[Pytanie]Pare pytań

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[Pytanie]Pare pytań

Postprzez ValkoVer w 08 Lip 2012, 00:38

1. Chcę stworzyć nowy przedmiot, napromieniowany chleb, ale gdy dodam go do acdc i chcę skompilować, to konsola krzyczy " unknown section "bread_rad' blablabla :/ "Normalny" chleb działa. Prawdopodobnie coś źle dodałem albo nie dodałem. W pliku gamedata/config/misc/items.ltx dodałem:
Kod: Zaznacz wszystko
[bread_rad]:identity_immunities
GroupControlSection   = spawn_group
discovery_dependency =
$spawn             = "food and drugs\bread_rad"
;$prefetch          = 32
class            = II_FOOD
cform            = skeleton
visual            = weapons\bred\bred.ogf
description         = enc_equipment_food_bread_rad

inv_name         = Bread_rad
inv_name_short      = Bread_rad
inv_weight         = 0.3   ;0.2

inv_grid_width      = 1
inv_grid_height      = 1
inv_grid_x         = 11
inv_grid_y         = 9
cost            = 10

attach_angle_offset      = -0.287979, 1.560923, 1.544060
attach_position_offset   = 0.096910, -0.013594, 0.107925
attach_bone_name      = bip01_r_hand
auto_attach            = false

// should be deleted after update
bone_name            = bip01_r_hand
position_offset          = 0.0,0.0,0.0
angle_offset          = 1.570790,1.570790,3.92699

; eatable item
eat_health = 0
eat_satiety = 0.2
eat_power = 0.1
eat_radiation = 0.3
wounds_heal_perc = 0
eat_portions_num = -1

; food item
slot            = 4
animation_slot      = 4

;hud item
hud = wpn_vodka_hud

W gamedata/config/text/pol/string_table_enc_equipment.xml dodałem:
Kod: Zaznacz wszystko
   <string id="Bread_rad">
      <text>Napromieniowany chleb</text>
   </string>
i
Kod: Zaznacz wszystko
   <string id="enc_equipment_food_bread_rad">
      <text>Chleb, który został skażony przez promieniowanie radioaktywne. Spożywanie go nie jest dobrym pomysłem, gdyż do organizmu zostają wprowadzone radioaktywne cząsteczki.</text>
   </string>

W alife_l08_yantar.ltx (zdekompilowany all.spawn) jedną z sekcji zmieniłem na:
Kod: Zaznacz wszystko
[4335]
; cse_abstract properties
section_name = bread_rad
name = yan_bread
position = 28.90,-10.65,-281.43
direction = 0,30,0

; cse_alife_object properties
game_vertex_id = 1438
distance = 0
level_vertex_id = 132308
object_flags = 0xffffff0f

; cse_visual properties
visual_name = weapons\bred\bred

; cse_alife_item properties
condition = 1

upd:num_items = 0

No i gdy chcę skopilować, to w konsoli wyskakuje wcześniej wspomniany error i nowy spawn się nie tworzy. Być może w plikach wszysto zrobiłem dobrze, ale ścieżki do gamedaty/acdc są niepoprawne, i przez to acdc nie wykrywa przedmiotu? Jakby co to wyglądają one kolejno tak: X-RaySDK/level_editor/gamedata i X-RaySDK/spawn/acdc BTW czytałem ten tutorial, ale dużo to on mi nie pomógł...

2. Zrobiłem nową broń na podstawie noża, wszystko ładnie działa, ale ikona wygląda tak:
Image
Jak widać obrazek został "sprasowany" do dwóch kratek, tak jak noż, i nie mam pojęcia dlaczego. Config noża:
Kod: Zaznacz wszystko
[wpn_crowbar]:identity_immunities
GroupControlSection         = spawn_group
discovery_dependency       =
$spawn                    = "weapons\crowbar"
$npc                      = off
$prefetch                 = 8
scheduled                 = off
cform                  = skeleton
description               = enc_weapons1_wpn-crowbar

ef_weapon_type            = 1

class                  = WP_KNIFE

visual                  = weapons\crowbar\wpn_crowbar.ogf
inv_name               = wpn-crowbar

inv_name_short            = wpn-crowbar
inv_weight               = 0
inv_grid_width            = 5
inv_grid_height            = 1
inv_grid_x               = 5
inv_grid_y               = 34

kill_msg_x               = 197
kill_msg_y               = 177
kill_msg_width            = 53
kill_msg_height            = 16

show_ammo               = false

slot                  = 0
animation_slot            = 5
single_handed            = 1

hud                     = wpn_crowbar_hud
   
cost                  = 100

hand_dependence              = 1

cam_relax_speed             = 5.0
cam_dispersion              = 0.9
cam_max_angle              = 7
cam_max_angle_horz         = 5.0
cam_step_angle_horz         = 0.5


