przez Darth ReX w 23 Maj 2013, 21:17
Tłumaczyłem ostatnio kilka artykułów na temat specyfikacji technicznej konsol.
Sprawa ma się tak: PS4 ma silniejszy układ graficzny ze względu na kilka jednostek GCN (Graphics Core Next) więcej. Dodatkowo Xbox ma wąskie gardło w postaci pamięci RAM. 8GB DDR3 ma niewielką przepustowość, toteż dodano specjalnie 32MB szybkiej pamięci wspólnej ESRAM, która znacznie podnosi wydajność. Bloki pamięci w PS4 i X1 są wspólne. Przy tym do końca nie było wiadome, czy obie konsole będą miały 4 lub 8GB pamięci. Dużym problemem był proces wykonania kości, bowiem maksymalna wielkość pojedynczego układu RAM DDR5 wynosi 512MB. Z tego względu cholernie ciężko było "naćkać" w tak zamkniętym sprzęcie nowoczesną pamięcią, przecież to jest 16 kostek.
Oczywistą przewagę ma tutaj PS4, jednak spekuluje się, że część mocy obliczeniowej ma dźwignąć pewne funkcje systemowe obu konsol. Nie wiadomo więc, jak będzie w praktyce. Różnica dotyczy także API, w jakim będą pracować obie platformy. X1 idzie po najmniejszej linii oporu i używa zmodyfikowanego DirectX 11, zatem bardzo łatwo będzie portować gry z PC, lub tworzyć je równocześnie.
Co do wydajności obu sprzętów nie martwiłbym się. Microsoft nie strzeliłby sobie w stopę za słabym sprzętem. Przypominam, że X360 jest zasadniczo mocniejszy od PS3, choć jest starszy. W większości gier PS3 ma problemy ze strumieniowaniem tekstur, czego na X360 brak. Prawdopodobnie dlatego inżynierowie Sony postawili na taką przepustowość. W praktyce pewnie i tak okaże się, że obie konsole zbyt szybko stracą swoją moc. Wszak są zorientowane do grania w FullHD, a na horyzoncie wyłażą już powoli nowe rozdzielczości, m. in. 4K.
W sumie to nie rozumiem hate'u na X1. Konsola, jak konsola. Dodano funkcje, które tak naprawdę są całkiem fajne i przyjemne, a niejednemu na pewno umilą rozgrywkę. I nie mówcie, że nie korzystacie z facebooków, telefonów z androidem i tym podobnych rzeczy. X1 po prostu się wpasowuje w trendy. Pamiętajcie, że to sprzęt, który ma się sprzedać, więc nic dziwnego, że jest zorientowany na takie rzeczy.
Co do gier, w perspektywie zbliżającego się E3 ciężko było prezentować gry. Ktoś powie, że Sony zaprezentowało możliwości PS4. No pewnie, roczne (!) demo "Elemental" na silniku UE4, będące obciętym portem z PC na pewno świetnie to pokazało.
Ostatnio edytowany przez
Darth ReX, 23 Maj 2013, 22:54, edytowano w sumie 1 raz
|| Ryzen 5 3600 3,6GHz | 32GB DDR4 RAM | XFX Radeon RX 580 8GB | Windows 10 Pro x64 ||
-
Za ten post Darth ReX otrzymał następujące punkty reputacji:
- Monster, SkullDagger.