[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez swirekster w 27 Kwi 2013, 13:05

a, Trojan, przypomniałem sobie coś ważnego.

Od pewnego momentu w grze zostajemy ZMUSZENI do kupienia Sevy.
W Misery kończy się to tym, ze nie mając środków polowe gry szybciutko przechodziłem ze strojem, który już miałem/ znalazłem i nie ulepszałem ich, bo po kupieniu Sevy i tak nie będzie mnie stać na nic innego. Nie mowie o egzoszkielecie, który nie jest dla mnie czymś klimatycznym. Ale już np taki kombinezon czystego nieba...

A przecie można zaopatrzyć się w hełm ekranowy Sevy , który przecież można tez kupić, chyba nawet u Sowy.

Chodzi mi o to, ze wymuszenie kupna drogiej Sevy nie daje innym kombinezonom szans szerszego wykorzystania w Miserce i ulepszenie ich, bo się to zwyczajnie nie opłaca.


Następna rzecz: Pokojowe spłacenie długu Vano, kiedy chcemy użyć perswazji (pokazać swoją srogą broń), żeby nie płacić odsetek.

W Misery 1.0 nawet jeśli miałem przy sobie jakąś świetna bron, którą dodawała Miserka, Szef bandytów traktował ja jak złom...
Awatar użytkownika
swirekster
Tropiciel

Posty: 273
Dołączenie: 06 Cze 2010, 20:36
Ostatnio był: 21 Mar 2017, 23:22
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 178

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez trojanuch w 27 Kwi 2013, 13:17

W Misery 1.0 nawet jeśli miałem przy sobie jakąś świetna bron, która dodawała Miserka, Szef bandytów traktował ja jak złom...


Luz - jest skrypt, w którym jest lista broni uznawanych przez bandziorów za srogie. Lista została już poprawnie uzupełniona :) Zwróć uwagę, że teraz broni jest x4 bo jeszcze doszły profile z New Ordnance:
http://www.moddb.com/mods/new-ordnance

W grze jest jeszcze kilka takich list - wszystkie już ogarnięte.

Chodzi mi o to, ze wymuszenie kupna drogiej Sevy nie daje innym kombinezonom szans wykorzystania w Miserce.


Zrobiliśmy tak, że do podziemi można też iść w SSP - to taki pomarańczowy kombinezon z SoC - pamiętasz? W każdym razie dodaliśmy go (dodałem go już zasadniczo w PGR) i jest on 'wykrywany' przez grę jako 'zdatny' z punktu widzenia questa (czyli quest 'puści cię dalej' jeśli masz SSP).
Przy czym pójście w nim może być nieco ryzykowne bo jest to 'specjalny' pancerz - chroni bardzo dobrze przez anomaliami, ale niszczy się bardzo szybko od fizycznego damagu (dlatego w użytku 'codziennym' wskazane jest noszenie go w plecaku i zakładanie obok anomalii).

Jeśli chodzi o SEVE - jest to kwestia balansu: SEVA jest bardzo drogim strojem i jedynym kombinezonem który pozwala uniwersalnie: prowadzić jakąś tam walkę a także eksplorować najcięższe anomalie (np. w ogniową nie wejdziesz w niczym innym niż przytachane SSP lub SEVA). Z drugiej strony - jeśli SEVA otrzyma ciężki ostrzał to niszczy się stosunkowo szybko (a naprawy bardzo drogie). Ogółem wydaje mi się, że sytuacja w której zakup SEVY 'kończy temat zakupów pancerzy' nie jest już aktualna. Raczej stroje są 'specjalizowane' - do szturmu na ciężko obsadzoną bazę Monolitu lepiej jadnak wybrać coś innego (czyli albo super ciężkiego, albo lżejszego - ale na pewno tańszego w naprawach niż SEVA).
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [MISERY]

Postprzez n1ck w 27 Kwi 2013, 22:33

bartibar napisał(a):I jeszcze jedno. Pewnie to dość znany bug ale co tam. W misji od Wujka Jara gdzie idziemy polować na najemników do Kopaczi w wiosce zombie atakują nas bez powodu i trzeba ich wszystkich wystrzelać. Choć z drugiej strony to może nie jest bug a po prostu konsekwencja modyfikacji a life.