fire_dispersion             = 0.5
fire_dispersion_add         = 5.3
fire_dispersion_relax       = 0.6
fire_dispersion_base       = 0.5
disp_vel_factor              = 0.9
disp_crouch_factor           = 0.75
disp_jump_factor           = 7
fire_dispersion_condition_factor = 0.0
misfire_probability       = 0.0
condition_shot_dec          = 0.0

direction                   = 0, 0, 1
shell_point                  = 0.0, 0.0, 0.0
fire_point                  = 0.0, 0.1, 0.4

flame_particles             =

rpm_empty_click            = 200

; ttc   
hit_power                   = 1.80, 2.00, 2.20, 2.40
hit_impulse                  = 120
hit_type                = wound

hit_power_2                   = 1.80, 2.00, 2.20, 2.40
hit_impulse_2               = 120
hit_type_2                = wound_2

fire_distance               = 1.4;1.8
bullet_speed             = 1000;500         ;íŕ÷ŕëüíŕ˙ ńęîđîńňü ďóëč
rpm                         = 1000;600
; end ttc

normal                      = 0, 1, 0
position                    = -0.021, -0.078, 0.0
orientation                 = 0,90,0
startup_ammo                = 1000
wm_size                     = 0.10

light_disabled            = true

ph_mass                     = 4

ammo_limit                  = 180
ammo_current              = 90
ammo_elapsed              = 0
   
ammo_mag_size              = 0
ammo_class                = ammo_9x39_pab9
   
min_radius                  = 50
max_radius                  = 50

scope_status            = 0
silencer_status            = 0
grenade_launcher_status      = 0
zoom_enabled            = false

snd_shoot               = weapons\knife_1

weapon_remove_time         = 5000   ;âđĺě˙ óíč÷ňîćĺíč˙ îđóćč˙ (ń ó÷ĺňîě TimeFactor) äë˙ ěóëüňčďëĺĺđŕ

[wpn_crowbar_hud]
shell_point               = 0.0, 0.0, 0.0
fire_point                = 0.05, 0.0, 0.1
fire_bone                 = wpn_knife_0

orientation               = 0,0,0
position                  = 0,0,0
visual                    = weapons\crowbar\wpn_crowbar_hud.ogf

anim_idle               = idle
anim_draw               = draw
anim_hide               = hide
anim_shoot1_start         = shoot1_start
anim_shoot2_start         = shoot2_start
anim_shoot1_end            = shoot1_end
anim_shoot2_end            = shoot2_end
anim_idle_sprint         = idle_sprint

Z góry dzięki za pomoc :) W przyszłości być może zadam nowe pytania :E
Awatar użytkownika
ValkoVer
Kot

Posty: 33
Dołączenie: 04 Maj 2012, 04:04
Ostatnio był: 16 Wrz 2014, 17:53
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 3

Reklamy Google

Re: [Pytanie]Pare pytań

Postprzez nelson82 w 08 Lip 2012, 01:15

Nowy przedmiot możesz uwzględnić w plikach
:

death_items_by_communities.ltx, death_items_by_levels.ltx, death_items_count.ltx
wszystkie w folderze config/misc*, jeżeli chcesz go dodać do spawnu, musisz edytować (np. programem Notepad++) plik acdc.pl i w odpowiednim miejscu
:

bread => 'cse_alife_item',
bread_a => 'cse_alife_item',
kolbasa => 'cse_alife_item',
vodka => 'cse_alife_item',
medkit => 'cse_alife_item',
conserva => 'cse_alife_item',
energy_drink => 'cse_alife_item',
antirad => 'cse_alife_item',
bandage => 'cse_alife_item',
medkit => 'cse_alife_item',
medkit_army => 'cse_alife_item',
medkit_scientic => 'cse_alife_item',
guitar_a => 'cse_alife_item',
hand_radio => 'cse_alife_item',
quest_case_01 => 'cse_alife_item',
quest_case_02 => 'cse_alife_item',
dopisać nowy przedmiot.

* - wymienione pliki okreslają, co , gdzie i w jakiej ilości znadziemy przy ciałach
łatwiej już nie będzie

Za ten post nelson82 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive ValkoVer.
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: [Pytanie]Pare pytań

Postprzez r_populik w 08 Lip 2012, 11:02

Co do ikony w hudzie, to jest to normalne, bo w tym miejscu gra wyświetla rzeczy tylko na bodajże dwóch kratkach ikon inwentarza. Zauważ, że jak masz normalną broń, to w tym miejscu wyświetla się jej amunicja. Żeby coś z tym zrobić musisz pogrzebać w plikach konfiguracyjnych dotyczących huda w config\ui + edytować teksturę huda. Ale nie wiem, czy jak nie zwiększysz obszaru wyświetlania, to ci się nie będzie rozciągać amunicja. Prościej chyba byłoby zmniejszyć ikonę tego łoma z 1x5 na 1x2. Wtedy będzie wyglądać bardziej naturalnie.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [Pytanie]Pare pytań

Postprzez ValkoVer w 08 Lip 2012, 16:47

@nelson82, dzięki, w życiu bym nie pomyślał że problem leży w samym pliku acdc, teraz wszystko działa.
@r_populik, chciałem to zrobić, ale wtedyikona nie wygląda naturalnie, tylko jak zapałka :/

Tak sobie właśnie pomyślałem, że jak napromieniowane żarcie, to mogło by też lekko świecić :D Próbowałem skopiować linijki odpowiedzialne za particle i światło z jednego z artefaktów, ale w grze nic nie widać. Czy trzeba coś jeszcze zrobić, czy poprostu da się tak tylko z artefaktami?
Awatar użytkownika
ValkoVer
Kot

Posty: 33
Dołączenie: 04 Maj 2012, 04:04
Ostatnio był: 16 Wrz 2014, 17:53
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 3

Re: [Pytanie]Pare pytań

Postprzez utak3r w 08 Lip 2012, 16:59

Musiałbyś zmodyfikować model puszki tak, żeby zawierała emiter tych partikli.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Pytanie]Pare pytań

Postprzez Wheeljack w 08 Lip 2012, 18:07

Emiter? Jest takie coś? To particli nie podczepia się pod wybraną kość? :caleb:
Mnie to się zdaje, że particle może mieć tylko klasa artefaktów czyli class = ARTEFACT.
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1919
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 11 Wrz 2024, 15:46
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 725

Re: [Pytanie]Pare pytań

Postprzez ValkoVer w 16 Lip 2012, 20:05

No to parę następnych pytań które mnie nurtują :)
1. Jesli nie moge dodać przejścia do swojej mapy, to czy nie dało by się zrobić tego "na piechotę" w acdc? No, właściwie to wiem że sie da, bo zrobiłem przejście z agropromu do jantaru i z powrotem. I tu właściwa treść pytania - skąd można wziąć game i level vertex_id mojej mapy?

2. Jak zrobić aby latarka była widoczna w ekwipunku? Próbowałem szukać pliku latarki z alphy1935 ale nie moge znaleźć :/

3. I drugie pytanie na temat alphy1935 - chciałem przenieść wygląd anomalii elektro, ale po przekopiowaniu linijek z configa alphy1935 do shoc anomalia dalej wygląda tak samo. Musze kopiować coś więcej, jakieś pliki z particlami?

4. Wie ktoś w którym pliku są nazwy poziomów trudności? Za ch**j nie moge ich znaleźć.
Awatar użytkownika
ValkoVer
Kot

Posty: 33
Dołączenie: 04 Maj 2012, 04:04
Ostatnio był: 16 Wrz 2014, 17:53
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 3

Re: [Pytanie]Pare pytań

Postprzez Wheeljack w 16 Lip 2012, 20:11

3. Musisz przerzucić odpowiedniego particla. Tu viewtopic.php?f=49&t=14479&p=168932&hilit=particl%2A#p168925 masz narzędzie do tego.
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1919
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 11 Wrz 2024, 15:46
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 725

Re: [Pytanie]Pare pytań

Postprzez nelson82 w 16 Lip 2012, 22:09

4. Wie ktoś w którym pliku są nazwy poziomów trudności? Za ch**j nie moge ich znaleźć.
Jeżeli chodzi Ci o ilość itemów znajdowanych przy cialach to odpowiada za to plik death_items_count.ltx(config/misc). W nim określasz co i w jakiej ilości znajdiesz przy ciele.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: [Pytanie]Pare pytań

Postprzez ValkoVer w 16 Lip 2012, 22:17

Nie nie, chodzi mi na przykład o zmianę "Mistrz" na "Kozak" ( :D ) przy wybieraniu poziomu trudności. A co do tych particli, to program niby działa, dekompiluje wszystkie pliki, ale po przerzuceniu plików od elektro z alphy do shoc, kompilacji i uruchomieniu gry, nieaktywna anomalia stała się niewidzialna, a aktywna wygląda jak dawniej.
Awatar użytkownika
ValkoVer
Kot

Posty: 33
Dołączenie: 04 Maj 2012, 04:04
Ostatnio był: 16 Wrz 2014, 17:53
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 3

Re: [Pytanie]Pare pytań

Postprzez r_populik w 16 Lip 2012, 22:39

@ValkoVer
Te nazwy masz w config\text\pol\ui_st_mm.xml.

Czyżbyś nie korzystał z notepada++ szukając tego? Wchodzisz w katalog config/text\pol w byle jaki plik, bierzesz szukaj->szukaj w plikach zaznaczając prześledź bieżący dok., wpisujesz "mistrz" i za chwilę masz listę plików z tą frazą.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości