Dobra, bo chyba nie skumaliście do czego to jest potrzebne, i jak do końca działa. Wiec jedziemy z wyjaśnieniem (zaczynając od samego początku problemu):
1. Problemy badawcze:Skrypt do podnoszenia przedmiotów przez Stalkerów nie działa w trybie offline (czyli na innych mapach niż tej z graczem).
2. Cel do zrealizowania:Stalkerzy (tylko Samotnicy) mają zdolność podnoszenia przedmiotów niezależnie od tego czy są w trybie online czy offline.
3. Rozwiązanie:Sprawdzanie czy są jakieś przedmioty do podniesienia odbywa się gdy oddział przekracza centrum jakiegoś punktu kontrolnego, czyli gdy oddział idzie np. z Osady Rybackiej do Starego Kościoła to sprawdzenie pojawi się 2 razy - Kiedy dojdzie do Wieży i jak dojdzie do Kościoła.
Każdy zwykły przedmiot ma 70% na to, że zostanie podniesiony, artefakt ma 40%/60%/80% (w zależności od posiadanego przez Samotnika detektora), a każdy schowek 40%, ale zabierana jest cała zawartość.
4. Napotkane problemy techniczne----------------------------------------
Pierwszy zastosowany sposób sprawdzania, polegał sprawdzeniu parametrów każdego obiektu (czyli absolutnie wszystkiego) o numerze identyfikacyjnym od 1 do 65534 (maksymalna liczba obiektów). Skrypt sprawdzał czy:
1. Obiekt jest "luźny" lub obiektem jest schowek.
2a. Jeżeli obiekt jest "luźny" to czy obiektem jest: Artefakt, broń, towar konsumpcyjny, część mutanta, amunicja lub detektor.
3a. Jeżeli obiekt jest którymś z powyżej, to czy najbliższy do niego punkt kontrolny jest taki sam, jak ten w którym obecnie znajduje się Stalker.
4a. Jeżeli tak, to losujemy liczbę 1-100, i jeżeli mamy mniej niż % na wzięcie, to Stalker zabiera przedmiot.
2b. Jeżeli obiektem jest schowek, to czy najbliższy do tego schowka punkt kontrolny jest taki sam, jak ten w którym obecnie znajduje się Stalker.
3b. Jeżeli tak, to losujemy liczbę 1-100, i jeżeli mamy mniej niż % na wzięcie, to Stalker zabiera wszystko ze schowka, sprawdzając jeszcze raz obiekty od 1 do 65534, żeby znaleźć te, które są "podpięte" pod ten właśnie schowek.
Powodował on ściny za każdym razem jak jakiś stalker przechodził przez jakiś punkt kontrolny - co 10-20 sekund. Nie do zniesienia.
----------------------------------------
Poszukałem więc innego rozwiązania. Pomyślałem, że fajnie byłoby, aby przedmioty leżące najbliżej danego punktu kontrolnego, były częścią właściwości tego punktu. Mówiąc prościej, każdy punkt kontrolny ma bazę danych przedmiotów znajdujących się w jego obszarze.
Zastosowałem części z pomysłu pierwszego, aby za każdym razem była taka baza tworzona przy wczytaniu mapy, i tylko 1 raz wymagała całej zabawy od 1 do 65534:
1. Obiekt jest "luźny" lub obiektem jest schowek.
2a. Jeżeli obiekt jest "luźny" to czy obiektem jest: Artefakt, broń, towar konsumpcyjny, część mutanta, amunicja lub detektor.
3a. Jeżeli obiekt jest którymś z powyżej, to obiekt jest dopisywany do tabeli obiektów "luźnych" w najbliższym punkcie kontrolnym.
2b. Jeżeli obiektem jest schowek, to obiekt jest dopisywany do tabeli schowków w najbliższym punkcie kontrolnym.
3b. Sprawdzenie jeszcze raz obiektów od 1 do 65534, żeby znaleźć te, które są "podpięte" pod ten właśnie schowek i dopisanie je pod schowkiem w ww. tabeli schowków.
No to teraz ładowanie poziomów się znacznie wydłużyło. Nie wiem czemu, bo to jedno wczytanie trwa znacznie dłużej, niż jak system wyszukiwał przedmioty do wzięcia na bieżąco (pierwsze rozwiązanie).
----------------------------------------
No i tu doszliśmy do mojego ostatniego posta.
[EDIT]
Problem rozwiązany! Nie pytajcie jak...
Trochę z innej beczki teraz... Ostatnio gry mi kiepsko chodziły, więc zrobiłem dzisiaj format. Po formacie okazuje się, że TFW chodzi mi w 30 FPS na
maksymalnych ustawieniach. Zacząłem więc testować i porównywać ze zwykłym CS. Po 3 godzinach stwierdzam, że na mojej maszynie nie ma zupełnie zauważalnej różnicy. Liczę, że podobnie będzie u innych.
Tutaj zaznaczam, że TFW działa już na prawie zupełnie innej koncepcji technologicznej niż waniliowe CS. Można nazywać moda śmiało mniej znanym kuzynem oryginalnej gry.
Odnośnie release'u, to wczoraj zauważyłem, że nagle z gry usunęło mi wszystkich specjalnych stalkerów - Najebnika, Pawlowicza, BJa, itd. Jutro będę dochodził do tego, czemu tak się stało. A potem daje już wam stery.