Też to miałem, trzeba przejść okrężną drogą od wioski i wejść do domku od strony anomalii 'popielisko'. Jar przejdzie sobie spokojnie obok zombiaków, na niego nie zareagują.

A przecie można zaopatrzyć się w hełm ekranowy Sevy , który przecież można tez kupić, chyba nawet u Sowy.


Jeśli dobrze pamiętam to SEVA ma cały osprzęt pozwalający na przeżycie w warunkach skażenia chemicznego wraz z zamkniętym obiegiem powietrza - sam hełm ekranowy jest tylko jednym z jego składników. Także nie wiem czy inny kombinezon w połączeniu z hełmem ekranowym byłby wystarczający do przejścia w zagazowanym tunelu.
Awatar użytkownika
n1ck
Tropiciel

Posty: 217
Dołączenie: 05 Lis 2011, 09:06
Ostatnio był: 16 Gru 2019, 15:04
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 41

Re: [MISERY]

Postprzez bartibar w 28 Kwi 2013, 12:19

Ale już nawet kombinezon Świt pozwalał na instalację butli z tlenem które powinny z automatu "instalować" obieg zamknięty. Choć wiem, że baardzo ciężko byłoby to wcisnąć do gry.
bartibar
Stalker

Posty: 72
Dołączenie: 29 Gru 2012, 15:10
Ostatnio był: 28 Sty 2016, 11:51
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 2

Re: [MISERY]

Postprzez Gizbarus w 28 Kwi 2013, 12:27

Sama butla z tlenem nie zapewnia obiegu zamkniętego - SEVA jest uszczelnianym kombinezonem, dlatego można tam mówić o pełnym obiegu zamkniętym. Coś na wzór skafandra kosmicznego, albo pomarańczowego/zielonego kondoma naukowego.
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: [MISERY]

Postprzez bartibar w 28 Kwi 2013, 12:54

Masz rację ale wydaje mi się, że butla byłaby w stanie zapewnić nas, że się nie udusimy. Ale zwykły Świt pozostawia otwartą przestrzeń, w sensie, że nie zakrywa całego ciała, czyli moglibyśmy doznać bardzo zaawansowanych oparzeń albo zatrucia. Trzecia sprawa jest taka, że Świt sam w sobie nie jest na tyle mocny by całkowicie odciąć zakryte części ciała przed chemikaliami, więc tak, SEVA jest potrzebna. Ale koniec o kombinezonach bo się offtop zaczyna robić.
bartibar
Stalker

Posty: 72
Dołączenie: 29 Gru 2012, 15:10
Ostatnio był: 28 Sty 2016, 11:51
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 2

Re: [MISERY]

Postprzez trojanuch w 28 Kwi 2013, 14:42

Tzn, ja osobiście założyłem, że wejście w obszar 'toksycznych anomalli' jest możliwe już przy pomocy 'zakmniętego obiegu oddychania' - najtańszym przedmiotem który to zapewnia jest właśnie 'hełm ekranowy SSP' (o którym wspomniał swirekster).

Natomiast jeśli chodzi o tunel to, wg. uniwersum Stalker rozpylony tam został 'gaz nerwowy':
http://stalker.wikia.com/wiki/Perin_B3
Gazy tego typu są zabójcze również poprzez kontakt ze skórą:
VX is the most toxic nerve agent ever synthesized for which activity has been independently confirmed.[6] The median lethal dose (LD50) for humans is estimated to be about 10 milligrams[7] through skin contact and the LCt50 for inhalation is estimated to be 30–50 mg·min/m³.[7]


W związku z tym logicznym jest, że wejście do tunelu w Jupiterze (jak i do leża Pijawek w Zatonie po tym jak rozpylimy tam Perin) jest bezpieczne, tylko jeśli zapewnimy szczelną ochronę dla całego ciała (kombinezony SEVA i SSP).

Upgrade pt. 'butle z tlenem' dla Świtu zmieniliśmy na coś innego, żeby całość 'trzymała się kupy'.

Na koniec aktualny opis, rzeczonego hełmu ekranowego:

-------------------------
SSP-99 headgear set
-------------------------


Weight: 10,7 kg

Envirnoment protection helmet which has been unmounted from a SSP-99 Ecologist full-body protection system along with complete, closed respiratory system. It features an airtight visor intended for complete insulation from outside envirnoment conditions. Its intended use may very well be in combination with military suits for operations in highly anomalous areas.

COMPONENTS:


• v99 airtight visor 3290 g
• SSP closed resp. module 1460 g
• IDA-71 ox. canister module 3720 g
• PS8 psi influence damper 1160 g
• PN21KL nvd with mount. 1110 g

ENVIRNOMENTAL PROTECTION:

• Toxicity res. 335 C1 ppm eq.
• Thermal / acid. 13 kw / m2
• Psy protecion 62 mt
• Electricity res. 270 kV

BALLISTIC PROTECTION CLASSES:

• Head: III
• Eyes: III
• Jaw: III
• Neck: III
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [MISERY]

Postprzez swirekster w 28 Kwi 2013, 16:43

A jeśli np jestem klasą Recon, kupiłem zwykły pancerz, w cholerę lekarstw i hełm ekranowy:
Jest to dużo tańszy zamiennik dla tych najbardziej odważnych, ale ma jedną paskudną wadę: Niech no tylko jakiś lek przestanie działać, a stajesz się trupem szybciej, niż wypowiedziałbyś: "Po kosztach"
Otóż tunel jest wypełniony gazem tylko do jakiegoś momentu, dalej jest tylko stęchlizna. Oczywiście życie tracilibyśmy stojąc w tej zielonej mgle, ale w takim tempie, żeby można było to jakoś przejść, bez możliwości szukania ukrytych skrytek.

Hmm, mam pytanie o noktowizory.
Czy poziom 2 wreszcie się do czegoś przydaje?

Bo wchodząc po schodach w domu towarowym w Prypeci było w nocy ZA CIEMNO dla noktowizora, przez co zamiast czarnej plamy widziałem plamę zieloną.

i wtedy ta plama mówi do mnie:



"TY ŁUMIERAJ DLA MŁONOLITA! >:O "

A ja na to:


"okej "

Bo jestem miłym i posłusznym stalkerem. Asertywności nauczyłem się po tym jak wczytałem ten sam moment 9 raz... Zwiększając Gammę i jasność ile wlezie i wywalając noktowizor do lamusa.
Awatar użytkownika
swirekster
Tropiciel

Posty: 273
Dołączenie: 06 Cze 2010, 20:36
Ostatnio był: 21 Mar 2017, 23:22
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 178

Re: [MISERY]

Postprzez bartibar w 28 Kwi 2013, 20:07

Jedno pytanie. Czy w SEVIE hud wygląda podobnie jak w np masce gazowej czy jest "normalny", bo z tego co zauważyłem hełm SEVY ma bardzo duży ekran i nie wydaje mi się, żeby zasłaniał cokolwiek.
bartibar
Stalker

Posty: 72
Dołączenie: 29 Gru 2012, 15:10
Ostatnio był: 28 Sty 2016, 11:51
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 2

Re: [MISERY]

Postprzez swirekster w 28 Kwi 2013, 20:16

W Sevie masz obraz lekko ograniczony, tak jakbyś nosił ten hełm- nie ogranicza widoczności zbytnio.
Awatar użytkownika
swirekster
Tropiciel

Posty: 273
Dołączenie: 06 Cze 2010, 20:36
Ostatnio był: 21 Mar 2017, 23:22
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 178

Re: [MISERY]

Postprzez bartibar w 28 Kwi 2013, 20:19

Jeszcze nie doszedłem tak daleko, także dzięki.
bartibar
Stalker

Posty: 72
Dołączenie: 29 Gru 2012, 15:10
Ostatnio był: 28 Sty 2016, 11:51
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 2

Re: [MISERY]

Postprzez n1ck w 28 Kwi 2013, 20:41

swirekster napisał(a):Zwiększając Gammę i jasność ile wlezie i wywalając noktowizor do lamusa.


Generalnie w tym modzie zwiększenie gammy to must have bo noce są aż za ciemne - normalnie przecież ludzkie oko dostosowuje się do ciemności, natomiast tutaj nie widać nawet zarysów. A co do noktowizji to zauważyłem że w kombinezonie Bulat noktowizor 3 generacji zamiast na zielono świeci na biało i to z gorszym kontrastem.
Awatar użytkownika
n1ck
Tropiciel

Posty: 217
Dołączenie: 05 Lis 2011, 09:06
Ostatnio był: 16 Gru 2019, 15:04
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 41

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość