrz 2013, 12:13

To u mnie czas wczytywania przekraczał 3 min 3 sek - i było to wtedy, gdy hełmy dawały kuloodporność, z tego co wiem przywróciłeś ją ale chyba inaczej to zrobiłeś skoro u Ciebie nie ma różnicy.


Tak, kuloodporność wróciła. Musiałem napisać sposób działania hełmów od nowa żeby to działało.

Dodam tylko, że mój komputer spełnia ledwo minimalne wymagania dla czystego CS'a... Malo kto gra na takim sprzęcie ale mimo wszystko... są tacy co próbują :D


I właśnie dla nich całe to opóźnienie z optymalizacją. Miejmy nadzieję, że się opłaci. :)

Ja w kwestii technicznej Smoq :) Rozumiem, że znalezieniu schowków będzie opcją stałą dla stalkerów. To znaczy nawet jeśli znajdę info o schowku na bagnach gdzieś w niedostępnych rewirach to oddział samotników będzie miał taki sam procent szans aby znaleźć schowek jak na Kordonie we wsi Kotów? Chodzi mi o to czy w każdej części Zony będzie taki sam współczynnik :)


Schowki a info o schowkach to 2 różne rzeczy. Może od razu to wyjaśnijmy:

Schowek - obiekt w grze, który ma cechy inwentarza. Jest nim każda skrzynia, pniak, plecak, itp. Który jest umieszczony "luźno" na mapie i można dowolnie wymieniać się z tym obiektem przedmiotami.

Info o schowku - Element Alife składający się ze znacznika, który oznacza schowek, gdzie zespawnowały się przedmioty. Otrzymujemy go od poległych Stalkerów, i działa to w następującej kolejności: system semi-losowo wybiera schowek, semi-losowo spawnuje w nim przedmioty, zaznacza go na mapie PDA.

Stalkerzy nie dostają info o schowku tak jak gracz. Oni po prostu przechodząc obok jakiegoś schowka mają ileś tam % żeby go zauważyć, i jeżeli coś jest w środku, to pozbierać zawartość. Schowki nigdy nie są dla nich celem, jedynie zbierają zawartość przy okazji, jeżeli jakiś będzie w ich zasięgu wzroku.

Konsekwencja jest taka, że gdy gracz dostaje info o schowku, spawnują się w tym schowku przedmioty, a to oznacza, że inny stalker może je zabrać przed nami.

Druga sprawa, pisałeś, że fabułę dodasz na samym końcu prac nad modem (o ile w ogóle dodasz ;) ) Pytanie moje brzmi czy nie można by było w takim razie w następnych częściach moda usunąć Limańsk ( Szpital i CEJ też) skoro nie planujesz otwarcia ich dla publiczności to po co mają być w grze :) Tylko schowki zabierają(są losowo rzucane do Limańska) niby to nic ale naprawdę denerwuje :) Oczywiście nie wiem czy jest to możliwe tylko rzucam pomysł.


Niestety wywalenie mapy może zabrać tyle samo czasu co dodanie nowej. Jest pełno informacji, które będą się do tej mapy odwoływać. Niewielki zysk obarczony ogromnym nakładem pracy.

Czy mi się dobrze wydaje że w tym tygodniu będzie nowa wersja TFW ?


Oby :)
ImageImage

Za ten post smoq2 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive DiegtiariowTM.
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Tario w 19 Wrz 2013, 15:41

Lecz zawsze zysk który mógłby ciut usprawnić działanie, oraz ''przygotować'' na dodanie nowych map, o ile takowe mają szanse się pojawić w przyszłych wersjach.
Image
Awatar użytkownika
Tario
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 10 Wrz 2013, 17:12
Ostatnio był: 21 Lut 2015, 13:37
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sawn-off Double-barrel
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez DiegtiariowTM w 19 Wrz 2013, 19:04

Smoq2 musisz coś jeszcze poprawić. Nie wiem czy tylko mnie czy innym też ale wywala do pulpitu z crashem za każdym razem gdy s.t.a.l.k.e.r'zy zabiją pijawkę w moim pobliżu.
Awatar użytkownika
DiegtiariowTM
Tropiciel

Posty: 285
Dołączenie: 18 Cze 2013, 07:06
Ostatnio był: 01 Lut 2023, 17:07
Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 43

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez StalkerCell w 19 Wrz 2013, 19:59

Miałem wcześniej odpowiedzieć, ale kapcia szyłem :caleb: @Diegtiariow wstaw loga, bo to może zależeć od skryptów. Mi błędu jak u ciebie nie wywalało, wywalało tylko, jak zapytałem o pracę.
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 06 Kwi 2021, 01:46
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości