[Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Co sądzisz o Lost Alpha DC?

Przewyższyło oczekiwania
50
44%
No jest dobre, ale szału ni ma
41
36%
LA to kupa
15
13%
Nie mam zdania
7
6%
 
Razem głosów : 113

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez tomasz4815 w 06 Sie 2012, 20:09

A mnie ciekawi ile czasu (i czy wogóle) będzie trzeba czekać na polskie napiski do tego modzidła. Co prawda pierwszy raz można sobie popykać po mużyńsku ale potem fajnie by było pośmigać z polskimi napiskami. Póki co można gdybać czy to będzie ekipa z zacnego stalker.pl jeno.
Ale hola, hola jeszcze LA nie wyszło :ati: , a ja już o ewentualnym spolszczeniu...
Awatar użytkownika
tomasz4815
Łowca

Posty: 403
Dołączenie: 17 Lut 2011, 12:46
Ostatnio był: 07 Paź 2024, 23:59
Miejscowość: Tam, gdzie atik czołgiem jeździ.
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 96

Reklamy Google

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez BartusiekS w 06 Sie 2012, 20:49

Gdzieś czytałem, że mamy mieć exclusive spolszczenie, równo z premierą.

Za ten post BartusiekS otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive tomasz4815.
BartusiekS
Stalker

Posty: 67
Dołączenie: 07 Lut 2010, 16:21
Ostatnio był: 09 Lip 2023, 16:20
Miejscowość: Oświęcim
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 11

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Rumcajs93 w 06 Sie 2012, 21:12

No jakby nie patrzeć to w ekipie Dez0ware jest przynajmniej jeden polaczek. I może on coś tam zdziałał :D
Ja Tu Tylko Sprzątam
:

Swierzbią Paluszki. Co ??
Awatar użytkownika
Rumcajs93
Łowca

Posty: 514
Dołączenie: 22 Lip 2011, 19:32
Ostatnio był: 19 Lut 2023, 12:57
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 86

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez KoweK w 06 Sie 2012, 22:08

Sprawa ze spolszczeniem jest już dawno przeze mnie załatwiona (jeszcze ati nawet nie był PR-em :ati: ), więc nie ma o co się martwić. :E Ale coś czuję, że ten mudżyński pachołek sam to wszystko zrobi... :caleb:
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5665
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 07 Paź 2024, 22:49
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez zderzack w 07 Sie 2012, 08:39

djcycu napisał(a):
Wheeljack napisał(a):Znaczy, że w LA jest crack? :E

Jaki crack skoro mod nie wymaga gry? Wydarli silnik z którejś z alph pewnie i na nim ciągnie. Z tego co pamiętam do alpha 1935 nie miała żadnych cracków, witaminek, obrazów itp. To z resztą jest mod który przez GSC zakazywany chyba nie był a skoro nie to samo GSC miało by w dupie jakich środków użyjemy by moda odpalić i spełnić jedno z największych marzeń stalkerowego maniaka.


Może to jałowa dyskusja, ale nie sądzę, aby była to alpha 1935, ani którakolwiek. W 1935 nie było r2, poza tym prace nad LA zaczęły się jeszcze przed jej udostępnieniem (a już na pewno którejkolwiek alphy z r2). Pamiętacie wypowiedzi Deza, że wypuszczanie kolejnych alph "zabija" im projekt? Oni mieli już dużo map zrobione (choćby draft) zanim wyszła 1935. Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale pamiętam wypowiedź Deza w tym tonie.

EDIT: Poza tym, Dezo dorwali się do silnika gry dość głęboko, a zabezpieczenia to w porównaniu z tym piąta woda po kisielu, założę się że to dolinkowana do pliku wykonywalnego biblioteka albo wręcz dll. W ogóle mam do tych gości wielki szacun za całą wsteczną inżynierię, która, nawiasem mówiąc - mogła być zaczęta od dłubania przy jednej z alph.
Ostatnio edytowany przez zderzack, 07 Sie 2012, 10:37, edytowano w sumie 1 raz
LA będzie. LA była, jest i będzie.

Za ten post zderzack otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Szpagin.
Awatar użytkownika
zderzack
Kot

Posty: 48
Dołączenie: 09 Lut 2008, 18:44
Ostatnio był: 03 Mar 2015, 09:01
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 19

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Szpagin w 07 Sie 2012, 09:10

Alfy były dość niestabilne. Kto normalny robiłby moda na silniku, który crashuje się co kwadrans?
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez djcycu w 07 Sie 2012, 13:14

Ja nie mówię że go musieli robić akurat na 1935 ale mogli. W każdym razie aby odpalić moda dużo musieli wyprzerabiać w samej podstawce. Te wiele rzeczy i dodatków które zawarte były tylko w alphach (bo potem wycięto) trzeba było na nowo stworzyć. Gdyby było to możliwe na podstawowej wersji to w każdym modzie były by rzeczy z alph ale nie ma i myślę że stąd stand alone. Bo na uj tu teraz płyty i inne badziewia kiedy wszystko w tej grze poszło by pod zamianę. Zamiast moda zbudowali całą grę... Proste :P Teraz całkiem normalne staje się dlaczego prace trwają tak długo. Otóż gdyby wsadzili same mapki i fabułę pasujące do podstawki to mod byłby już dawno gotowy ale przywracanie innych znanych nam efektów, animacji itd wymagało obszerniejszych zmian wykraczających już sferę samej gamedaty.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez KoweK w 07 Sie 2012, 14:55

djcycu napisał(a):ale przywracanie innych znanych nam efektów, animacji itd wymagało obszerniejszych zmian wykraczających już sferę samej gamedaty.

Większość to właśnie dłubanina w gamedacie...
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5665
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 07 Paź 2024, 22:49
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez smoq2 w 08 Sie 2012, 13:23

Drogi djcycu,

Wybacz mi śmiałość, ale chyba najzwyczajniej nie wiesz co piszesz, albo tak bardzo wierzysz w siłę dezowave, że uważasz, iż dostaniesz zupełnie nowy produkt.

Pozwól, że trochę Cię oświecę w tej kwestii.

Po pierwsze:

Nie wiem czy nawet 50% zawartości LA będzie tworem dezowave. Ja obstawiam jakoś 1/4 (nie chcę tu nikomu umniejszać, to i tak ogromna ilość). Większość co widzieliśmy na filmikach/screenach jest autorstwa GSC, i.e. modele, animacje, tekstury, silnik (choć pewnie tutaj znajdziemy zmiany, ale też nie będzie to więcej niż 25% całej "konstrukcji" silnika), a co za tym idzie, należą do GSC.

Po drugie:

Nie wiem na jakich podstawach dezowave dostało zezwolenie na wystawienie LA jako "standalone", ale na pewno nie dlatego, że zrobili wszystko od zera.
Przede wszystkim głównym elementem spornym mógłby tutaj być znak handlowy i prawa do marki Stalker. Czyli nawet gdyby zrobili wszystko od zera, musieliby nazwać grę inaczej.

Po trzecie:

Konwersja z "nakładki" na "standalone" na pewno nie miała miejsca dlatego, że tak będzie szybciej. Jak już to mocno wydłużyła czas produkcji.

Po czwarte:

Przy odpowiednim doświadczeniu (a tego im nie brak), tworzenie animacji trwa krócej niż robienie map czy "wciskania" fabuły.
Tworzysz animację i później ją tylko powielasz. Możesz ją wykorzystać raz, dwa, dziesięć, lub nawet tysiąc razy, w zależności od tego co dana animacja prezentuje. Przeskok przez płot może być wyświetlony raz w ciągu całej gry, natomiast animację kucania masz co chwilę.
Natomiast każda mapa jest inna, i przy każdej musisz posiedzieć. ;) Ilościowo jest ich może mało w porównaniu z ilością animacji (orientacyjnie 10 vs. 100), ale skala edycji jest dużo większa, zwłaszcza, że czasem ustawienie małej skrzynki może być do czegoś kluczowe.
Fabuła... Tutaj to można napisać książkę. ;)

Po piąte:

To co Kowke napisał.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez StalkerCiastek w 08 Sie 2012, 13:40

A ja tak gram teraz w Priboya i mam nadzieję, że Dezodory poprawią jeszcze jedną rzecz - nadludzkie AI. W Priboyu mamy mnóstwo drzew, krzaków, traw, choinek i czego tylko zechcecie. OK - zgadzam się. Widziałem wiele opuszczonych terenów i takie zarośla są jak najbardziej na miejscu. Ich brak byłby podejrzany. Ale to też irytuje. Po pierwsze: nic za nimi nie widać. Po drugie, i najważniejsze, komputerowym przeciwnikom nie robi to różnicy.
O północny, w deszczu, z 200 metrów trafią cię w głowę, chociażby na ich drodze była cała dżungla. Zwyczajnie "widzą" przez krzaczory i nie mają problemów z celnym strzelaniem przez nie. Co innego gracz - który nie widzi nic.
Nie wiem czy da się coś w zdziałać w tym kierunku, podejrzewam nawet, że nie bardzo. Ale to dosyć uciążliwy błąd. W Prypeci, a szczególnie na Wysypisku niedaleko przejścia do Agropromu szlag mnie trafiał.
LOL

Za ten post StalkerCiastek otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Canthir.
Awatar użytkownika
StalkerCiastek
Redaktor

Posty: 357
Dołączenie: 27 Cze 2008, 21:17
Ostatnio był: 26 Cze 2014, 17:46
Miejscowość: Gdzieś
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 58

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez djcycu w 08 Sie 2012, 14:59

Smoq2...

AD1:
A czy ja mówię że to Dez0wave zrobili z własnego pomysłu? WIEM że zrobiło to GSC i było to w alphach ale ja tylko powiedziałem że zamiast samego moda dodawanego do SoC jak zawsze, dostaniemy samodzielny dodatek a to się równa że dostaniemy jakby całą samodzielnie działającą grę (stworzoną przez GSC a zmontowaną do kupy przez Dez0wave). Albo nie umiesz czytać ze zrozumieniem albo twoja niechęć do mnie jest tak wielka że musisz za wszelką cenę łapać mnie za język.

AD2:
Wcześniej Ati sam pokazał urywek z rozmowy na temat moda że będzie to stand alone. Poza tym GSC nie zabraniało przy tym projekcie pracować.

AD3:
Widocznie sama gra nie jest już potrzebna do działania moda bo sam silnik i dll będą już wstawione do moda. A skoro tak to coś tam musieli przerabiać więc nie wiem czy ograniczało się to tylko do gamedaty skoro nawet sam exe do odpalenia będzie już inny... - Ale to tylko szczegół.

AD4:
O animacjach nie musisz mi mówić. Lamą nie jestem i wiem jak gry działają. Miałem na myśli tylko to że niektóre rzeczy i możliwości w Stalkerze mogły zostać całkowicie wycięte i ekipa modująca musiała to jakoś umożliwić by działało. I wcale nie miałem tu na myśli animacji ale na przykład samą fizykę prowadzenia samochodu, liczniki i inne pierdoły które chcieli wmontować a żeby nie było jak z modami na podstawie AMK (zbyt krucha stabilność przy "doyebaniu") to możliwe że coś rozszerzali (no i żeby silnik nie dymił jak pójdą w ruch te wielkie wg zapowiedzi mapy - Prypeć).

AD5:
Tak... Kowek ma rację ale skoro ogranicza się tylko do gamedaty to po co szarpią się na stand alone?! Przecież to ich nie pierwszy mod więc mogli zrobić tak samo jak z Priboi Story (czyt: wlep gamedata w folder główny i zmień linijki).
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez kaczor_1991 w 16 Sie 2012, 23:03

jak ja nie lubię jak ten temat zamiera. nie wiem czemu, ale jak coś tu się dzieje to mam wrażenie, że premiera tuż tuż. Że z każdym postem jest trochę bliżej. A jak jest taka cisza to podświadomie czekam, aż pewien wszystkim wiadomy człowiek z tryumfem w głosie doniesie "HA! Lost Alpha jednak nie będzie!" :facepalm:
Ruch przeciwników pisania maczkiem na forach. Jak chcecie coś ukryć używać spoilerów!!!
Awatar użytkownika
kaczor_1991
Tropiciel

Posty: 312
Dołączenie: 02 Lis 2010, 12:00
Ostatnio był: 22 Lut 2020, 08:32
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Big Ben
Kozaki: 46

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości